آخرین نوشته هادکوراسیون

بهترین گیاهان آپارتمانی برای نگهداری در هر یک از فضاهای منزل

مثبت زندگی: بهترین گیاهان آپارتمانی برای قرار دادن در هر گوشه از منزل شما کدام گیاهان هستند؟ هر یک از گیاهان آپارتمانی ویژگی‌های خاص و شرایط نگهداری متفاوتی دارند که آن‌ها را از گیاهان دیگر متمایز می‌کند از طرف دیگر هر بخشی از محل سکونت ما نیز شرایط و محدودیت‌های خاصی دارد که گیاهان خاصی می‌توانند در آن رشد خوبی داشته باشند. در این صورت، بهترین گیاهان آپارتمانی برای هر گوشه از منزل شما کدامند و در هر اتاق و بخش منزل از کدام گیاهان خانگی می‌توان نگهداری کرد؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد و بهترین گیاهان آپارتمانی را که در هر یک از فضاهای منزل می‌توانید نگهداری کنید به شما معرفی خواهیم کرد.

بارها از فواید استفاده از گیاهان سبز در محیط خانه گفته‌ایم و شما می‌دانید که این گیاهان علاوه بر زیبا کردن و گرم کردن فضای منزل می‌توانند هوای آن را تصفیه کنند، رطوبت محیط را متعادل کنند و آلاینده‌ها را جذب کنند و از بین ببرند. این گیاهان با برگ‌های سبز و گل‌های رنگارنگ خود محیط منزل را زیباتر و شیک‌تر می‌کنند و به عنوان یک اکسسوری و وسیله تزئینی هم کاربرد دارند.

اتاق نشیمن

اتاق نشیمن یکی از پر رفت‌ وآمدترین قسمت‌های منزل است که در عین مرتبط بودن با فضای بیرون از خانه، معمولا محل استراحت و ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر هم به شمار می‌رود. بنابراین شما باید در این قسمت از منزل فضایی دنج و آرام و در عین حال زیبا بسازید و جذابیت‌های دکوراسیون منزل خود را نیز در آن به نمایش بگذارید.

پس بهترین گیاهان آپارتمانی برای اتاق نشیمن گیاهانی هستند که بزرگ‌تر بوده و یا ظاهری چشمگیرتری دارند. به طور مثال گیاهی مثل فیکوس که یک گیاه مرتفع با برگ‌های بزرگ است و یا فیلودندرون‌ها که برگ‌های براق و زیبایی دارند، یا بگونیا که برگ‌های چندرنگ و چشمگیری دارد می‌تواند بهترین گزینه برای قرار دادن در اتاق نشیمن باشد.

این نوشته را از دست ندهید  دانلود مسابقه «شب‌های مافیا» فصل سه قسمت۳

کاکتوس‌ها و گیاهان آبدار هم می‌توانند برای افرادی که حوصله نگهداری و آب دادن مرتب به گیاه را ندارند انتخاب مناسبی است. گیاه را بر اساس میزان نیاز آن به نور خورشید انتخاب کنید، گیاهان بر این اساس به چهار دسته تقسیم می‌شوند، گیاهانی که به نور مستقیم و روشن خورشید نیاز دارند، گیاهانی که به نور روشن اما غیرمستقیم نیاز دارند، گیاهانی که به نور متوسط و غیرمستقیم نیاز دارند و گیاهانی که به نور کم و غیرمستقیم نیاز دارند.

آشپزخانه

آشپزخانه محیطی است که در آن دسترسی کافی به آب وجود دارد و رطوبت کافی در خود دارد اما به اندازه حمام و دستشویی مرطوب نیست و به همین دلیل می‌توان از انواع گیاهان در آن نگهداری کرد. اما فضای پیشخوان و اوپن آشپزخانه ممکن است محدود باشد و قرار دادن گیاه در آن دست و پاگیر خواهد بود به همین دلیل توصیه می‌شود در صورت علاقه به نگهداری گیاهان در آشپزخانه آن‌ها را از ارتفاع آویزان کنید تا فضا را اشغال نکنند.

اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید گیاهان و سبزیجات خوراکی را در گلدان بکارید و در آشپزخانه قرار دهید تا هم فضا را زیباتر کنند و هم موقع آشپزی و سرو غذا بتوانید سبزیجات تازه را مورد استفاده قرار دهید. انواع سرخس‌ها، گیاه هوایی و البته گیاهان خوراکی بهترین گیاهان آپارتمانی برای نگهداری در آشپزخانه هستند.

اتاق غذاخوری

میز غذاخوری شما چه در آشپزخانه باشد و چه در بخشی از اتاق نشیمن قرار گرفته باشد محل جمع شدن اعضای خانواده است و می‌تواند بهترین مکان برای نگهداری از گیاهان طبیعی باشد. به طور کلی همان گیاهانی که در اتاق نشیمن قابل نگهداری هستند در اتاق غذاخوری و اطراف میز ناهارخوری شما نیز قابل نگهداری خواهند بود.

این نوشته را از دست ندهید  مهارت‌هایی برای سخنوری و بهتر صحبت کردن

با استفاده از این گیاهان سبز می‌توان مرزهای فضا را مشخص کرد و محیطی چشمگیر، آرامش بخش و جذاب برای صرف غذا در کنار اعضای خانواده به وجود آورد. کارشناسان توصیه می‌کنند از چندین نوع گیاه اپارتمانی مختلف با ابعاد و اندازه‌های متفاوت در این فضا در کنار هم استفاده کنید و قبل از هر چیز شرایط نگهداری و محدودیت‌های زیبایی محیط را نیز در نظر بگیرید.

اتاق خواب

اتاق خواب محل استراحت و آرامش است و ما هر روز وقت زیادی را در این قسمت از منزل می‌گذرانیم. بنابراین باید گیاهانی را در این محل قرار دهیم که به آرامش بخشی و شاد شدن فضا کمک کنند. به طور کلی گیاهان اثر ضداسترس دارند و تنش‌های موجود در محیط را کاهش می‌دهند. از طرف دیگر گیاهان با سیستمی که دارند می‌توانند گازها و مواد سمی را از محیط جذب کرده و اکسیژن و رطوبت بیشتری تولید کنند.

کارشناسان توصیه می‌کنند در اتاق خواب از گیاهان مختلفی استفاده کنید تا کیفیت هوای آن را بهبود ببخشید اما در این امر زیاد روی نکنید تا فضای اتاق خواب شلوغ و نامرتب به نظر نرسد. گیاهانی مثل گیاه ماری، گیاه عنکبوتی و فیکوس بسته به میزان نور اتاق شما بهترین گزینه برای نگهداری در اتاق خواب است.

حمام و دستشویی

کیفیت دما و هوا در حمام و دستشویی تفاوت زیادی با قسمت‌های دیگر منزل دارد و با قرار دادن یکی دو گیاه شاداب‌تر و دلپذیرتر خواهد شد. حمام و دستشویی معمولا گرم‌تر و مرطوب‌تر هستند و تا حدی می‌توانند آب و هوای استوایی را تداعی کنند. البته دسترسی به نور طبیعی در این محیط محدود است و بیشتر حمام‌ها و دستشویی‌ها فاقد پنجره هستند.

این نوشته را از دست ندهید  لمس کردن، لمس شدن؛ راهی برای زنده ماندن

پس با در نظر گرفتن این شرایط می‌توان گفت که کدام گیاهان برای نگهداری در این محیط مناسب هستند. گیاهانی مثل انواع سرخس‌ها که در نور کم هم رشد می‌کنند، گیاه هوایی که به نگهداری خاصی نیاز ندارد و پوتوس که محیط مرطوب را می‌پسندد بهترین گزینه برای نگهداری در فضای حمام و دستشویی به شمار می‌روند.

اتاق کودک

آموزش دادن زیبایی‌ها و شگفتی‌های طبیعت هرگز برای کودکان زود نیست. شما می‌توانید با قرار دادن یک گیاه مناسب در اتاق کودک هم محیط سالم‌تری برای وی بسازید و خلاقیت وی را افزایش داده و مسئولیت پذیری را به او آموزش دهید. گیاهانی که رنگ‌های شادی دارند و گیاهانی که به محرک‌های محیط پاسخ می‌دهند می‌توانند بهترین گزینه برای اتاق کودک باشند اما قبل از انتخاب این گیاهان ابتدا مطمئن شوید که وجود آن‌ها در نزدیکی کودک، آسیبی به او نخواهد رساند.

به طور مثال کاکتوس‌ها می‌توانند به کودک صدمه بزنند و یا برخی از گیاهان سمی و آلرژی زا ممکن است باعث واکنش‌های ناخواسته در کودک شوند. به طور کلی بگونیا، فیتونیا، پوتوس نئونی و گیاهان آبدار بهترین و بی‌خطرترین گیاهان برای نگهداری در اتاق کودک هستند.

اتاق کار

شما در اتاق کار باید روی شغل و حرفه خود تمرکز کنید و فرصت توجه و نگهداری از گیاهان را نخواهید داشت اما از طرف دیگر قرار دادن یک گیاه سبز و زیبا می‌تواند به آرامش فکری و تمرکز ذهنی و خلاقیت و ایده گرفتن شما کمک کند. حتی تصور می‌شود برخی از گیاهان مثل گیاه یشم و توپ خزه‌ای می‌تواند باعث شانس و موفقیت شغلی شود.

این نوشته را از دست ندهید  چند تاکتیک مرسوم آدم‌های باسیاست و پیچیده

در نتیجه باید سراغ گیاهانی بروید که به نگهداری مستمر و آب دادن منظم نیازی ندارند و می‌توان آن‌ها را هفته‌ها به حال خود رها کرد. در این مورد هم به محیط و میزان نور اتاق کار خود توجه کنید و گیاهانی را انتخاب کنید که با شرایط آن هماهنگی دارند، گیاهانی مثل بگونیا، فیتونیا، توپ خزه‌ای و گیاه یشم (همان طور که گفته شد)  بهترین انتخاب برای اتاق کار هستند.

بالکن و حیاط

تمام محیط منزل یک فضای بسته نیست و مکان‌هایی مثل بالکن، جلوی ورودی، پشت بام و حیاط فضاهایی باز هستند که محدودیت فضای بسته منزل را ندارند و می‌توان از انواع گیاهان سبز در آن‌ها استفاده کرد. انواع گیاهان خوراکی مثل ریحان و جعفری، سرخس‌ها، گل‌هایی مثل بابونه و … می‌توانند فضایی شاد و گرم در قسمت‌های باز منزل شما به وجود آورند و آن را زیباتر کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − نه =

دکمه بازگشت به بالا