ترفند

ترفندهای تایپ ده‌ انگشتی

مثبت زندگی: روش تایپ ده انگشتی یک روش مبتنی بر استفاده از صفحه کلید کامپیوتر است. با یادگیری برخی از ترفندها و قرار دادن موقعیت صحیح انگشتان دست بر روی صفحه کلید می­‌توانید تایپ خود را تسریع بخشید، با بالا بردن دقت، می­‌توانید نرخ خطای خود را به طور قابل توجهی کاهش دهید و در همان زمان سرعت تایپ خود را افزایش دهید.

مزایای تایپ ده انگشتی کاملا واضح است، با استفاده از این روش می‌­توانید با سرعتی بیش از ۵ برابر سرعت سایر کاربران تایپ کنید و زمان خود را مدیریت کنید. در این مقاله قصد داریم ترفندها و مزیت‌های این روش را شرح دهیم. همراه ما باشید.

قدم اول

با استفاده از ده انگشت، یک موقعیت اساسی برای انگشتان دست شما وجود دارد، و می‌­توانید به هر کلید مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید. انگشتان دست چپ شما روی کلید A، S، D و F قرار می­‌گیرد و انگشتان دست راست روی کلید J، K، L، دو انگشت سبابه نیز روی کلیدSpace مستقر می‌­شود!

قدم دوم

شما می­‌توانید موقعیت اولیه را بدون نگاه کردن به صفحه کلید خود پیدا کنید. روی کلیدهای F و J، یک برجستگی کوچک وجود دارد، از این طریق می‌­توان کلیدها را تشخیص و انگشتان خود را در موقعیت صحیح قرار داد.

قدم سوم

هر انگشت بایستی به چند کلید مختلف دسترسی داشته باشد. در نمودار می­‌توانید علامت‌های رنگی را مشاهده کنید که نشان می­‌دهد کدام انگشت مرتبط به کدام کلید است.

برای تایپ کردن، هر کلیدی را که می­‌خواهید فشار دهید باید از میان ۸ انگشت ردیف وسط، فقط یک انگشت که به آن دکمه نزدیکتر است از جای خود بلند شده، کلید مذکور را فشرده و دوباره به جای خود بازگردد. به عنوان مثال، در صورتی که می­‌خواهید به کلید  Eضربه بزنید. با انگشت دست چپ خود به سمت E حرکت دهید و بعد از آن به موقعیت اولیه D برسید.

قدم چهارم

در شروع کار، ممکن است اجرای این روش، کمی برایتان دشوار بوده و یا احساس کنید، روش کندی است، اما فراموش نکنید که به مرور زمان آنقدر در این کار ماهر خواهید شد که سرعت نوشتنتان با صفحه کلید چندان فرقی با سرعت نوشتن با خودکار نخواهد داشت.

این نوشته را از دست ندهید  معرفی پنج برنامه برای حذف عکس­‌های تکراری و تار در اندروید
استفاده از روش ده انگشتی، مزایای متعددی دارد که کارهای روزانه مرتبط با تایپ کاربر را بهبود می‌­بخشد:

با استفاده از روش ده انگشتی، ناخودآگاه می­‌توانید سرعت تایپ خود را بطور قابل توجهی افزایش دهید، که موجب صرفه‌جویی در وقت می­‌شود.

طبق این روش، بایستی بر روی کلیدها تمرکز داشته باشید، به همین دلیل می‌­توانید بر روی متون نیز متمرکز شوید.

با استفاده از روش ده انگشتی ، نیاز نیست به طور مداوم صفحه کلید خود را مشاهده کنید و از خستگی چشم می­‌کاهد، این ترفند به کاربر کمک می­‌کند تا انگشتان خود را در موقعیت صحیح قرار دهد.

در صورتی که قبلا روش ده انگشتی را مدیریت کرده­‌اید، می­‌توانید نمایش صفحه کلید بصری را برای افزایش اثر یادگیری تنظیم کنید.

اکنون می­‌توانید با حفظ اصول اولیه شروع به تایپ ده انگشتی کنید و سرعت تایپ خود را بهبود بخشید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا