آخرین نوشته هاتخصصی

بیماران مبتلا به نقرس، مراقب مصرف این گیاه باشند

مثبت زندگی: مصرف برخی از موادغذایی و گیاهان ممکن است سطح اسید اوریک خون را افزایش داده و باعث بروز حملات نقرس شود. کریستینا اسر کارشناس تغذیه از آلمان می‌گوید گیاه مارچوبه ممکن است سبب آسیب رساندن به بیماران مبتلا به نقرس شود؛ چرا که حاوی ماده پورین است.

بدن انسان ماده «پورین» را به اوریک اسید تجزیه می‌کند که همین امر سبب می‌شود تا برای بیماران نقرس، مشکلاتی مانند درد مفاصل ایجاد شود. این کارشناس تغذیه آلمانی گفت این بدان معنا نیست که بیماران مبتلا به نقرس باید مارچوبه را کاملا کنار بگذارند؛ چرا که بهتر است میزان مصرف آن از ۲۰۰ گرم بیشتر تجاوز نکند.

گفتنی است، مارچوبه فواید زیادی برای سلامتی دارد، چرا که به دلیل داشتن مقدار زیادی آب، گیاهی کم کالری است. مارچوبه همچنین سرشار از فیبر غذایی است که به احساس سیری طولانی مدت کمک کرده و به همین جهت برای کاهش وزن و لذت بردن از تناسب اندام مفید است.

علاوه بر این مارچوبه گنجینه‌ای از مواد معدنی و ویتامین‌ها است. سرشار از ویتامین‌های B، C و E، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، آهن و فسفر است.

باکتری مفید با مصرف مارچوبه

بیماران مبتلا به نقرس، مراقب مصرف این گیاه باشند

بیشتر شدن تعداد باکتری‌های مفید، سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد و مواد مغذی مثل ویتامین ب12 و کا 2 تولید می‌کند.
مارچوبه منبع غنی فولات است. فولات در واقع همان ویتامین ب9 است. نصف فنجان مارچوبه، 34 درصد فولات مورد نیاز روزانه افراد عادی و 22 درصد نیاز خانم های باردار را تامین می‌کند. فولات یک ماده ی مغذی است است که به تشکیل گلبول‌های قرمز خون و رشد DNA کمک می‌کند. فولات در اوایل بارداری برای سلامتی و رشد جنین ضروری است. دریافت فولات کافی از منابعی مثل مارچوبه و گیاهان سبز می‌تواند از رشته های عصبی محافظت کند. اختلال در رشته‌های عصبی می تواند مشکلات زیادی از جمله معلولیت فیزیکی را به وجود بیاورد.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۰ نکته برای جلوگیری از بیماری‌های گوارشی


فشار خون بالا بیش از 1.3 میلیارد نفر را در سراسر دنیا گرفتار کرده است. فشار خون بالا فاکتور مهم بیماری های قلبی و سکته ی مغزی است. بر اساس پژوهش ها، پتاسیم بالا و عدم مصرف نمک می تواند فشار خون را کنترل کند. پتاسیم با شل کردن رگ و اخراج نمک از خون، فشار خون را پایین می آورد. مارچوبه منبع پتاسیم است و 6 درصد نیاز روزانه را تامین می کند. تحقیق بر روی موش نشان می دهد مارچوبه برای پایین آوردن فشار خون مفید است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا