آشپزیغذای فرنگی

دستور پخت بیف استراگانوف

مثبت زندگی: آن‌هایی که در رستوران این غذا را امتحان کرده‌اند خوب می‌دانند که هیچ چیز خاصی ندارد.  شاید اسمش زیادی باکلاس و عجیب و غریب باشد اما مواد اولیه‌اش در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و طبخش کار یک ساعت است، شاید هم کمتر. بله!

از همین بیف استراگانوف حرف می‌زنیم که عکسش را می‌بینید. همراه ما باشید تا در این مقاله از مثبت زندگی دستور پخت غذا را برایتان بگذاریم. شاید به جای خوردن این غذا در رستوران، در خانه بپزیدش و نوش جانش کنید. این شما و این دستور پخت بیف استراگانوف.

مواد لازم برای 4 نفر

گوشت گوساله(به صورت باريک خرد شود): 450 گرم

روغن مايع: يک قاشق سوپ‌خوری

كره: 25 گرم يا 2 قاشق سوپ‌خوری

پياز بزرگ(به صورت خلالي خرد شود): يک عدد

آرد گندم: يک قاشق سوپ‌خوری

رب گوجه‌فرنگی: يك قاشق چای‌خوری

سس خردل: يک قاشق چای‌خوری

آب ليموترش: يک قاشق چای‌خوری

خامه:دوسوم پيمانه

به ميزان لازم: نمک و فلفل

جعفری خردشده: كمی براي تزئين

سيب‌زمينی: 500 گرم

طرز تهيه

تابه نچسبی آماده كرده و روغن را به‌همراه نيمي از كره در آن بريزيد و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهيد تا روغن داغ شده و كره نيز آب شود. حالا تكه‌های گوشت را به روغن اضافه كنيد و به مدت 5 دقيقه يا تا زماني كه گوشت‌ها تغيير رنگ پيدا كنند و متمايل به قهوه‌اي شوند روي شعله زياد اجاق‌گاز حرارت دهيد. پس از آن، گوشت را به‌همراه روغن و‌ آب حاصل از پخت آن به ظرف ديگري منتقل كنيد.

بیف استراگانوف

باقيمانده كره را در تابه ريخته و پياز خردشده را در كره آب‌شده به مدت 10 دقيقه تفت دهيد. آرد، رب گوجه‌فرنگی، سس خردل، آب ليموترش و خامه را به ترتيب به پيازداغ اضافه كرده و كمی حرارت دهيد.

این نوشته را از دست ندهید  ۹ دستور غذای متفاوت و خوشمزه با سيب زميني

حالا گوشت‌های سرخ‌شده را به داخل تابه برگردانيد و شعله را كم كنيد و حرارت‌دادن را تا زماني ادامه دهيد كه سس شروع به جوشيدن كند و حباب‌هایی روي آن ايجاد شود. در طول اين مدت، مرتب مواد را هم بزنيد. درضمن اضافه‌كردن نمک و فلفل را نيز برای طعم‌داركردن غذا فراموش نكنيد.

در پايان، سيب‌زمينی‌هایی را كه به‌صورت خلالی خرد كرده بوديد، در روغن سرخ كرده و پس از ريختن خوراک در بشقاب به‌همراه سيب‌زمينی و جعفری خردشده سرو كنيد. بیف استراگانوف شما آماده است. نوش جان.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا