آخرین نوشته هاترفند

بهترین راهکارها برای بهبود عملکرد wifi

مثبت زندگی: Wifi  یکی از ناامیدکننده ترین موارد برای راه اندازی و عیب یابی است. اگر گرفتار سرعت کم و سایر مشکلات wifi هستید ، در اینجا چندین روش وجود دارد که می توانید شبکه بی سیم خانگی خود را تقویت کنید.

از روتر 802.11ac (یا “wifi 5”) استفاده کنید

اگر هنوز از روتر قدیمی 802.11n استفاده می کنید ( به عنوان “wireless-n” یا “wifi 4” نیز شناخته می شود) زمان آن است که روتر خود را به روتر جدیدتر 802.11ac (wireless-ac یا “wifi 5”) ارتقا دهید. یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از سریع بودن شبکه استفاده از سخت افزار به روز است. خرید روتر جدید ممکن است گیج کننده باشد ، با توجه به طبقه بندی های مختلف بی سیم ، قیمت ها و ویژگی های مختلف. بنابراین ، در اینجا یک مرور کلی از اصول اولیه وجود دارد.

اگر روتر جدیدتری خریداری می کنید ، دلیلی ندارید که 802.11ac یا همان “Wifi 5” را نادیده بگیرید ، همانطور که شناخته شده است. اگر در چند سال گذشته در یک مرحله تلفن هوشمند ، تبلت یا لپ تاپ جدیدی خریداری کرده باشید ، احتمال داشتن دستگاه 802.11ac خوب است. بررسی این امر بسیار آسان است. کافی است فقط به مشخصات شبکه دستگاه خود نگاه کنید.

حتی اگر دستگاه 802.11ac ندارید ، به این فکر کنید که در چند سال آینده چقدر احتمال دارد دوباره روتر خود را ارتقا دهید. بنابراین ارزش آن را دارد که هم اکنون یک روتر عالی 802.11ac تهیه کنید. با این کار احتمالاً در مقایسه با روترهای قدیمی 802.11n نوعی بهبود سرعت و دامنه خواهید دید.

با خرید یک روتر جدید ، احتمالاً پشتیبانی طولانی تری (به روزرسانی سیستم عامل) برای جلوگیری از سو استفاده و سایر مشکلات ناخوشایند خواهید داشت. روتر قدیمی 802.11n شما احتمالاً دیگر توسط سازنده آن به روز نمی شود و این خوب نیست.

یک روتر 802.11ac ممکن است بهتر از روتر 802.11n نباشد ، بسته به اینکه روتر قبلی شما چقدر مشکل داشته باشد، اما عملکرد محکم تری برای دستگاه های 802.11ac دورتر به شما می دهد. جایی که یک بار با سرعت 10 مگابیت در ثانیه سرگرم هستید ، ممکن است متوجه شوید که می توانید فایل ها را با سرعت 40 یا 50 مگابیت در ثانیه دانلود کنید.

روترهای 802.11ac که امروزه می توانند انواع کارهای عجیبی را انجام دهند. می توانید روتر سه بانده ای را انتخاب کنید که به طور خودکار نحوه اتصال دستگاه ها از طریق سه شبکه جداگانه را مدیریت می کند تا در شتاب زیاد بهترین فرصت را به هر کدام بدهد. برای گسترش شبکه خود بدون سیم و بدون محدودیت سرعت ، می توانید یک مش با یک بک هال اختصاصی تنظیم کنید (چرا که ما به طور کلی از گسترش دهنده های wifi “عادی” متنفر هستیم). حتی می توانید همزمان با پرش و خاموش شدن شبکه ، روترهایی را خریداری کنید که با IFTTT ادغام شده و چراغ های خود را روشن و خاموش کنند.

این نوشته را از دست ندهید  مزه شیرین در دهان چه عللی دارد و چگونه رفع می‌شود؟

برای اکثر افرادی که به دنبال پوشش مسکن یا آپارتمان با اندازه مناسب هستند ، یک روتر قوی AC1200 یا AC1750 احتمالاً کافی است، به عنوان مثال اگر صاحب MacBook Pro جدیدتری هستید ، از سرعت کامل AC1750 پشتیبانی می کند.

برای لپ تاپ قدیمی خود یک آداپتور بی سیم بخرید

اگر لپ تاپی دارید که نمی توانید از آن جدا شوید یا بودجه لازم را برای خرید یک گزینه کاملاً جدید (که دارای 802.11ac است) ندارید ، همیشه می توانید یک آداپتور 802.11ac خریداری کنید که به لپ تاپ شما متصل است. پورت USB، اگرچه به نظر می رسد خسته کننده است ، اما مقدار زیادی به سیستم شما اضافه می شود و گاهی اوقات می تواند در سیستم عامل شما تأثیرگذار باشد ، اما راهی ساده برای دستیابی به سرعت فای بیشتر در صورت جفت شدن با روتر 802.11ac که دارای قابلیت های مشابه است.

حتی ممکن است بخواهید یک آداپتور بی سیم را در نظر بگیرید که از طریق کابل USB بلندتر به لپ تاپ شما متصل می شود. به این ترتیب می توانید فرستنده / گیرنده واقعی را در مکانی قرار دهید که بهترین نتیجه را به شما بدهد. هرچه کمتر بتوانید بین روتر و آداپتور خود قرار دهید ، بهتر است.

یک سیستم mesh wifi را در نظر بگیرید

اگر در انتقال سیگنال wifi قوی در سرتاسر خانه خود مشکلی دارید ، چند گزینه پیش رو دارید ، از جمله: افزودن نقاط دسترسی بیشتر با سیم ، گسترش سیگنال روتر اصلی یا رشته های کابل های اترنت در اطراف خانه و به تعداد دستگاه های دیگر وصل کنید.

همچنین می توانید یک سیستم شبکه بی سیم مش ، که روشی تقریباً بی عیب و نقص برای گسترش پوشش شما است، انتخاب کنید. تنظیم و مدیریت آنها از طریق برنامه تلفن های هوشمند معمولاً آسان است. و گرچه ممکن است مقداری سرعت را کندکنند ، به خصوص اگر شما با استفاده از همان باند اتصال به نقطه دسترسی که از آن برای اتصال به “هاب” اصلی خود از طریق wifi استفاده می کنید ، متصل شوید ، اما آن را در سادگی و دامنه جبران می کنند. بهترین سیستم های مش دارای نقاط دسترسی هستند که از اتصال اختصاصی back hole برای مکالمه با یکدیگر استفاده می کنند و اطمینان حاصل می کنند که بهترین سرعت ممکن را برای دستگاه های دور خود خواهید داشت.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه Windows Defender را غیر فعال کنیم؟

(اگر خوش شانس باشید ، حتی ممکن است بتوانید روتر 802.11ac موجود خود را بگیرید و آن را به یک نقطه دسترسی مش تبدیل کنید.)

روتر خود را در پشت کمد منزل خود قرار ندهید

روترها ممکن است زشت باشند ، اما این بدان معنا نیست که باید آنها را پشت کابینت تلویزیون پنهان کنید. اگر بهترین سیگنال را می خواهید ، به آن در فضای باز و بدون هیچ گونه دیواره و مانعی نیاز خواهید داشت.

اگر می توانید ، بررسی کنید که آیا می توانید روتر بی سیم خود را با استفاده از سوراخ های نصب شده از قبل نصب شده یا یک براکت نصب شده توسط شخص ثالث ، به دیوار نصب کنید. آنتن ها را به صورت عمود قرار دهید (اگر می توانید) ، و اگر می توانید روتر را بلند کنید (یکی از خوانندگان دریافت که اتاق زیر شیروانی او محل عالی است). در آخر ، اطمینان حاصل کنید که در مرکز خانه شما باشد ، بنابراین بهترین پوشش ممکن را در سراسر خانه خود دارید.

روتر خود را در یک مکان مرکزی قرار دهید

روتر شما هنگامی که آن را در محلی که ممکن است در خانه یا آپارتمان خود باشد قرار دهید بهترین عملکرد را دارد. سیگنال روتر از آنتن های آن گسترش می یابد. آن را در گوشه خانه خود قرار دهید ، همانطور كه ​​در نمونه آزمایشی ام انجام دادم ، و شما فقط خودتان را كوتاه می كنید – و به همسایگان خود اتصال بسیار خوبی به شبکه بی سیم خود می دهید.

ممکن است احساس کنید محدودیت دارید زیرا مودم کابلی (یا فیبر!) که از ISP خریداری کرده اید در نقطه خاصی از خانه یا آپارتمان شما گیر کرده است. این ممکن است درست باشد ، اما شما همیشه می توانید یک کابل اترنت را از طریق خانه خود وارد کنید تا مطمئن شوید روتر wifi اصلی شما در مرکز قرار دارد. حتی ممکن است بتوانید از آداپتور شبکه پاورلاین برای اتصال از مودم کابل خود به روترهای بدون کابل خود استفاده کنید ، اما برخورد با این مسئله بسیار کلافه تر از یک کابل اترنت آزمایش شده و واقعی است.

اگر نمی خواهید پشت دیوارهای خود قرار بگیرید (یا نمی توانید) ، همیشه می توانید کابل اترنت را در امتداد زمین یا سقف اجرا کنید. با چند گیره کابل دستی آن را به دیوار محکم کنید تا مانع از آن شود.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه از ردیابی شدن توسط گوشی جلوگیری کنیم؟

این ممکن است به نظر دردسر بیاید ، اما یک پروژه سریع آخر هفته برای اطمینان از قرارگیری مناسب روتر ضروری است. اگر مدتی وقت بگذارید تا روتر خود را مستقیماً در مرکز خود قرار دهید ، حتی ممکن است به هیچ نوع راه حل توسعه دهنده (meh) یا نقاط دسترسی سیمی اضافی (که به هر حال برای اتصال به کابل اترنت متصل شوید) نیازی نداشته باشید. شرایط زندگی. این را نادیده نگیرید. روتر خود را مخفی نکنید. بگذارید سیگنال آن آزاد نفس بکشد.

از یک کانال less-crowded wireless استفاده کنید

ممکن است روترها و نقاط دستیابی همسایگان با شما تداخل داشته باشند و باعث تخریب سیگنال شوند. روترهای بی سیم می توانند روی تعداد زیادی کانال مختلف کار کنند و شما می خواهید کانال خود را در کانال با حداقل تداخل کمتری بخواهید. روتر شما احتمالاً می تواند بهترین کانال را برای شما انتخاب کند ، اما باید کار آن را دوباره بررسی کنید. از ابزاری مانند Network Analyzer Lite یا WiFi Analyzer برای دیدن محل سقوط شبکه wifi در ارتباط با دیگران استفاده کنید و اگر روتر ضعیف انتخاب کرد ، کانالها را به صورت دستی تغییر دهید.

همچنین ، در صورت وجود شبکه های بی سیم دیگر در نزدیکی، از شبکه های Wi-Fi 40MHz در 2.4GHz استفاده کنید. اگر روتر شما از مکانیسم های همزیستی بی سیم پیروی می کند ، نباید این کار را انجام دهد ، اما ممکن است اینگونه نباشد. (و اگر در حال راه اندازی شبکه بی سیم در مکانی بدون wifi هستید ، در صورت عدم وجود روتر ، مجبور شوید کانال های 40 مگاهرتز را اجرا کند – و گزینه ای برای انجام این کار دارید).

با استفاده از امنیت بی سیم مناسب هکرها را خنثی کنید

دانستن اصول امنیت بی سیم مناسب فوق العاده مهم است. منظور ما این است:

  • همیشه سیستم عامل روتر خود را به روز نگه دارید
  • برای رمزهای عبور شبکه های wifi خود از رمزگذاری WPA2 استفاده کنید
    ورود و گذرواژه پیش فرض روتر خود را تغییر دهید
  • WPS را خاموش کنید مگر اینکه بتوانید روتر خود را طوری تنظیم کنید که فقط از روش دکمه فشار استفاده کند (زدن دکمه های دستگاهی که می خواهید از طریق WPS به آن متصل شوید)
  • از سرویس DNS متفاوتی نسبت به ISP خود استفاده کنید
  • خدمات “remote management” را که روتر شما ارائه می دهد غیرفعال کنید

با ترفندهای DIY دامنه wifi خود را افزایش دهید

اگر هنوز مسیریاب شما به اندازه کافی نرسیده است ، می توانید دامنه آن را با ترفندهای ساده DIY افزایش دهید. شما باید بتوانید با کمترین تلاش کمی بیشتر از شبکه WiFi خود فاصله بگیرید.

این نوشته را از دست ندهید  مدیریت احساسات با ۶ راهی که شخصیت شما را کامل‌تر می‌کند

همچنین می توانید کمی پول برای افزایش دامنه شبکه خود هزینه کنید. بسیاری از روترها و کارت های شبکه PC ، معمولاً دارای آنتن هایی که قابل تنظیم هستند ، از آنتن های پیچ خورده با اتصالات RP-SMA استفاده می کنند. شما می توانید برای تقویت عملکرد شبکه بی سیم خود ، کابل های تقویت آنتن RP-SMA یا حتی یک آنتن جهت دار بخرید.

به طور کلی ، اگر بخواهید از تنظیم مکان روتر در خانه خود و اطمینان از اینکه در آن و هر چیزی که به آن متصل است ، از اتصال اترنت سیمی استفاده کنید ، بهترین مزایا را خواهید یافت.

سیگنال روتر خود را با سیستم عامل شخص ثالث تقویت کنید

یک راه عالی دیگر برای افزایش دامنه ، هک کردن روتر و نصب میان افزار شخص ثالث مانند DD-WRT ، OpenWrt یا Xwrt (برای روترهای ASUS) است. با این کار نه تنها به چندین ویژگی امنیتی عالی و سایر امکانات پیشرفته برای بازی خواهید رسید ، بلکه ممکن است بتوانید تنظیمات اتصال بیشتر را نیز انجام دهید تا عملکرد هرچه بیشتر روتر را از بین ببرید. همچنین ممکن است سیستم عامل شخص ثالث مانع عملکرد روتر شما شود ، به خصوص اگر کاملاً جدید باشد. اطمینان حاصل کنید که آزمایشات قبل و بعد را انجام می دهید تا ببینید تفاوت در عملکرد شما به وجود می آید یا خیر.

روتر قدیمی را به یک نقطه دسترسی سیمی ساده تر تبدیل کنید

روترهای عالی با نوعی تنظیمات ارائه می شوند که به شما امکان می دهد به سرعت آنها را به نقاط دسترسی تبدیل کنید: غیرفعال کردن فایروال سخت افزار و ویژگی DHCP ، بنابراین می توانید از آن ها به عنوان سیگنال شکن ساده در خانه یا آپارتمان خود استفاده کنید. در غیر این صورت ، باید این را به صورت دستی تنظیم کنید ، اما این می تواند یک روش عالی برای استفاده بیشتر از تجهیزات قدیمی باشد ، به خصوص اگر فقط به نوعی اتصال برای یک مکان دوردست نیاز دارید که هیچ چیز ندارد.

همچنین ممکن است بتوانید با استفاده از DD-WRT یا OpenWRT بی سیم قدیمی خود را به یک توسعه دهنده Wi-Fi تبدیل کنید – که از طریق اتصال بی سیم به روتر اصلی شما متصل می شود. برای بهترین سرعت ، به جای آن ، می خواهید کابل اترنت را بین این دو رشته کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا