سیاحت

دریافت ویزای تایلند؛‌ مدارک لازم و راهنمای سفر به این کشور

مثبت زندگی: ویزای گردشگری و تحصیلی تایلند، یکی از پرطرفدارترین ویزاهای جنوب شرق آسیاست که فرصت‌های گردشگری و تحصیلی بی‌نظیری را برای ایرانیان و سایر گردشگران قارهٔ کهن به ارمغان می‌آورد. سالانه میلیون‌ها تن از هموطنان، راهی پاتایا، سامویی، بانکوک و پوکت می‌شوند و به همین خاطر، مقالهٔ امروز چطور، به توضیح شرایط و نحوهٔ دریافت انواع روادید و ویزای تایلند در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) می‌پردازد.

با داشتن ویزای گردشگری تایلند، امکان ۶۰ روز اقامت غیرقابل‌تمدید خواهید داشت که به این منظور باید از مرزهای هوایی، وارد این کشور شده باشید. امکان اشتغال و تحصیل با این ویزا وجود ندارد. خوانندهٔ گرامی، شما می‌توانید دیدگاه خود را درمورد شیوهٔ دریافت ویزای گردشگری تایلند یا مقصدهای توریستی و طبیعت‌گردی این کشور، از طریق بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. با ما همراه باشید.

از کوش آداسی تا پاتایا


روایت گوگل از سؤالات ایرانیان تایلند گرد دربارهٔ مقصد های گردشگری جذاب این کشور. همیشه از گوگل استفاده کنید. سوالاتی که مردم درباره مقصد های گردشگری به خصوص این کشور زیبا دارند، شما را با سایت های جالبی آشنا می کند. مکان های دیدنی، رستوران های خوب، مراکز خرید مجلل را می توان با بازی کلمات در گوگل متوجه شد


ترکیه، گرجستان و تایلند، ۳ مقصد گردشگری مهم ایرانیان در سال‌ های اخیر هستند. علت اصلی این انتخاب، هزینهٔ نسبتا کم سفر به این مقصد ها و همچنین سهولت در دریافت روادید گردشگری آن ها به شمار می رود. با وجود افزایش قیمت دلار به بیش ۱۳هزار تومان، این سه کشور هم چنان از مقاصد پر تقاضای سفر برای هموطنان‌ هستند و به‌ نظر می‌­ رسد که باز هم در فهرست اولویت‌ های مسافرتی قرار بگیرند. در نیمه اول سال نود و هشت، تور تایلند زیر ۷ میلیون تومان به ندرت پیدا می شود.

این نوشته را از دست ندهید  مازیچال؛ سفر به دهکده رویایی

اگر قصد سفر توریستی به تایلند و آشنایی با مقصد های تحصیلی این کشور را دارید، توجه کنید که فقط ۵ دانشگاه این کشور، مورد تأیید ادارهٔ کل دانش‌ آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند و اگر شما خواهان ارزشیابی و معادل‌ سازی مدرک دانش‌ آموختگی در ایران هستید، باید صرفا در این ۶ دانشگاه تحصیل کنید، چرا که دانشگاه‌ های دیگر مورد تأیید ایران نیستند.

با ویزای گردشگری تایلند هم امکان تحصیل ندارید و باید ویزای خود را تغییر دهید. البته شما می‌ توانید با ویزای گردشگری کوتا ه‌مدت، در دوره‌ های چند هفته‌ ای یا کارگاه‌ های آموزشی شرکت کنید و با اخذ مدرک، CV (رزومه) خود را تقویت کنید. دانشجویانی که قصد دارند از سپتامبر ۲۰۱۹ در تایلند تحصیل کنند، به نشانی grad.saorg.ir بروند.

Asian Institute of Technology (موسسه آسیایی فناوری تایلند)
King Mongkut’s University of Technology Thonburi (دانشگاه فناوری تونبوری سلطان مونکوتس)
Assumption University (اسامپشن )
Chiang Mai University (دانشگاه چیانگ مای)
Chulalongkorn University (دانشگاه چولانگکورن)
Mahidol Universit (دانشگاه ماهیدول)


دریافت ویزای شنگن برای بازدید از ۲۵ کشور اروپایی، سال‌به‌سال سخت‌تر می‌شود و روند پناهندگی و مهاجرت غیرقانونی، سبب می‌شود تا متقاضیان قانونی نیز، به هیزم این رفتارها بسوزند. بنابراین کوش آداسی، پاتایا، تفلیس و دبی، تبدیل به مسیرهای اصلی گردشگری خارج از کشور برای ایرانیان شده‌اند.

پاتایا – ویزای تایلند


پاتایا یکی از مقصدهای گردشگری معروف جنوب شرق آسیا و مقصد موردعلاقهٔ کوله‌گردها و طبیعت‌دوستان است. تورهای پاتایا در تایلند، گاها به‌صورت ترکیبی هم ارائه می‌شوند تا شما فرصت گردش در سامویی و پوکت را هم داشته باشید.
اگر در روزها یا ماه‌ های آینده، مسافر تایلند هستید، نکات پانزده‌ گانه‌ٔ زیر را که تجارب خوبی را در اختیار تایلندگرد ها قرار می‌ دهند، در نظر داشته باشید:

اگر می‌ خواهید به‌‌ تنهایی تایلند گردی کنید، پیش از سفر، مقصد های اقامتی ارزان را از طریق اکسپدیا، بوکینگ و هتلز دات کام، بررسی و با کارت اعتباری ارزی بین‌ المللی، رزرو کنید. این سایت‌ ها گاها تخفیف‌ های خوبی (به‌ خصوص در فصل‌های OFF SEASON) را برای اقامت بیش از ۴ شب ارائه می‌ دهند. اگر کارت اعتباری ندارید، از شرکت‌ های پرداخت مجازی داخلی که از وزارت صمت گواهی اعتماد الکترونیک دریافت کرده‌ اند، کمک بگیرید.

این نوشته را از دست ندهید  جاهای دیدنی بروجرد را بشناسید


کاخ بزرگ بانکوک جاذبهٔ شهری خیره‌ کننده‌ ای است که در سال ۱۷۸۲ برای پادشاه تایلند ساخته شد و از آن روز به‌ مدت ۱۵۰ سال به‌ عنوان دادگاه سلطنتی، مقر دولت، پایگاه وزارت جنگ و حتی ضرابخانه مورد استفاده قرار گرفت. حتما از این مکان دیدن کنید.

در مجموعهٔ کاخ، چندین ساختمان چشم‌نواز دیگر پیدا می‌ کنید که با هزینهٔ زیادی با رنگ‌ های طلایی، صورتی و آبی تزئین شده‌اند. یکی از مهم‌ ترین ساختمان‌ ها Wat Phra Kaew (مقبرهٔ زمردین بودا) است که در آن مجسمه بودای سبز قرار دارد و ۱۴ قرن است که این بودا محبوب و مورد احترام مردم است.


پیمودن راه‌ های پیچ‌ در پیچ از میان رودخانهٔ Chao Phraya، نقش مهمی در زندگی روزمره‌ٔ محلیان دارد و چه راهی بهتر از دیدن شهر با قایق. از خدمات راهنمای تور در سفرتان به تایلند استفاده کنید تا با رسومات تایلندی‌ها آشنا شوید و مناظر جالبی را مشاهده کنید که بدون کمک راهنما امکان بازدید از آنها را نداشتید. یکی از مسحورکننده‌ ترین این مناظر که درحین سفر خواهید دید، Wat Arun یا معبد مرگ است.


سایت تریپ ادوایزر – ویزای تایلند


اگر دوست دارید تا با یک خانواده تایلندی زندگی کنید یا از فرصت اقامت در خانه های لوکس و معمولی و ویلایی و ساحلی این کشور استفاده کنید، سایت airbnb.com یک انتخاب عالی برای شما در سفر بهشهرههای تایلند است
شما می‌توانید در سایت تریپ ادوایزر (بزرگ‌ترین شبکهٔ اجتماعی گردشگران)، صد ها مقصد گردشگری فوق‌ العاده و هیجان‌ انگیز و ده‌ ها مقصد شکم‌‌ گردی و نگارخانه‌‌ گردی تایلندی را پیدا کنید و در جریان اولویت‌ های گردشگری این کشور سرسبز و زیبا قرار بگیرید.

