آخرین نوشته هاکرونا

دلیل تاکید پزشکان بر غرغره آب نمک

مثبت زندگی: بسیاری از پزشکان برای درمان یا پیشگیری از برخی مشکلات غرغره کردن آب نمک را در کنار درمان توصیه می کنند. یک محلول نمکی می تواند به کاهش شدت عفونت ویروسی و باکتریایی کمک کند و باعث بهبود و درد ناراحت کننده به دلیل واکنشهای آلرژیک شود و محرک هایی مانند آلرژن ها، باکتری ها و قارچ ها را از گلو و بینی خارج کند. در ادامه این بخش با فواید آب نمک برای درمان برخی از مشکلات بیشتر آشنا خواهید شد.

تسکین التهاب و عفونت

غرغره آب نمک بسیاری از مشکلات ازجمله سوزش گلو و خارش را برطرف می‌کند. غرغره خصوصا برای التهاب گلو ناشی از حساسیت‌های فصلی، سرماخوردگی و عفونت‌های سینوسی مفید است. با این حال، این درمان ساده می تواند به جلوگیری از ایجاد عفونت مجدد کمک کند.

کاهش باکتری‌های مضر در دهان

غرغره آب نمک خنثی کننده اسیدهایی است که باعث تکثیر باکتری ها در دهان می شود بنابراین، این امر به حفظ تعادل pH کمک و این همان چیزی است که از بیماری لثه جلوگیری می کند. آب نمک محل رشد باکتریها را از بین می برد و از گسترش عفونت ها (قارچی) مانند کاندیدیازیس که یک عفونت قارچی است و به دهان و گلو حمله می کند، محافظت می کند.

پاکسازی راه بینی

یکی از بهترین موارد برای پاکسازی راه های تنفسی، سر و قفسه سینه غرغره آب نمک است. غرغره آب نمک مخاط جمع شده در مجاری تنفسی و حفره های بینی را نازک می کند. اگر در اثر سرماخوردگی و یا آلرژی، بینی شما گرفته و یا آبریزش بینی دارید، برای درمان از آب نمک برای قرقره و شستشوی بینی استفاده نمایید.

این نوشته را از دست ندهید  راهکارهایی برای رهایی از افکار شبانگاهی هنگام خواب
غرغره آب نمک

تسکین لوزه

لوزه ها دو بافت توده ای هستند که در پشت گلو قرار دارند و در اثر باکتری و عفونت ویروسی ملتهب می شوند. التهاب لوزه ممکن است باعث مشکل در بلع غذا شود و غرغره کردن با آب نمک می تواند به شما در تسکین درد و این علائم کمک کند.

رفع یبوست

برای درمان یبوست مقداری نمک اسپوم را در یک لیوان آب حل کرده و به آن آب لیمو اضافه نمایید و بنوشید. این محلول به درمان یبوست کمک خواهد نمود.

غرغره آب نمک

بهبود خون ریزی لثه و دندان درد

غرغره آب نمک خونریزی و تورم لثه را که اولین علائم بیماری لثه ناشی از باکتری ها هستند، تسکین می دهد. شستشوی دهان با آب نمک می تواند به کاهش التهاب و مبارزه با باکتری ها و همچنین بهبود دندان درد کمک می کند.

کاهش بوی بد دهان

اگر از بوی بد دهان رنج می برید یکی از درمان های موثر غرغره آب نمک است زیرا باکتری های موجود در دهان را که موجب بوی بد دهان می شود را از بین می برد.

غرغره آب نمک

پسوریازیس و اگزما

آب نمکِ غنی از مواد معدنی به مرطوب شدن پوست و کاهش قرمزی پوست کمک و لکه های پوسته پوسته شده را التیام بخشیده و التهاب پوست را تسکین می دهد. در صورت استفاده از خواص آب نمک برای پوست نمک دریای مرده و یا نمک اپسوم را به آب وان و یا تشت اضافه نمایید و حدود 15 دقیقه بدن خود را در آن بخیسانید تا علائم اگزما کاهش یابد.

رفع خستگی

برای رفع خستگی پا دو فنجان نمک اپسوم در یک تشت آب گرم بریزید. و پاهای خسته و دردناک خود را در آن قرار دهید. نمک دارای منیزیم است که به عملکرد بهتر عضلات کمک می کند.

این نوشته را از دست ندهید  چرا هنگام رابطه جنسی درد دارید؟
غرغره آب نمک

درمان گرفتگی

اگر در گرما ورزش نموده اید، ممکن است به دلیل تعریق زیاد مایعات. و نمک فراوانی را از طریق عرق از دست بدهید. و این امر سبب ایجاد درد های شدید به خصوص در بازو ها، شکم و ماهیچهٔ ساق پا شود. برای جلوگیری از این اتفاق، یک قاشق چایخوری نمک در یک چهارم آب حل کنید و بنوشید.

درمان آفت و زخم دهان

هیچ چیز دردناکتر از زخم دهان نیست حتی ممکن است خوردن غذا را برای شما مشکل سازد. شستشوی دهان با آب نمک می تواند درد ناشی از زخم کانکر (آفت دهان) را کاهش داده. و به شما در بهبود سریع تر آن کمک کند. چندین بار در روز یک قاشق چایخوری نمک را در یک و نیم فنجان آب حل کرده. سپس جرعه جرعه در دهان قرقره کرده و آن را بیرون بریزید. این کار را انجام دهید تا آفت و زخم دهان بهبود یابد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا