خانه‌داری

با طریقه شستن سفره آشنا شوید

مثبت زندگی: صبحانه، ناهار، شام. بیشتر ما روزی ۳ وعده غذا می‌خوریم و در هر وعده به ارزش غذایی که می‌خوریم و روش پخت غذاهایمان توجه داریم اما نکته دیگری که معمولا از آن غفلت می‌کنیم، اهمیت سفره و سطحی است که روی آن غذا می‌خوریم؛ در حالی که این موضوع به‌طور مستقیم با سلامت ما ارتباط دارد.

در گذشته بیشتر از سفره‌‏های حصیری و پارچه ‌ای استفاده می‏شد اما این روزها بیشتر از سفره‎های پلاستیکی استفاه می‌‏شود. استفاده از این سفره‏‌ها به دلیل اینکه راحت‏‎تر تمیز می‌‏شوند و رطوبت و چربی غذا را به سطوح زیرین انتقال نمی‌دهند و همچنین تنوع بیشتری در طرح و رنگ دارند، رایج‌‏تر است. لکه شدن سفره و به وجود آمدن لکه‌های چربی، زردچوبه و خورشت روی آن عادی است. اما اگر این لکه‌ها روی سفره بمانند و خشک شوند پاک کردن آنها از سفره بخصوص سفره‌های پلاستیکی خیلی سخت است و با شستن و آب کشیدن معمولی از بین نمی‌روند. اگر شما هم با همچین مشکلی روبه رو هستید در اینجا در مورد بهترین روش برای از از بین بردن و پاک کردن لکه روی سفره پلاستیکی خواهید خواند.

پاک کردن لکه روی سفره پلاستیکی 

بیشترین لکه‌هایی که روی سفره به وجود می‌آید لکه چربی و زردی حاصل از انواع خورشت است. چرا خورشت؟ چون خورشت‌ها هم چرب هستند هم دارای زردچوبه و رب گوجه هستند که باعث می‌شوند سفره لک شود و به راحتی تمیز نشود. اما همانطور که گفتم این مشکل هم راهکار دارد.

مواد مورد نیاز: 

مایع ظرفشویی

سرکه

جوش شیرین

آب گرم

این نوشته را از دست ندهید  توصیه‌های فنگ شویی در مورد آینه‌ها در منزل

مراحل تمیز کردن: 

در یک تشت حدود ۲ لیتر آب گرم بریزید. در آن یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و نصف فنجان سرکه یک قاشق مرباخوری مایع ظرفشویی بریزید. سفره را در آن قرار دهید. ۵ دقیقه صبر کنید و بعد آن را خوب بشویید تا لک‌های چربی و زردچوبه آن برود. اگر هنوز لکه زرد روی سفره وجود دارد، برای پاک کردن لکه روی سفره از آفتاب کمک بگیرید. سفره را چند ساعت در نور مستقیم آفتاب پهن کنید تا تمام لک‌های سفره بطور کامل محو شود.

یک توصیه: برای اینکه سفره پلاستیکی هیچ وقت لک نشود. همیشه دستمال کاغذی در دسترستان باشد تا به محض ریختن چربی و خورشت روی سفره، آن را پاک کنید تا بعدا به زحمت نیافتید.

نکاتی در مورد پاک کردن سفره: 

زمانی که می‌خواهید سفره پاک کنید، از تاهای بزرگ استفاده کنید زیرا اگر سفره را تای کوچک بزنید، باعث چروک شدن سفره می‌شود.

اگر سفره شما بر اثر چربی لک گرفته است و با شستن هم از بین نمی‌رود می‌توانید سفره را بعد از شستن در آفتاب روی بند لباس پهن کنید و یک روز جلوی نور آفتاب بگذارید با این کار نور خورشید لکه‌های سفره را از بین می‌برد.

سفره‏‌هایی انتخاب کنید که پشت ورویشان معلوم است تا راحت بتوانید همیشه از سطح رویی سفره استفاده کنید. سفره‏‌های پشت کرک‏دار گرد و خاک و آلودگی بیشتری به خودشان می‌گیرند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا