منطقه آزاد

بهترین شهرهای جهان برای زندگی

مثبت زندگی: هر ساله، شرکت مشاوره مرسر ( Mercer) هزاران و هزاران شهر مختلف جهان را بررسی کرده و آن‎ها را بر اساس شاخص کیفیت زندگی رتبه‌بندی کرده و بهترین شهرهای جهان برای زندگی را معرفی می‌کند. بسیاری از شرکت‌ها از شاخصی مشابه آن به عنوان راهی برای پرداخت و پاداش بیشتر به کارکنان خود و یا سنجش رشد در سطح بین‌المللی استفاده می‌کنند. باید به این نکته هم اشاره کنیم که هیچ شهری از ایالات متحده و یا انگلستان در این فهرست قرار ندارد که به هیچ وجه اتفاق بدی نیست. در ادامه‌ مقاله، ده شهر شگفت‌انگیزی که کیفیت بالایی برای زندگی دارند و بهترین شهرهای جهان برای زندگی محسوب می‌شوند را معرفی می‌کنیم. همراه ما باشید.

1. سیدنی، استرالیا

بهترین شهرهای جهان برای زندگی

سیدنی، یکی از شهرهای ساحلی استرالیا در میان یکی از بزرگترین بندرهای طبیعی در سراسر جهان محصور شده و آن را به منطقه‌ای آرام برای ساکنان این شهر تبدیل کرده است. تالار اپرای سیدنی، یکی از معروفترین اماکن توریستی در این شهر قرار دارد و این شهر ساحلی را در بین یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی جای داده است.

2. کوپنهاگ، دانمارک

بهترین شهرهای جهان برای زندگی

کپنهاگ دانمارک که در قرن دهم میلادی بنیان نهاده شد پایتخت دانمارک است و در حال حاضر به عنوان یک مرکز شهری و فرهنگی در سراسر اروپا در حال رشد است. کاخ ملکه از جاذبه‌های توریستی معروف این شهر به شمار می‌رود که هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود می‌کشد.

3. ژنو، سوئیس

بهترین شهرهای جهان برای زندگی

ژنو سوئیس، یک شهر جهانی و مقر بسیاری از سازمان‌های بین المللی است و گاهی اوقات از آن به عنوان شلوغ‌ترین شهر بزرگ در کل جهان نام می‌برند. دفاتر سازمان ملل متحد در این شهر قرار دارد که از شاخص‌های کیفیت زندگی بالا در این شهر خبر می‌دهد.

این نوشته را از دست ندهید  اگر با زنی که دوستت داره، ازدواج کنی...

4. فرانکفورت، آلمان

بهترین شهرهای جهان برای زندگی

فرانکفورت آلمان، مرکز دفاتر مالی اتحادیه اروپا، بسیار مجلل بوده و به مرکز تجارت، تجارت و حمل و نقل در اروپا تبدیل شده است. این شهر شب‌های شگفت‌انگیزی دارد که توجه گردشگران و تازه‌واردان زیادی را جلب کرده و نام آن را در لیست یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی فرار داده است.

5. دوسلدرف، آلمان

بهترین شهرهای جهان برای زندگی

بسیاری آلمان را به دلیل داشتن بالاترین سطح کیفیت زندگی در جهان در کل شهرهای خود می‌شناسند. دوسلدورف پایتخت مد کشور آلمان بوده و اکثر جاذبه‌های توریستی آن در فاصله‌ای دور از یکدیگر قرار گرفته‌اند.

6. ونکوور،کانادا

بهترین شهرهای جهان برای زندگی

ونکوور کانادا، شلوغ‌ترین بندر در بین همه‌ی شهرهای این کشور آمریکای شمالی بوده و در سال‌های اخیر بسیار تغییر کرده است. نیمی از افرادی که در این شهر زندگی می‌کنند در خانه‌های خود به زبانی (دوم) صحبت می‌کنند که انگلیسی نیست. به نظر می‌رسد که با توجه به کیفیت بالای زندگی، مرکز شهر از جذابیت نسبتا بیشتری برای ساکنان برخوردار باشد.

7. مونیخ، آلمان

بهترین شهرهای جهان برای زندگی

بار دیگر شهری از آلمان و این بار نوبت مونیخ، سومین شهر بزرگ آلمان است که در بین 10 شهر با کیفیت برای زندگی قرار بگیرد. این شهر بیشتر به خاطر موزه‌ها، دانشگاه‌ها و برگزاری جالب‌ترین نمایشگاه‌ها شهرت دارد.

8. اوکلند، نیوزیلند

بهترین شهرهای جهان برای زندگی

اوکلند نیوزیلند، بزرگترین شهر این کشور، تقریبا در مسیر سواحل مختلف، مسیرهای پیاده‌روی  و حتی چندین آتشفشان فعال قرار داد. اکثر مردم به دلیل آب و هوای عالی عاشق این شهر هستند.

9. زوریخ، سوئیس

بهترین شهرهای جهان برای زندگی

اکثر افرادی که به زورخ سوئیس سفر کرده‌اند آن را یکی از آرام‌ترین شهرهای جهان می‌دانند. بیشتر اوقات، این شهر در بین سه جایگاه نخست شاخص‌های جهانی برای زندگی قرار می‌گیرد. معماری قدیمی و  رودخانه بسیار قدیمی آن لیمات برای هرکسی زیبا و جذاب است.

این نوشته را از دست ندهید  این شغل‌های قدیمی تا ده سال آینده دیگر وجود نخواهند داشت

10. وین، اتریش

بهترین شهرهای جهان برای زندگی

شهر وین در کشور اتریش، دومین شهر آلمانی زبان در کل جهان است و به شهر موسیقی شهرت دارد. این شهر بیشتر به عنوان مرکزی فرهنگی برای تمام اروپاییان شناخته شده و از این نظر شهرتی دیرینه دارد. افزون بر آن، شهر وین سال‌های سال، میزبان کنگره‌ها، مذاکرات و قراردادهای بین‌المللی بوده است. همه‌ی این عوامل دست در دست هم داده‌اند تا این شهر به یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی تبدیل شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا