عمومی

درمان خانگی بوی بد دهان ناشی از سینوزیت

مثبت زندگی: بوی بد دهان ناشی از سینوزیت ممکن است بخاطر بینی و سینوس‌ها در قالب سینوزیت باشد. هنگامی که سینوس‌ها مسدود می‌شوند، باکتری‌ها درون آنها جمع می‌شوند و عفونت سینوسی موجب بوی بد می‌شود. با ما همراه باشید تا چند راهکار ساده و فوری برای درمان بوی بد دهان ناشی از سینوزیت به شما پیشنهاد کنیم.

عفونت سینوسی علائم مشابهی به سرماخوردگی دارد. تفاوت بزرگ بین این دو، این است که این علائم چه مدت طول می‌کشد. علائم سینوزیت معمولا کمتر از 10 روز طول می‌کشد ولی سینوزیت مزمن می‌تواند به مدت 12 هفته یا بیشتر ادامه یابد.

بوی بد دهان ناشی از سینوزیت چگونه ایجاد می‌شود؟

سرماخوردگی با ایجاد خشکی دهان هنگام نفس کشیدن، هنگامی که هوا از طریق بینی بالا می‌رود، موجب ایجاد بوی بد دهان می‌شود.

با این حال، مخاط سینوس‌های عفونی خودشان نیز بوی بدی دارند و هوایی که با آنها برخورد می‌کند، بدبو می‌شود. مخاط آلوده سینوس ها به پایین و پشت گلو ریخته می شود، جایی که هوا بازدم می شود و بوی عفونت به نفس شما منتقل می شود.

شما می‌توانید بوی دهان خود را با شستشو با خمیردندان‌های فلوراید، بهبود دهید. با این حال این روش، موقتی است و بوی بد تا زمانی که عفونت از بین نرود، متوقف نمی‌شود.

اکثر عفونت‌های سینوسی حاد به طور طبیعی تشخیص داده می‌شوند، اما درمان‌های بدون نسخه (OTC) مانند قرص‌های آنتی هیستامین، اسپری بینی، استامینوفن و لوزی‌های گلو می‌توانند نشانه‌های شما را کاهش دهند.

اگر علائم بعد از دو تا سه هفته بهبود نیافته یا سردرد دارید، تب بیش از 102.2 F یا تورم شدید در اطراف چشم، به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک می‌تواند آنتی بیوتیک‌ها را برای یک عفونت باکتریایی یا یکی دیگر از داروهای مناسب با توجه به منبع مشکل تجویز کند.

این نوشته را از دست ندهید  نمره اعصاب شما چند است؟ + تست روان شناسی

اما برخی کارها هست که می‌توانید انجام دهید تا سرعت بهبودی شما بیشتر شود. در ادامه به روش‌هایی برای  بوی بد دهان ناشی از سینوزیت و رهایی از شر عفونت‌های سینوسی، اشاره می‌شود.

به مقدار کافی آب بنوشید

برای کمک به خروج ویروس از بدن، مطمئن شوید که بدن شما به اندازه کافی هیدراته شده است. هر دوساعت تقریبا 250 میلی لیتر آب بنوشید.

ماده غذایی مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن

برای مبارزه با ویروس، مواد غذایی تقویت کننده ایمنی بدن مانند سیر، زنجبیل و پیاز را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید. سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند برای استفاده از سیر به صورت پزشکی 2 تا 5 گرم سیر تازه یا 300 تا 1000 میلی گرم عصاره سیر در روز مصرف کنید.

شما همچنین می‌توانید چای زنجبیل را نیز امتحان کنید. عسل خام را نیز می‌توانید برای افزایش تقویت سیستم ایمنی اضافه کنید. عسل سرشار از آنتی اکسیدان است و خواص ضد باکتری و ضد قارچی دارد.

سینوس‌های خود را مرطوب نگه دارید

هیدراته نگه داشتن سینوس‌ها می‌تواند به کاهش فشار کمک کند. در اینجا چند نکته برای این که سینوس‌های خود را هیدراته نگه دارید بیان می‌کنیم:

در شب، در اتاق خواب خود بخور کار بگذارید تا از انسداد بینی‌ها جلوگیری به عمل آید.

در طول روز و قبل از خواب، از اسپری طبیعی نمکی برای بینی استفاده کنید. اینها را می‌توان از داروخانه محلی خود خریداری کرد و چند بار در روز برای کمک به رفع تراکم اخلاط بینی از آن استفاده کرد.

سینوس‌های خود را در معرض بخار قرار دهید. دوش گرفتن با آب داغ به صورت منظم و نفس کشیدن در هوای مرطوب می‌تواند به شما کمک کند.

این نوشته را از دست ندهید  ۹ فایده عجیب دویدن برای سلامتی

همچنین می‌توانید یک کاسه را با آب جوش پر کنید و در مقابل آن بنشینید و با یک حوله ضخیم سر و کاسه را بپوشانید. این کار را 10 دقیقه ادامه دهید. سعی کنید سرتان را 10 اینچ بالاتر از آب نگه دارید.

سینوس‌های‌تان را با روغن تمیز کنید

روغن اوکالیپتوس می‌تواند به باز کردن سینوس‌ها و خلاص شدن از مخاط کمک کند. اطمینان حاصل کنید که فقط از اسانس‌های خوراکی استفاده می‌کنید. چند قطره روغن را به سقف دهانتان بکشید و سپس یک لیوان آب بنوشید.

کمپرس گرم

اعمال حرارت همراه با رطوبت، ممکن است باعث کاهش درد سینوس شود. حوله‌های گرم و مرطوب را در اطراف بینی، گونه‌ها و چشم‌های خود قرار دهید تا درد را کاهش دهید. این کار همچنین کمک می‌کند مسیر بینی از بیرون باز شود.

از داروهای بدون نسخه استفاده کنید

اگر از روش‌های خانگی به نتیجه نرسیدید می‌توانید از داروساز خود بخواهید که داروهای بدون نسخه مانند سودافد(داروی ضد احتقان) به شما بدهد.

این داروها ممکن است علائم سینوزیت را با تنگ کردن عروق خونی کاهش دهد. به کاهش التهاب و تورم نیز کمک می‌کند. همینطور ممکن است جریان تخلیه از سینوس‌ها را بهبود بخشد.

درد ناشی از افزایش فشار داخل بینی می‌تواند با استفاده از یکی از موارد زیر کاهش یابد:

  • آسپرین
  • استامینوفن
  • ایبوپروفن

هنگام مصرف داروهای بدون نسخه همیشه توصیه‌های داروساز و دستورالعمل‌های مربوط به آن را دنبال کنید. در صورتی که بهبودی در حال خود پس دو سه هفته احساس نکردید و یا این که سردرد یا تب و یا تورم در اطراف چشم مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید.

این نوشته را از دست ندهید  مردان مراقب این «سرطان کُشنده» باشند
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا