مد و لباس

دامن ماکسی را چگونه ست کنیم؟ انواع دامن ماکسی و روش‌های ست کردن آنها

مثبت زندگی: دامن ماکسی لباسی است که هر خانمی باید داشته باشد. این دامن بلند نه تنها زیباست، بلکه بسیار ترکیب پذیر هم بوده و اگر آن را به خوبی ست کنید می‌توانید در فصول و مراسم مختلف از آن استفاده کنید. به علاوه، استایل شیک و راحت دامن ماکسی برای همه خانم‌ها مناسب است.

بنابراین چه قد بلند باشید و چه قد کوتاه، اندام پرپیچ و خم داشته باشید یا صاف و بدون فرم، دامن ماکسی به دردتان می‌خورد. تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که مدل مناسب خود را پیدا کرده و آن را با لباس‌های مناسب ست کنید. در ادامه این مقاله با روش‌های جذاب برای ست کردن دامن ماکسی با لباس‌هایتان آشنا خواهید شد.

دامن ماکسی مشکی

دامن ماکسی مشکی

اگر تازه وارد دنیای دامن‌های ماکسی شده‌اید مطمئن باشید از پوشیدن دامن ماکسی مشکی پشیمان نمی‌شوید. این رنگ دامن هم ترکیب پذیر است و هم جذاب؛ همچنین می‌توانید در بسیاری از مراسم و موقعیت‌ها از آن استفاده کنید.

ماکسی مشکی هم با لباس‌های غیررسمی تابستانی بسیار فوق العاده می‌شود و هم با استایل زمستانی و لباس‌های شب. برای ست کردن این دامن در زمستان، از یک بلوز سفید آستین بلند یقه اسکی استفاده کنید. بعد هم با بوت‌های مشکی و کت بلیزر استایل‌تان را تکمیل کنید. در تابستان نیز می‌توانید آن را با تمام آیتم‌های خنک و راحتتان همراه کنید.

دامن ماکسی سفید

دامن ماکسی سفید

دامن ماکسی سفید به دلیل رنگ خنک و تر و تازه‌ای که دارد، خنک و سبک جلوه می‌کند و به همین دلیل برای ماه‌های گرم سال عالی است. پارچه‌هایی مثل پنبه، لنین، و کروشه جنس‌های ایده آل برای این رنگ دامن محسوب می‌شوند. اما می‌توانید اگر بخواهید دامن‌تان کمی رنگی هم باشد از دامن‌هایی با چاپ‌های مختصر یا با طرح‌های گلدوزی شده بهره ببرید.

این نوشته را از دست ندهید  لباس قرمز را چگونه ست کنیم؟

دامنتان را با یک تاپ سفید یا رنگ روشن ست کنید تا ظاهر کلی‌تان همچنان رنگ روشنی داشته باشد. در مورد کفش هم می‌توانید صندل یا بوت بپوشید. با صندل حس و حال ظاهرتان ساحلی می‌شود، و با بوت حال و هوای وسترن به استایل‌تان می‌دهید.

دامن ماکسی گل دار

دامن بلند گلدار

دامن ماکسی گل دار آیتم بسیار شیکی است. این آیتم مخصوصا برای زمانی که بخواهید استایل بوهمی داشته باشید کاملا ایده آل است. می توانید از یک دامن ماکسی لخت با گل‌های ملایم استفاده کنید. اندازه و رنگ گل‌هایی که روی دامن‌تان چاپ شده گویای چند نکته است.

گل‌های کوچک و ظریف بسیار مناسب استایل بوهمی هستند، درحالی که گل‌های درشت و پررنگ برای استایل‌های مدرن و امروزی مناسب ترند. وقتی دامن مناسب سلیقه‌تان را انتخاب کردید، آن را با تاپ دو بنده و صندل‌های تخت ست کنید و اکسسوری‌هایی مثل گردنبند و دستبند مهره دار بیندازید.

دامن فاق بلند

دامن بلند رنگی فاق بلند

اگر می‌خواهید پاهای خود را کشیده‌تر و بلندتر جلوه دهید، دامن ماکسی کمربلند یا فاق بلند گزینه عالی برای شماست. اما وقتی این دامن را می‌پوشید باید سعی کنید بالا تنه خود را با یک لباس مینیمال با پایین تنه‌تان متناسب کنید. برای این کار از یک تاپ نیم تنه استفاده کنید.

به جای این گزینه‌ها، می‌توانید از لباس‌های معمول بهره ببرید و یا بلوزتان را در دامن بگذارید و یا جلوی آن را گره بزنید. همچنین به دلیل اینکه دامن‌های ماکسی کمر بلند، مخصوصا انواعی که چاپ‌ها و رنگ‌های درشت و پررنگ دارند توی چشم هستند، بهتر است تاپی انتخاب کنید که یا هم رنگ دامنتان باشد یا رنگ خنثی داشته باشد.

این نوشته را از دست ندهید  راهنمای ست کردن لباس سرمه‌ای برای خانم‌ها

دامن ماکسی پلیسه

دامن ماکسی پلیسه

دامن ماکسی پلیسه به دلیل طرح و مدل چشمگیری که دارد به راحتی توجه همه را به خود جلب می‌کند. به همین دلیل انتخابی عالی برای مراسم و مناسبت‌های خاص به شمار می‌رود. اگر به دنبال استایلی کلاسیک و مجلسی هستید بهتر است دامنی انتخاب کنید که جنس پارچه آن ضخیم و پلیسه‌هایش درشت باشد. اما اگر می‌خواهید ظاهر مدرن تری داشته باشید از پارچه چین پلیسه دار و لخت استفاده کنید. به هر صورت، دامن خود را با کفش های پاشنه بلند ست کنید تا به ظاهرتان تعادل ببخشد.

دامن چاک دار

دامن بلند چاک دار

اگر می‌خواهید لباس‌هایتان هم جذاب باشند و هم راحت، نمی‌توانید از دامن چاک دار صرف نظر کنید. با این دامن ماکسی نه تنها راه رفتنتان آسان‌تر می‌شود، بلکه می‌توانید پاهای خود را هم به نمایش بگذارید. فقط باید سعی کنید بلندی چاک متناسب با میزان رسمیت مجلسی باشد که می‌خواهید در آن شرکت کنید. برای مثال اگر به یک دورهمی در منزل دوستان‌تان دعوت شده‌اید می‌توانید از دامنی با چاک بلند استفاده کنید اما اگر به رستوران دعوت شده‌اید بهتر است چاک دامن‌تان خیلی بالا نباشد.

دامن ماکسی جین

دامن جین بلند

دامن‌ماکسی جین، آیتم منحصر به فردی است که می‌توانید به کمد لباس‌های خود اضافه کنید. این دامن که مناسب خانم‌های آلامد و امروزی است، دامنی توی چشم است که نشان از اعتماد به نفس پوشنده خود دارد. هرچند روش‌های زیادی برای ست کردن این دامن وجود دارد، اما استفاده از آیتم‌های وسترن و آمریکایی در حال حاضر بهترین گزینه محسوب می‌شود.

می‌توانید از یک دامن ماکسی جین که سجاف پایین آن پاره و ریش ریش است استفاده کنید و آن را با یک تیشرت طرح دار ست کنید. در انتها هم استایل خود را با اکسسوری‌های وسترنی مثل نیم بوت و بوت، کیف اسب سواری و کلاه فدورا کامل کنید.

این نوشته را از دست ندهید  دانلود سریال هیولا – قسمت اول

دامن ماکسی توری

دامن ماکسی توری

دامن ماکسی توری برای مراسم خاصی مثل نامزدی، تولد و مهمانی‌های دوستانه گزینه ایده آلی است. این دامن که جایگزینی عالی برای لباس‌های سنتی است، به همان میزان آراسته بوده و در ضمن مدرن هم هست. سعی کنید رنگ مورد علاقه‌تان را پیدا کنید.

درحالی که رنگ‌های ملایم مثل کرم، زنانه‌تر هستند، رنگ‌های غلیظ‌‌‌تر مثل سرمه‌ای و مشکی دامن‌تان را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهند. وقتی رنگ مورد علاقه‌تان را انتخاب کردید، با یک تاپ نیم تنه یا تاپی که داخل دامن‌تان می‌گذارید و همچنین کفش‌های پاشنه بلند استایل خود را کامل کنید.

دامن ماکسی شیفون

دامن ماکسی شیفون

دامن ماکسی شیفون انتخابی فوق العاده ترکیب پذیر به شمار می‌رود. این دامن بهترین گزینه برای داشتن یک استایل کنار ساحل جذاب است. می‌توانید با پوشیدن آن روی مایو یا بیکینی خود، ظاهری جذاب و زیبا داشته باشید. اما ساحل تنها جایی نیست که می‌توانید از این دامن استفاده کنید.

این دامن با لباس‌های غیررسمی و لباس‌های شب هم بسیار هم خوانی دارد. فقط باید مطمئن شوید لباستان بدن نما نباشد. بدین منظور از یک دامن چند لایه استفاده کنید یا زیر دامن‌تان یک پیراهن زنانه یا دامن معمولی بپوشید. بعد هم با ست کردن رنگ‌های روشن و پارچه‌های سبک، استایل خود را زنانه‌تر کنید یا با استفاده از آیتم‌های مشکی آن را شکیل‌تر کنید.

دامن چپ و راستی

دامن بلند چپ و راستی

هنگام انتخاب دامن ماکسی، مدل چپ و راستی را فراموش نکنید. این مدل علاوه بر اینکه بسیار راحت و قابل تنظیم است، کاملا زنانه و جذاب هم هست. مدلی که به ویژه با پارچه‌های نرم و لطیفی مثل ساتن زیبایی‌اش دوچندان می‌شود. طرح‌های دامن ماکسی چپ و راستی هم بسیار متنوع‌اند، از طرح‌های چین دار گرفته تا سگگ دار. بدین ترتیب این دامن گزینه‌ای ایده آل برای مراسم و موقعیت‌هایی مانند قرارهای رمانتیک روزانه، قرارهای دوستانه در رستوران و حتی استفاده در محیط کار محسوب می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  علت حرف زدن در خواب چیست؟
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − دو =

دکمه بازگشت به بالا