پوست و موزیبایی

ترفندهایی برای آرایش پلک‌های افتاده

مثبت زندگی: آرایش پلک‌های افتاده یک هنر تمام‌ عیار است که خوشبختانه همه می‌توانند ترفندهای آرایشی از جمله آرایش پلک‌های افتاده را یاد بگیرند.

از سایه‌روشن استفاده کنید

زمانی که می‌خواهیم  یکی از نقص‌های پوست را بپوشانیم عموماً از ترفند سایه‌روشن در آرایش استفاده می‌کنیم. در این مورد هم باید از سایه‌روشن استفاده کنید تا پلک‌ها بالا برده شود و چشم‌هایتان بازتر به نظر برسد.

روی پلک‌ها در قسمت گوشه داخلی نزدیک چشم سایه هایلایتر رنگ شرابی، صورتی تیره یا کرم براق بزنید. این سایه را باید به شکل V افقی بکشید. سایه هایلایتر را زیر چشم نیز بزنید و تا وسط زیر چشم ادامه دهید.

زیر قوس ابرو نیز از براق کننده (هایلایتر) استفاده کنید تا آرایش کامل شود.

خط چشم

بهتر است از خط چشم‌های ژله‌ای استفاده کنید. این خط چشم‌ها به گونه‌ای است که سریع خشک می‌شود و به این ترتیب کمتر احتمال دارد که با باز کردن چشمتان، پلک‌های افتاده هم رنگ بگیرند.

راه‌حل دیگر این است که آینه را روی یک میز یا مبل کوتاه قرار دهید و بعد خط چشم بزنید. با این شیوه مجبورید به پایین نگاه کنید، پلک‌ها را بکشید و آرایش کنید.


در سال جدید برنامه روتین مراقبت از پوست خود را تغییر دهید!


خط چشم را فقط روی دو سوم انتهایی پلک بکشید. قسمت خارجی پلک را بیشتر بکشید. برای آن که پلک ها بالا برود بهتر است انتهای گوشه خارجی چشم را به شکل V افقی بکشید.

برای آن که دستتان هنگام کشیدن خط چشم خط نخورد ابتدا چند نقطه بکشید و سپس نقطه‌ها را به هم وصل کنید تا خط نازک و منظم شود.

برای آن که چشم‌ها ریز به نظر نرسد، بهتر است بجای کشیدن خط چشم مشکی زیر چشم از سایه‌ای با رنگ گرم یا تیره استفاده کنید؛ سایه ای به رنگ مشکی، برنز، بادمجانی یا آبی تیره زیر چشم بسیار زیباتر است.

این نوشته را از دست ندهید  هسته انبه، معجزه‌ای برای پوست و مو
ترفندهایی برای آرایش پلک‌های افتاده

ایجاد فرورفتگی روی پلک

زمانی که پلک‌ها افتادگی دارند، فرو رفتگی آن کاملاً نامشخص می‌شود و به چشم نمی‌آید. بهترین راه این است که خودتان این فرو رفتگی بین پلک ثابت و متحرک را ایجاد کنید. جلوی آینه بایستید و مستقیم به جلو نگاه کنید. با سایه‌ای به رنگ تیره با استفاده از یک قلم‌موی گرد با موهای نرم بین پلک متحرک و ثابت را از چپ به راست سایه بزنید تا حالت گودی ایجاد شود.

سایه چشم

با استفاده از یک سایه به رنگ گرم زیبایی چشم‌ها را دو چندان کنید و افتادگی پلک را پنهان کنید. چشم‌ها را باز نگه دارید و دقیقاً بالای قسمت تا خوردگی پلک بزنید. اگر به مهمانی می‌روید می‌توانید انتهای آن را به سمت بالا ادامه دهید. اما توجه کنید که خیلی بالا نروید و زیر ابروها را نکشید.

پرایمر آرایشی

پوست پلک‌های افتاده چین و چروک زیادی دارد. به منظور این که آرایش چشم یکنواخت و زیبا شود، باید از یک پرایمر(زیرساز) آرایشی استفاده کنید. پرایمر پوست پلک را نرم و لطیف می‌کند و حالت افتادگی آن را می‌پوشاند. حتماً هنگام آرایش از این محصول آرایشی موثر استفاده کنید.


با این ترفندهای زیبایی دیگر نیاز به جراحی پلاستیک ندارید


منبع
خانومانه
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سه =

دکمه بازگشت به بالا