دسته‌بندی نشده

تاب آوری هیجانی و همدلی

تجربه عاطفی اصلی شفقت این است که به قلب دیگری اجازه می دهیم موقتاً در قلب ما ساکن شود. شفقت متقابل باعث می شود که قلب به طور کامل و مایل به اشتراک گذاشته شود. در ادامه به بررسی تاب آوری هیجانی و همدلی به عنوان یکی از زیرمجموعه مهارت‌های تاب آوی هیجانی می‌پردازیم.

قبل از خواندن ادامه مطلب، سری مقالات زیر را به عنوان پیش نیاز مطالعه کنید:

نیازی به معابد نیست. نیازی به فلسفه پیچیده نیست. ذهن شما، قلب شما، معبد است و فلسفه شما مهربانی است.

دالایی لاما

دیدگاه‌گیری: همدلی ادراکی، شناختی و عاطفی

همدلی معمولاً به عنوان یک تجربه احساسی کاملاً احساسی تلقی می شود. تجربه ای از احساس با دیگری که به بهترین نحو می توانیم حضور در کفش، پوست و قلب آنها را حس کنیم. این همدردی در احساس تاسف یا ترحم برای دیگری، احساسات و موقعیت آنها نیست. این دقیقاً شفقت نیز نیست، یک حس عمیق تر از همدلی عاطفی است که به معنای “تحمل کردن” مشکلات دیگری و احساس اندوه دیگران است.

توانایی همدلی در واقع سه توانایی مرتبط با یکدیگر است: درک و آگاهی از موقعیت دیگری (همدلی ادراکی). ارتباط برقرار کردن با دیدگاه دیگری از طریق تفکر (همدلی شناختی). و احساس کردن با آنچه دیگری احساس می کند (همدلی عاطفی). هر یک از این شکل‌های همدلی توانایی «دریافت دیدگاه‌ها» را به کار می‌گیرد. یعنی قرار دادن خود در درون تجربه دیگری، خواه در آن چیزی باشد که شخص دیگر می‌بیند، می‌شنود، فکر می‌کند و احساس می‌کند.

این نوشته را از دست ندهید  این بازی را در این هفته رایگان در استیم بازی کنید

همدلی ادراکی

همچنین می توانید بگویید: در احساس ناامیدی در حال افزایش شما کمی ناراحت کننده است.تا زمانی که هر یک از این اشکال همدلی نسبتاً دقیق و مورد قبول والدین باشد، این احتمال وجود دارد که والدین در رویارویی با یک موقعیت دشوار با فرزند پرخاشگر خود با مهربانی احساس درک و حمایت کنند.

برخی افراد می توانند تصور کنند که دیگری در هر شرایطی همچنان با تجربه حسی خود باقی می مانند. این همدلی ادراکی است. وقتی می‌توانید مجموعه شرایط و دیدگاه دیگران را ببینید و بشنوید، می‌توانید دنیای متفاوتی را ایجاد کنید.

همدلی شناختی

برخی از افراد می توانند دیدگاه فکری خود را تغییر دهند و دیدگاه دیگری را در تجربه آن دیگری با جدایی کافی برای بازسازی شناختی تجربه عاطفی دیگری و در عین حال حفظ دیدگاه خود درک کنند. به این همدلی شناختی می گویند. تصور کنید والدینی از پسر یا دخترشان که آنقدر غرق در فعالیت‌های فوق برنامه هستند، احساس می‌کنند که کار مدرسه و سلامت آنها آسیب می‌بیند، در حالی که هنوز در راه‌های سالم‌تر برای متعادل کردن زمان و تعهدات خود و بدون تنبیه، توانمندسازی یا عذرخواهی برای آنها همکاری می‌کنند.

همدلی عاطفی

برخی از افراد می توانند در حس کردن، تصور و احساس آنچه دیگری در یک موقعیت خاص احساس می کنند که به این همدلی عاطفی میگوییم. مثلا زمانی که افراد صمیمانه از نظر عاطفی با یک دوست افسرده همدردی می کنند و ناراحتی دوست خود را احساس می کنند، و هنگامی که اعضای خانواده می خندند، خوشحال و از موفقیت خوشحال می شوند. از والدین، پسر یا دختر، برادر یا خواهر، خواهرزاده یا برادرزاده.

ایفای نقش دیگری

دیدگاه‌گیری، یا توانایی استفاده از توانایی‌های نقش‌آفرینی برای تصور دیدگاه روان‌شناختی شخص دیگر، از نظر رشدی در دسترس است و پس از پنج سالگی، زمانی که کودک به درستی می‌تواند دیدگاه شخص دیگری را تصور کند، «آنلاین» می‌شود. مارگارت مید، انسان شناس فرهنگی تأثیرگذار، آن را «ایفای نقش دیگری» نامید. دیدگاه‌گیری مستلزم بیرون رفتن از خودمحوری یا خودمحوری معمولی است تا جهان را از منظر یا نقطه‌نظر دیگران ببیند.

این نوشته را از دست ندهید  نشانه های زندگی برای سهام اپل به عنوان وال St

ظرفیت همدلی به سه شکل وجود دارد

آنچه که شخص دیگر درک می‌کند، آن چیزی که شخص دیگری فکر می‌کند و احساس دیگری. چنین دیدگاهی به طور طبیعی ممکن است منجر به تصویربرداری از آنچه که فرد دیگری، در نتیجه ادراک، تفکر و احساس، تمایل به انجام آن دارد، شود. با چشم انداز، اقدامات احتمالی یا نتیجه ای اکنون می توانند حس ادراکی، فکری و احساسی داشته باشند و در نتیجه قابل درک باشند.

مزمانی که از مردم خواسته می شود خود را در موقعیت دیگری تصور کنند، کمتر احتمال دارد که آن شخص را به خاطر وضعیت اسفناک خود سرزنش کنند و احتمال بیشتری دارد که با شفقت پاسخ دهند. این محققان یافته‌های خود را خلاصه می‌کنند:

به نظر می‌رسد که ناظران همدل، شفقت را تنها پاسخ عادلانه به رنج‌های نالایق می‌دانند.

محققان روانشناسی دیوید آدرمن و همکارانش

محققان روان‌شناسی، کوان، کوان و مهتا، چالش‌های همدلی در روابط زوجین را بیشتر به‌عنوان شکست تخیل می‌گویند تا شکست کلمات. به عنوان مثال، وقتی یکی از طرفین در مورد الزامات مسئولیت‌های خانه و کودک احساس استرس می‌کند و بیان می‌کند که چه احساس غرق شدن در آن وجود دارد، شریک دیگر می‌تواند پاسخی همدلانه ارائه دهد و برای کمک به تهیه شام ​​و انجام تکالیف کودکان از حمایت رفتاری خود نشان دهد.

همین محققان همچنین توصیه می کنند که هر دو طرف همدلی را تجربه کنند تا بیشترین سود را داشته باشند. در ادامه مثال ما، بعداً شریک استرس‌زا می‌تواند درباره روز همسرش بیاموزد و پاسخی همدلانه بدهد، مانند «اکنون که روزی را که داشتی شنیدم، می‌توانم مشکلات پایان ناپذیری که با آن روبرو بودی و چقدر سخت بود ببینم.

این نوشته را از دست ندهید  یک پرستو بهار را ایجاد نمی کند

ناراحتی و قرار گرفتن در میانه مشاجره می تواند به راحتی مانع از پاسخ همدلانه شود. این دقیقاً زمانی است که یک زن و شوهر می توانند مکث کنند و سؤالات باز و جستجویی بپرسند که این احساسات از کجا ناشی می شوند و هر کدام به طور خاص از دیگری به عنوان پاسخی همدلانه چه می خواهند.

«دیدگاه بالا» احتمالاً مشخصه رهبران مؤثر و افراد موفقی است که در نقش‌هایی عمل می‌کنند که نیازمند مهارت‌های اجتماعی بسیار پیشرفته هستند، مانند فروشندگان، کارآفرینان و روان‌درمانگران.

توانایی‌های بالا در پرسپکتیو شامل سه جنبه است:

  • توانایی درک دقیق موقعیت‌های زندگی و پاسخ به آنها
  • توانایی دیدن موقعیت از منظرهای مختلف
  • درک عمیق دیدگاه دیگران

مهارت‌های دیدگاه‌گیری به درک بهتر دیگران مربوط می‌شود و ممکن است باعث شود افرادی که توانایی‌های چشم‌انداز بالایی دارند، بهتر بتوانند تشخیص دهند که چه اطلاعاتی در ایجاد راه‌حل‌هایی برای وظایف در دست بحث هستند، بهتر است. وقتی بتوانیم صادقانه واقعیت منحصر به فرد یک همنوع را به تصویر بکشیم، خود را با انسانیت مشترک خود هماهنگ می کنیم. این انسانیت مشترک هر سه شکل همدلی را تسهیل می‌کند: تجربه، دیدگاه و احساسات.

دلسوزی واقعی

همدردی با دیگری در غم، درد، رنج و از دست دادن آنها، شفقت و دلسوزی نامیده می‌شود. معمولاً لازم است دنیای ما با یک ناامیدی، سرخوردگی، تصادف، بیماری مزمن یا مرگ کاملاً باز شود.

تا درد، رنج و درد خود را به طور کامل تجربه کنیم و از آن عبور کنیم. غم و اندوه درگاه حیاتی برای ارائه حضور صمیمانه و طنین عمیق همدلانه با درد، رنج و اندوه دیگران است. این برای ساکن شدن و تجربه شفقت واقعی است. همه چیزهای دیگر، از جمله ترحم، همدردی، پشیمانی و همدلی ساختگی، ممکن است منعکس کننده اشتیاق برای دلسوز بودن باشد، با این حال می دانیم که در بهترین حالت یک سایه کم رنگ است. ما می دانیم که چه زمانی چیز واقعی وجود دارد – در چشم، بودن و حضور آنهاست.

این نوشته را از دست ندهید  طرفداران تیم های Hibs و Ross County در فینال

منبع:

https://www.mentalhelp.net/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا