سیاحت

برای دیدن پنگوئن‌ها کجا سفر کنیم؟

مثبت زندگی: برای دیدن پنگوئن‌ها کجا سفر کنیم؟ پنگوئن‌ها از جالب‌ترین و بانمک‌ترین موجوداتند که می‌توانید آن‌ها را در زیستگاه‌شان مشاهده کنید. فکر کنید چه سخت بود اگر مجبور بودید برای دیدن این پرندگان زیبا به قطب جنوب سفر می‌کردید. اما شما می‌توانید پنگوئن‌ها را در سراسر دنیا و حتی سواحل گرم نیز بیابید. ۷ منطقه در دنیا که می‌توانید پنگوئن‌ها را در آنجا پیدا کنید. همراه ما باشید تا این 7 منطقه را بشناسید.

جزایر فالکلند

تعداد پنگوئن‌ها در جزایر فالکلند بیشتر از انسان‌های ساکن آن است زیرا در طی ۱۰ هفته جنگ در فالکلند، هزاران مین در سرتاسر این سرزمین از جمله خلیج یورک کاشته شد. پس از پایان جنگ، دورتادور زمین‌هایی که مین کاشته شده بود، حصار کشیده شد بنابراین این زمین‌ها بلااستفاده ماندند. پنگوئن‌های گنتو و ماژلان کوچک که در این منطقه زندگی می‌کنند، آنقدر سنگین نیستند که مین‌ها را منفجر کنند بنابراین می‌توانند در این محدوده بدون دخالت انسان رشد و نمو پیدا کنند. با این حال نباید زندگی خود را برای دیدن این پنگوئن‌ها به خطر بیندازید (می‌توانید آنها را از آنطرف حصارها در خلیج یورک تماشا کنید). یا می‌توانید به جزیره سلیون بروید و در هتلی نزدیک کلونی پنگوئن‌ها استراحت کنید.

برای دیدن پنگوئن‌ها کجا سفر کنیم؟

Punta Tombo، آرژانتین

Punta Tombo که در میانه راه ساحل شرقی آرژانتین قرار گرفته است، بهشت پنگوئن‌ها نام گرفته زیرا تقریبا نیم میلیون پنگوئن ماژلان برای خانه‌سازی به این منطقه آمده‌اند. پنگوئن‌ها اواخر سپتامبر به این منطقه می‌رسند و ماه آپریل را برای بزرگ کردن بچه‌های خود در آنجا می‌مانند. تابلوهای راهنما گردشگران را کمک می‌کند تا پنگوئن‌ها را در حال مراقبت از لانه‌هایشان یا در جستجوی غذا و یا غذا دادن به جوجه‌هایشان ببینند.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۴ کافه‌ فضای باز در تهران مخصوص روزهای کرونا

جزایر گالاپاگوس، اکوادور

اگر رویای شنا کردن با پنگوئن‌ها را در سر دارید، گالاپاگوس جایی است که می‌توانید به این آرزوی خود برسید. با گشت و گذاری در اطراف جزیره بارتولوم می‌توانید این پنگوئن‌ها را ببینید. پنگوئن‌های گالاپاگوس رتبه دوم کوچکترین پنگوئن‌های دنیا را دارند (فقط ۵ پوند وزن دارند و قد آنها ۱.۵ فیت است) و تنها نوع پنگوئن هستند که در شمال اکوادور زندگی می‌کنند. اگر شانس شنا کردن با این پنگوئن‌ها را پیدا کردید، با آنها مسابقه ندهید، آنها می‌توانند هنگام شکار با سرعت ۲۱ مایل بر ساعت شنا کنند. این پنگوئن‌ها را می‌توانید در جزایر فرناندینا و ایزابلا نیز پیدا کنید.

جزایر بالستاس، پرو

جزایر بالستاس تنوع زیستی و دسترسی نسبی خوبی دارد (با یک قایق سواری کوتاه می‌توانید از پاراکاس به این منطقه بیایید که از لیما حدود ۴ ساعت رانندگی است). حین قایق سواری در اطراف این جزایر، می‌توانید پنگوئن‌های در حال انقراض Humboldt در خط ساحلی سنگی مشاهده کنید.

جزیره مارتیلو، آرژانتین

برای دیدن پنگوئن‌ها کجا سفر کنیم؟

گاهی به دلیل کولونی بزرگ پنگوئن‌های گنتو و ماژلان به این جزیره، جزیره پنگوئن‌ها گفته می‌شود. این جزیره در دهه ۱۹۶۰ از دیگر ساکنان خودش (گوها و گوسفندها) زدوده شده، از این رو کلونی پنگوئن‌ها توانست در این جزیره رشد پیدا کند. می‌توان ۱۰۰۰ آشیانه پنگوئن را در این جزیره یافت. این پنگوئن‌های مهاجر از سپتامبر تا آوریل در این جزیره زندگی می‌کنند. می‌توانید تورهای گردشگری کوچکی را پیدا کنید که به شما اجازه می‌دهند از میان پنگوئن‌ها قدم بزنید (به زودی قوانین محدودکننده‌ای در خصوص تعداد گروه‌هایی که از میان پنگوئن‌ها راه می‌روند، اعمال خواهد شد).

این نوشته را از دست ندهید  گردشگری سیاه چیست؟

ساحل بولدرز، آفریقای جنوبی

معمولا در ساحل دریاها با دسته پرندگان و مرغان دریایی مواجه می‌شوید اما در ساحل بولدرز کلونی پنگوئن‌ها را خواهید دید. در ساحل بولدرزآفریقای جنوبی می‌توانید ساحل و دریا را با پنگوئن‌های کوچک شریک شوید. اطراف پناهگاه پنگوئن‌ها راه چوبی برای تماشای آنها قرار دارد اما شما می‌توانید پنگوئن‌ها را در حالی که در ساحل مشغول بازی هستند یا در پارکینگ می‌گردند، مشاهده کنید (قبل از آنکه سوار ماشین شوید و منطقه را ترک کنید، زیر ماشین را نگاه کنید که مبادا پنگوئن آنجا باشد).

جزیره فیلیپ، استرالیا

هیچ چیز بانمک‌تر از پنگوئن‌های کوچک نیست. کوچکترین پنگوئن‌های دنیا که به آنها پنگوئن‌های کوچک یا پنگوئن‌های پری گفته می‌شود را می‌توان در استرالیا و نیوزیلند به خصوص جزیره فیلیپ یافت، جایی که به خاطر رژه‌های شبانه این پنگوئن‌ها شهرت یافته است. تمام سال حدود یک ساعت قبل از غروب آفتاب، حدود ۴۰۰۰ پنگوئن از دریا به سمت خانه‌های خود در ساحل می‌روند تا شب را در آنجا استراحت کنند. در پارک ملی جزیره فیلیپ که صندلی‌های سبک استادیوم در آن قرار داده شده و پیاده‌رو و پنجره‌هایی برای تماشای زیر زمین دارد، گردشگران می‌توانند پنگوئن‌ها را بدون ایجاد مزاحمت برایشان تماشا کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + چهار =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا