انتخاب سردبیرخانه‌داری

بهترین گیاه آپارتمانی برای دفع آلودگی هوای خانه

مثبت زندگی: آیا به دنبال این هستید که سموم خانه را کاهش دهید؟ همیشه سم‌ها و جرم‌هایی در محیط داخل منزل وجود دارد که نمی‌توانید آنها را مشاهده کنید. برای جلوگیری از آسیب‌های آلودگی هوا در منزل می‌توانید از گیاهان تصفیه کننده هوا نگهداری کنید که موجب دفع سموم و آلودگی هوای خانه می‌شوند.

این جرم ها در صورت از بین نرفتن به فرد آسیب وارد می‌کنند اما خوشبختانه گیاهان خانگی در این بین وجود دارند که می‌توانند آلودگی‌ها را برطرف کنند. در این قسمت از مثبت زندگی تعدادی گیاه خانگی را به شما معرفی می‌کنیم که با وجود آنها در منزل، به صورت ناخودآگاه محیط خانه عاری از آلودگی‌ها می‌شود.

۱. گیاه فونیکس روئینی

این گیاه عضو کوچکی از خانواده پالم است. پرورش آن در صورت در معرض قرار گرفتن نور غیر مستقیم راحت است و می‌تواند 180 تا 270 سانتی متر رشد کند. فونیکس روئینی قادر به دفع فرمالدهید و اکسالین است.

۲. گیاه پوتوس

گیاه پوتوس

این گیاه به پوتوس یا پوتوس طلایی معروف است که مراقبت از آن در محیط منزل راحت است و می‌تواند سموم خانگی را از بین ببرد و همچنین برای ایجاد ترکیب رنگهای مختلف در منزل مناسب است.

این گیاه در صورت وجود آب کافی به خوبی رشد می‌کند و می‌توان آن را درون گلدان و یا سبد قرار داد. در واقع از بین بردن این برگ‌های قلبی شکل از زنده نگه داشتن آنها سخت‌تر است!

۳. گیاه لی لی صلح

این گیاه نیز نگهداری آسانی دارد و دارای برگ‌های سبز براق است. و دارای لکه‌های زیبا روی برگ‌های خود است که در نور کم بسیار چشم نواز خواهد بود. می‌توان با آب دادن هفتگی به این گیاه و کود دادن در فصل بهار، رشد آن را افزایش داد و گل‌های سفید جذابی را از آن به دست آورد. لی لی صلح قادر به از بین بردن سموم بنزن، کربن مونواکسید، فرمالدهید، تری کلرو اتیلن و اکسالین است.

این نوشته را از دست ندهید  10 روش برای اینکه نِق نزنیم و غُرغُرو نباشیم

۴. فیلودندرون

فیلودندرون با برگ‌های قلبی شکل برای فضاهای خانگی بسیار مناسب است. فیلوها هم مراقبت راحتی دارند و نیاز به آب و نور ملایم دارند و نور نیز باید به طور غیر مستقیم به آنها برسد و آنها فرمالدهید را حذف می‌کنند.

۵. گیاه عنکبوتی

این گیاه بهترین انتخاب افراد تازه کار در نگهداری از گل و گیاه است. این گیاه باید در معرض نور غیر مستقیم باشد که در این صورت در هر شرایطی دوام خواهد آورد و همچنین توانایی زنده ماندن در دمای پایینتر از 2 درجه سانتیگراد را نیز دارد. گیاهان عنکبوتی فرمالدهید و اکسالین را دفع می‌کنند.

۶. گیاه کریزانتموم

این گیاهان به موم‌ها نیز معروف هستند که نباید از آنها توقع گل دهی داشت اما بدون گل هم می‌تواند فضای داخل خانه را زیبا کند. این گیاهان یکی از بهترین‌ها در زدودن سموم و آلودگی هستند.

آنها در شرایط آلوده نیز می‌توانند شکوفه‌های رنگی زیبا داشته باشند و همچنین باید در نور آفتاب غیر مستقیم قرار بگیرند و تنها از آب گرم برایشان استفاده کرد. قبل از آب دادن باید مطمئن شوید که این گیاهان خشک هستند. آنها قادر به دفع سموم آمونیاک، بنزن، فرمالدهید و اکسالین هستند.

۷. گیاه فیکوس الاستیکا

7. گیاه فیکوس الاستیکا

این گیاهان در واقع درختچه‌های سبز رنگی از کشور هند هستند که بسیار سخت هستند. عاشق روشنایی‌اند و نور باید از فیلتر به آنها برسد. آب دادن به آنها در فصل تابستان باید هفتگی باشد و در زمستان نیز کمتر از این مقدار باشد. این گیاهان قادر هستند در یک گلدان کوچک رشد کنند یا این که مستقیم در باغچه باشند. آنها قادر به دفع سموم اکسالین، فرمالدهید، بنزن، و تری کلرو اتیلن هستند.

این نوشته را از دست ندهید  مهم‌ترین نکات خانه داری که در هیچ جا نخوانده‌اید

۸. گیاه بوستون فرن

این گیاه نیز نیاز به مراقبت خاصی ندارد و می‌توان به راحتی در سبد و گلدان از آن استفاده کرد. گیاه بوستون فرد در محیط‌های شرجی رشد بهتری دارد و باید مدام به آن رطوبت برسد.

خاک مرطوب و قرار گرفتن در معرض غیر مستقیم نور آفتاب نزدیک پنجره برای این گیاهان خوشایند است. باید نوک برگ‌های آن را بزنید تا دوباره قویتر رشد کند. این گیاه قادر به دفع سموم فرمالدهید و اکسالین است.

۹. گیاه اریکا پالم

این گیاه باید در فضاهای بزرگ قرار بگیرد و برای دفع سموم بسیار قوی عمل می‌کند. می‌توان با آب کافی یعنی چند بار در هفته در طول تابستان و مقدار کمتر در فصل زمستان به راحتی از این گیاه مراقبت کرد. این گیاه زیبا قادر به دفع سموم بنزن، کربن مونواکسید، فرمالدهید، تری کلرو اتیلن، اکسالین است.

۱۰. گیاه آناناس

گیاه آناناس خر و پف را از بین می‌برد. هیچ سمی را دفع نمی‌کنند اما قادرند که اکسیژن زیادی تولید کنند و کیفیت هوا را مخصوصا شب هنگام افزایش دهند که باعث افزایش کیفیت خواب و از بین بردن خرو پف می‌شود. این گیاهان بسیار مقاوم هستند اما باید مراقب باشید زیرا از سرما متنفر هستند و باعث آسیبشان خواهد شد.

۱۱. گیاه دراکانا

این گیاه معمولا در خانه‌های بزرگ نمای بهتری دارد. می‌تواند تا 350 سانتی‌متر قد بکشد. دراکانا باید در معرض نور غیر مستقیم قرار بگیرند. آب دادن به آنها نیز باید هفته‌ای یک بار در ماه‌های گرم سال باشد. زیاد از حد آب دادن در این گیاه باعث فساد ریشه می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  تمرین‌های تقویتی پیمان رجبی برای پشت میزنشینان

۱۲. گیاه فیکوس بنجامین یا انجیر برگ ریز

گیاه فیکوس بنجامین یا انجیر برگ ریز

این گیاه به آسیای جنوب شرقی بر می‌گردد و برای استفاده در محیط خانه طرفداران زیادی دارد و همچنین توانایی رشد آن حدودا 300 سانتیمتر است و توانایی جذب آلوده کننده‌های هوا را نیز دارد.

می‌تواند در برابر نور مستقیم نیز دوام بیاورد و آب دادن به آن نیز باید هفته‌ای یک بار باشد و بین هر بار آب دادن باید خشک شود. انجیر برگ ریز قادر به دفع سموم فرمالدهید، تری کلرو اتیلن و بنزن است.

۱۳. گیاه زبان مادر شوهر یا گیاه ماری

این گیاه در شرایط مناسب بسیار با طراوت است و می‌تواند تا دو متر رشد کند. این گیاه نیاز به نگهداری سختی نیز ندارد و قادر است در برابر نور مستقیم نیز دوام بیاورد. باید مراقب باشید که بیش از حد به این گیاه آب ندهید زیرا تحمل خشکی برای این گیاه راحت‌تر از تحمل پرآبی است. گیاه ماری قادر به دفع سموم فرمالدهید، تری کلرو اتیلن، بنزن و اکسالین هستند.

۱۴. گیاه پیچک انگلیسی

این گیاه را در بسیاری از دیواران شهرها و خانه‌ها در تلویزیون و مکان‌های مختلف مشاهده کرده‌اید. پیچک انگلیسی می‌تواند در گلدان‌های کوچک رشد کند و ترجیح می‌دهد که اطرافش شلوغ باشد. همچنین برای آویزان کردن در سبدهای آویز گلدانی نیز بسیار مناسب است و می‌توان تکه‌ای از آن را در آب قلمه زد. توانایی دفع سموم فرمالدهید و بنزن را دارد.

۱۵. گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا نه تنها در ترمیم زخم‌ها و خاصیت‌های ضد التهابی، آفتاب سوختگی و ترمیمی پوست نقش دارد، بلکه قادر به تصفیه هوا نیز هست. این گیاه باید در محیط نسبتا گرم با نور کافی قرار بگیرد و وجود لکه‌های قهوه‌ای روی آن نشان دهنده سمومی است که به خود جذب می‌کند. آلوئه ورا قادر به دفع فرمالدهید است.

این نوشته را از دست ندهید  روش‌های فنگ شویی برای دور کردن بدشانسی از خانه

۱۶. گیاه فلامینگو

فلامینگو نیز با رنگ زیبای خود فضا را بسیار زیباتر می‌کند. همچنین قادر است در 365 روز سال، 300 روزش را رشد کند و عاشق نور غیر مستقیم آفتاب است و باید یک الی دو بار در هفته به آن آب داد.

همچنین می‌تواند در مناطق شرجی نیز دوام بیاورد و حتی حالت بهتری نیز داشته باشد. بسیاری از افراد برای رطوبت رساندن به این گیاه آن را در حمام نگهداری می‌کنند. این گیاه قادر به دفع سموم فرمالدهید، آمونیاک، اکسالین و تولون است.

۱۷. گل سانسوریا

سانسوریا گیاه سختی است که نیاز زیادی به رسیدگی ندارد و می‌تواند در انواع محیط‌ها رشد نماید. این گیاه اکسیژن را آزاد و دی اکسید کربن را جذب می‌کند و فرمالدئید، بنزن و تری کلرواتیلن را از بین می‌برد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا