ترفند

بهترین زمان برای تعویض باتری موبایل

مثبت زندگی: شارژ باتری گوشی شما هم زود تموم می‌شود؟ باتری موبایل شما هم باد کرده واین موضوع باعث نگرانی‌تان شده است؟

باید بدانید که این حالت می‌تواند هم به صفحه نمایش و درب پشت گوشی‌تان آسیب برساند و حتی در بعضی از مواقع امکان انفجار باتری‌های باد کرده هم وجود دارد که می‌تواند باعث خسارت جبران ناپذیری شود. همراه ما باشید تا زمان تعویض باتری را به شما یادآوری کنیم تا بدانید چه و.قت باید باتری گوشی‌تان را تعویض کنید.

ممکن است از محصولات اپل استفاده کنید و برای رهایی از این مشکل، قصد خرید باتری ایفون برای گوشی خودتان را داشته باشید یا از طرفداران محصولات سامسونگ هستید و تصمیم گرفته‌اید با خرید باتری سامسونگ جدید برای گوشی موبایل خودتان از این مشکل رهایی پیدا کنید یا حتی از برندهای دیگر مثل هواوی، بلک بری و یا ال جی استفاده می کنید، این وضعیت برای تمامی برندها یکسان است( باتری‌ گوشی‌ها بعد از مدتی یا باد می‌کنند یا به خوبی قبل شارژ نگه نمی‌دارند یا خیلی زود تخلیه می‌شوند در واقع عمر باتری به پایان می‌رسد) این‌ها همه نشانه‌ی این موضوع هستند که باید به فکر تهیه باتری جدید برای موبایل و یا تبلت خود باشید.

بهترین زمان برای تعویض باتری موبایل
اگه علاقمند هستید اطلاعات بیشتری راجب به نگهداری باتری های موبایل و تبلت بدانید این مقاله  را از دست ندید.

البته با توجه به قیمت‌های بسیار زیاد گوشی‌های موبایل و تبلت که در این یک سال اخیر شاهد بودیم شاید برای خیلی از خانواده‌ها تعویض گوشی قدیمی با مدل جدیدتر میسر نباشد و شاید بتوان با تعویض باتری و یا خرید شارژر و استفاده از قاب‌های محافظ برای مدتی از گوشی های قدیمی استفاده کرد، هر چند قیمت باتری اصلی گوشی‌های موبایل هم خیلی بیشتر از قبل شده ولی هنوز با تعویض باتری اصلی می‌توان برای مدتی از گوشی قبلی استفاده کرد.

این نوشته را از دست ندهید  چطور تگ خودم را از عکسی در اینستاگرام بردارم؟

گسترش روز افزون فضاهای مجازی، استفاده مدام از اینترنت، بزرگ تر و با کیفیت شدن صفحه نمایش همه و همه باعث مصرف بیشتر باتری‌ها می‌شوند و امروزه شاید بدون داشتن گوشی هوشمند و استفاده از قابلیت‌های آن زندگی کمی سخت شود، تبادلات بانکی، مسیر یابی و بررسی ترافیک همه و همه به نیازی روز افزون تبدیل شده‌اند و برای حضور در اینترنت باید باتری‌های موبایل و تبلت یاری کنند. بدون باتری هیچ کدام از این وسایل هیچ کارایی نخواهند داشت و با جرات می‌توان گفت باتری‌ها هستند که موتور تمام این وسایل را راه می‌اندازند و بدون باتری موبایل‌ها و تبلت‌ها عملا هیچ کارایی نخواهند داشت.

باید بدانیم چه مواردی باعث خرابی یا عمر کوتاه باتری‌ها می‌شوند؟

اگه بخواهیم به طورخلاصه بررسی کنیم:

شارژ کردن‌های طولانی

استفاده از شارژرهای تقلبی

قراردادن گوشی تو فضای خیلی گرم یا مرطوب

استفاده ازشارژر فندکی‌های نامرغوب ماشین

و یکی از عواملی که چند سالی است که به این لیست اضافه شده استفاده از پاوربانک‌های بی کیفیت است. پس حتما در موقع خرید پاوربانک سعی کنید پاوربانک با کیفیت تهیه کنید.

حالا چیکار باید کرد؟

پیشنهاد ما این است که با رعایت این موارد ساده می‌توانید زمان بیشتری از باتری موبایل یا تبلت خودتان استفاده کنید:

اول از همه آن‌هایی که باتری گوشی‌شان را ١٠٠٪‏ شارژ می کنند نیازی به این کار نیست.

بهترین حالت شارژ این است که نگذارید باتری تان بیش از ٩٠٪‏ شارژ شود و در زمان استفاده هم نگذارید شارژش به زیر ١٠٪‏ برسد.

حتما از شارژرهای اصلی استفاده کنید و اگر شارژر شما خراب یا غیر اصلی است با خرید شارژر اصلی می‌توانید سلامت باتری و گوشی خودتان را حفظ کنید.

این نوشته را از دست ندهید  3 راهکار ساده برای افزایش سرعت گوشی‌های اندرویدی (بدون نیاز به روت)

اگر حضور طولانی در خودروی خود دارید حتما شارژر فندکی با کیفیت تهیه کنید به خصوص دوستانی که به عنوان مسیر یاب ازگوشی شان استفاده می‌کنند مثل رانندگان اسنپ و تپسی.

نهایتاً خیلی هم وسواسی نشوید چون رعایت این موارد گاهی هم سخت می‌شود مثل وقت‌های که در سفر هستید یا عجله دارید یا مثل کسانی که بیشتر به خاطر نوع شغل‌شان در سفر به سر می‌برند.

بهترین زمان برای تعویض باتری موبایل

یادتان باشد باتری گوشی یک قطعه مصرفی است و روزی عمرش به پایان می‌رسد و با کمی دقت با خرید باتری اصلی و رعایت موارد بالا مدتی با خیال آسوده از گوشی یا تبلت‌تان استفاده می‌کنید.

امروزه با وجود فروشگاه‌های اینترنتی زیاد به راحتی و با کمی وقت گذاشتن می‌توانید باتری یا شارژر مورد نیاز خودتون را پیدا کنید ولی با توجه به توصیه شرکت‌های تولید کننده موبایل و تبلت در زمان تعویض حتما از باتری اصلی استفاده کنید چرا که علاوه بر عمر طولانی‌تر، سلامت گوشی شما هم حفظ خواهد شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا