ترفند

ترفندهای جدید کلاهبرداران را در فضای مجازی بشناسید

مثبت زندگی: سرقت داده‌های تلفن همراه و رایانه شخصی را با شناسایی سه شیوه و ترفند نوین کلاهبرداران در فضای مجازی ایمن کنید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی جامعه در حال تحول شگرفی است که این تحول گاه در راستای مثبت و گاه در امور منفی نمود پیدا می‌کند. در زمینه رشد منفی تکنولوژی می‌توان به شیوه‌های نوین کلاهبرداری اشاره کرد که کلاهبرداری نیز شکل نویی به خود گرفته و از شکل سنتی خودش تغییر شکل داده است.

تماس از دست رفته

کارشناسان پلیس فتا سه روش جدید کلاهبرداری را معرفی کردند. یکی از روش‌های جدید کلاهبرداری با میس کال (miss call) است. در این روش فرد کلاهبردار به صورت اتوماتیک با افراد مختلف از شماره‌های مختلف تماس می‌گیرد که این تماس به‌صورت میس کال است.

فرد که به صورت خودکار با او تماس گرفته شده با دیدن شماره ناشناس روی موبایل خود با فرد موردنظر تماس برقرار می‌کند غافل از اینکه او بداند به سرویس پرداخت نقدی تلفنی وصل شده است.

تماس‌هایی که به این صورت انجام می‌شود هزینه زیادی برای تماس گیرنده در پی دارد و فرد در هنگام پرداخت قبض خود و روبرو شدن با این قیمت بالا و پیگیری آن متوجه این سو استفاده و کلاهبرداری می‌شود.

تبلیغات ماهواره‌ای

در روش تبلیغات ماهواره‌ای افراد را ترغیب به شرکت در مسابقه می‌کنند و وعده جایزه‌های خوب به آن‌ها می‌دهند.

پس از آن که فرد با آن برنامه تماس گرفت و در مسابقه شرکت کرد و برنده شد به او می‌گویند تا مبلغی به عنوان هزینه پستی به حساب آن‌ها واریز کنند تا جایزه را برای او ارسال کنند.

این نوشته را از دست ندهید  معرفی پنج نرم‌­افزار برای حرفه­‌ای شدن در فتوشاپ

پس از انتقال این مبلغ توسط فرد هیچ جایزه‌ای برایش ارسال نمی‌شود.

استفاده از رایانه

در این روش کلاهبرداران با افراد تماس می‌گیرند و اعلام می‌کنند متخصص امور رایانه هستند و پشتیبان فنی رایانه هستند و با این ادعا که ویروس و بدافزارهایی رایانه آن‌ها را مورد تهدید قرار داده از آن‌ها می‌خواهند که دسترسی از راه دور بهشان دهند و برای محافظت از سیستم خود هزینه‌ای برای نرم‌افزارهایی که نیاز ندارند پرداخت کنند.

این کلاهبرداران که از نگرانی کاربران مبتدی خود در قبال ویروس‌ها و بدافزارهای رایانه آگاه هستند سعی در نصب نرم‌افزارهای امنیتی می‌کنند که البته هدف اصلی این کار، محافظت از رایانه آن‌ها نیست بلکه هدف کسب مبالغ بالاست که در مقابل خدمات عرضه شده مبلغ گزافی است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − سه =

دکمه بازگشت به بالا