این نوشته را از دست ندهید  مرداد و جشن زغال‌ اخته قزوین


اگر می‌ خواهید تایلند گردی خود را به‌‌ همراه هموطنان ایرانی یا گردشگران سایر کشور های جهان انجام دهید، از سایت تخصصی لونلی پلنت استفاده کنید. همسفر گردی، یکی از ظرفیت‌ های جدید صنعت گردشگری جهان است که دنیای دیجیتال توریسم، برای ما به ارمغان آورده است و بستری فرصت‌آفرین محسوب می‌شود.


تایلندگردی با میزبان‌های مهمان‌نواز و رایگان – ویزای تایلند

اگر می‌ خواهید در شهر های تایلند با گردشگران تخصصی در گرایش‌ های علمی، هنری، فرهنگی، قومی و زبانی ارتباط برقرار کنید و در ایونت‌ های روزانهٔ رایگان شرکت کنید، از سایت اینترنیشن (Internations.org) استفاده کنید و پس از عضویت رایگان، در ایونت‌ ها شرکت کنید. این فرصت‌ها در حدود ۴۰۰ شهر دنیا ازجمله تهران، در اختیار گردشگران قرار می‌گیرند.


ایونت های رایگان در تایلند – ویزای تایلند


تایلندگردی با ایونت‌‌های رایگان، فرصتی عالی برای آشنایی بهتر با گردشگران متخصص و تبادل اطلاعات دربارهٔ فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تحصیلی، پزشکی و آموزشی در این کشور است.
اگر قصد روستاگردی یا جنگل‌ گردی در تایلند را دارید و فرصت و پول زیادی برای این کار ندارید، از خدمات کوچ سرفینگ استفاده کنید. میلیون‌ ها میزبان مهمان‌نواز تایلندی، آمادهٔ ارائهٔ خدمات رایگان به گردشگران هستند. عضویت در سایت رایگان است، اما توصیه می‌ کنیم که حتما پیش از ارائهٔ درخواست و بررسی پیشنهاد های کاربران، هویت آنها را براساس review (توصیه‌ های سایر کاربران)، راستی‌ آزمایی کنید.

تایلندی‌ ها ملت خندان، آرام و مهمان‌ دوستی هستند، احتمالا از هم‌ نشینی و اقامت در منازل آنها، خرسند خواهید شد، به‌ خصوص که در هزینه‌هایتان نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

این نوشته را از دست ندهید  جاهای دیدنی محلات؛ سفر به هلند ایران


اگر قصد کوله‌ گردی در شهرها و روستا های این کشور را دارید، از پرتال کوله‌ گرد ها استفاده کنید. برای کسب اطلاعات تکمیلی به این سایت www.thebrokebackpacker.com مراجعه کنید. تمام اطلاعاتی که برای کوله‌ گردی در تایلند نیاز دارید، در این وب‌ سایت ارائه شده است.


سایت رسمی گردشگری تایلند – ویزای تایلند


سایت رسمی گردشگری تایلند دقیق‌ترین اطلاعات دربارهٔ نحوهٔ دریافت انواع ویزاها، شرایط سرمایه‌گذاری و مقصدهای گردشگری این کشور را در اختیار ایرانیان قرار می‌دهد.
اگر قصد اقامت در هتل‌ های ۵ ستارهٔ لوکس با اسپاهای آن‌چنانی، دوش‌های آبشاری و رستوران ۲۴ ساعته را ندارید، می‌ توانید از فرصت اقامت در خانه‌ های معمولی تا لوکس شهروندان تایلندی استفاده کنید و با سبک زندگی مردمان این دیار، بهتر و بیشتر آشنا شوید. برای این کار، از خدمات ایر بی ان بی (AIRBNB)، بزرگ‌ترین سایت معرفی خانه‌های اجاره‌ای استفاده کنید.


سایت رسمی گردشگری تایلند به نشانی

www.tourismthailand.org، شما را با همهٔ اطلاعات موردنیاز برای سفری ارزان و جذاب آشنا می‌کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 5 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا