آخرین نوشته هاورزش

تنگ کردن واژن با چند حرکت ورزشی ساده

مثبت زندگی: عوامل بسیاری در احساس شل‌شدگی یا گشاد شدن واژن تاثیرگذار هستند، این احساس باعث کاهش اعتماد به نفس در خانم‌ها به ویژه در زمان برقراری رابطه زناشویی می‌شود. در این مطلب قصد داریم به راه حل تنگ کردن واژن به کمک ورزش بپردازیم.

چرا واژن تغییر سایز می‌دهد؟

عواملی مثل زایمان‌های مکرر به صورت طبیعی، بالا رفتن سن، کاهش وزن زیاد و کاهش سطح هورمون‌های زنانه در بدن و مکانیسم طبیعی بدن باعث می‌شود که خاصیت ارتجاعی بافت‌های داخلی و خارجی واژن کمتر شده و شروع به کاهش حجم در داخل و البته خارج از آلت تناسلی به ویژه در قسمت لب‌های خارجی آلت می‌کند. نکته جالب اینجاست که حتی برخی از خانم‌هایی که زایمان طبیعی نداشته و یا باروری را تجربه نکرده‌اند نیز ممکن است به این مشکل دچار شوند. این مسئله می‌تواند اعتماد به نفس خانم‌ها را تحت تاثیر قرار داده و یا زندگی مشترک یا رابطه زناشویی آن‌ها را دچار اختلال کند.

راه‌های تنگ کردن واژن

برای اینکه واژن دوباره تنگ شده و عملکردی مثل سابق داشته باشد، راه‌حل‌هایی وجود دارد، سریع‌ترین راه حل انجام عمل جراحی است که عوارض خاص خود را دارا خواهد بود.

روش کمتر تهاجمی و مدرن‌تر برای تنگ کردن واژن، لیزر کردن است که ظاهرا عوارض کمتری دارد و نتیجه دلخواه را تضمین می‌کند، برای این کار نیز باید شرایط خاصی در نظر گرفته شود، بهترین زمان انجام عمل لیزر تنگ کردن واژن سن ۳۵ تا ۵۵ سالگی است.

یکی از بهترین راه‌ها برای تنگ کردن واژن ورزش کردن است، این راه بدون خطر و عوارض می‌تواند تاثیر بلندمدت‌تری نسبت به روش جراحی یا لیزر داشته باشد، اما مطمئنا حصول نتیجه با این روش کمی طولانی و نیازمند تلاش و صبر است.

این نوشته را از دست ندهید  دانلود سریال «قورباغه» قسمت ۲

انجام ورزش

به جز راه‌های جراحی و لیزر که راه حل‌های موقتی و پرهزینه هستند، راه‌های سالم‌تر و بدون هزینه‌تری نیز وجود دارد، ورزش کردن یکی از راه‌های رسیدن به تنگی واژن است، فقط کافی است که حرکات ورزشی را به درستی انجام دهید.

کگل

کگل یکی از مشهورترین ورزش‌ها برای تقویت عضلات کف لگن است که به تنگ شدن واژن کمک می‌کند. این ورزش باعث اصلاح افتادگی عضلات واژن می‌شود و با انقباضات منظم و حساب شده آن‌ها در جای خود فیکس می‌کند و همین مسئله باعث تنگی واژن می‌شود.

نحوه صحیح انجام حرکت ورزشی کگل

برای این که به نتیجه دلخواه برسید باید حرکت ورزشی کگل را به درستی انجام دهید و به طور مرتب و در ست‌های متوالی به انجام حرکات بپردازید.

می‌توانید روی زمین دراز کشیده و زانو‌های خود را روی بالش قرار داده و خم کنید، یا روی زمین بایستید و زانو‌های خود را کمی خم کنید و یا روی یک صندلی بنشینید و پا‌های خود را به سمت جلو دراز کنید.

بعد از این که پوزشین خود را انتخاب کردید نوبت به انجام ورزش می‌رسد، کگل در واقع ایجاد انقباض و انبساط عمدی در عضلات کف لگن است، درست مانند زمانی که سعی می‌کنید ادرار خود را نگه دارید عضلات را منقبض کرده سپس ده ثانیه صبر کنید و بعد عضلات خود را شل کنید. بهتر است در زمان انجام این تمرین ورزشی مثانه خالی باشد و تمام فشار روی عضلات کف لگن متمرکز شود. این تمرین را باید روزانه در ۴ ست و هر بار ۵ دقیقه انجام دهید.

این نوشته را از دست ندهید  دانلود سریال «زخم کاری» قسمت ۱۲

یوگا

یکی دیگر از ورزش‌های مفید برای تنگ کردن واژن یوگا است، شما با انجام حرکات آرام یوگا از جمله بالا بردن پا‌ها می‌توانید ماهیچه‌های لگن و دیواره واژن را تقویت کرده و به مرور به تنگی واژن کمک کنید. فقط باید دقت کنید که هنگام بالا و پایین بردن پا‌ها به صورت درازکش روی زمین بوده و پا‌ها را حین تمرین خم نکنید.

اسکات

یکی دیگر از تمرینات ورزش که شهرت زیادی برای تنگ کردن واژن دارد، اسکات است. برای انجام این تمرین کافی است که پاهایتان را دوبرابر عرض شانه باز کنید، انگشتان پا را در حالت زاویه ۳۰ درجه قرار دهید و آنقدر به سمت پایین بنشینید که انگار قصد نشستن روی صندلی دارید. وقتی تا نیمه راه رسیدید بهتر است باسن خود را عقب داده و دوباره با فشاری که روی پاشنه‌ها وارد می‌کنید خود را به موقعیت اول باز گردانید.

فایده ورزش در تنگ کردن واژن

مهمترین فایده ورزش کردن برای تنگی واژن این است که انجام حرکات ورزشی هیچ هزینه‌ای ندارد و در کنار این مزیت می‌تواند تنگی واژن همیشگی را به شما هدیه دهد، این در حالی است که در تنگی واژن به شیوه جراحی یا لیزر شما بعد از مدت دست کم ۲ سال نیاز به تکرار جراحی یا لیزر خواهید داشت و این روش‌ها دائمی نیست، ضمن این که ممکن است عوارضی مثل عفونت‌های مکرر واژن، عدم توانایی برای بارداری و مشکلاتی از این دست را تجربه کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا