منطقه آزاد

با کشورهایی آشنا شوید که در آنها مصرف مواد مخدر قانونی است!

مثبت زندگی: از همان کودکی و نوجوانی در گوش‌مان خواندند که مبادا سراغ مواد مخدر بروی. این برای دوران نوجوانی و جوانی‌مان بود البته. بگذارید خاطره‌ای محو از روزهای کوذدکی را به یادتان بیاورم؛ وقتی یک معتاد در خیابان می‌دیدیم، از کسی که همراهمان بود سوال می‌کردیم: چرا این آقاهه لباس این شکلیه؟ چرا خم راه می‌ره… و کلی سوال دیگر.

از اعتیاد و مواد مخدر کلی خاطره و تصویر ریز و درست در پس ذهن‌مان باقی مانده که هیچ‌جوره فراموش نمی‌شود. اما جالب است بدانید که اعتیاد در همه کشورها غیرقانونی نیست. بعضی از کشورها هستند که مصرف مواد در آن‌ها هیچ اشکالی ندارد و تازه مشروع هم هست. همراه ما باشید تا در ادامه این مقاله با 10 کشوری آشنا شوید که مردم در آن آزادانه و بدون ترس از دستگیر شدن می‌توانند مواد مخدر و به خصوص ماریجوانا مصرف کنند.

۱. کامبوج

یکی از آن کشور‌هایی که می‌شود در عموم و به طور قانونی مواد مصرف کرد کامبوج است. شهروندان این کشوربه طور گسترده  وید و ماریجوانا دارند و حتی رستوران‌هایی به نام هپی رستوران وجود دارد که برایتان غذا را با ماریجوانا می‌پزند. شاید به نظرتان عجیب بیاید اما باید درگوشی به شما بگوییم این موضوع واقعیت دارد. هیچ مانعی هم برای ورود نوجوانان و جوانان به این رستوران‌ها نیست.

۲. پرتغال

پرتغال اولین کشور اروپایی است که مواد را غیر قانونی کرد چرا که بیشتر به مصرف دارویی آن توجه می‌کند. دولت بر این باور است که معتادها نباید به زندان بلکه باید به باز پروری و دوره‌های درمانی فرستاده شوند، این کشور پس از قانونی کردن استفاده با کاهش عجیبی در مصرف مواجه شد. حال یا این تصادفی است یا مردم آگاه‌تر شده‌اند. البته این نسخه برای تمام کشورها و همه مردم جهان جواب نمی‌دهد. اگر روزی سیاستمدار شدید، امتحانش نکنید لطفاً!

این نوشته را از دست ندهید  بهترین بازی‌های دونفره خانگی؛ ۳۰ بازی سرگرم‌کننده برای روزهای خانه‌نشینی

۳. هلند

آمستردام پایتخت هلند، یکی از بد‌ نام‌ترین شهر‌های دنیا در زمینه‌ی گردشگری مواد مخدر است پس قطعا جای هلند در این لیست است. در این کشور خرید ماریجوانا از کافی‌شاپ قانونی است اگر کم باشد، ولی قانون کمی نا‌ واضح است چرا که کافی‌شاپ‌ها اجازه ندارند از  فروشندگان خرید کنند. اما هر چه هست کسی با یک معتاد به هر مواد مخدری در این کشور کاری ندارد.

۴. مکزیک

مکزیک یکی از کشور‌هایی است که نرخ استفاده از مواد مخدر در آن نسبتا بالاست. دولت وقتی دید که بازار سیاه و کارتل‌های مواد مخدر در حال وارد صدمات جدی‌ای بوده و کشته‌های زیادی به بار می‌روند، استفاده از مواد را در سال 2009 قانونی کرد (مخصوصا هروئین و کوکائین ) تا شاید مکزیک به مکانی امن‌تر تبدیل شود. این که مکیزیک امن شد یا نه، در هاله‌ای از ابهام است.

۵. جمهوری چک

مواد خیلی هم در این کشور قانونی نیست اما مجازات آن مثل این است که بزنند پشت دست‌تان و از همین رو لازم نیست نگران زندان رفتن باشید. به علاوه شهروندان اجازه دارند که از مقادیر کم مواد مخدر لذت ببرند! شاید بگویید  در این کشور که مصرف مواد قانونی نیست، اماب دانید که هیچ منع قانونی هم وجود ندارد.

۶. اوروگوئه

در اوروگوئه استفاده از مواد هیچ گاه جرم تلقی نشده است اما از سال 2012 قانونی شده و حتی خود دولت ماریجوانا می‌فروشد. این کشور سخت در تلاش است تا استفاده از مواد را جزو تصمیماتی کند که دولت نباید در آن دخالت داشته باشد و امیدوار است که دیگر کشور‌ها هم به شهروندان‌شان این آزادی را بدهند. این که چه اتفاقی می‌افتد، هنوز مشخص نیست!

این نوشته را از دست ندهید  تغییر دکوراسیون منزل با ۷ ترفند کم هزینه!

۷. آرژانتین

آرژانتین یکی دیگر از کشور‌های آمریکای لاتین است که باور دارد بزرگسالان انقدر پخته هستند که بتوانند خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند و بنابراین مواد در این کشور قانونی است، البته تا وقتی که بر اثر استفاده‌ی آن به دیگران آسیبی رسانده نشود. هر چند باید به قانون‌گذاران این کشور گفت: مواد مخدر همیشه آسیب زننده است. خودمان را که بنیاد گول بزنیم.

۸. جاماییکا

جنبش راستافار که یکی از اعضای برجسته‌ی آن ستاره‌ی پاپ، باب مارلی بود به شدت در تغییر سیاست‌های استفاده از مواد این کشور موثر بود .

۹. اکوادور

اکوادور یکی از کشور‌های آمریکایی لاتین است که از سال 2008 مواد را قانونی کرده و اجازه‌ی نگهداری آن در مقادیر کم را به شهروندان داده است ولی همچنان فروش آن غیر قانونی است. مقدار موادی که هر شهروند می‌تواند داشته باشد هم بستگی به نوع مواد دارد، مثلا چیز‌های سبک مثل ماریجوانا تا 10 گرم و سنگین‌ها مثل هروئین از 80 تا 100 میلیگرم قانونی است و اگر از این حد تجاوز کند افراد ممکن است به دردسر بیفتد.

۱۰. کرواسی

کرواسی یکی از آن کشور‌هایی که مصرف مواد در آن آزاد است و بنابراین مردم از سن 15 تا 40 سالگی کلی ماریجوانا مصرف می‌کنند. در واقع مصرف مواد آزاد است اما خرید و فروش آن غیر قانونی بوده و در صورت مشاهده شما را به کمپ‌های باز پروری می‌فرستند و یا اگر جریمه شوید یا نقدی است یا خدمات اجتماعی انجام خواهید داد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا