منطقه آزاد

راهنمای خریدن توالت فرنگی

مثبت زندگی: می‌خواهید توالت فرنگی بخرید؟ نمی‌دانید کدام مدل مناسب شما و منزلتان است؟ نگران نباشید! این مطلب را از دست ندهید، چون می‌خواهیم شما را با انواع توالت فرنگی و نکات مهم پیش از خرید آن آشنا کنیم.

اکثر ما که یک عمر از توالت ایرانی استفاده کرده‌ایم، معمولا زمانی به فکر خرید توالت فرنگی می‌افتیم، که به دلیل مشکلات جسمی مثل زانودرد، درد مفاصل، آرتروز و … استفاده از توالت ایرانی برایمان کمی سخت شده است؛ یا این که تصمیم به تغییر دکوراسیون و بازسازی خانه گرفته‌ایم و می‌خواهیم در کنار توالت ایرانی، توالت فرنگی هم داشته باشیم. اما متاسفانه نه آشنایی درستی با توالت فرنگی، لوازم جانبی، برند، جنس و … داریم و نه می‌دانیم، کدام مدل توالت فرنگی برای ما و سرویس بهداشتی مناسب است. بنابراین بهتر است ابتدا با انواع توالت فرنگی آشنا شویم، پس از آن نکات مهمی که باید هنگام خرید درنظر بگیریم را بدانیم.

انواع توالت فرنگی

۱. توالت فرنگی دو تکه

یکی از رایج‌ترین مدل‌های توالت فرنگی که می‌توانید در فروشگاه‌های لوازم بهداشتی ساختمان مشاهده کنید، توالت فرنگی دو تکه است. درواقع توالت دو تکه متشکل از دو قطعه جداگانه «صندلی» و «مخزن» است. از مهم‌ترین مزایای خرید و استفاده توالت فرنگی دو تکه می‌توان به قیمت ارزان و مناسب آن اشاره کرد.

معمولا این مدل در بین دیگر مدل‌های تولیدشده قیمت پایین‌تری دارد. همچنین قطعات توالت از یکدیگر مجزا است و حمل و نقل آن‌ها هم آسان‌تر است. به‌ویژه اگر در آپارتمان و در واحدهای طبقات بالا زندگی می‌کنید، یا در ورودی خانه شما چندین پله دارد و مجبور هستید، برای رفتن به داخل خانه، پله‌ها را طی کنید.

توالت دو تکه برای قرارگرفتن در کنار هم ساخته شده است، ولی بین این دو قطعه زمانی که به یکدیگر متصل می‌شود، درز وجود دارد. متاسفانه از نکات منفی در مورد این توالت‌ها می‌توان به تجمع گرد و خاک و جرم بین درزها اشاره کرد. هرچند باید خیلی دقت کنید تا خاک و آلودگی بین درزها را ببینید! به هر حال اگر خیلی به تمیزی و براق بودن توالت فرنگی اهمیت می‌دهید، قطعا این مدل توالت برای شما دردسر ساز خواهد بود.

۲. توالت فرنگی یک تکه

توالت یک تکه، یک توالت مدرن‌تر و براق‌تر از مدل دو تکه قدیمی است. حمل و نقل آن نسبت به مدل دو تکه سخت‌تر ولی نصب آن آسان‌تر است. قیمت توالت فرنگی یک تکه نسبت به نوع دو تکه بیشتر است و اگر اهمیت زیادی به تمیز بودن توالت می‌دهید، این مدل مناسب است. چون به راحتی تمیز می‌شود و درزی بین قطعات آن وجود ندارد که محل تجمع گرد و خاک و آلودگی باشد.

جالب است بدانید که مدل‌های مختلف اما معدودی از توالت‌های فرنگی یک تکه ساخته شده است. مخازن برخی از این توالت‌ها نسبتا کوچک، حجم و ارتفاع کمی دارد. در حالی که مدل‌های دیگری از توالت‌های یک تکه ساخته شده است که مخازن آن‌ها نسبتا حجیم و با ارتفاع بیشتری نسبت به نوع اول تولید شده است. خوشبختانه بیشتر توالت‌های یک تکه به سبک معاصر و مدرن ساخته شده و شما می‌توانید تنوع زیادی از این مدل توالت را در بازار مشاهده کنید.

۳. توالت فرنگی با مخزن مرتفع (توالت فرنگی مخزن بالا)

نوع دیگری از توالت فرنگی ساخته شده است که به توالت با مخزن مرتفع (توالت مخزن بالا)، نامیده می‌شود. از لحاظ عملکردی توالت‌های مخزن بالا به همان روش توالت‌های دو تکه کار می‌کند. تنها تفاوت این دو نوع توالت در این است که مخزن این توالت بسیار بالاتر از صندلی آن و روی دیوار نصب شده و این امر لوله‌کشی بین توالت و مخزن را آشکار می‌کند.

اگر علاقه‌مند به طرح‌های کلاسیک و قدیمی هستید، این مدل توالت فرنگی به دلیل مشخص بودن لوله‌کشی  حال‌و‌هوایی قدیمی دارد. درواقع توالت‌های فرنگی با مخزن بالا یک مدل جذاب برای سبک قدیمی است و می‌توان از رنگ لوله‌کشی به عنوان یک عنصر دکوراسیون استفاده کرد.

جالب است بدانید به دلیل جذابیت در طراحی این مدل توالت فرنگی، قیمت آن‌ها نسبت به دو مدل قبلی گران‌تر است. شاید یکی دیگر از دلایل این گرانی، تولید کم این مدل توالت فرنگی است. اگر به دنبال سبکی متفاوت در دیزاین و دکوراسیون سرویس بهداشتی هستید، این مدل انتخاب مناسبی است.

این نوشته را از دست ندهید  نشانه‌های ویروسی شدن کامپیوتر چیست؟

۴. توالت فرنگی توکار یا دیواری

توالت فرنگی دیواری، نوع دیگری از توالت است که توانسته نظر بسیاری از مصرف‌کنندگان را به خود جلب کند. درواقع توالت‌‌های دیواری به سرویس بهداشتی نمای زیبا، منحصربه‌فرد و کم‌نظیری می‌بخشد. نکته جالب و البته مفید در مورد این مدل توالت فرنگی، مخزن آن است که درست داخل دیوار کار گذاشته می‌شود. درواقع بخش حجیمی از توالت داخل دیوار پنهان شده و باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در اشغال فضا به‌ویژه سرویس‌های بهداشتی یا حمام‌های کوچک می‌شود. در این مدل، بین کاسه توالت و زمین ارتفاع وجود دارد که می‌توان آن را تغییر داد.

قیمت توالت دیواری نسبت به مدل‌های دیگر گران‌تر است. همچنین برای نصب این مدل توالت فرنگی لازم است، لوله‌کشی داخلی سرویس بهداشتی یا حمام مناسب باشد. یکی دیگر از دلایل گران بودن توالت دیواری، نصب آن است. برای نصب به متخصصان و افراد خبره احتیاج است، در حالی که برای نصب توالت‌های دیگر نیازی به تخصص خاصی نیست.

اگر از آن دسته افرادی هستید که برایتان ظاهر براق، نما و دکوراسیون مدرن و مینی‌مالیستی مهم است، پیشنهاد می‌کنیم از توالت فرنگی دیواری استفاده کنید. این دقیقا چیزی است که شما برای دکوراسیون خاص و منحصربه‌فرد سرویس بهداشتی نیاز دارید.

۵. توالت فرنگی توکار زمینی (بک تووال، Back to Wall)

یکی دیگر از مدل‌های پرطرفدار در بین توالت‌های فرنگی، مدل توالت بَک تووال است. در این مدل کاسه و پایه توالت روی زمین قرار دارد ولی مخزن داخل دیوار تعبیه می‌شود. درواقع این مدل شبیه توالت فرنگی توکار است که با ارتفاع متغیر از سطح زمین کارکذاشته می‌شود. فقط در نوع قبل کاسه و پایه توالت از زمین فاصله دارد ولی در این مدل، کاملا به زمین متصل است. نکته مثبت در مورد توالت فرنگی توکار زمینی، اشغال فضای کم، نظافت آسانتر و بهداشتی‌تر بودن آن نسبت به مدل‌های دیگر است. اما نکته منفی قیمت بالای آن و هزینه بالای توالت هنگام نصب است.

به هرحال اگر هزینه برایتان اهمیت ندارد و توان پرداخت آن را دارید، همچنین به دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام خود اهمیت می‌دهید این مدل توالت مناسب است.

۶. توالت فرنگی بیده‌دار (خودشور)

توالت فرنگی خودشور، از پرطرفدارترین نوع توالت فرنگی است که تا به امروز تولید شده است. این مدل توالت بیشتر مناسب کودکان و افراد مسن است. همچنین افرادی که دارای معلولیت از ناحیه دست، یا دچار بیماری خاص هستند، استفاده از این توالت برایشان مناسب خواهد بود.

کافی است پس از اتمام کار، دکمه‌ای مخصوص که در توالت نصب شده را فشار دهید. با فشار دادن آن، سیستم خودشور به صورت اتوماتیک فعال شده و شروع به شست‌وشوی فرد می‌کند. در برخی از توالت های فرنگی خودشور، سیستم خشک‌کن و گرم‌کن هم علاوه بر سیستم شست‌وشوی خودکار وجود دارد. مصرف آب کمتر، رعایت بیشتر بهداشت، جلوگیری از ریزش آب به بیرون از کاسه توالت و … از مزایای استفاده از این نوع توالت فرنگی است.

جالب است بدانید در برخی از توالت‌های فرنگی بیده‌دار، دکمه شستشو یا wash در کنار در توالت نصب شده است. در برخی از مدل‌های بیده‌دار، بیده در داخل توالت فرنگی قرار ندارد و معمولا با فاصله کمی از آن به دیوار متصل است. در این نوع باید پس از اتمام کار، از روی توالت فرنگی بلند شده و با نشستن روی کاسه خودشور، شست‌وشو انجام شود.

حال باید بدانیم هنگام خرید توالت فرنگی مناسب، چه نکاتی را درنظر بگیریم.

۱. پایه توالت فرنگی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید توالت فرنگی به آن توجه کنید، پایه آن است. معمولا پایه توالت‌های یک‌تکه و دوتکه به صورت یکپارچه ساخته می‌شود. درواقع یک پایه یک‌پارچه به معنای آن است که در قسمت زیرین (کف)، توالت، یک قسمت کامل برای فلاشر (آبریز)، وجود دارد و مانند توالت‌ معمولی دوتکه دارای برآمدگی و شکاف نیست. درست است که هزینه توالت فرنگی با پایه یک‌پارچه بیشتر است، ولی به دو دلیل انتخاب و خرید آن به‌نفع شما خواهد بود.

این نوشته را از دست ندهید  عجیب‌ترین و زشت‌ترین خودروهای تاریخ!

تمیزکردن آن بسیار راحت‌تر از مدل‌های دیگر است. به دلیل استایل زیبا، گرد و سطح صیقلی و همواری که دارد، برای اکثر سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها مناسب و زیبا است. به‌ویژه مدل‌های جدیدتر که ظاهر فوق‌العاده زیبا و لوکسی دارد.

۲. فلاش‌تانک (آبریز)

همچنین به مکانیزم شستشو توسط آبریز توجه کنید. معمولا مکانیزم شستشوی کاسه توالت توسط فلاش‌تانک معمولی است و آب با فشار از آبریز خارج و وارد کاسه توالت می‌شود. اگر دلتان می‌خواهد، شست‌وشو سریع‌تر و تمیز‌تر انجام شود، بهتر است فشار آب را بیشتر کنید. البته فراموش نکنید این کار باعث مصرف بیشتر آب می‌شود.

پس از آن که هنگام خرید توالت فرنگی نکات مربوط به پایه و مخزن را درنظر گرفتید، به این معناست که تقریبا توالت مورد نظر و مناسب را یافته‌اید. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، نوع فلاش‌تانک یا آبریز است. همانطور که می‌دانید، فلاش‌تانک‌ها روی دیوار نصب می‌شود و شما باید پیش از خرید توالت فرنگی، دیوار آن قسمت از سرویس بهداشتی که قرار است فلاش‌تانک در آن نصب شود را باز و بررسی کنید. ببینید آیا این قسمت از دیوار مناسب قرارگیری آبریز توالت است یا خیر.

۳. ارتفاع صندلی توالت فرنگی

صندلی و ارتفاع آن از دیگر نکات مهمی است که باید هنگام خرید توالت فرنگی به آن توجه کنید. در اکثر خانه‌های ویلایی و آپارتمان‌ها ارتفاع صندلی توالت فرنگی ۴۳.۱۸ سانتی‌متر است. اما این ارتفاع معمولا برای افرادی که قد بلندی دارند، یا برای مسن‌ترها کمی ناراحت‌کننده است. در صورت تمایل شما می‌توانید، توالت فرنگی انتخاب کنید که ارتفاع صندلی آن بیشتر باشد. بلندترین ارتفاع صندلی توالت فرنگی ۴۸.۲۶ سانتی‌متر است که به «ارتفاع راحتی»، نامیده می‌شود.

۴. دکمه‌ها و اهرم‌های توالت فرنگی

مخزن هر توالت فرنگی دارای دکمه یا اهرم است. زمانی که برای خرید توالت فرنگی به فروشگاه لوازم بهداشتی ساختمان می‌روید، بهتر است به این قسمت‌ها هم توجه کنید. دکمه یا اهرمی که روی مخزن توالت فرنگی وجود دارد، برای شروع شست‌وشو و مکانیسم تخلیه است. در مدل‌های قدیمی‌تر و کلاسیک معمولا از اهرم استفاده شده است. اما در توالت های فرنگی مدرن‌تر دکمه‌های فشار وجود دارد.

جالب است بدانید که روی مخزن برخی از توالت‌ های فرنگی که جدیدا تولید شده‌، دو دکمه نصب شده است و به آن‌ها «توالت فرنگی دو زمانه» گفته می‌شود. با فشار یکی از این دکمه‌ها آبشویی به صورت کامل انجام می‌شود، و با فشار دکمه دیگر، آب به مقدار کم‌تری از آبریز وارد توالت شده و پروسه تخلیه انجام می‌شود.

معمولا سایز دکمه‌ها با یکدیگر متفاوت است. یکی بزرگ و دیگری کمی کوچکتر است. دکمه‌ بزرگ‌تر هنگامی که بخواهید تخلیه کم‌حجم انجام شود، استفاده می‌شود. با فشار این دکمه، تنها بخشی از قدرت مخزن برای تخلیه به‌کار برده می‌شود. در این صورت در مصرف آب هم صرفه‌جویی می‌کنید.

اما دکمه‌ای که کوچکتر است، زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بخواهید تخلیه فاضلاب پرحجم صورت گیرد. مخزن از تمام توان خود استفاده می‌کند، تا آب را از آبریز وارد توالت کرده و عمل تخلیه انجام شود. البته این مدل توالت فرنگی کمی گران‌تر است، ولی با پرداخت کمی هزینه اضافی، قدم بزرگی در صرفه‌جویی مصرف آب برداشته‌اید.

۵. رنگ توالت فرنگی

اگر به فروشگاه لوازم بهداشتی ساختمان سری زده‌ باشید، خواهید دید که ۹۰ درصد توالت‌هایی که برای فروش گذاشته شده به رنگ سفید است. درواقع دلیل این امر استقبال مصرف‌کننده از رنگ سفید است. هرچند این به این معنا نیست که فقط توالت فرنگی سفیدرنگ تولید می‌شود. با این که تعداد توالت های سفیدرنگ بسیار بیشتر است، ولی تولیدکنندگان رنگ‌های مختلفی از توالت فرنگی را برای سلایق مختلف تولید کرده‌اند.

اگر به دنبال طراحی متفاوت در سرویس بهداشتی یا حمام هستید، می‌توانید از توالت فرنگی رنگی، مثلا توالت سیاه و سفید بدون مخزن استفاده کنید. البته برای زیباتر شدن دکوراسیون، بهتر است رنگ دیوار سفید باشد.

این نوشته را از دست ندهید  جوراب‌هایتان را دور نیندازید!

۶. بررسی فضای سرویس بهداشتی برای قراردادن توالت فرنگی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که لازم است، پیش از خرید توالت فرنگی آن را در نظر بگیرید، فضایی که قرار است توالت فرنگی در آن قرار گیرد. بدیهی است، راحت ‌بودن هنگام استفاده از توالت مهم است. برای تحقق این مسئله بهتر است، فاصله توالت فرنگی از اشیا پیرامون خود مانند دیوار، روشور و … حداقل ۳۸ سانتی‌متر باشد. البته اگر فضای بیشتری در سرویس بهداشتی یا حمام وجود دارد، می‌توانید فاصله  ۴۶ سانتی‌متر را هم برای نصب توالت فرنگی درنظر بگیرید.

بنابراین اول وسعت فضای سرویس بهداشتی و حمام را اندازه‌گیری کنید، پس از آن توالت مورد نظر را انتخاب کنید. درغیر اینصورت ممکن است، توالت فرنگی بخرید که به دلیل فضای کم هنگام استفاده راحت نباشید.

۷. بررسی لگن توالت فرنگی هنگام خرید

کاسه یا لگن توالت فرنگی، یکی دیگر از قسمت‌هایی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کرد. مدل‌های مختلفی از توالت فرنگی در بازار وجود دارد. به عنوان مثال کاسه برخی از توالت‌ها گرد است. این مدل فضای کم‌تری را اشغال می‌کند و مناسب سرویس‌های بهداشتی یا حمام‌هایی با فضای کم است.

این در حالی است که برخی دیگر از توالت های فرنگی کاسه‌ای بیضی‌شکل دارد. هرچند این مدل فضای زیادی را به نسبت مدل گرد اشغال می‌کند، ولی حدود 2 اینچ (5 سانتی‌متر)، بزرگتر بوده و جای نشستن بیشتری دارد و هنگام استفاده راحت‌تر است. ویژگی دیگر توالت‌های فرنگی با کاسه بیضی، در تمیزکردن آن‌ها است. برخلاف مدل‌های کاسه‌گرد که زحمت بیشتری در تمیزکردن می‌طلبد، توالت با کاسه بیضی کمتر کثیف می‌شود و راحت‌تر می‌توان بوی بد و ناخوشایند را از آن‌ها زدود.

مدل سومی هم از کاسه توالت فرنگی تولید و در بازار موجود است و به کاسه مستطیلی نامیده می‌‌شود. این مدل توالت فرقی با مدل گرد ندارد و تنها ظاهر آن است که متفاوت است. اگر فضای بیشتری در سرویس بهداشتی یا حمام دارید، می‌توانید مدل کاسه مستطیل را انتخاب و خریداری کنید.

۸. بررسی استحکام دیوار و لوله کشی داخلی آن

همانطور که قبلا هم توضیح داده شد، در برخی از مدل‌های توالت فرنگی مثل مدل دیواری، بخش عمده‌ای از توالت داخل دیوار کارگذاشته می‌شود. همچنین خود توالت به دیوار متصل می‌شود. پس خیلی مهم است که محل نصب توالت را از لحاظ استحکام بررسی کنید. علاوه بر این، باید لوله‌کشی داخل دیوار هم برای نصب توالت انجام شود. لازم است دیوار به اندازه کافی محکم باشد تا بتواند وزن توالت و شخصی که از آن استفاده می‌کند را تحمل کرده و خراب نشود.

۹. در انتخاب جنس توالت فرنگی دقت کنید

بد نیست بدانید، تولیدکنندگان هر محصولی را با توجه به کاربردی که دارد، طراحی و تولید می‌کنند. جنس مواد اولیه‌ای هم که به‌کار برده می‌شود، رابطه مستقیم با کاربرد محصولات دارد. توالت فرنگی هم در گروه مواد بهداشتی قرار دارد و از این رو به دلیل الزام رعایت نکات بهداشتی، نظافت، سلامتی و پاکیزگی بیشتر توالت‌های فرنگی که در بازار وجود دارد، از جنس سرامیک بهداشتی و البته لعابی ساخته شده است. جالب است بدانید که هر تولیدکننده ممکن است، از تکنولوژی متفاوت در تولید لعاب و سرامیک بهداشتی محصولات خود، استفاده کرده باشد.

اما نکته‌ای که بسیار مهم است، استحکام و ضخامت سرامیک استفاده شده در توالت فرنگی است. درواقع هنگام خرید توالت فرنگی به ضخامت لعاب توالت و تمامی محل‌هایی (مدل‌های مختلفی از توالت فرنگی در بازار موجود است که در قسمت‌های داخلی و لوله‌های تخلیه هم لعاب‌کاری شده است) که لعاب‌داده شده است، به دقت توجه کنید.

اگر تمامی نقاط توالت فرنگی لعاب داده شده باشد، علاوه بر بالابردن شرایط مطولب بهداشتی، توالت طول عمر بیشتر و کارکرد بهتری هم خواهد داشت. همچنین از گرفتگی لوله‌های توالت تا میزان قابل توجهی جلوگیری می‌شود. اما هرگز این نکته را فراموش نکنید، همانطور که لعاب و ضخامت آن در کنار استحکام و کیفیت در طول عمر محصول و بهداشت محیطی و فردی موثر است، استفاده از لعاب نامناسب با ضخامت پایین، نتیجه‌ای کاملا برعکس خواهد داشت.

این نوشته را از دست ندهید  این شغل‌های قدیمی تا ده سال آینده دیگر وجود نخواهند داشت

هم طول عمر توالت کاهش می‌یابد و هم به دلیل تجمع جرم و میکروب و آلودگی روی آن، بهداشت به خوبی رعایت نمی‌شود. جرم‌گیرها و مواد شستشو هم نمی‌تواند در طولانی‌مدت مفید باشد، چون علاوه بر آسیب به سلامت جسمی شما، طول عمر توالت فرنگی را کاهش می‌دهد. تمام این مسائل به کنار، اگر لعاب‌دهی توالت اصولی و استاندارد نباشد، آب بیش از اندازه توسط بدنه توالت جذب شده و علاوه بر ایجاد آلودگی، باعث انتشار بوی بد هم می‌شود.

بدیهی است، هرچه لعاب توالت از کیفیت و استحکام بهتری برخوردار باشد، قیمت آن بیشتر است، ولی تنها با پرداخت کمی هزینه بیشتر هنگام خرید توالت فرنگی مناسب، از پرداخت هزینه اضافی برای تعویض مجدد توالت و هزینه‌های درمانی که به دلیل رعایت نکردن بهداشت ایجاد شده، معاف خواهید شد. درواقع در هزینه صرفه‌جویی قابل توجهی خواهید کرد.

۱۰. تحقیق در مورد مکانیزم تخلیه آب در توالت فرنگی

سیستم تخلیه آب از مهم‌ترین نکات در زمان خرید توالت فرنگی است. اهمیت آن درست زمانی که می‌خواهید، در آپارتمان و شب‌هنگام از توالت استفاده کنید، بیش از هر زمان دیگری مشخص می‌شود. همچنین زمانی که مشغول تمیزکردن توالت فرنگی هستید، خواهید دید که چقدر سیستم تخلیه آب مهم است. و اما میزان مصرف آب، سومین نکته‌ای است که به سیستم تخلیه آب بستگی دارد. حتما می‌پرسید چرا؟ برای پاسخ به این سوال توضیح مختصری در مورد سیستم تخلیه آب می‌دهیم.

به صورت کلی ۴ نوع مکانیزم تخلیه آب وجود دارد که هر کدام از این مکانیزم‌ها در تولید صدا، نظافت و میزان مصرف آب تاثیرگذار است.

سیستم تخلیه ریزشی:

در این سیستم آب از بالا به پایین و از طریق لبه‌های داخلی تخلیه می‌شود. توالت‌ های فرنگی دو تکه معمولا از این سیستم استفاده می‌شود، و متاسفانه مصرف آب زیادی دارد.

سیستم تخلیه گردابی:

در نوع گردابی آب به صورت چرخش و به شکل گرداب تخلیه می‌شود. ابتدا آب از طریق مجرای مخصوص آب وارد بدنه لگن یا نشیمن توالت می‌شود و پس از آن به داخل کاسه توالت می‌ریزد. این نوع ریزش، سبب چرخش و گردابی شدن آب شده و تخلیه‌ای کم‌صدا یا بی‌صدا صورت می‌گیرد، اما مصرف آب بالا و احتمال گرفتگی وجود دارد.

سیستم تخلیه واتر جت:

در سیستم تخلیه واترجت که یکی از پرطرفدارترین سیستم‌های تخلیه در بین توالت‌های فرنگی است که در ایران استفاده می‌شود، سیستم شبیه به تخلیه گردابی است با این تفاوت که بخشی از آب به صورت گردابی و گردشی و بخشی هم به صورت شوتینگ وارد توالت می‌شود. تلفیق این دو مدل واریز آب قدرت تخلیه را افزایش می‌دهد، صدا و مصرف آب هم کم است.

سیستم تخلیه توربوجت:

درواقع جدیدترین نوع مکانیزم تخلیه، توربوجت است. این سیستم تمامی مزایای سیستم تخلیه واترجت را داراست. علاوه بر این که نسبت به واترجت هم مصرف آب کمتری دارد و هم صدای کم‌تر. از همه مهم‌تر تخلیه بهتری هم صورت می‌گیرد و احتمال گرفتگی بسیار پایین است. بنابراین به عنوان بهترین سیستم تخلیه حال حاضر شناخته می‌شود.
حال که با انواع سیستم تخلیه آشنا شدید، زمانی که می‌خواهید توالت فرنگی بخرید، از فروشنده سیستم تخلیه توالت را بپرسید و بخواهید برایتان به طور کامل در این مورد توضیح دهد.

کلام آخر

شنیده‌اید، هر گرانی بی علت نیست! به طور کلی هرچه برای خرید یک محصول به‌ویژه محصولات مصرفی مثل توالت فرنگی، هزینه بیشتری پرداخت کنید، استفاده از آن راحت‌تر، طول عمر بیشتر و مزایای بهتری را هم دریافت خواهید کرد.

توالت‌‌های فرنگی لوکس و مدرن، به دلیل داشتن سیستم پیشرفته‌تر، طراحی زیباتر، استحکام و قدرت بیشتر، تکنولوژی به‌روز و مدرن‌تر قیمت بالاتری هم دارد. اگر بودجه برایتان اهمیت چندانی ندارد، پیشنهاد می‌کنیم از بهترین و پیشرفته‌ترین توالت‌های فرنگی موجود در بازار خریداری کنید. ولی اگر بودجه یکی از مهم‌ترین اولیت‌های خرید شما است، بهتر است با درنظر گرفتن نکاتی که به آن اشاره شد، بهترین را انتخاب و خریداری کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا