ترفند

دلیل داغ شدن گوشی چیست و چگونه این مشکل را رفع کنیم؟

مثبت زندگی: برعکس کامپیوتر‌تان، موبایل‌تان هیچ فنی برای خنک نگه داشتن خودش ندارد و برای این‌که با دمایی قابل قبول کار کند، سازندگان اسمارت فون‌ها برروی روش‌های خنک کننده‌ی دیگر تمرکز کرده و پیشنهاد می‌کنند که افراد کار‌های سنگین را هم‌زمان با هم با موبایل انجام ندهند. حتما این سوال شما هم هست. دلیل داغ شدن گوشی چیست؟

اکثر موبایل‌ها دارای یک سری اقدامات امنیتی در خودشان هستند. مثلا اگر شروع به خیلی داغ شدن بکنند، ممکن است یک سری ویژگی‌ها را -مثل فلش دوربین- از کار بیندازند و پردازش برق را تا زمانی‌که همه چیز به حالت نرمال برگردد محدود کنند. با این حال هنوز هم ممکن است اسمارت فون‌تان خیلی داغ شود. اکثر اوقات یک سری مشکلات و راه حل‌ها میان کاربران رایج است که در این باره می‌توانید به موارد زیر توجه کنید.


اگر باتری باد کرده است

اگر باتری‌ گوشی‌تان باد کرده باشد درست در دستگاه جا نمی‌شود یا گوشی‌تان بیش از اندازه داغ می‌شود، در این شرایط احتمالا این باتری لیتیوم یونی‌ مشکل پیدا کرده که ممکن است حتی به آتش گرفتن آن منجر شود. به طور خلاصه اگر متوجه شدید باتری‌ گوشی باد کرده است:

گوشی‌تان را خاموش کنید
از آن استفاده نکرده و آن را شارژ نکنید
اگر گارانتی دارد اقدام کنید و اگر نه یک باتری نو تهیه کنید (اگر خود گوشی مشکلی ندارد)
کم پیش می‌آید که باتری باد کند، اما باز هم اتفاق می‌افتد.


اگر گوشی‌تان در حال شارژ است

وقتی گوشی‌تان در حال شارژ است باید اندکی داغ شود که این تاثیر فعل و انفعالات شیمیایی است که داخل آن می‌افتد. اما اگر بیش از حد نرمال داغ شده ممکن است شارژر مشکلی داشته باشد. این اقدامات را انجام دهید:

این نوشته را از دست ندهید  آموزش غیر فعال کردن آخرین بازدید (Last Seen) اینستاگرام

گوشی‌تان را از شارژ درآورده و بگذارید خنک شود
با شارژر اورجینال خودش، یک های کپی یا کلا با شارژری غیر از خودتان آن را شارژ کنید.
اگر گوشی هنوز هم بیش از حد داغ می‌شود نیاز به تعمیر دارد


اگر گوشی زیر آفتاب است

آسان‌ترین راه برای بیش از حد داغ کردن گوشی این است که زیر آفتاب باشد. اکثر اسمارت فون‌ها پلاستیکی و تیره هستند که بنابراین کارشان در جذب گرما خیلی خوب است. حواستان باشد که در روز‌های خیلی آفتابی گوشی‌تان را در ماشین یا در بیرون روی میز جا نگذارید: این کار‌ها را انجام دهید:

گوشی‌تان را خاموش کرده و در جایی خنک‌تر بگذارید
وقتی خارج از منزل هستید موبایل‌تان را در معرض خورشید نگذارید


اگر برنامه‌ی سنگین اجرا می‌کنید

اگر بازی‌های سه بعدی انجام می‌دهید، ویدیو ادیت می کنید، یا هر کار سنگین دیگر، طبیعی است که گوشی‌تان داغ شود. بدترین اتفاقای که ممکن است بیوفتد این است که باتری‌تان خیلی زود خالی می‌شود و اگر کار بیش از حد سنگین باشد گوشی‌تان کند می‌شود تا از بیش از حد داغ شدن جلوگیری کند، هر نسلی از گوشی‌ها قوی‌تر از قبلی هستند که این یعنی برنامه و بازی‌های جدید به نیروی بیشتری برای اجرا شدن احتیاج دارند. اگر مدام گوشی‌تان داغ می‌شود چون نمی‌تواند برنامه‌ای که می‌خواهید را اجرا کند، احتمالا باید آن را به روز کنید.


اخیرا آپگرید کرده‌اید

وقتی نرم افزار‌تان را مخصوصا به یک ورژن خیلی بالا‌تر، آپگرید می‌کنید، اغلب در پس زمینه یک سری کار انجام می‌دهد. به عنوان مثال در آپگرید به آی او اس ۱۰، اپل تگ خودکار را به عکس‌ها اضافه کرده که الان می‌تواند صورت‌ها و اشیاء را تشخیص دهد. در این مورد، عکس‌های جدید که خود به خود تگ می‌شوند، اما عکس‌های قدیمی‌تان که در گالری هستند، وقتی از گوشی استفاده نمی‌کنید همه‌ی آن‌ها هم یک به یک تگ می‌شوند پس طبیعی است که تا چند روز بعد از آپگرید موبایل‌تان کمی داغ‌تر از حد طبیعی باشد.

این نوشته را از دست ندهید  نسخه جدید تلگرام منتشر شد

اگر پس از یک هفته همه چیز به حالت نرمال برنگشت ممکن است مشکل بزرگتری وجود داشته باشد، اما معمولا این چیز‌ها موقتی هستند.
با این که اکثر اوقات که از گوشی تان احساس گرما می کنید مربوط به cpu است که سخت مشغول کار است، اما اگر شک کردید که مشکل از باتری است حتما دست به کار شوید و برای تعمیر اقدام کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 18 =

دکمه بازگشت به بالا