آخرین نوشته هاتغذیه

تمام خواص و مضرات دارچین برای دیابت، لاغری، سرماخوردگی، فشارخون و …

مثبت زندگی: حتما بعد از نوشیدن چای خوش‌طعم دارچین برایتان سؤال پیش آمده که اصلا خواص دارچین چیست و چرا باید در غذا از آن استفاده کنیم؟ عطر و طعم دارچین نه تنها غذای شما را خوش‌طعم و خوش‌مزه می‌کند؛ بلکه خواص بی‌شمار آن باعث بهبود سلامتی می‌شود. در این مقاله به بررسی خواص دارچین برای پوست، لاغری و خواص ترکیب آن با عسل و چای و همچنین مضرات دارچین پرداخته‌ایم.

خواص دارچین برای درمان دیابت

شاید حیرت‌انگیزترین و مهیج‌ترین مزیت استفاده روزانه از دارچین، تأثیر آن بر دیابت نوع ۲ باشد. دارچین می‌تواند با کاهش فشار خون و بهبود حساسیت به انسولین به مدیریت این بیماری کمک کند. برخی ترکیبات موجود در دارچین می‌توانند از اثرات انسولین تقلید کرده و به تنظیم قند خون کمک کنند، عملکردی که برای مبتلایان به دیابت بسیار مهم است.

خواص دارچین برای پوست و آکنه

دارچین می‌تواند باعث نابود باکتری‌ها و جلوگیری از ایجاد آکنه‌ها شود. برای تهیه ماسک دارچین با عطر و بوی فوق‌العاده، کافی است ۳ قاشق غذاخوری عسل را با ۱ قاشق غذاخوری دارچین آسیاب شده ترکیب کنید تا به‌صورت خمیر درآید. این ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید، سپس آن را بشویید و از صورت شاداب خود لذت ببرید.

خواص دارچین و عسل برای لاغری

وجود آنتی‌اکسیدان‌ها در دارچین، می‌تواند باعث چربی‌سوزی در بدن و در نتیجه کاهش وزن و لاغری شود. می‌توانید از چای دارچین نیز استفاده کنید؛ زیرا یکی از خواص دارچین در چای چربی‌سوزی و کمک به سلامت کلی بدن است. همچنین می‌توانید از پودر دارچین برای لاغر شدن استفاده کنید. البته پودر دارچین را باید با آب گرم و کمی عسل مخلوط کنید و هر روز صبح ناشتا بنوشید.

این نوشته را از دست ندهید  آیا واقعاً سیگاری‌ها کرونا نمی‌گیرند؟

خواص و فواید دارچین و عسل برای رشد مو

بررسی تمام خواص و مضرات دارچین برای سلامت زنان و مردان

در حالی که هیچ مطالعه قطعی وجود ندارد. برخی از دانشمندان اصرار دارند که دارچین می‌تواند به رشد مو کمک کند. دارچین این کار را با افزایش جریان خون به فولیکول‌های مو و تقویت گردش خون مورد نیاز برای رشد مو انجام می‌دهد. می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری دارچین آسیاب شده را با ۱ قاشق غذاخوری عسل و حدود یک فنجان روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید تا به‌صورت خمیر درآید. این ترکیب را روی پوست سر خود بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند، سپس از یک شامپوی ملایم برای شست‌وشو استفاده کنید.

درمان سرماخوردگی

بررسی تمام خواص و مضرات دارچین برای سلامت زنان و مردان

برای تسکین دردهای عضلانی، گرفتگی‌های قاعدگی و کمک به هضم غذا می‌توانید از دمنوش دارچین و زنجبیل استفاده کنید. از دیگر خواص بی‌شمار دارچین و زنجبیل می‌توان به درمان اسهال، درمان تب. درمان بیماری‌های قندی و تسریع روند درمان سرماخوردگی نام برد. البته به ‌خاطر طبع گرم دارچین و زنجبیل، باید در میزان مصرف آن دقت کنید.

جلوگیری از پیری پوست

خواص دارچین برای جلوگیری از پیری پوست

با افزایش سن پوست، کلاژن و الاستین کمتری تولید می‌شود؛ پروتئین‌هایی که به صاف و لطیف نگه‌داشتن پوست کمک می‌کنند. بسیاری از لوسیون‌ها و کرم‌ها ادعا می‌کنند که به افزایش تولید این پروتئین ها کمک می‌کنند. اما عصاره دارچین ممکن است بدون کمک مواد شیمیایی اضافی، کار خودش را انجام دهد.

مضرات دارچین

با وجود خواص و فواید دارچین برای سلامتی؛ این ماده غذایی مضراتی نیز دارد. از مضرات دارچین می‌توان به زایمان زودرس و انقباضات رحمی اشاره کرد. بنابراین زنان باردار نباید دارچین مصرف کنند. افرادی که روزانه دارچین مصرف می‌کنند یا دم‌نوش‌ دارچین با عسل یا دارچین با زنجبیل مصرف می‌کنند. باید توجه داشته باشند که در هفته، ۱ روز استراحت کنند و ۶ روز دارچین مصرف کنند. زیرا مضرات دارچین برای قندخون و رقیق‌کنندگی خون، برای افراد با بیماری‌های قلبی توصیه نمی‌شود. دارچین باعث افزایش ضربان قلب نیز می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  بهترین دسرهای دنیا؛‌ ۲۰ دسر خوشمزه از نقاط مختلف دنیا

طبع دارچین

خواص دارچین برای جلوگیری از پیری پوست

طبع دارچین گرم است و زیاده‌روی در مصرف دارچین باعث بروز مشکلاتی مثل جوش‌زدن و دیگر مضرات دارچین می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا