ترفند

با 6 مرحله خیلی آسان، عکس‌های جذاب در اینستاگرام به اشتراک بگذارید


مثبت زندگی: برای افزایش فالور در اینستاگرام می‌­توانید از روش‌­های زیادی استفاده کنید، اما در مرحله اول انتخاب نوع عکس مهم است. بنابراین اولین قدم، ثبت عکس‌­های جذاب است که در مطلب امروز شش روش معرفی خواهیم کرد تا یک گالری حرفه‌­ای و جذاب داشته باشید. همراه ما باشید.


۱. از نور طبیعی استفاده کنید

عاقلانه به نظر نمی­‌رسد که بخواهید از فلش گوشی استفاده کنید، با وجود اینکه فلش می‌­تواند سوژه را به وضوح روشن کند، اما ممکن است تصویر را بیش از حد روشن کند و حالت طبیعی خود را از دست بدهد. در حد امکان از نور طبیعی استفاده کنید.

برای عکس­برداری، ساعات مناسبی را انتخاب کنید. برای استفاده از نور طبیعی بهترین انتخاب هنگام طلوع و غروب خورشید خواهد بود.

۲. از قانون سوم پیروی کنید

در اکثر مواقع عکاسان حرفه‌­ای از این قانون پیروی می­‌کنند. قاب دوربین به نه بخش مساوی تقسیم شده است. دو خط افقی و دو خط عمودی در طول قاب ایجاد می‌­کند. سوژه اصلی تصویر را باید در مرکز این خطوط قرار دهید تا عکس جذاب­‌تر به نظر برسد.

قانون سوم اجازه می‌­دهد تا تصویر را به دو قسمت تقسیم کنید، بخش اصلی، یعنی جایی که سوژه اصلی ظاهر می­‌شود و بخش فرعی که شامل پس زمینه است، اطراف سوژه را تنظیم می­‌کند. از آنجایی که این روش سخت نیست، می­‌توانید با مرور چند تمرین تسلط کافی را بدست آورید.

۳. از زوایای غیر منتظره استفاده کنید

آیا تاکنون به افرادی که از خود عکس سلفی می­‌گیرند، توجه کرده‌­اید؟ دوربین را کمی بالاتر از طول شانه نگه می‌­دارند و چهره افرادی که در قاب دوربین قرار دارند، تا حد ممکن به هم نزدیک می­‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  مخفی کردن عکس‌ها در اینستاگرام (بدون حذف آن‌ها)

این رایج‌­ترین زاویه عکس سلفی است. برای برجسته کردن عکس‌های خود، زوایای غیر منتظره انتخاب کنید. این کار باعث می­‌شود عکس‌­های تکراری نیز جلوه بهتری داشته باشند.

۴. از بزرگ‌نمایی خیلی زیاد خودداری کنید

در صورتی که هنگام عکس­برداری روی سوژه زوم کنید، سوژه تمام تصویر را در برمی­‌گیرد و پیش زمینه غیرقابل درک می­‌شود. بنابراین از بزرگ‌نمایی بیش از حد خودداری کنید  و اجازه دهید سوژه شما جزئی از پس‌زمینه باشد تا عکس جذاب­‌تری ایجاد شود.

۵. از پس­‌زمینه بهترین استفاده را داشته باشید

پس‌­زمینه می­‌تواند حس چشم‌انداز را به خوبی به تصویر شما اضافه کند. همانند یک جاده پیچ در پیچ و یک آسمان دل خراش که حس جذابی به عکس می‌بخشد.

۶. از فیلترهای متنوع استفاده کنید

در تمام عکس‌­های خود به طور مکرر از یک فیلتر استفاده نکنید، حتی اگر عاشق آن فیلتر هستید! این کار باعث می­‌شود تمام تصاویر به اشتراک گذاشته یکسان به نظر برسد. هر فیلتر به گونه­‌ای طراحی شده است که برای نوع خاصی از عکس مناسب است.

می‌­توانید در مورد انواع فیلتر و نحوه استفاده، اطلاعات لازم را بدست آورید.

مواردی که در بالا ذکر شد، بخشی از قوانین عکسبرداری است. در صورتی که در اینستاگرام فعالیت دارید و می­‌خواهید عکس‌های جذابی به اشتراک بگذارید، مراحل بالا را دنبال کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 10 =

دکمه بازگشت به بالا