تغذیه

خواص انار؛ اکسیر قرمز رنگ جوانی و سلامت پروستات

مثبت زندگی: پاییز که می‌رسد انار هم نوبرانه می‌شود. دانه‌های سرخ رنگی که در روزهای دبستان شعرش را از بر بودیم. صد دانه یاقوت دسته به دسته… همان میوه‌ای که از کودکی به ما از بهشتی بودنش گفتند و از خواص بی‌شمارش، این روزها فصلش از راه رسیده تا در این مقاله از مثبت زندگی، خواص بی شمار این میوه را برای شما بگوییم. خواصی که باورتان نمی‌شود از این میوه قرمز رنگ صد دانه یاقوتی بربیایدو همراه ما باشید.

ضدكلسترول

نوشیدن آب انار به كاهش سطح كلسترول بد و افزایش سطح كلسترول خوب كمك می‌كند و این به دلیل آنتی‌اكسیدان‌‌های فراوانی است كه در انار وجود دارد. عادت به خوردن آب این میوه از تشكیل پلاك‌‌هایی كه باعث گرفتگی عروق می‌شوند، جلوگیری می‌كند و حتی باعث شكستن پلاك‌‌های تشكیل شده می‌شود.

ضدفشارخون

بررسی‌‌ها نشان داده‌اند آنتی‌اكسیدان‌‌های فراوانی كه در انار و آب این میوه وجود دارد، باعث می‌شود تا سطح فشارخون به میزان قابل‌ملاحظه‌ای كاهش پیدا كند. به این ترتیب، مصرف روزانه 45 گرم انار هیچ عارضه جانبی‌ای ندارد و می‌تواند فشارخون سیستولی را تا 5 درصد كاهش دهد.

ضدسرطان پروستات

مطالعه روی موش‌ها نشان داده انار باعث توقف سرطان پروستات می‌شود. به علاوه، در بررسی‌ای كه در سال 2008 انجام شده است، دیده شده آب انار نه‌تنها اندازه تومورهای سرطانی را كوچك می‌كند، بلكه مانع رشد سلول‌‌های جدید خونی می‌شود كه به رشد سلول‌‌های سرطانی كمك می‌كنند. البته این خاصیت در مورد سرطان پستان و ریه نیز به اثبات رسیده است.

ضدآلزایمر

بررسی‌‌ها روی موش نشان داده‌اند كه مصرف آب انار، سرعت پیشرفت آلزایمر را كند می‌كند بنابراین كسانی كه مستعد این بیماری هستند، بهتر است آب انار را در برنامه غذایی روزانه‌شان بگنجانند.

این نوشته را از دست ندهید  پنج روش برای آشتی با غذاها

ضدپیری

آنتی‌اكسیدان‌‌های فراوانی كه در انار وجود دارد (تركیب‌های فنولیك و ویتامینC) باعث خنثی‌شدن رادیكال‌‌های آزاد در پوست می‌شوند و به این ترتیب روند پیری را به تاخیر می‌اندازند، بنابراین عادت به خوردن این میوه باعث حفظ شادابی پوست نیز خواهد شد.

ضداسهال

نار از میوه‌‌هایی است كه خوردن آن به كسانی كه از اسهال رنج می‌برند، توصیه می‌شود البته زیاده‌روی در مصرف این میوه می‌تواند باعث یبوست شود.

ضدچاقی

انار سرشار از تركیب‌هایی به نام فیتونوترینت‌‌ها و ویتامین C است اما كالری بسیار كمی دارد؛‌ با خوردن نصف لیوان انار، 80 كیلوكالری انرژی دریافت می‌شود بدون اینكه چربی وارد بدن شود بنابراین اگر اضافه وزن دارید، می‌توانید سهمی از میوه روزانه‌تان را به انار اختصاص دهید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا