بدانیم

تفریح‌های رایگان تهران را بشناسیم

مثبت زندگی: تفریح کردن در تهران پول می‌خواهد. بله. قبول داریم. اما گاهی اوقات می‌توان تفریحی را انتخاب کرد که به جیب پر پول نیازی ندارد. می‌پرسید چه تفریحاتی؟ همراه ما باشید تا تفریح‌های رایگان تهران را به شما معرفی کنیم تا در روزهای پایانی تابستان نهایت لذت را از پایتخت را ببرید.

تفریحات رایگان در تهران

گنجینه های معماری

در شهر تهران معماری‌های بسیار زیبایی قرار گرفته است که بازدید از آن‌ها نیاز به پرداخت هزینه ندارد. باغ ملی، بنایی تاریخی است که در خیابان امام خمینی واقع شده است. در زمان‌های قدیم این بنا ب میدان تیراندازی شهر تهران بوده و امروز کاربری آن به صورت وزارت امور خارجه، کتابخانه ملی و موزه درآمده است.

شمس العماره یکی دیگر از بناهای تاریخی در تهران است. این بنا متعلق به زمان قاجار است و ۵ طبقه دارد. ارتفاع این بنا ۳۵ متر است و در زمان‌های قدیم بلندترین بنای شهر تهران بوده.

بازدید از هنرهای خیابانی از تفریحات رایگان تهران

در بعضی از قسمت‌های شهر تهران می‌توانید نقاشی‌های گرافیتی را ببینید که با واقعه‌های روز تغییر می‌کنند. خیابان ولیعصر و تجریش جز خیابان‌هایی هستند که می‌توانید به وفور نقاشی‌های زیبا را در آن‌ها تماشا کنید.

باغ ایرانی

باغ ایرانی در ده ونک قرار دارد و یکی از آرامش‌بخش‌ترین مکان‌ها در تهران است. باغ‌های بزرگ زیادی در این منطقه قرار گرفته‌اند که بازدید از آن‌ها لطف خاص خود را دارد. فصل بهار بهترین زمان برای بازدید از این مکان است. اگر به تهران سفر می‌کنید یا ساکن تهران هستید، حتماً از این باغ دیدن کنید.

این نوشته را از دست ندهید  آیا سیاره دیگری بهتر از زمین برای زندگی وجود دارد؟

برج آزادی از تفریحات رایگان تهران

برج آزادی نماد شهر تهران و قدیمی‌ترین جاذبه آن است. این جاذبه پر طرفدار در گذشته خوش‌آمدگوی مسافران فرودگاه بوده است. با عوض شدن محل فرودگاه این برج به جاذبه‌ای پرطرفدار در پایتخت برای مسافران تبدیل شد.

گشت و گذار در بازار بزرگ تهران

سفر کردن بدون قدم زدن در بازارها و مراکز خرید تکمیل نمی‌شود. بازار بزرگ تهران یکی از پر رفت و آمدترین مکان‌ها در پایتخت است. سازه‌های قدیمی را می‌توانید در بازار تهران به تماشا بنشنید. برای بازدید از این بازار بهتر است صبح حوالی ساعت 10 حاضر باشید. در بازار بزرگ، هر آن چیزی که تصورش را کرده باشید، برای خرید کردن یافت می‌شود. قول می‌دهیم که با دست‌هایی آزاد به بازار روانه شده و با کوله باری خرید، بازخواهید گشت.

پل طبیعت

تفریح‌-های-رایگان-تهران

پل طبیعت بین دو پارک آب و آتش و بوستان طالقانی قرار گرفته است. این پل زیبا از روی اتوبان مدرس عبور کرده و از فراز آن می‌توانید منظره‌ای عالی از شهر را پیش چشمان خود داشته باشید. البته اگر آلودگی هوا بگذارد.

دربند از تفریحات رایگان تهران

دربند روستایی آرام در شمال شهر تهران است که امروزه یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی به شمار می‌آید. در مسیر کوه دربند، کافه‌ها و رستوران‌های متعددی دیده می‌شود که مسافران حتما از آن‌ها استقبال خواهند کرد. آب و هوای مطلوب دربند و حال و هوای خاص آن، این مکان را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری رایگان در تهران تبدیل ساخته است.

بام تهران

نیاز به معرفی ندارد. می‌توانید ساعت‌ها در بام تهران بنشینید و به چراغ روشن خانه‌ها و شهری که از ارتفاع پیداست، نگاه کنید.

این نوشته را از دست ندهید  اگر کاخ نیاوران را نبینیم، چه چیزی از دست داده‌ایم؟

پارک های تهران

پارک‌های تهران از جمله پارک لاله، پارک ساعی، پارک ملت، پارک نیاوران و… در شمار بهترین مراکز گردشگری طبیعی و رایگان قرار دارند. این پارک‌ها د فضای سبز، زمین بازی مخصوص کودکان، مسیرهای پیاده‌روی، مسیرهای دوچرخه سواری، زمین اسکیت و… دارند.

پارک‌های جنگلی از تفریحات رایگان تهران

پارک چیتگر، لویزان و مانند آن‌ها نیز در شمار بهترین مراکز گردشگری و برگزاری پیک نیک در تهران هستند. این پارک‌ها مقصدی بکر برای پیک‌نیک و دورهمی هستند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + شش =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا