زنان

با 10 زن قدرتمند در دنیا آشنا شوید

مثبت زندگی: زنان زیادی در دنیا وجود دارند که دارای قدرت زیادی بوده و تاثیر بزرگی در زندگی روزمره انسان‌ها در مناطق مختلف جهان دارند، به همین دلیل تهیه لیستی که شامل قدرتمندترین و با نفوذترین زنان در دنیا باشد کمی مشکل است. افرادی که در این لیست می‌بینید با مشکلات زیادی روبرو بوده‌اند و توانسته‌اند تا به خوبی از سد موانعی که در سر راه آنها قرار داشته گذر کنند. به این نکته نیز باید توجه داشت که به طور سنتی در اکثر جوامع مردان در پست‌های بالای مدیریتی و ریاستی قرار دارند و به همین دلیل کار این زنان برای رسیدن به رتبه‌های بالا سخت تر از مردان بوده است. این لیست توسط موسسه معتبر فوربز تهیه شده. همراه ما باشید تا با ده‌ تا از قدرتمندترین زنان دنیا آشنا شوید.

1.آنگلا مرکل (Angela Merkel)

آنگلا دوروتئا مرکل از سال 2006 تاکنون همواره به عنوان قدرتمندترین زن در دنیا مطرح بوده است. او که یک سیاستمدار کهنه کار آلمانی است در تاریخ 17 جولای 1954 در‌هامبورگ متولد شده و در حال حاضر به عنوان هشتمین صدراعظم آلمان مشغول به کار است. او از سال 1973 تا 1978 در دانشگاه لایپزیک به تحصیل فیزیک پرداخت و در نهایت مدرک دکترای شیمی فیزیک خود را در سال 1986 دریافت کرد. او نخستین بار به هنگام انقلاب‌های ۱۹۸۹ وارد عرصه سیاسی شد و در سال ۱۹۹۰ به معاونت سخنگوی اولین دولت دموکراتیک آلمان شرقی منصوب شد. مرکل در سال 2000 به عنوان اولین زن در تاریخ حزب دموکرات مسیحی آلمان، به رهبری این حزب برگزیده شد. او همچنین پیش از رسیدن به صدراعظمی به عنوان وزیر زنان و جوانان نیز مشغول به کار بوده است. ثروت او حدود 11.5 میلیون دلار تخمین زده شده.

این نوشته را از دست ندهید  علائم عفونت رحم، درمان و روش‌های جلوگیری از آن

2. هیلاری کلینتون (Hillary Clinton)

هیلاری داین رادام کلینتون در 26 اکتبر 1974 در ایلینوی آمریکا متولد شده. او یک سیاستمدار آمریکایی و دومین زن پر قدرت در دنیاست. او در سال 1969 مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه ولزلی و سپس دکتری عالی حقوق خود را در سال 1973 از مدرسه حقوق ییل دریافت کرد. هیلاری بین سالهای 1993 تا 2001 بانوی اول آمریکا و از سال 2009 تا 2013 به عنوان وزیر امور خارجه این کشور مشغول به کار بود. او همچنین اولین زنی است که از ایالت نیویورک به سنا راه پیدا می‌کند. او در سالهای 2008 و 2016 به عنوان یکی از نامزدهای حزب دموکرات فعالیت‌های انتخاباتی خود را شروع کرد اما در هر دو دوره با شکست مواجه شد. ثروت او 45 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

3. جنت یلن (Janet Yellen)

جنت لوییز یلن سومین زن پرقدرت در دنیاست. این اقتصاد دان معروف در تاریخ 13 اگوست سال 1964 در نیویورک متولد شده. او در سال ۱۹۶۷ از دانشگاه براون مدرک کارشناسی اقتصاد گرفت و در سال ۱۹۷۱ مدرک دکترای خود را از دانشگاه ییل دریافت کرد. یلن اولین زن در تاریخ ۱۰۰ ساله تأسیس بانک مرکزی آمریکا است که عهده‌دار سمت ریاست بانک مرکزی این کشور می‌شود. او پیش از این و از سال 2010 تا 2014 نائب رئیس هیئت مدیره فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) بود. او سومین زن تاثیرگذار دنیاست و ثروت او حدود 13 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

4. ملیندا گیتس (Melinda Gates)

ملیندا آن در تاریخ 15 آگوست 1964 در تگزاس متولد شد. او همسر بیل گیتس و یکی از مدیران سابق مایکروسافت است. پروژه‌های انکارتا، اکسپدیا و مایکروسافت باب تحت مدیریت او بوده‌اند. او همچنین در کارهای خیرخواهانه و بشردوستانه فعالیت زیادی داشته است. ملیندا مدرک لیسانس خود را در رشته علوم کامپیوتر و اقتصاد از دانشگاه دوک در سال ۱۹۸۶ میلادی و مدرک MBA را از مدرسهٔ تجارت فوکوآ دانشگاه دوک در سال ۱۹۸۷ میلادی دریافت کرد. در لیست مجله فوربز ملیندا گیتس به عنوان چهارمین زن تاثیرگذار دنیا معرفی شده است. ثروت او و همسرش بیش از 85 میلیارد دلار است.

این نوشته را از دست ندهید  رشته‌های مناسب برای خانم‌ها

5. مری بارا (Mary Barra)

مری ترزا بارا در 24 دسامبر سال 1961 در میشیگان متولد شده. او دارای مدرک مهندسی برق از دانشگاه کترینگ و کارشناسی ارشد MBA از استنفورد آمریکا است. بارا از سال 2014 به عنوان مدیرعامل و مدیر ارشد اجرایی در شرکت جنرال موتورز مشغول به کار است، او اولین زنی است که در یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی توانسته به رده‌های بالای مدیریت راه پیدا کند. مری پیش از رسیدن به مدیرعاملی جنرال موتورز به عنوان معاونت توسعه جهانی محصول، خرید و زنجیره تامین این شرکت مشغول به کار بود. در سال 2016 مجله فوربز بارا را در رتبه پنجم قدرتمندترین زنان دنیا قرار داد.

6. کریستین لاگارد (Christine Lagard)

کریستین مادلین اودته لاگارد که در رتبه ششم از لیست ما قرار گرفته در تاریخ یکم ژانویه 1956 در پاریس متولد شده. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های زبان انگلیسی و حقوق از دانشگاه غربی پاریس است. او ابتدا در دولت دومینیک دو ویلپن به عنوان وزیر تجارت و وزیر کشاورزی و ماهیگیری انتخاب شده و سپس به عنوان اولین وزیر اقتصاد زن در یکی از دولت‌های جی 8 (هشت اقتصاد بزرگ دنیا) شروع به کار کرد. همچنین او در سال 2015 اولین زنی بود که به عنوان رئیس صندوق بین‌المللی پول انتخاب شد. در سال 2009 موسسه فاینشنال تایمز لاگارد را به عنوان بهترین وزیر اقتصاد در بین کشورهای اتحادیه اروپا معرفی کرد. او در رتبه ششم از قوی ترین و تاثیرگذارترین زنان دنیا قرار دارد.

7. شریل سندبرگ (Sheryl Sandberg)

شریل کارا سندبرگ در 28 آگوست سال 1969 در واشنگتن دی سی آمریکا متولد شده. او یک مدیر حوزه فناوری، کنشگر و نویسنده آمریکایی است. او موسسه لین این (LeanIN) را پایه گذاری کرده و در حال حاضر مدیر ارشد عملیاتی فیسبوک است. او در سال 2012 اولین زنی بود که به هیئت مدیره فیسبوک راه پیدا کرد. او پیش از این به عنوان قائم مقام بخش عملیات و فروش جهانی آنلاین در شرکت گوگل مشغول به کار بود. سندبرگ در لیست مجله تایمز به عنوان یکی از صد شخصیت تاثیرگذار دنیا معرفی شده است. ثروت او بدلیل سهام زیادی که در شرکت فیسبوک دارد حدود 1.65 میلیارد دلار تخمین زده شده.

این نوشته را از دست ندهید  سن بالاترین میل جنسی زنان؛ 27 تا 45 سالگی

8. سوزان وویچیتسکی (Susan Diane Wojcicki)

سوزان دایان وویچیتسکی در پنجم جولای سال 1968 در کالیفرنیا متولد شده و یکی از مدیران ارشد تکنولوژیکی در آمریکا است. او ابتدا در دانشگاه‌ هاروارد به تحصیل ادبیات و تاریخ پرداخت و سپس کارشناسی ارشد خود را در رشته اقتصاد از دانشکاه کالیفرنیا و مدرک MBA خود را از موسسه اقتصادی UCLA اندرسون دریافت کرد. در سال ۱۹۹۸ سرگئی برین و لری پیج (بنیان‌گذاران گوگل) گاراژ خانهٔ وویچیتسکی را اجاره کرده و نخستین دفتر گوگل را برپا کردند. او در سال ۱۹۹۹ نخستین مدیر بازاریابی گوگل شد و از سال 2014 به عنوان مدیرعامل یوتیوب مشغول به فعالیت است. ثروت او در حال حاضر حدود 410 میلیون دلار است.

9. مگ ویتمن (Meg Whitman)

مارگارت کوشینگ که بیشتر با نام مگ ویتمن شناخته می‌شود در چهارم آگوست سال 1956 در نیویورک متولد شده است. او دارای مدرک اقتصاد از دانشگاه پرینستون و MBA از دانشگاه‌ هاروارد است. او یک تحلیلگر سیاسی و مدیر اقتصادی موفق در آمریکا بوده و در حال حاضر مدیر ارشد اجرایی شرکت هیولت پاکارد (HP) است. مگ همچنین بین سالهای 1998 تا 2008 رئیس و مدیر ارشد اجرایی شرکت eBay بوده است. او در سال 2014 به عنوان بیستمین و سال 2016 به عنوان نهمین زن قدرتمند دنیا از سوی مجله فوربس انتخاب شده است. ثروت او حدود 3 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

10. آنا پاتریسیا بوتین (Ana Patricia Botín)

آنا پاتریسیا متولد چهارم اکتبر 1960 بوده و یک بانکدار اسپانیایی است. او در سال 2014 به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر ارشد اجرایی گروه سانتاندر انتخاب شد و به این ترتیب به چهارمین عضو خانواده بوتین تبدیل شده که این سمت مهم را داشته‌اند. او پیش از این از سال 2010 مدیرعامل شرکت سانتاندر انگلستان بود. آنا تاکنون چندین بار از طرف مجله فوربز (فوربس) به عنوان یکی از قدرتمتدترین زنان دنیا انتخاب شده است. همچنین موسسه Woman’s Hour در سال 2013 او را به عنوان قدرتمندترین زن انگلستان معرفی کرده است. در لیست سال 2016 فوربز بوتین در رتبه دهم قدرتمندترین زنان دنیا قرار گرفته است. ثروت شخصی او حدود 70 میلیون پوند تخمین زده شده است.

این نوشته را از دست ندهید  کارهایی که زنان باید بعد از رابطه جنسی انجام دهند
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا