تناسب اندام

بهترین و بدترین ساعت ناهار خوردن

مثبت زندگی: اغلب افراد تنها روی زمان خوردن صبحانه دقت می‌کنند در حالی که زمان مصرف ناهار نیز بسیار مهم است، ساعت ناهار خوردن در کاهش وزن موثر است.

دیر ناهار خوردن به کاهش وزن ضربه می‌زند

زمان مصرف وعده‌های غذایی مختلف یکی از ارکان مهمی است که در برنامه‌های کاهش وزن و لاغری لحاظ می‌شود و اگر شما هم برای کاهش وزن از یک متخصص رژیم درمانی برنامه دریافت کنید متوجه آن خواهید شد که چقدر با جدیت روی آن تاکید شده است. بیشتر افراد روی زمان مصرف صبحانه و وعده شام دقت دارند ولی وعده ناهار چطور؟ فکر می‌کنید دیر یا زود خوردن ناهار به برنامه لاغری شما لطمه‌ای نخواهد زد؟

در پاسخ باید بگوییم که طی یک بررسی در گروهی ۴۲۰ نفره که در یک رژیم ۲۰ هفته‌ای شرکت کرده بودند و به دو گروه تقسیم شده بودند مشخص شد افرادی که قبل از ساعت ۳ بعدازظهر ناهار می‌خورند نسبت به گروه دیگر که در هر زمان پس از ساعت ۳ ناهار خورده بودند ۳۰ درصد بیشتر کاهش وزن داشتند.

آیا تغییر زمان ناهار به هدف کاهش وزن آسیب می‌رساند؟

بهترین و بدترین ساعت ناهار خوردن

این بررسی اولین مطالعه آینده نگری در مقیاسی بزرگ بود که نشان داد زمان مناسب برای سرو وعده‌های غذایی سه گانه تاثیر بسزایی در سلامتی و البته کاهش وزن دارد. این مطالعه در مورد پروتئین prilipen است که در سلول های انسان برای حرکت و سوزاندن چربی های سراسر بدن ضروری است. مردم با تنوع ژنتیکی خاص از این پروتئین کمتر دچار کاهش وزن می‌شوند، هنگامی که ساعت ۳ بعد از ظهر ناهار می‌خورند نسبت به افرادی که زودتر ناهار می‌خورند.

این نوشته را از دست ندهید  فواید صبحانه برای سلامتی و کنترل وزن

در افرادی که زمان مناسب برای سرو ناهار نداشتند پاسخ بدن به انسولین کم شده بود بدان معنا که در معرض خطر دیابت بودند.
مطالعه ی دیگری در ژورنال تغذیه بالینی نشان داد :کسانی که سعی در کاهش وزن دارند باید قبل از ساعت ۳ بعدازظهر ناهار میل کنند. از نظر علمی گرسنگی توسط ریتم‌های شبانه روزی (ساعت داخلی بدن) کنترل می‌شود بنابراین هنگامی که دیر ناهار می‌خورید بدن زمان بیشتری را برای پردازش کالری نیاز دارد در حقیقت فرایند پردازش کالری دشوار خواهد شد

همچنین ریتم شبانه روزی ترشح انسولین را در بدن کنترل می‌کند. غذا خوردن در زمانی که بدنتان حساسیت کمتری به انسولین دارد، باعث می‌شود، نیاز به زمان بیشتری برای حرکت چربی و کاهش وزن داشته باشید. محققان دریافتند که زمان ناهار دور کمر برخی افراد را تحت تأثیر قرار دهد، اما زمان صبحانه یا شام سبب کاهش وزن نمی‌شود.

بهترین زمان برای خوردن ناهار

بهترین و بدترین ساعت ناهار خوردن

افرادی که ناهار وعده اصلی غذایی آن هاست، کمتر دچار اضافه وزن می‌شوند و Bmi پایین تری دارند. در کشورهایی که وعده غذایی ظهر آن‌ها به طور سنتی بزرگتر است آمار چاقی پایین تر است اما در کشورهایی که به وعده ناهار اهمیت داده نمی‌شود و مردم کالری کمتری برای صبحانه و ناهار مصرف می‌کنند و میزان کالری مصرف شده در شام و میان وعده‌ها زیاد است، آمار چاقی بالاترمی‌رود.

برای کاهش وزن شیوه درست و سالم غذا خوردن را بیابید و ناهار را وعده اصلی غذایی خود قرار دهید و ناهار خوردن خود را به قبل از ساعت ۳ بعد از ظهر موکول کنید تا وزنتان کاهش یابد و سطح فعالیت و انرژی افزایش پیدا کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یک =

دکمه بازگشت به بالا