سیاحت

بهترین رستوران‌های بازار بزرگ تهران

مثبت زندگی: بازار بزرگ تهران بی‌شک از قدیمی‌ترین و نوستالژی‌ترین محله‌های تهران است. به سبب شلوغی این منطقه تعداد رستوران‌ها در آن هرروز افزایش می‌یابند. اما رستوران‌های قدیمی و با سابقه نقش مهم‌تری را در بین تمام رستوران‌های این منطقه ایفا می‌کنند. رستوران‌هایی با قدمت حتی بعضا ۸۰ ساله که توانسته‌اند در طول این سال‌ها رضایت کامل مشتری را حفظ نمایند. اگر از اهالی تهران باشید، حتما گذرتان به بازار بزرگ تهران افتاده و شاید هم برایتان پیش آمده باشد که قصد خوردن غذا در آنجا را داشته باشید و بهترین رستوران‌های بازار بزرگ تهران را نشناسید.

۱. رستوران مسلم

بعد از شنیدن عبارت رستوران در بازار بی‌شک اولین اسمی که به ذهن بسیاری می‌آید، رستوران مسلم است. این رستوران که در دل بازار بزرگ تهران قرار دارد، بیشتر با ته‌چین‌های فوق‌العاده و کم‌نظیرش معروف است. رستوران مسلم اگرچه بین رقبای خود در بازار نسبتا تازه‌کار‌تر است، اما به سرعت توانسته محبوبیت خود را بین مردم به دست آورد. اگر گذرتان به بازار افتاده باشد، هنگام رئ شدن از سبزه میدان متوجه یک صف طولانی خواهید شد که بیش از شاید ۱۰۰ نفر در آن ایستاده‌اند.

تمام این ۱۰۰ نفر کسانی هستند که برای تجربه‌ی طعم فوق‌العاده غذا‌های رستوران مسلم در صف ایستاده‌اند و این انبوه جمعیت را تحمل می‌کنندو همین می‌تواند ثابت کند که غذا‌های این رستوران آنقدر خوشمزه و بی‌نظیر هستند که ارزش ایستادن در صف را دارد. البته این را هم بدانید که نوبت‌دهی این رستوران به حدی منظم و دقیق است که حتی اگر شما نفر صدم در صف باشید نیز بعد از نهایتا ۲۰ دقیقه نوبت شما می‌رسد که این موضوع نیز خود نشان از مدیریت و نظم این رستوران و کارکنان آن است.

محیط رستوران مسلم به هیچ وجه شیک و مجلل نیست، اما همیشه تمیز است و به هیچ وجه منجر به دل‌زدگی مشتری از غذا و رستوران نمی‌شود. از طرفی همانطور که گفتیم غذا‌های این رستوران به حدی لذیذ هستند که حتی محیط داخلی رستوران چندان به چشم مشتریان نمی‌آید. میز اختصاصی در این رستوران معنایی ندارد و همه مردم سر میز‌های درازی که سرتاسر رستوران هستند می‌نشینند.

این نوشته را از دست ندهید  ترفندهای برطرف کردن خشکی ریمل

پس اگر به دنبال فضایی شیک و لوکس برای صرف غذایتان می‌گردید، رستوران مسلم انتخاب خوبی برای شما نیست. اما اگر به دنبال خوردن غذایی لذیذ با طعم به یاد ماندنی هستید، به هیچ وجه از رستوران مسلم غافل نشوید.

آدرس: بازار بزرگ تهران، نبش سبزه میدان، کوچه حج رحیم خان، پلاک ۴،


۲. رستوران شرف‌الاسلامی

این رستوران از آن رستوران‌های قدیمی بازار است که شاید دو نسل قبل از شما هم غذا‌های آن را چشیده باشند. قدمت ۸۰ ساله‌ی این رستوران، کیفیت بالای غذاها، محیط تمیز و مدیریت خوب از دلایل مهم محبوبیت بیش از حد این رستوران است. رستوران شرف‌الاسلامی نیز مانند رستوران مرشد اکثرا شلوغ است و برای این‌که بتوانید رو یک صندلی بنشینید باید منتظر بمانید. اما همانطور که درباره رستوران مسلم نیز گفتیم، این انتظار‌ها وقتی بدانید که قرار است چه طعمی را تجربه کنید برایتان ساده‌تر خواهد بود.

سرویس‌دهی مرتب و سریع از دیگر ویژگی‌های مثبت رستوران شرف‌الاسلامی است. شاید در ابتدا تصور کنید که شاید شلوغی رستوران مانع سرویس‌دهی به موقع و درست کارکنان شود، اما در کمال تعجب خواهید دید که سفارش شما در کوتاهترین زمان ممکن با مخلفات کنار آن روی میزتان قرار خواهد گرفت.

آدرس: بازار بزرگ تهران، به سمت مسجد شاه، داخل حیاط مسجد شاه، راه سمت راست، رستوران شرف الاسلامی


۳. چلو کبابی شمشیری

یکی دیگر از بهترین رستوران‌های بازار بزرگ تهران، چلو کبابی شمشیری است. این چلو کبابی که رد ضلع شرقی سبزه میدان قرار دارد، توسط حاج محمد حسن شمشیری تاسیس شده است. هنوز بعد از گذشت سال‌ها از تاسیس این رستوران، بسیاری چلوکباب‌های آن را بهترین چلوکباب تهران می‌دانند و معمولا نیز مشتریان ثابت و قدیمی دارد.

این نوشته را از دست ندهید  ناگفته‌هایی از یاکوزا‌های ژاپن؛ این گروه مرموز و خشن

شلوغی این رستوران در مقایسه با رستوران‌های مسلم و شرف‌الاسلامی کمتر است و فضا نسبتا بزرگ‌تر است. به همین خاطر نیاز نیست به اندازه دیگر رستوران‌ها چندین دقیقه در صف غذا بایستید. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این رستوران که طی چندین سال آن را حفظ کرده است، وجود یک سالادبار رایگان در آن است. البته شما برای ورودیه رستوران باید مبلغی را پرداخت کنید.

برخورد خوب کارکنان، مدیریت قوی، کیفیت بالای غذا‌ها و تجربه زیاد در زمینه طبخ کباب از دیگر ویژگی‌های مثبت این رستوران با قدمت است که منجر به قرار گرفتن آن در لیست بهترین رستوران‌های بازار بزرگ تهران شده است.

آدرس: سبزه میدان، ضلع جنوب شرقی، پلاک ۸۲۴


۴. رستوران جوان

این رستوران اگرچه مثل سه رستوران قبل در دل بازار قرار نگرفته است، اما یکی از رستوران‌های محبوب محدوده بازار است. رستوران جوان که در خیابان ناصر خسرو و درست پشت کاخ گلستان قرار گرفته است، غذا‌های سنتی ایرانی را بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

بسیاری از مردم این رستوران با ته‌دیگ‌های مشهورش می‌شناسند که طعمی به یادماندنی و خاطره‌انگیز برایتان خواهد بود. پس اگر تحمل شلوغی رستوران‌های داخل بازار را ندارید و به دنبال رستورانی شیک و مجلل هم نیستید پیشنهاد برترین‌ها به شما رستوران جوان است.

آدرس: میدان امام خمینی، خیابان ناصر خسرو، پلاک ۶۸،


۵. چلوکبابی نایب

گفته می‌شود رستوران نایب اولین چلوکبابی تهران به حساب می‌آید که حدود ۱۳۰ سال قدمت دارد. چلوکباب در ابتدا غذایی درباری بوده و مردم عام نمی‌توانستند چلوکباب بخورند، اما شنیده‌ها حاکی از این است که حاج غلامحسین نایب اولین کسی بوده است که چلو کباب را تبدیل به غذایی بازاری که عوام نیز می‌توانند به راحتی بخورند، تبدیل کرد.

این نوشته را از دست ندهید  دانلود فیلم «مسخره باز»

شعبه اصلی این رستوران در بازار صحاف‌ها قرار گرفته، ولی شعبات زیادی در مناطق مختلف تهران دارد که همه‌ی آن‌ها مورد استقبال مشتریان قرار گرفته‌اند.

آدرس: بازار بزرگ تهران، بازار صحاف‌ها


۶. رستوران خیام

این رستوران که در نزدیکی منطقه بازر بزرگ تهران قرار دارد، در زمان ناصر‌الدین شاه توسط یکی از زنان او با عنوان کاروانسرایی وقف امامزاده سید نصرالدین ساخته شد. معماری داخلی این بنا به حدی زیبا و سنتی است که همه ساله توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند.

در سال ۱۳۷۹ این بنا به عنوان یک بنای تاریخی در فهرست میراث ملی به ثبت رسید. حال و هوای قاجاری این رستوران می‌تواند برای کسانی که دوست دارند غذا‌های سنتی ایرانی را در فضا‌های سنتی میل کنند، انتخابی مناسب باشد. پس اگر در حوالی بازار بودید پیشنهاد می‌کنیم خوردن غذا در محیطی این چنینی را از دست دهید.

آدرس: خیابان خیام شمالی، روبه‌روی امامزاده سید نصرالدین، پلاک ۵۳۹

دوست داشتیم در لیست تهیه شده از بهترین رستوران‌های بازار بزرگ تهران، فست فود و یا انواع دیگری از غذا غیر از غذا‌های ایرانی را نیز معرفی کنیم تا پاسخگوی تمام طبع‌های غذایی بوده باشیم، اما کیفیت کباب‌ها و غذا‌های ایرانی بازار بزرگ تهران بسیار بالاتر بوده و محبوبیت بیشتری نیز در بین عموم دارد. بسیاری نیز بر این باورند که بازار است و کباب‌های آن. به هرحال امیدواریم لیست بهترین رستوران‌های بازار تهران برایتان کاربردی بوده باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سه =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا