بارداری

تاثیر سن پدر بر جنین

مثبت زندگی: سن ازدواج بالا رفته. فرقی هم نمی‌کند زن باشی یا مرد. جوان‌ها نسبت به قدیم دیرتر ازدواج می‌کنند و بالطبع دیرتر هم بچه‌دار می‌شوند اما همیشه می‌گویند زن‌ها اگر دیر ازدواج کنند، زامیان برایشان خطرناک است. یعنی بارداری از یک سن خاص به بعد در زنان باید با نظارت پزشک باشد. اما تا به حال به تاثیر پدر بر جنین فکر کرده‌اید؟ همراه ما باید تا در این نقاله از تاقیر سن پدر بر جنین بنویسیم.

سن بالای پدر؛ خطری برای مادر و جنین

سن بالای مردان می‌تواند سلامت مادر و نوزاد را به خطر بیندازد. محققان دانشگاه راتگرز آمریکا معتقدند مردان هم مثل زنان سن بیولوژیکی دارند. آنها معتقدند مردانی که در سن بالا‍ ‍‍‍پدر می‌شوند، همسرشان را در معرض ریسک بالا عوارض بارداری مانند دیابت بارداری، پره اکلامپسی (فشارخون بالا) و زایمان زودهنگام قرار می‌دهند.

دانشمندان با بررسی ۴۰ سال مطالعه در مورد تأثیر سن والدین بر قدرت باروری، بارداری و سلامت کودکان، به این نتیجه رسیده‌اند که مردانی که سن پدرشدن شأن را به تأخیر می‌اندازند باید با پزشک مشورت کنند.

مردان بالای ۴۵ سال و کاهش قدرت باروری

سرپرست  این تیم تحقیقاتی، در این‌باره می‌گوید: «درحالی‌که کاملاً پذیرفته شده است که تغییرات فیزیولوژیکی که بعد از سن ۳۵ سال در زنان رخ می‌دهد می‌تواند بر بارداری و سلامت کودک تأثیر گذارد، اما اکثر مردان باور ندارند که افزایش سن می‌تواند تأثیر مشابهی هم بر آنها داشته باشد. مردان بالا ۴۵ سال شاهد کاهش قدرت باروری بوده و همسرشان را در معرض ریسک بالا عوارض بارداری نظیر دیابت بارداری، فشارخون بارداری و زایمان زودهنگام قرار می‌دهند.

این نوشته را از دست ندهید  دانلود سریال «دل» قسمت ۳۷

همچنین مطالعات نشان داد نوزادان دارای پدر سن بالا در معرض ریسک بالا تولد زودرس، تولد دیرهنگام، وزن پایین در هنگام تولد، موارد بیشتر تشنج و نقایص هنگام تولد نظیر بیماری قلبی مادرزادی و شکاف سقف دهان هستند.»

کاهش تستوسترون و دردسرهایش

محققان علت اکثر این مشکلات را ناشی از کاهش طبیعی میزان تستوسترون و کاهش کیفیت اسپرم می‌دانند که با افزایش سن اتفاق می‌افتد. دانشمندان همچنین دریافتند این مشکلات در مواردی که سن همسر کمتر از ۲۵ سال باشد خیلی بیشتر است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا