تناسب اندام

تمام توصیه‌های لازم برای داشتن یک شکم صاف

مثبت زندگی: انگیزه های فراوانی بر لاغری شکم وجود دارد. شاید بخواهید در یک مهمانی خاص، لباسی تنگ و چشمگیر بپوشید. شاید هم قرار است مدتی را با دوستان خود در کنار ساحل بگذرانید. در هر حال، داشتن شکمی صاف و تخت، ظاهر شما را جذاب تر کرده و اعتماد به نفستان را افزایش می دهد. متاسفانه معمولا شکم زودتر از هر جای دیگر بدن چاق شده، و آب کردن چربی های آن نیز چندان ساده نیست. اما اگر قصد دارید شکم خود را لاغر کنید، این مقاله می تواند کمک فراوانی به شما بکند.

دو تا سه ساعت قبل از خواب چیزی نخورید

عملکرد بدن در حالت خواب کند می شود، بنابراین عمل هضم غذای داخل شکم شما به درستی صورت نخواهد گرفت.

  • افراد معمولا در هنگام بعد از ظهر و شب، فعالیت کمتری دارند. بنابراین کالری غذایی که در آخر شب می خورید، به جای آنکه به عنوان انرژی سوزانده شود، به چربی تبدیل خواهد شد.
  • اگر تصمیم گرفته اید که دو تا سه ساعت قبل از خواب چیزی نخورید، می توانید از رژیم های غذایی روزانه استفاده کنید. این رژیم ها تنها به شما اجازه می دهند تا در زمان روشنی هوا غذا بخورید.

غذاهای سالم بخورید

 تمام توصیه‌های لازم برای داشتن یک شکم صاف

تمام روش‌های اصولی لاغری در مورد رژیم غذایی مبنای یکسانی دارند، و لاغری شکم نیز از این قاعده مستثنی نیست. فقط باید خوراکی های سالم مانند میوه، سبزی و غلات کامل بیشتری بخورید و خوراکی های نا سالم مانند شکلات، چیپس و فست فود را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

تنها با این تغییر ساده، اندازه شکم شما متحول خواهد شد. البته لازم نیست یک شبه خورد و خوراک خود را دگرگون کنید. بلکه بهتر است عادت سالم غذا خوردن را کم کم در خود نهادینه کرده و غذاهای ناسالم را یکی یکی جایگزین کنید. برخی از تغییراتی که می توانید در برنامه خود اعمال کنید از این قرارند:

  • مقدار زیادی پروتئین کم چرب بخورید. حبوبات، مغزهای خوراکی، و گوشت کم چرب گزینه های خوبی هستند.
  • غلات کامل بخورید. به برچسب محصولات نگاه کنید و مواردی را بخرید که روی آن ها نوشته شده “۱۰۰ درصد غلات کامل” یا “۱۰۰ درصد آرد کامل”. غلات کامل شما را در مدت طولانی تری سیر نگه داشته و به شما کمک می کند تا لاغر شده و شکم صاف تری داشته باشید.

لبنیات کم چرب بخورید.

 شیر، ماست و پنیر کم چرب در تمام فروشگاه ها فروخته می شود، پس آن ها را انتخاب کنید. از محصولات لبنی پرچرب مانند بستنی و پنیر خامه ای هم دوری کنید.

چربی های مفید بخورید. همه چربی ها مضر نیستند! چربی های “غیر اشباع تکی” موجود در آواکادو، مغزهای خوراکی، روغن زیتون، و روغن ماهی، و همچنین روغن های “غیر اشباع چندتایی” موجود در دانه های خوراکی، در حقیقت بسیار هم برای بدن مفید هستند. این چربی ها می توانند به لاغری شما کمک کنند. اما برای لاغری شکم خود می بایست از روغن های ترانس موجود در غذاهای فراوری شده و پخته شده دوری کنید.

مصرف سدیم خود را کاهش دهید. سدیم باعث می شود بدن شما آب را در خود نگه دارد؛ که این موجب ورم بدن، مخصوصا در ناحیه شکم می شود. هرجا که ممکن بود، غذای پر سدیم خود را با یک غذای سالم تر جایگزین کنید. مثلا نمک طعام را با نمک دریایی که کم سدیم تر است جایگزین کنید. برخی از غذاهای پر سدیم عبارتند از: سس سویا، غذاهای رستورانی، گوشت های فراوری شده مانند پپرونی و سالامی، همبرگر، بیکن و اغلب سس ها.

اندازه وعده خود را کوچک کنید

برخی از افراد، بجای غذاهای مضر، مقدار بسیار زیادی غذای مفید می خورند. برای لاغری شکم باید تنها تا زمانی غذا خوردن را ادامه دهید که احساس سیری می کنید و پس از آن ادامه ندهید. اگر در طول روز و به طور منظم میان وعده های سالم بخورید، دیگر احساس گرسنگی نخواهید کرد.

  • یک روش برای کمتر خوردن این است که بشقاب کوچکتری انتخاب کنید. با این روش، به لحاظ روانی احساس می کنید یک بشقاب پر غذا خورده اید، اما در حقیقت وعده شما از قبل کوچک تر شده است. همچنین حداقل نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید.
  • سعی کنید غذا را آرام تر و کامل تر بجوید. خوب جویدن، به فرایند هضم غذا کمک کرده و احساس ورم و بادکردگی کمتری خواهید داشت. باید غذا را آنقدر بجوید تا مانند پوره نرم شود.
  • بعد از هر قاشق غذا که می خورید، کمی مکث کنید. این مکث به شکم شما فرصت می دهد تا حس پر بودن را درک کرده و از پرخوری شما جلوگیری کند.
  • مغزهای خوراکی خام و غیر نمکی، در صورتی که بطور متعادل مصرف شوند، میان وعده های خوبی بشمار می آیند؛ زیرا به شما احساس سیری خواهند داد. سعی کنید در هر وعده بیشتر از یک مشت از آن ها نخورید، زیرا کالری بالایی دارند.
این نوشته را از دست ندهید  چربی‌سوزی با جوش شیرین

خوراکی‌هایی با شاخص قند خون پایین بخورید

هضم کردن این خوراکی ها بیشتر طول می کشد، در نتیجه برای مدت بیشتری احساس سیری خواهید کرد. بدن شما مواد مغذی را تدریجا جذب خواهد کرد، در نتیجه تا وعده غذایی بعد، قند خون شما افت نخواهد کرد. برخی از بهترین خوراکی های دارای شاخص قند خون پایین عبارتند از:

  • کلم پیچ، هویج، گل کلم، کرفس، کدو، کاهوی سبز تیره، پیاز، گلابی، گوجه فرنگی، شاهی آبی، بروکلی، موز و سیب.

تا جای ممکن قند را از رژیم غذایی خود حذف کنید

اگر به دنبال لاغری شکم خود هستید، می بایست کم کم با قند و شکر خداحافظی کنید؛ زیرا خوراکی های حاوی شکر، مملو از کالری تهی هستند. همچنین حذف قند کمک می کند تا سطح انسولین بدن خود را کاهش دهید.

  • از شیرین کننده های مصنوعی با احتیاط استفاده کنید. گرچه ممکن است این شیرین کننده ها کالری مصرفی شما را کاهش دهند، اما شواهد نشان داده که آنها گرسنگی را در شما تحریک کرده و باعث افزایش وزنتان خواهند شد.
  • مراقب نوشیدنی هایی مانند نوشابه، الکل، آبمیوه، و قهوه های غیرتلخ باشید. این نوشیدنی ها اغلب مقدار زیادی قند در خود دارند.

بین ساعت ۳ تا ۴ بعد از ظهر، یک میان وعده پر پروتئین بخورید

بر اساس نظر متخصصان، خوردن یک میان وعده پر پروتئین در “ساعت جادویی”، یعنی بین ۳ تا ۴ بعد از ظهر، سوخت و ساز بدن شما را تقویت کرده و قند خونتان را متعادل می کند.

  • مواردی مانند شیک پروتئین، یک مشت بادام یا تخمه کدو، یا یک تکه پنیر کم چرب، گزینه های خوبی برای این ساعت هستند.
  • متعادل شدن قند خون باعث کاهش سطح انسولین در بدن شما می شود. از آنجا که انسولین بالا می تواند به تجمع چربی در ناحیه شکم بیانجامد، متعادل نگه داشتن قند خون برای لاغری شکم مفید است.

حجم وعده‌های غذایی خود را کاهش و تعداد آنها را افزایش دهید

به جای عادت غذا خوردن در سه وعده، تعداد وعده ها را افزایش داده و در هر وعده مقدار غذای کمتری بخورید. برخی افراد در طول مدت کاهش وزن خود، بین صبحانه، نهار و شام هیچ چیز نمی خورند؛ که این کار اشتباه است.

  • خوردن تنها سه وعده در روز، سطح قند خون شما را تحت تاثیر قرار داده و باعث می شود به دلیل گرسنگی، در هر وعده پر خوری کنید. در نتیجه لاغری برای شما سخت تر خواهد شد.
  • هر سه تا چهار ساعت یک میان وعده کوچک و سالم بخورید، و هرگز اجازه ندهید که گرسنه بمانید.

مقدار زیادی آب بخورید

تقریبا در تمام مقالات با موضوع کاهش وزن، توصیه به نوشیدن مقادیر زیادی از آب دیده می شود. برای لاغری شکم هم باید تمام نوشیدنی های خود را با آب جایگزین کنید. مخصوصا نوشابه و نوشیدنی های شیرین که مملو از کالری تهی بوده و باعث ورم کردن شکمتان می‌شوند.

  • در تمام تمرینات ورزشی و فعالیت های سخت، آب همراه خود داشته باشید. در هنگام ورزش های شدید یا در هوای گرم، حتما زمانی برای آب نوشیدن در نظر بگیرید.
  • نوشیدن مقادیر زیاد آب، سموم را از بدن تان حذف کرده و روده شما را به فعالیت وا می دارد. که هر دوی اینها برای لاغری شکم ضروری هستند.
  • اگر آب معمولی ذائقه شما را خسته می کند، می توانید آن را با چیز دیگری ترکیب کنید. این ترکیبات، متابولیسم بدنتان را سرعت بخشیده و به لاغری شکم شما کمک می کند. گزینه های زیادی برای ترکیب با آب وجود دارند که معمولا حداقل یکی از موارد زیر را شامل می شوند:
  • تکه های پرتقال، تکه های لیمو، زنجبیل، خیار، برگ تازه نعناع و یا ریحان تازه. ترکیب مورد علاقه خود را شب درست کرده و اجازه بدهید عصاره آن تا صبح در آب ترکیب شود. سپس در طول روز آن را مصرف کنید.

به علایم بدن خود توجه کنید. ادرار شما باید بی رنگ و یا زرد خیلی کم رنگ باشد. ادرار زرد تیره و بو دار می تواند نشانه کم آبی بدنتان باشد.

نوشیدنی الکلی نخورید

الکل تقریبا در تمام لیست های خوراکی های ممنوعه دیده می شود. پس اصلا به سمت آن نروید. اگر به دنبال لاغری شکم خود هستید، الکل را فراموش کنید. زیرا اغلب نوشیدنی های الکلی حاوی مقادیر بالایی از کالری هستند.

  • الکل باعث می شود تا استروژن در بدنتان آزاد شود، و مقادیر بالای استروژن موجب افزایش وزن شما خواهد شد.
  • الکل اشتهای شما را تحریک کرده و قدرت اراده تان را کم می کند. در نتیجه ممکن است پس از مصرف الکل، به سراغ خوراکی هایی که به شدت از آن ها منع شده اید، مانند پیتزا، همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده، چیپس و …، بروید.
این نوشته را از دست ندهید  ۹ دلیل افزایش وزن ناخواسته؛ از کم‌تحرکی تا افسردگی

تمرینات ورزشی برای لاغری شکم

تمرینات ورزشی برای لاغری شکم
به صورت روزانه تمرینات ایروبیک انجام دهید

ممکن است روزی ۱۰۰ عدد دراز نشست بروید، اما اگر یک لایه چربی روی عضلات شکمتان را پوشانده باشد، این کار چه فایده ای دارد؟ برای داشتن یک شکم صاف و اینکه عضلات شکمتان را ببینید، ابتدا باید لایه چربی روی آن را آب کنید. تمرینات کاردیو قسمت های میانی بدنتان را گرم کرده و گردش خون شما را بالا می برد، که هر دوی این ها به لاغری شکم شما کمک می کند. روزانه حداقل ۳۰ دقیقه تمرینات کاردیو انجام دهید، اما هفته ای ۱ تا ۲ روز هم استراحت کنید.

  • فعالیت‌هایی مانند رقص، دویدن، شنا، دوچرخه سواری، و پیاده روی تند، همگی جزو تمرینات ایروبیک به حساب می‌آیند. در حقیقت هر کاری که ضربان قلب شما را افزایش دهد برای این منظور مفید است. ورزش‌های رزمی هم تمرینات کاردیوی خوبی هستند. به‌علاوه در هنگام مشت زنی و پرتاب لگد در این ورزش‌ها، عضلات میان تنه شما نیز درگیر شده و به لاغری شکم‌تان کمک می‌کنند.
  • تمرینات کاردیو را بصورت اینتروال (متناوب) انجام دهید. یعنی مثلا به طور مرتب حالت خود را از دویدن آرام به راه رفتن سریع و بالعکس تغییر دهید. تا زمانی که می توانید بدوید، و وقتی خسته شدید، سریع راه بروید. وقتی که نفستان برگشت دوباره شروع به دویدن کنید. هر سری، این تناوب را به مدت ۲۰ دقیقه ادامه دهید.
تمرینات پلایومتریک

تمرینات پلایومتریک، تمریناتی هستن که به “قدرت انفجاری” نیاز دارند. یعنی تمرینات کاردیو را با تمرینات قدرتی ترکیب می کنند. تمرینات پلایومتریک بیشتر به ورزشکاران با تجربه تر و جوان تر توصیه می شود؛ زیرا در این تمرینات احتمال آسیب دیدن (افتادن، پیچ خوردن و صدمه تاندون ها) وجود دارد. برخی از تمرینات پلایومتریک که در خانه می توانید انجام دهید عبارتند از:

  • پرش درجا: در جای خود بایستید. سپس به بالا پریده و دست ها و پاهای خود را باز کنید بطوری که بدنتان در هوا به شکل X در بیاید، و دوباره به حالت ایستاده فرود بیایید. این تمرین را به تعدادی که می توانید ادامه دهید.
  • شنا سوئدی با اسکات: در حالت شنا سوئدی قرار گرفته و یک مرتبه این حرکت را انجام دهید تا دستانتان در حالت صاف قرار گیرد. سپس پاها را همزمان رو به داخل بکشید تا زانوها در سینه جمع شده و کف پاهایتان بین دو دستتان (که روی زمین است) قرار گیرد. سپس تا جایی که می توانید به بالا بپرید و دستانتان را بالای سرتان ببرید. پس از فرود، دوباره به حال اسکات بنشینید و دستان خود را روی زمین قرار دهید و پاهایتان را به عقب پرتاب کنید تا به حالت اول برگردید. این حرکت را به تعدادی که می توانید ادامه دهید.
تمرینات قدرتی برای عضله سازی

عضلات بیشتر، باعث افزایش متابولیزم بدن شما شده و در طول زمان کالری بیشتری می سوزانند. توجه داشته باشید که تمرینات ناحیه شکم اگر به تنهایی انجام شوند، حجم عضلات این ناحیه را افزایش می دهد و ممکن است ظاهر میان تنه شما را بزرگتر نشان دهد. اما استفاده از تمرینات شکم و روش های بیان شده در بالا، چربی هایتان را آب کرده و موجب لاغری شکم شما می شود.

  • دراز نشست قسمت بالای شکم را درگیر می کند؛ بالا آوردن پاها به قسمت پایین شکم نیرو وارد می کند؛ و خم شدن به طرفین پهلو ها را به حرکت در می آورد. حدود ۱۵ تا ۲۵ ست از این حرکات در روز کافی است. اگر توانایی شما از این تعداد بیشتر است از وزنه استفاده کنید. توجه داشته باشید که دراز نشست فقط عضلات زیر چربی شکمتان را می سازد و در آب کردن خود چربی نقشی ندارد.

  • برای تمرینات شکم خود از یک توپ تمرین استفاده کنید. یکی از تمرین فوق العاده برای این منظور “انتقال توپ” نام دارد. به کمر دراز بکشید و دستان خود را به صورت کشیده بالای سر ببرید و توپ را در دستانتان نگه دارید.
  • سپس با دستان کشیده توپ را بالای سینه خود برده و بطور همزمان، پاهای خود را بصورت کشیده از زمین کنده و بالا بیاورید. توپ را از دستان خود به پاها انتقال داده و بین دو قوزک پای خود قرار دهید. حالا دستان و پاهای خود را به همان حالت کشیده به زمین برگردانید. حرکت را دوباره تکرار کرده و این بار توپ را از پاها به دست ها انتقال دهید. این حرکت را ۱۰ تا ۱۲ بار تکرار کنید.
این نوشته را از دست ندهید  علمی‌ترین شیوه آب کردن شکم

دراز نشست بروید

دراز نشست یکی از شناخته شده ترین حرکات برای لاغری شکم است. البته اگر لایه چربی شکمتان خیلی ضخیم نباشد.

  • روی زمین دراز بکشید و دستان خود را روی سینه جمع کرده یا پشت سرتان ببرید. زانوهایتان حتما باید خم باشد.
  • کف پاها را ثابت روی زمین نگه داشته و سر، گردن و شانه ها را از زمین بلند کنید. گردن خود را به زور رو به جلو نکشید، چون ممکن است آسیب ببیند.
  • با ۱۰ دراز نشست شروع کنید و به مرور این عدد را افزایش دهید.

سبک زندگی سالم برای لاغری شکم

با یک متخصص مشورت کنید

پزشکان، متخصصان تغذیه، و مربیان معتبر ورزشی می توانند در رسیدن به هدف لاغری شکم در کنار شما باشند. آن ها همچنین می توانند با ارائه رژیم های غذایی و ورزشی، به شما در داشتن یک سبک زندگی سالم و رسیدن به وزن دلخواهتان کمک کنند. استفاده از تجربه یک متخصص بسیار راحت تر از انجام این کار به تنهایی است.

  • به یک پزشک مراجعه کنید و مطمئن شوید برای انجام تمرینات سخت و تغییر رژیم غذایی خود از سلامتی لازم برخوردارید. اگر هم مشکلی در سلامتی شما وجود داشته باشد، پزشک می تواند برنامه متناسب با آن مشکل را به شما ارائه دهد.
  • متخصص تغذیه می تواند رژیم غذایی و برنامه تغذیه مناسب برای شما را در اختیارتان قرار دهد.
  • مربی ورزشی معتبر می تواند برنامه ورزشی ویژه شما را طراحی کند. او همچنین می تواند به شما انگیزه داده و کمکتان کند از تمام توانایی خودتان بهره بگیرید.
از رژیم هایی که بصورت دوره ای مد می شوند دوری کنید

خوردن غذاهای سالم و ورزش کردن بهترین روش برای لاغر شدن و حتی لاغری شکم است. رژیم های دوره ای ممکن است در کوتاه مدت شما را لاغر کنند، اما پس از گذشت زمان اثر بد خود را نشان داده و حتی ممکن است به بدن شما آسیب برسانند. رژیم های دوره ای در بلند مدت موجب بر هم خوردن توازن خورد و خوراک شما و در نهایت باعث افزایش وزنتان خواهند شد.

به خودتان گرسنگی ندهید

چربی شکم شما به مرور ایجاد شده و به مرور هم از بین خواهد رفت. گرسنگی کشیدن برای لاغری شکم موجب می شود تا نتایج بدست آمده موقتی بوده و موجب خستگی شما می شود. اگر خسته شوید، از تلاش خود هم دست خواهید کشید.

  • ممکن است گرسنگی کشیدن به نظر موثر بیاید، اما در حقیقت به بدن شما آسیب می زند و لاغری ناشی از آن نیز پایدار نخواهد بود.

صبور باشید

اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید، نباید به دنبال نتایج فوری باشید. هر روشی که چربی شکم شما را به سرعت ناپدید کند، به قسمت های دیگر بدنتان هم آسیب خواهد رساند. تنها راه لاغری شکم با حفظ سلامتی، دنبال کردن مواردی است که در بالا به آن ها اشاره شد.

  • بیاد داشته باشید که لاغری شکم برای برخی از افراد، سخت تر از دیگران است. شکل طبیعی بدن و سطح تناسب اندام شما بر روی این موضوع تاثیر گذارند. ممکن است یک روش برای دیگری به سرعت به نتیجه برسد، اما برای شما بیشتر زمان ببرد.

با استرس کنار بیایید

برخی افراد به دلیل استرس ناشی از کار، خانواده، یا عوامل دیگر، پرخوری می کنند. اگر بیاموزید تا با روش های دیگر بر استرس خود غلبه کنید، می توانید شکم خود را لاغر کرده و لاغر نگه دارید.

  • برای کاهش استرس خود می توانید بدوید، و یا با انتخاب ورزش های رزمی، حالات منفی خود را به روشی مثبت تخلیه کنید.

به اندازه کافی بخوابید تا همیشه احساس خستگی نکنید

خواب کافی باعث کاهش استرس شما می شود و احتمال پرخوری شما کاهش می یابد. پس خواب خود را تنظیم کنید.

  • تحقیقات متععد نشان داده که کم خوابی ممکن است موجب افزایش وزن شود.

بر روی تصویر شخصی و اعتماد به نفس خود کار کنید

تمرینات ورزشی برای لاغری شکم

بسیاری از افراد برای اینکه احساس بهتری داشته باشند، بیشتر از آنچه باید، غذا می خورند. دلیل این موضوع هم نادیده گرفته شدن توسط دیگران، احساس تنهایی، و یا نارضایتی از ظاهر خود است. اما شما اینکار را با خودتان نکنید. شما زیبا و فوق العاده هستید! وقتی خودتان را همانگونه که هستید بپذیرید، دیگر کمی چربی اضافه روی شکم ذهن شما را آزار نخواهد داد. در این صورت است که می توانید هدف خود برای لاغری شکم یا هرجای دیگر بدنتان را با اعتماد به نفس دنبال کنید.

  • بدن خود را با دیگران مقایسه نکنید. نوع بدن هر شخص متفاوت است و هیچ دو نفری دقیقا مانند هم نیستند. شاید اصلا لازم نباشد به دنبال لاغری شکم خود باشید. سالم بودن تنها مورد حائز اهمیت است.
این نوشته را از دست ندهید  غذا‌های کاهش‌دهنده وزن برای کسانی که ورزش نمی‌کنند

نتیجه گیری

اگر به دنبال لاغری شکم خود هستید، یک رژیم غذایی را انتخاب کنید که مملو از میوه، سبزی، غلات کامل و پروتئین کم چرب باشد. از غذاهای مضر مانند شکلات، چیپس و فست فود نیز دوری کنید. کم کردن سطح سدیم به بدنتان کمک می کند تا آب را در خود نگه ندارد، و در نتیجه شکم شما متورم به نظر نرسد.

ورزش های مناسب برای لاغری شکم عبارتند از دراز نشست، تمرینات کاردیو مانند رقص و دویدن، و همچنین تمرینات قدرتی. بیاد داشته باشید، داشتن شکمی صاف و تخت با استفاده از روش های سالم زمان بر است، پس صبور باشید!

نکات لاغری شکم

  • همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید یا یک لیوان آب روی میز خود نگه دارید. با این روش بدون اینکه متوجه شوید، آب بیشتری خواهید خورد.
  • بر اساس نظر متخصصان، هر روز صبحانه خوردن موجب لاغری، و نخوردن صبحانه موجب افزایش وزن می شود.
  • حالت ظاهری بدن خود را همیشه بصورت صاف و افراشته نگه دارید.

برای لاغری شکم خود صبور باشید. ممکن است رسیدن به هدفتان کمی طول بکشد، اما زمانی که نتیجه آن را ببینید، دیگر هرگز رژیم غذایی سالم و تمرینات ورزشی خود را ترک نخواهید کرد.

  • آهسته و پیوسته بروید. برای شروع روزی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش کنید و ۱ تا ۲ روز در هفته را به خودتان استراحت بدهید.
  • وقتی به خوردن یک غذای غیر رژیمی فکر می کنید، یادتان بیاید که چه چیزهای مضری درون آن وجود دارد. سپس یک خوراکی سالم برای جایگزینی آن پیدا کنید.
  • به اندازه کافی غذا خورده اید اما احساس گرسنگی می کنید؟ یک لیوان آب بنوشید تا گرسنگی شما از بین برود.
  • در هنگام ورزش به موسیقی گوش بدهید. از تلویزیون یا هر وسیله ای که صلاح می دانید برای حفظ انگیزه خود کمک بگیرید.
  • به لاغری شکم خود فکر کنید و تصور کنید که با یک شکم صاف چقدر جذاب تر خواهید شد. این کار به شما انگیزه می دهد.
  • هفته‌ای حداقل ۳ بار تمرینات کاردیو انجام دهید. این تمرینات شکم، باسن و پاهای شما را سفت می کند.

  • دوش آب سرد بگیرید. اینکار متابولیسم بدن شما را افزلیش داده و عضلاتتان را سفت می کند.
  • به خودتان گرسنگی ندهید. اینکار در بلند مدت برای شما مضر است.
  • هر چیزی که می خورید یا می نوشید را روی کاغذ یا در موبایلتان بنویسید. زیرا در آخر هفته می توانید عملکرد خود را ببینید و احتمال تقلب شما در رعایت رژیم غذایی هم پایین می آید.
  • با شخص دیگری ورزش کنید تا به شما انگیزه بدهد. اگر کسی را پیدا نکردید، تصور کنید با شخصی تمرین می کنید که فرم شکم او را خیلی می پسندید، حتی اگر این شخص یک سلبریتی باشد!
  • غذاهای خود را به جای کره با روغن بپزید. بسیار سالم تر است و مزه آن ها نیز تفاوت خیلی زیادی ندارد.

  • نیم ساعت قبل از ورزش، ۱ تا ۲ لیوان آب بنوشید. تعریق در زمان ورزش موجب از دست رفتن آب بدن و خستگی زودرس می شود. اگر قبل از تمرین آب بنوشید، دیرتر خسته می شوید، بهتر ورزش می کنید، و زودتر شکمتان آب می شود.
  • برای شیرین کردن چای به جای شکر از عسل طبیعی استفاده کنید.
  • غذاهای حاوی نشاسته نخورید.
  • بعد از ورزش تمرینات کششی انجام دهید تا بدن درد نگیرید.
  • قبل از صبحانه ورزش کنید تا بدنتان از چربی‌های خود به عنوان منبع انرژی استفاده کند.
  • به جای چیپس و تنقلات، از میوه های خشک شده استفاده کنید.
  • گرچه نوشیدن آب برای لاغری شکم مفید است، اما زیاد نوشیدن آن برای شما خطرناک است. پس افراط نکنید!

هشدارهای لاغری شکم

  • در دراز نشست رفتن افراط نکنید. بدنتان به شما می گوید چه زمانی به استراحت نیاز دارید. در زمان لازم استراحت کنید، نفس عمیق بکشید، و سپس تمرین خود را کامل کنید.
  • نوشیدن آبمیوه طبیعی ممکن است سالم به نظر برسد. اما میزان قند آن با نوشیدنی های شیرین غیر طبیعی برابری می کند.

  • تا زمانی که به سطح آمادگی لازم نرسیده اید، تمرینات پلایومتریک را انجام ندهید. چون ممکن است به خودتان آسیب برسانید.
  • از رژیم های غذایی خیلی سخت دوری کنید. این رژیم ها نه تنها باعث لاغری شکم شما نمی شوند، بلکه تاثیراتی منفی مانند سوء تغذیه، بدخلقی در دوره رژیم، خستگی، بی حالی، و هوس شدید برای غذا خوردن را به همراه دارند. به همین دلیل پس از توقف رژیم، احتمالا بیشتر از قبل خورده و حتی از روز اول هم چاق تر خواهید شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 5 =

دکمه بازگشت به بالا