نرم افزار

بهترین اپلیکیشن‌ های اندروید که در گوگل پلی پیدا نخواهید کرد

مثبت زندگی: در حال حاضر بیشتر از یک میلیون اپلیکیشن اندرویدی در گوگل پلی برای استفاده‌ی کاربران این سیستم عامل قرار داده شده که در موضوعات مختلف طبقه‌بندی شده‌اند. اگر گوشی هوشمند شما هم سیستم عامل اندروید دارد، احتمالا اولین و مطمئن‌ترین منبع‌تان برای دانلود و استفاده از برنامه‌ها Google Play است اما با این حال باید بدانید خیلی از اپلیکیشن‌های فوق‌العاده کاربردی و خوب به دلیل سرسختی و شرایط بسیار دشواری که گوگل برای تائید و قرار دادن برنامه‌ها در داخل App Store خود دارد، نتوانسته‌اند به گوگل پلی راه پیدا کنند. با این حال شما هنوز هم در صورت تمایل می‌توانید نسخه‌ی apk این برنامه‌ها را دانلود کرده و روی پلتفرم اندرویدی خود نصب کنید.

در این مقاله‌ قصد داریم تا شما را با اپلیکیشن‌های بسیار خوبی که در حال حاضر در Play Store گوگل قرار ندارند آشنا کنیم. به خاطر داشته باشید در صورتی‌ که قصد دانلود و نصب هر کدام از این برنامه‌ها را دارید، ابتدا در بخش تنظیمات دستگاه خود قسمت allow installation from unknown sources یا همان اجازه‌ی نصب از منابع ناشناخته را فعال کرده و سپس اقدامات بعدی را انجام دهید.

1. اپلیکیشن Tachiyomi

در حال حاضر این تصور غلط در بین عموم کاربران وجود دارد که در زمینه‌ی ساخت اپلیکیشن‌های مخصوص به خواندن مانگاها ( نوعی کتاب‌های داستانی مصور ژاپنی) iOS عملکرد بسیار بهتری نسبت به اندروید داشته است. اما حقیقت این است که اندروید در حال حاضر یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای خواندن این سبک کتاب‌ها به شمار می‌آید، تنها کافیست اپلیکیشن تخصصی آن را پیدا کنید.

Tachiyomi، یک کتاب‌خوان فوق‌العاده در زمینه‌ی کتاب‌های مصور مانگاست که رابط کاربری بسیار واضحی داشته و همچنین دارای گزینه‌های سفارشی سازی بسیاریست که با توجه به سلیقه و نوع مانگای درخواستی شما تغییر خواهد کرد.

این نوشته را از دست ندهید  راهنمای جامع فعال‌سازی رمز یک‌بارمصرف

شما می‌توانید در این برنامه نشانه‌گذاری‌های کتاب خود را در گروه پوشه‌ها و زیرگروه‌های آن طبقه‌بندی کنید. همچنین این اپلیکیشن به شما امکان مطالعه در یک صفحه‌ نمایش بهینه‌ شده را خواهد داد و از همه‌ مهم‌تر در حال حاضر Tachiyomi به عنوان بهترین منبع برای کتاب‌های مانگا شناخته شده است. البته ناگفته نماند که این برنامه همچنان در حال ارتقاء بوده و گهگاهی ممکن است آنچنان که باید کتاب‌خانه‌ی شما را به صورت خودکار به روز رسانی نکند اما اگر این مورد را نادید بگیریم، این برنامه به خودی خود فوق‌العاده بوده و سازندگان آن در هر آپدیت برای بهبودی بیشتر آن تلاش می‌کنند.

2. اپلیکیشن Fortnite

کمپانی Epic یکی از شرکت‌های سازنده‌ی بازی است که اخیرا به خاطر ساخت Fortnite، در این صنعت به یکی از قدرتمندترین‌ها تبدیل شده است به همین علت هم از این بازی به عنوان یک برگه برنده استفاده کرده و آن را نزدیک خود نگه می‌دارد! این کمپانی تصمیم بر آن داشته تا پدیده‌ی رویال نبرد خود، یعنی Fortnite را تنها از طریق سایت اصلی کمپانی Epic برای دستگاه‌های اندرویدی در دسترس قرار دهد. پس از ورود به این سایت با استفاده از بارکد مخصوص می‌توانید این بازی جذاب و پرطرفدار را دانلود کنید. ممکن است در ابتدا کمی برایتان گیج‌کننده باشد اما از آن‌جایی که در حال حاضر این بازی محبوب‌ترین بازی ویدیویی در دنیاست و همچنین به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده شده است کاملا ارزش اندکی پیچیدگی را دارد!


3. Viper4Android ( قابلیت اجرا فقط روی دستگاه‌های روت شده)

به دلایل کاملا نامعلوم در حال حاضر گوگل پلی استور این اپلیکیشن را در چارچوب قوانین خود راه نداده و به همین علت هم نمی‌توان آن را در این پلی‌استور پیدا کرد. اغلب افراد گمان می‌کنند دلیل این‌که گوگل مجوز ورود این برنامه را به پلی‌استور خود نداده این است که Viper4Android برای نصب به مجوزهای بیشتر از حد معمول احتیاج دارد. این برنامه که ساخته‌ی کمپانی XDA Labs است به شما این امکان را می‌دهد تا قابلیت‌های صوتی تلفن همراه خود را بسیار دقیق‌تر تنظیم کرده و همچنین صداها، افکت‌ها و سایر ویژگی‌های صوتی که همگی قابل دانلود هستند را نیز روی فایل صوتی خود تغییر دهید.


این اپلیکیشن برای افرادی که به تنظیم صدا علاقه‌مند هستند انتخاب بی‌نظیریست. به کمک این برنامه شما می‌توانید به راحتی و صد البته به سرعت فایل‌های صوتی خود را ارتقاء دهید. البته ناگفته نماند که این برنامه بیشتر برای افرادی طراحی شده که با تنظیم صدا تا حدودی آشنایی دارند.

این نوشته را از دست ندهید  ۸ اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی برای علاقمندان و دانشجویان زبان انگلیسی

4. اپلیکیشن FireTube

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در حال گوش دادن به موسیقی در یوتیوب باشید و برای جلوگیری از هدر رفتن باتری و اینترنت موبایلتان بخواهید که صفحه گوشی همراه را خاموش کنید، اما بلافاصله متوجه شوید که بعد از قفل کردن صفحه نمایش، ویدیو نیز متوقف می‌شود. با استفاده از این اپلیکیشن شما به راحتی می‌توانید همزمان با خاموش کردن صفحه نمایش گوشیتان در یوتیوب موسیقی گوش دهید بدون این‌که نگران هدر رفتن اینترنت مصرفی ناشی از تماشای ویدیوی آن باشید.

5. اپلیکیشن Amazon Appstore

آمازون این روزها تلاش دارد تا در زمینه‌ی بازار اپلیکیشن‌ها نیز سهامی را از آن خود کند. باوجود آن‌که این هدف تا به امروز هنوز آن‌چنان که باید با موفقیت رو به رو نشده است اما اگر کمی منصفانه به عملکرد آمازون نگاه کنیم، خواهیم دید که در این اپ‌استور اپلیکیشن‌های بسیار خوبی که البته بعضی از آن‌ها رایگان نیز هستند، وجود دارد.

6. اپلیکیشن MiXPlorer

این برنامه یکی از بهترین‌ها در زمینه‌ی مدیریت فایل‌های شما روی گوشی اندروید است رابط کاربری مرتب به همراه سایر ویژگی‌های آن، MiXPlorer را به یکی از ساده‌ترین و قدرتمندترین اپلیکیشن‌های اندرویدی در زمینه‌ی مدیریت برنامه تبدیل کرده است. از سایر ویژگی‌های کاربردی ین اپلیکیشن می‌توان به دسترسی به برنامه‌هایی نظیر Google Drive ،Dropbox ،MEGA و Onedrive اشاره کرد.

7. اپلیکیشن Lucky Patcher

Lucky Patcher به شما این امکان را می‌دهد تا سایر اپلیکیشن‌های دیگر اندروید را به روش‌های مختلف تغییر دهید. البته به خاطر داشته باشید که برای استفاده از امکانات فوق‌العاده‌ی این برنامه لازم است که دستگاه اندرویدی شما از قبل روت شده باشد. به کمک Lucky Patcher شما می‌توانید کارهایی نظیر حذف گواهی تائید اپلیکیشن‌هایی که برای دسترسی کامل احتیاج به خریداری دارند، حذف تبلیغات گوگل، پشتیبانی و بازیابی اطلاعات برنامه‌ها و همچنین اصلاح فایل‌های apk را به راحتی انجام دهید. به خاطر داشته باشید که قبل از استفاده از این برنامه از اطلاعات موجود روی دستگاه اندرویدی خود بک‌آپ بگیرید زیرا ممکن است در حین کار با آن، اطلاعات خود را از دست دهید.


8. اپلیکیشن F-Droid

این برنامه در واقع یک بازارنرم‌افزار رایگان اندرویدی است که به شما اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های رایگان را جست‌وجو و دانلود کنید. همچنین هنگامی‌ که آپدیت جدید این برنامه‌ها به بازار عرضه می‌شود شما به راحتی از طریق F-Droid می‌توانید تهیه و نصب کنید.

این نوشته را از دست ندهید  معرفی پنج نرم‌­افزار برای حرفه­‌ای شدن در فتوشاپ

9. اپلیکیشن XPosed Framework Installer

اپلیکیشن فوق به شما این امکان را می‌دهد تا بدون کوچک‌ترین دردسری سیستم موجود خود را اصلاح کرده و تغییر دهید. نکته‌ی حائز اهمیت در مورد Xposed Framework این است که تنها افرادی که گوشی خود را روت کرده باشند می‌توانند از امکانات این برنامه بهره ببرند. به شما توصیه می‌کنیم قبل از استفاده از این اپلیکیشن حتما از اطلاعات تلفن هوشمند خود بک‌آپ کامل تهیه کنید.

10. اپلیکیشن Adaway

اگر از دیدن مداوم تبلیغات روی صفحه‌ی گوشی خود خسته شده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم که حتما از اپلیکیشن Adaway استفاده کنید زیرا به کمک آن دیگر از شر تبلیغات گاه و بی‌گاه خلاص می‌شوید. پیش‌تر این برنامه در Google Play قابل دسترسی و نصب بود اما به دلیل نقض برخی از موارد چهارچوبی آن از دسترس خارج شد اما هنوز هم می‌توانید آن را در F-droid دانلود کنید. نکته‌ای که در مورد نصب این برنامه باید به خاطر داشته باشید این است که گوشی هوشمند شما حتما باید روت شده باشد و همچنین نسخه‌ی اندروید دستگاه نیز 2.1 و بالاتر باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا