بدانیم

ترک سیگار به کمک ۷ ماده خوراکی خوشمزه

مثبت زندگی: هیچ‌وقت برای ترک سیگار دیر نیست. حتی اگر بیشتر از نصف عمرتان را سیگاری بوده‌اید، هنوز هم فرصت دارید با ترک این عادت ناپسند به بهبود سلامتی‌ خود کمک کنید. اما اکثر افراد بعد از اینکه بالاخره تصمیم می‌گیرند دیگر سیگار نکشند، تازه از خودشان می‌پرسند چگونه می‌توانیم سیگار را برای همیشه ترک کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا 7 خوراکی را معرفی کنیم که به کمک آن‌ها، ترک سیگار برایتان راحت‌تر خواهد بود.

ناباروری و اختلالات عصبی، ارمغان تلخ سیگار!

استعمال دخانیات به اشکال مختلف، برای بیش از ۵ قرن، به یک عادت بدون جایگزین برای بشر تبدیل شده است. این در حالی است که امروزه به خوبی ثابت شده که اعتیاد به دخانیات در کنار ناباروری، منجر به اختلالات در سیستم عصبی، ضعف بینایی و البته سرطان می‌شود.

با این حال مصرف منظم برخی از غذاها و نوشیدنی‌ها برای کسانی که قصد کنار گذاشتن این نوع اعتیاد را دارند، خالی از لطف نیست.

تخمه آفتابگردان

 تحقیقات متعدد نشان داده‌اند که مصرف دانه های آفتابگرادن اثری مشابه اثرات تنباکو بر روی ذهن فرد می‌گذارد. همچنین این دانه‌ها باعث افزایش ترشح آدرنالین می‌شود. ویتامین‌های ب کمپلکس موجود در دانه‌های آفتابگردان به تغذیه سیستم عصبی کمک می‌کنند. البته به دلیل محتوای چربی بالا، مصرف بیش از حد این دانه‌ها توصیه نمی‌شود.

شیر

 بعد از نوشیدن شیر، فرد سیگاری نسبت به سیگار بی‌میل می‌شود. همچنین زمانی که فرد به دلیل کاهش انرژی به نیکوتین اشتیاق پیدا می‌کند، پروتئین موجود در شیر می‌تواند انرژی مورد نیاز این فرد را تامین کند. هر زمان که احساس کردید به سیگار نیاز دارید، یک جرعه شیر بنوشید و یا سراغ ماست یا پنیر بروید تا از سیگار صرف نظر کنید.

این نوشته را از دست ندهید  دلایل زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی

میوه‌های خشک

 تمام میوه‌های خشک شده از قبیل خرما و زردآلو، به دلیل بافت غنی و عطری که دارند، می‌توانند اشتیاق به سیگار کشیدن را کاهش دهند. سیب خشک شده بهترین انتخاب برای ترک سیگار است.

آجیل

 تعداد انگشت‌شماری از انواع آجیل مانند بادام و یا فندق، ذهن شما را از سیگار کشیدن منحرف خواهند کرد. همچنین این نوع از آجیل میان وعده‌ای بزرگ با مقادیر زیادی از مواد مغذی و پروتئین‌ها هستند. سعی کنید مغز خام بخورید و از خوردن مغزهای شور شده و چرب دوری کنید.

آب

برای کسانی که سخت در تلاشند تا سیگار را ترک کنند، نوشیدن آب اهمیت زیادی دارد. آب باعث می‌شود شما احساس سیری کامل کنید و تمایل به استعمال سیگار نداشته باشید. علاوه بر این، افراد سیگاری اغلب از کمبود آب رنج می‌برند و این نوشیدنی برای آنها ساده‌ترین راه برای غلبه بر عواقب سیگار مانند خشکی پوست است.

موز

 این میوه سرشار از ویتامین‌های ضروری و مواد معدنی است که انرژی فرد را تقویت کرده و استرس ناشی از نیاز به نیکوتین را کاهش می‌دهد. با خوردن موز راحت‌تر سیگار را ترک می‌کنید.

هویج

سیگار رابطه تنگاتنگی با ابتلا به سرطان دارد. هویج نیز یک ماده ضد سرطان است. کاروتنوئیدهای موجود در هویج نه تنها به ترک سیگار کمک می‌کنند بلکه از شما در برابر سرطان نیز محافظت می‌کنند. پس هر وقت تمایل به سیگار کشیدن داشتید، هویج بخورید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 12 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا