تخصصی

درمان سرفه با ترکیب عصاره گل ختمی و زنجبیل

مثبت زندگی: سرفه یک مکانیسم طبیعی سیستم تنفسی است اما گاهی به علت شدت آن باعث ناراحتی و اشکال در فعالیت اجتماعی فرد می شود. یکی از علل آن برونشیت حاد است که باعث التهاب مجاری هوایی و سرفه شده که می تواند تا هفته ها باقی بماند. اثر ترکیبی دارویی گل ختمی و زنجبیل (محلولی که حاوی گیاه گل ختمی و زنجبیل است) با کم کردن التهاب در بیماران باعث کاهش حملات سرفه و درد قفسه سینه در بیماران می شود.

قطره زنجبیل و گل ختمی

نتایج نشان می دهد که ترکیب قطره زنجبیل و گل ختمی باعث بهبود در سرفه بیماران در عرض 10 روز از شروع برونشیت حاد شده و باعث می شود متعاقب عفونت تنفسی فوقانی، درد قفسه و سرفه، زودتر از موعد بهبود یابد.

در بررسی که روی اثر ضد سرفه زنجبیل در کم کردن علایم آسم انجام شد، پژوهشگران دریافتند با کم کردن ریفلاکس و آسم، یک مرحله از شدت آسم کاهش می یابد. همچنین علایم برونشیت و سرفه نیز به طور بارزی کاهش خواهد یافت.

اگرچه گیاهان متعدد دیگری ممکن است وجود داشته باشند که با مکانسیم های مختلف باعث کاهش سرفه شوند که از آن جمله می توان زرشک را نام برد که باعث بهتر شدن عملکرد ایمنی شده و از ایجاد عفونت جلوگیری می کند. همچنین نعنای وحشی با کم کردن احتقان و تسکین دادن سرفه می تواند باعث بهبودی فرد شود. روغن نارون قرمز، گزنه تیغ دار، سیر و شیرین بیان از دیگر داروهایی هستند که نیاز به بررسی بیشتری دارند.

با توجه به اینکه برونشیت حاد یکی از 10 بیماری است که نیاز به توجهات پزشکی دارد و باعث مراجعه مکرر بیمار به پزشک و اختلال در فعالیت روزمره و غیبت کاری می شود. این بیماری در محیط خانواده با اختلال در خواب باعث عدم آرامش در خواب شبانه می شود و از طرفی داروهای مختلف که در درمان علایم برونشیت عفونی و ویروسی به کار رفته، چندان در سیر بیماری اثری نداشته است، لذا کیفیت زندگی و کم شدن شدت سرفه در طی درمان اهمیت دارد که نیاز به درمان های بی خطر و مورد قبول بیماران است بنابراین سعی و تلاش باید در جهت پیدا کردن داروهای گیاهی کم عارضه و احیای طب سنتی باشد.

این نوشته را از دست ندهید  روش‌های تشخیص و درمان سنگ کلیه
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا