پوست و موزیبایی

جوش‌ها از چه خبر می‌دهند؟

مثبت زندگی: «آکنه» یا به زبان خودمانی‌تر «جوش‌» بلای جان‌ خیلی‌ها شده. شب‌ها که می‌خوابیم، خبری از آن‌ها نیست؛ اما صبح که از خواب بیدار می‌شویم، وقت شستن دست و صورت، اگر حوصله کنیم و نیم‌نگاهی در آینه به چهره‌مان بیندازیم، می‌بینیم که ای دل غافل، یک جوش یا چند جوش ناقابل در صورت‌مان ظاهر شده. کوچک و بزرگ، ریز و درشت و حتی جوش مجلسی! اما جوش‌ها از کجا می‌آیند؟ باید نگران جوش روی صورت‌مان باشیم؟ مگر جوش‌ها نشانه بیماری هستند؟ جوش هر نقطه از صورت نشانه چه بیماری است؟ سوال‌های بسیاری در این‌باره مطرح است که مثبت زندگی در این مقاله به آن‌ها پاسخ می‌دهد. همراه ما باشید.

جوش هر نقطه نشانه چیست؟

جوش پیشانی

اگر جوش‌های روی پیشانی کلافه‌تان کرده و روزی نیست که پیشانی‌تان خالی از جوش باشد، باید نگاهی به سیستم گوارشی خود بیندازید. چند احتمال وجو دارد؛ نخست اینکه درست غذا نمی‌خورید یا اگر هم درست غذا می‌خورید رفیق گرمابه و گلستان فست فودها هستید. یعنی غذاهای چرب و سرخ شده و شکردار را دوست دارید و در خوردنشان افراط می‌کنید! دلیل دیگر جوش زدن روی پیشانی، ضعف متابولیسم بدن شماست. برای رفع این مشکل باید میوه و سبزیجات بخورید و برای همیشه با هله‌هوله‌ها خداحافظی کنید. ورزش کردن هم شیوه خوبی برای بهبود متابولیسم بدنتان است. نوشیدن چای سبز، توجه به سبک زندگی سالم و زود خوابیدن، نوشیدن 8 لیوان آب در طول شبانه‌روز شیوه‌هایی هستند که می‌توانید با آن مشکلات گوارشی خود را دور بریزید و به جنگ جوش روی پیشانی‌تان بروید.

جوش اطراف چشم‌ها

عامل احتمالی جوش اطراف چشم‌ها، متعادل نبودن فعالیت کلیه‌هاست. شاید به اندازه کافی آب نمی‌خورید و به اندازه مورد نیاز از توالت استفاده نمی‌کنید! برای رفع جوش اطراف چشم خوراکی‌های آبدار بخورید. هندوانه، خیار و کدو خوراکی‌هایی هستند که آب زیادی به بدن و کلیه شما می‌رسانند. دیگر راهکار از میان برداشتن جوش اطراف چشم ترک سیگار و الکل است. اما جوش اطراف چشم فقط به خورد و خوراک وابسته نیست؛ دلیل دیگر آن استفاده از وسایل آرایشی غیربهداشتی است. رژ گونه، کرم پودر و کانسیلر قدیمی‌تان را دور بریزید تا جوش‌های اطراف چشم‌تان حذف شود. البته جوش نزدیک چشم به ضعف کبد هم مربوط می‌شود. اگر اطراف چشم‌هایتان جوش دارید، به میزان خواب و استرس‌تان فکر کنید. اگر کم می‌خوابید و مدام استرس دارید، توقع نداشته باشید که اطراف چشم‌تان جوش نباشد.

این نوشته را از دست ندهید  ۵ روغن ماساژ که بیشترین کاربرد را در ماساژ درمانی دارند

فاصله میان ابروها

جوش میان ابرو‌ها نشانه حسایت لاکتوز است! یکی دیگر از دلایلی که میان ابروهایتان جوش می‌زنید این است که الکل مصرف می‌کنید، آخر شب خوراکی‌های مضر می‌خورید و گاهی هم حساسیت غذایی دارید. البته گاهی موچین آلوده هم دلیل جوش زدن در ابروهاست! برای از بین بردن جوش این ناحیه باید از رژیم غذایی‌تان مراقبت کنید، غذاهای تحریک کننده و غذاهایی که به آن‌ها حساسیت دارید نخورید. به همین سادگی!

جوش

دو طرف بینی و بالای لب‌ها

بینی قرمز و ملتهب نشان‌دهنده فشار خون است. اگر غذای تند و تیز می‌خورید و فلفل را مُشت مُشت به غذایتان اضافه می‌کنید از دیدن جوش در اطراف بینی خود دلگیر نشوید!  اما همه جوش‌ها که در اطراف بینی ظاهر نمی‌شوند! گاهی نوک بینی، بله! دقیقا نوک بینی‌تان جوش می‌زند که معمولا درد بسیاری دارد. اما این جوش نشانه چه بیماری است؟ جوش نوک بینی‌ یا بالای لب‌، نشانه تعادل نداشتن قلب و طحال ریه‌هاست. اگر به طور مداوم نوک بینی یا بالای لب‌تان جوش می‌زند حتما به دکتر داخلی مراجعه کنید و آزمایش بدهید.

گونه‌ها

جوش‌ها با این منطقه از صورت دوست و رفیق‌اند. دختران نوجوان بیشتر از گروه‌های دیگر روی گونه‌هایشان جوش می‌زنند و مدام درگیر از بین بردن این جوش‌ها هستند. اما جوش روی گونه نشانه چیست؟ عدم تعادل هورمونی، مشکلات ریوی، مشکل در قلب و طحال و معده، از عوامل رایجی هستند که باعث آکنه در گونه می‌شوند. برای از بین بردن جوش این ناحیه لازم نیست پول خرج کنید. نخست این فعالیت‌ها را انجام دهید، اگر جوش‌ها از بین نرفتند، به درمان دارویی متوسل شوید.

این نوشته را از دست ندهید  همه چیز درباره درمان خشکی مو و موهای وز

-ورزش کنید تا ریه‌تان تقویت شود.

-رو بالشتی خود را هر هفته بشویید.

-برس آرایشی و پد کرم‌پودرتان را هر چند وقت یکبار عوض کنید. حتی اگر امکانش هست، برای مدتی هم که شده با لوازم آرایشی خداحافظی کنید!

-ضد آفتاب بزنید. البته ضدآفتابی را پیدا کنید که با پوست شما سازگاری دارد.

-تلفن همراهتان را روی گونه‌هایتان نگذارید؛ شاید بگویید وا! چه کسی این کار را انجام می‌دهد، شما هم انجام می‌دهید، حواستان نیست.

-گاهی قرص‌های کنترل بارداری می تواند به عدم تعادل هورمونی کمک کند. البته استفاده از این قرص‌ها نیاز به مشورت با پزشک دارد.

منطقه چانه و فک

آکنه در این منطقه از صورت (به همراه رشد مو در زنان) عدم تعادل هورمونی را نشان می‌دهد. استرس یکی از دلایل آکنه در این منطقه است. مدیریت استرس از طریق تکنیک‌های تمدد اعصاب مثل گوش دادن به موسیقی، مدیتیشن و یوگا مفید است. مصرف امگا3، گردو، دانه کتان و ماهی چرب برای از بین بردن جوش این ناحیه و ایجاد تعادل هورمونی مفید است.

گرد آورنده
www.mosbatezendegi.ir
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا