بدانیم

خرید ۱۰ محصول زیر می‌تواند شما را پشیمان کند

مثبت زندگی: ظاهر عجیب و غریب، امکانات جالب، اسامی علمی، طراحی زیبا یا حتی قیمت غیرمتعارف، هر کدامشان می‌توانند روشی برای دلبری از خریداران لوازم خانگی باشد. تجربه نشان داده خرید ۱۰ محصول زیر می‌تواند شما را خیلی زود و با سرعتی باورنکردنی پشیمان کند.

ظاهر عجیب و غریب، امکانات جالب، اسامی علمی، طراحی زیبا یا حتی قیمت غیرمتعارف، هر کدام‌شان می‌توانند روشی برای دلبری از خریداران لوازم خانگی باشد. ممکن است در بین کولر‌های آبی، حواس‌مان به پسوند عجیب سلولزی جلب شود. گاهی پیش می‌آید موقع خرید جاروبرقی رباتیک کلی پیش خودمان ذوق کنیم که به دنیای تکنولوژی پا گذاشته‌ایم.

امکان دارد فکر کنیم گوشت‌کوب‌های برقی برای‌مان گوشت را حسابی ورز می‌دهند و حتی زحمت پخت و پز را هم به عهده می‌گیرند. خدا نکند در بازار لوازم خانگی چشم‌مان به پنکه‌های بدون پره بیفتد و از ساخته دست بشر تعجب کنیم. در بازار لوازم خانگی حتی ممکن است ظاهر عجیب یک یخچال فریزر حسابی گول‌مان بزند و وادارمان کند میلیون‌ها تومان برای یک یخچال معمولی، اما قرمز رنگ هزینه کنیم.

حتی شاید وسط یک فروشگاه زنجیره‌ای پیش روی صد‌ها نفر یک وان حمام ببینیم که یک نفر بالاسرش ایستاده و سردوش‌های افزاینده فشار آب را تست می‌کند. تا دل‌تان بخواهد راه‌های مختلف بازاریابی پیدا می‌شود. حالا همه چیز به ما بستگی دارد که چقدر بتوانیم خودمان را در برابر ترفند‌های بازاریابی کنترل کنیم.

در این گزارش سراغ ۱۰ محصول لوازم خانگی رفتیم که در نگاه اول فوق‌العاده جذاب به نظر می‌رسند، اما وقتی با دقت آن‌ها را بررسی کنیم و به نظرات کاربرانی که پیش از ما این محصول را خریده‌اند مراجعه کنیم، می‌بینیم این محصولات آنقدر‌ها هم که نشان می‌دهند، به‌دردبخور نیستند و خرید آن‌ها بزرگ‌ترین اشتباهی است که می‌توانید در بازار لوازم خانگی مرتکب شوید.

یخچال‌فریزر‌های رنگی

یخچال‌فریزر‌های رنگی

شاید تا حالا در بازار لوازم خانگی چشم‌تان به لوازم خانگی رنگی قرمز، نارنجی، آبی و… افتاده باشد. بعضی از لوازم خانگی موجود در بازار به‌واسطه طراحی خاص و رنگی‌شان کلی قیمت را بالا می‌برند. مثلاً یک کتری برقی معمولی با بدنه قرمز رنگ در بازار ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد!

این نوشته را از دست ندهید  عوارض و فواید عقیم سازی حیوانات خانگی

آب‌میوه‌گیری آن ۱۲ میلیون تومان فروخته می‌شود و ظرفشویی آن ۳۰ میلیون تومان است. این در حالی است که این محصولات گران‌قیمت هیچ امتیاز ویژه‌ای جز ظاهرشان ندارند. حالا به‌تازگی یکی از برند‌های داخلی شروع به الهام گرفتن از این محصولات کرده و یخچال‌فریزر‌های بالا پایین رنگی روانه بازار کرده است. شاید در نگاه اول ظاهر دل‌فریب این یخچال‌فریزر‌ها حسابی دل‌تان را به‌دست آورد، اما بعد از مدتی می‌بینید برای یک یخچال معمولی آن همه پول را دور ریخته‌اید.

کارواش خانگی

چند بار در سال ماشین‌تان را می‌شویید؟ اگر فرض کنیم در کوچه شما یکی از همسایه‌ها مشغول ساخت و ساز است و گرد و خاک زیادی روی ماشین‌تان می‌نشیند، نهایتاً ماهی یک بار باید ماشین را به کارواش ببرید. به نظرتان کارواش برای شستن ماشین‌تان چقدر حق‌الزحمه می‌گیرد؟عموماً ۳۰ یا نهایتاً ۴۰ هزار تومان برای هر سرویس کارواش هزینه می‌کنید و اگر ماهی یک بار ماشین را به کارواش ببرید، سر سال ۴۸۰ هزار تومان برای کارواش هزینه کرده‌اید.

در حالی که خرید یک کارواش خوب دست‌کم 3 میلیون تومان برای‌تان هزینه دارد و به اندازه ۱۰ سال سرویس ماهانه کارواش خرج روی دست‌تان می‌گذارد! همچنین بهتر است گول پسوند خانگی را نخورید چرا که این کارواش‌ها به‌قدری سنگین هستند که برای هر بار شستن ماشین، باید دو نفری آن را از پله‌ها بالا و پایین ببرید.

جاروبرقی رباتیک

فکرش را بکنید، جاروی رباتیک را می‌گذارید وسط خانه و می‌روید سر کار! البته وقتی برگردید نه‌تنها خانه‌تان تمیز نشده، بلکه می‌بینید یک قطعه فلزی وسط فرش ایستاده و مرتب دور خودش می‌چرخد. قضیه از این قرار است که جاروبرقی‌های رباتیک توانایی جارو کردن سطوح مختلف را آن‌طور که باید ندارند. به‌خصوص که اغلب ما ایرانی‌ها در خانه‌مان فرش پهن می‌کنیم و نصف خانه‌هایمان موکت شده است.

این جارو‌های رباتیک خیلی راحت‌تر از کنار خرده‌ریزه‌هایی که روی زمین ریخته شده، عبور می‌کنند و کاری به کارشان ندارند. همچنین باید حواس‌تان به آن‌ها باشد تا یک وقت زیر مبل گیر نکنند. همچنین ممکن است آن‌ها وسط جارو کشیدن شارژشان تمام شود و نتوانند خودشان را به محل شارژ برسانند. هزینه خرید آن‌ها هم بالاست و باید دو تا ۱۰ میلیون تومان برای این جاروبرقی‌ها پول بدهید.

این نوشته را از دست ندهید  کاربردهای جالب نمک؛ غیر از پخت و پز

جاروشارژی

خیال نکنید می‌توانید با خرید جاروشارژی از زیر بار هزینه‌های جاروبرقی فرار کنید. این جارو‌ها به هیچ وجه نمی‌توانند جای خالی جاروبرقی‌ها را پر کنند. حتی استفاده از آن‌ها برای تمیز کردن خودرو هم کار بی‌فایده‌ای است، چرا که این جاروبرقی‌ها توان بالایی ندارند و نمی‌توانند برای آشغال‌های جمع شده در کناره‌های صندلی ماشین یا کفی خودرو کمکی کنند، چرا که جارو کردن این سطوح، خیلی سخت‌تر از جارو کردن سطوحی مثل فرش و موکت است.

کاربران این محصول می‌گویند بعد از مدتی همان توان نصف و نیمه اول کار را هم ندارد و به‌کلی بلااستفاده می‌شود. قیمت این جاروشارژی‌ها بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است، قیمت انواع دسته‌دار آن که به جاروعصایی معروف هستند، بیشتر است و به ۳ میلیون تومان هم می‌رسد.

کولر آبی سلولزی

کولر آبی سلولزی

تعجب نکنید، شما با یک محصول نانوفناوری روبه‌رو نیستید، بلکه کولر‌های سلولزی کاملاً مثل کولر‌های آبی معمولی هستند و صرفاً به‌جای پوشال از الیاف سلولزی در آن‌ها استفاده می‌شود. تنها نکته مثبت این کولر‌ها راحتی نصب پد‌های سلولزی است، اما توجه داشته باشید که این پد‌ها هم بالاخره عمرشان به پایان می‌رسد و به اندازه همان پوشال‌ها می‌توانند در خدمت خانه شما باشند.

تازه موقع تعویض پد‌ها متوجه خواهید شد چه اشتباهی در خرید کولر‌های سلولزی مرتکب شده‌اید. قیمت پد‌های سلولزی خیلی بالاتر از پوشال است. حتی خود این کولر‌ها که از نظر عملکرد تفاوت زیادی با کولر‌های آبی معمولی ندارند، قیمت‌شان تا ۵ میلیون تومان می‌رسد در حالی که کولر‌های آبی معمولی بین یک تا 3میلیون تومان قیمت دارند. کاربران می‌گویند کولر‌های سلولزی با وجود قیمت بالاترشان، امکان ویژه‌ای ندارند.

پنکه‌های بدون پره

ظاهر پنکه‌های بدون پره مثل دستگاه‌های فضایی است و معلوم نیست چطور می‌توانند بدون پره کار کنند. قضیه از این قرار است که تنها نکته مثبت پنکه‌های بدون پره، ظاهر عجیب‌شان است. این پنکه‌ها صدای خیلی زیادی دارند. حتی در روز هم نمی‌توان صدای آن‌ها را تحمل کرد، چه برسد که بخواهید موقع خواب آن‌ها را روشن بگذارید.

این نوشته را از دست ندهید  ۳ مرحله جهت تعیین سایز انگشت برای انگشتر

همچنین قدرت پرتاب باد این پنکه‌ها خیلی پایین است و حتی از یک پنکه ۱۰۰ هزار تومانی معمولی هم ضعیف‌تر عمل می‌کنند. قیمت بالای پنکه‌های بدون پره شاید در نگاه اول کلاس کار را بالا ببرند چرا که انواع رومیزی آن‌ها دست‌کم ۲ میلیون تومان و انواع ایستاده آن تا ۵ میلیون تومان قیمت دارند. نظرات کاربران درباره این محصول نشان می‌دهد اغلب خریداران گول ظاهر جذاب آن را خورده‌اند و وقتی محصول به دست‌شان رسیده، از صدای بلند و کارآیی پایین آن عاصی شده‌اند.

کولر گازی پرتابل

گول اسم این کولر‌های گازی را نخورید. اصولاً صفت پرتابل این موضوع را در ذهن‌تان تداعی می‌کنند که انگار می‌توانیم این کولر‌های گازی را با خودمان تا محل کار ببریم و برگردانیم، اما در حقیقت این کولر‌های گازی به‌قدری سنگین هستند که بعید است بتوانید بیشتر از ۱۰ متر آن‌ها را جابه‌جا کنید.

به علاوه شاید فکر کنید این کولر‌های گازی را هر جایی می‌توانید استفاده کنید، در حالی که نیاز به لوله‌کشی دارند و به هر صورت شما باید یک لوله خرطومی از دم پنجره تا محل قرار گرفتن آن‌ها بکشید. همچنین باید توجه داشته باشید که قیمت این کولر‌های گازی در همان حدود قیمت کولر‌های گازی اسپیلت با توان معمولی است. به عبارتی بهتر است پول‌تان را خرج کولر گازی دیواری کنید تا اینکه سراغ کولر‌های به‌ظاهر پرتابل بروید.

گوشت‌کوب برقی

قانون سوم نیوتن را یادتان است؟ هر کنشی واکنشی در پی دارد. گوشت‌کوب‌های برقی مصداق بارز این قانون هستند. شاید در نگاه اول این دستگاه برای کسانی که زور زیادی ندارند خیلی مفید به نظر برسد، اما باید بدانید همان فشاری که این دستگاه‌ها به گوشت وارد می‌کنند، شاید چند برابر آن را به دست شما وارد خواهند کرد. به عبارتی اگر بخواهید از گوشت‌کوب برقی استفاده کنید، باید همان‌قدر زور داشته باشید تا بتوانید گوشت‌کوب برقی را در دست‌تان نگه دارید.

این نوشته را از دست ندهید  یادگیری مکالمه زبان انگلیسی با ۶ تمرین روزانه

همچنین این دستگاه‌ها وزن زیادی دارند و از گوشت‌کوب‌های فلزی خیلی سنگین‌تر به نظر می‌رسند. قیمت گوشت‌کوب برقی در بازار بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است، اما اگر دنبال برند‌های معروف باشید، ممکن است هزینه خرید گوشت‌کوب برقی به یک و نیم میلیون تومان هم برسد.

سردوش افزاینده فشار آب

نصب یک سردوش ساده نمی‌تواند برای شما آب تولید کند! وقتی فشار آب آپارتمان‌تان پایین است، تنها چاره پمپ آب است و یک سردوش ساده نمی‌تواند فشار آب را برای‌تان زیاد کند. شاید در برخی فروشگاه‌ها ببینید یک نفر کنار یک وان حمام ایستاده و برای سردوش‌های افزاینده فشار آب، بازاریابی می‌کند. این سردوش‌ها برای بالا بردن فشار آب دست به دامن کوچک کردن سوراخ‌های خروجی آب می‌شوند، برای همین شاید موقع خرید از معجزه این سردوش‌ها تعجب کنید، اما باید بدانید بعد از چند روز استفاده از این سردوش‌ها در خانه، رسوبات آب لوله‌کشی، کامل سوراخ‌های خروجی سردوش را پر می‌کنند و سردوش عملاً بلااستفاده می‌ماند. این سردوش‌ها در بازار با قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شوند. به عبارتی با خرید آن‌ها حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان ضرر خواهید کرد.

انواع غذاساز‌ها

منظورمان از غذاساز انواع مخلوط‌کن، رنده و آسیاب‌برقی و از این قبیل نیست. سرخ‌کن، ساندویچ‌ساز، فلافل‌میکر و … هر کدام‌شان دردسر‌های خاص خودشان را دارند. شاید فکر کنید با استفاده از سرخ‌کن برقی می‌توانید مثل ساندویچی‌ها، فلافل و سیب‌زمینی سرخ کرده، درست کنید، اما سخت در اشتباهید چرا که مصرف روغن این دستگاه‌ها به‌شدت بالاست و شاید برای یک بشقاب سیب‌زمینی سرخ کرده، مجبور شوید دو سه لیوان کامل روغن مصرف کنید. ساندویچی‌ها این کار را می‌کنند، اما از همان روغن برای کل روزشان استفاده می‌کنند.

برای خرید یک سرخ‌کن خوب باید حداقل ۲ میلیون تومان کنار بگذارید. ساندویچ‌ساز‌ها هم آنچنان کارآمد به نظر نمی‌رسند. خیلی از آن‌ها درب‌های‌شان به درستی چفت نمی‌شود و نیمه‌باز ماندن درب ساندویچ‌ساز باعث می‌شود یک طرف ساندویچ‌ها بسوزد و یک طرف دیگر خام بماند. این دستگاه‌ها عموماً ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + سیزده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا