تناسب اندام

با ترسنا‌ک‌ترین روش لاغری آشنا شوید

تماشای فیلم‌های ترسناک به کاهش وزن کمک می‌کند

مثبت زندگی: میزان سودی که از تماشای یک فیلم ترسناک خواهید برد به میزان ترسناک بودن فیلم برای شما و از همه مهم‌تر به مقداری که شما می‌خواهید ترسانده شوید بستگی دارد. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ توسط محققان دانشگاه وست مینستر در بریتانیا انجام شد از ۱۰ داوطلب خواستند که ۱۰ فیلم ترسناک متفاوت را تماشا کنند و همزمان ضربان قلب، مقدار تنفس اکسیژن و میزان برون داد دی اکسید کربن در آن‌ها به دقت بررسی می‌شد. در این میان فیلم «درخشش» (The Shining) با بازی جک نیکلسون به عنوان فیلمی که بیشتری کالری را در بیننده می‌سوزاند معرفی شد. شخصی که این فیلم را تماشا می‌کرد در طول تماشای آن ۱۸۴ کالری سوزانده بود که معادل مقدار کالری‌هایی است که یک مرد بالغ ۶۵ کیلویی در طول ۴۰ دقیقه پیاده روی در کاهش وزن خواهد سوزاند.

فیلم‌های «آرواره‌ها» (Jaws) و «جن گیر» (The Exorcist) نیز به ترتیب با ۱۶۱ و ۱۵۸ کالری در مکان‌های بعدی قرار داشتند. به گفته‌ی ریچارد مکنزی، از اعضای این گروه تحقیقاتی، محرک استرس زا که در این مورد یک فیلم ترسناک است باعث آزاد شدن هورمن آدرنالین شده که قدرت دفاعی سیستم عصبی بدن را افزایش می‌دهد و در واقع عکس العمل مبارزه یا فرار این سیستم به نحو چشمگیری بیشتر از قبل می‌شود. علاوه بر افزایش ضربان قلب، این عکس العمل باید انتقال انرژی از منابع بدنی شده به طوری که در صورت بحرانی‌تر شدن اوضاع توان مبارزه و یا فرار را داشته باشید. این مطالعه در مقیاسی بسیار کوچک انجام شده اما مطالعات دیگری نیز به انجام رسیده که نشان می‌دهند ترسیدن می‌تواند فوایدی را برای سلامتی انسان داشته باشد. همراه ما باشید تا با ترسناک‌ترین روش لاغری آشنا شوید.

این نوشته را از دست ندهید  چطور یک رژیم غذایی سالم اما ارزان داشته باشیم؟

ترسناک‌ترین روش برای کاهش وزن 

کاهش وزن و داشتن اندامی مناسب از جمله مواردی است که بسیاری از افراد به دنیال آن هستند. این آرزو نه فقط به خاطر اندامی زیبا بلکه به خاطر سلامتی نیز هست. راه‌های بسیاری زیادی تا به حال برای کاهش وزن نام برده شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به خوردن فلفل و یا ورزش‌های طاقت فرسا اشاره کرد. به تازگی در تحقیقاتی که در دانشگاه “وست مینستر” انجام شده است مشخص شد که دیدن فیلم‌های ترسناک نیز می‌تواند به شما در داشتن اندامی مناسب و کاهش وزن کمک کند. در این تحقیقات، نتایج از این قرار بود که تماشای فیلم‌های ترسناک به مدت ۹۰ دقیقه می‌تواند تا ۱۱۳ کالری بسوزاند که این به اندازه نیم ساعت پیاده روی برای کاهش وزن و یا خوردن یک تخته شکلات است. در این تحقیقات همچنین مشخص شد فیلم‌هایی که باعث می‌شود تا بیننده لحظه‌ای از روی صندلی‌اش تکان بخورد بهترین عملکرد را در سوزاندن کالری و کاهش وزن دارند.

بررسی‌ها در مورد فیلم ترسناک چه می‌گویند؟ 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در طول تماشای فیلم‌های ترسناک میزان کالری سوزی برای کاهش وزن به طور متوسط یک سوم زمانی که داوطلب‌ها در حال استراحت بوده‌اند افزایش یافته است. نبض این افراد نیز دو برابر شده است. فیلم‌های ترسناک باعث بالا رفتن ضربان قلب می‌شوند. نبض تندتر می‌زند، قلب خون بیشتری پمپاژ می‌کند و بدن با افزایش آدرنالین مواجه می‌شود. ترشح سریع آدرنالین مربوط به استرس و یا ترس، اشتها را کاهش می‌دهد و در نهایت باعث کالری سوزی و کاهش وزن بیشتر می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  3 غذای عالی برای کوچک کردن شکم

تفاوت ترس و اضطراب را در مغز مشخص می‌کند 

تماشای فیلم‌های ترسناک به شناسایی پردازش احساساتی مثل ترس و اضطراب کمک می‌کند. تماشای فیلم‌های ترسناک به شناسایی پردازش مغز در اضطراب و ترس کمک می‌کند. اطلاعات وقایع ترسناک برای بقای روزانه مفید است. با این حال، گاهی ترس منجر به اضطراب و سایر اختلالات روانی می‌شود. محققان دانشگاه کالیفرنیا با استفاده از الکترودهای داخل آمیگدال و هیپوکامپوس در ۹ نفر از افرادی که صحنه‌های ترسناک تماشا می‌کردند، این بررسی را انجام دادند و به نتایجی دست یافتند. به گفته عضو فعال این گروه مطالعاتی، این دو منطقه در مغز نقش کلیدی در به رسمیت شناختن محرک‌های عاطفی و رمزگذاری آنها در خاطرات دارد.

به تخلیه احساسات منفی‌تان کمک می‌کند

از دیدگاه فلسفی داستان‌های ترسناک و نمایشنامه‌های مهیج خشونت آمیز، به این دلیل برای مردم جذاب و گیرا هستند که فرصت تخلیه احساسات منفی افراد را در اختیارشان قرار می‌دهد. طبق استدلال ارسطو علت اصلی گرایش به تماشای فیلم‌های ترسناک این است که سبب آزاد شدن احساسات پرخاشگرایانه فروخورده افراد می‌شود. اما بنا به گفته روانشناس دیگری، تماشای این فیلم‌ها سبب افزایش پرخاشگری در انسان‌ها می‌شود.

احساس امنیت بیشتری می‌کنید 

ترسنا‌ک‌ترین روش لاغری

افراد با شنیدن موسیقی غم انگیز و تماشای فیلم‌های ترسناک درگیر ۲حس غم و امنیت می‌شوند و این اشخاص معمولاً پس از شنیدن این نوع موسیقی‌ها، توصیف و دلیل خاصی از ایجاد حس غم در خود ندارند. علت ایجاد حس امنیت و آرامش بعد از مشاهده فیلم‌های ترسناک و یا شنیدن موسیقی غمناک این است که فرد فاصله‌ی میان واقعیت و رویا را درک می‌کند، به طوری که پس از تماشای فیلم، زمانی که خود را از شرایط و موقعیت قهرمان فیلم دور می‌بیند، احساس امنیت و آرامش در وی ایجاد می‌شود. 

این نوشته را از دست ندهید  آیا بیشتر عرق کردن در ورزش مساوی با چربی‌سوزی بیشتر است؟

فواید دیدن فیلم ترسناک برای زنان 

فیلم ترسناک برای زنان مفید است بسیاری از زنان علاقه‌ای به دیدن فیلم‌های ترسناک ندارند در حالی که جالب است بدانید دیدن این فیلم‌ها برای مغز و روان آنها خوب است. محققان می‌گویند دیدن فیلم‌های ترسناک باعث می‌شود مغز انرژی بیشتری تولید کند و حاملان عصبی مانند دوپامین، سروتونین و گلوتامات را فعال کند. این هورمون‌ها زنان را آماده مقابله می‌کند. پیام تهدید به ناحیه‌ای از مغز که به سیستم لمفاتیک مرتبط است ارسال می‌شود. این امر سبب تحریک غدد فوق‌کلیوی و تولید آدرنالین می‌شود که خود مسبب ترشح هورمون ضددرد است. ۳۰ دقیقه بعد از آنکه زنان فیلم ترسناک می‌بینند آرامش یافته و سیستم ایمنی آنها قوی‌تر می‌شود.

شاید علاقه شما به فیلم ترسناک تقصیر جامعه باشد 

مدیریت شادی و مهندسی هیجان برای هر جامعه‌ای لازم است، باید در هر جامعه‌ای شور، هیجان و شعف به زندگی جاری شود تا آدمها به دنبال مواد مخدر، محرک، رفتارهای نابه‌هنجار خطرآفرین نروند، زمانی که مدیریت شادی در یک جامعه نباشد افراد سعی می‌کنند با حداقل امکاناتی که در اختیار دارند، حداکثر هیجان را خلق کنند. در چنین جوامعی رفتارهای انحرافی جنسی- آمیزشی، مواد مخدر و محرک و سود جستن از فیلم‌های اکشن یا هراسناک رواج پیدا می‌کند.

مکان مناسب جهت دیدن فیلم 

موقع دیدن فیلم ترسناک به هیچ وجه من الوجوه وسط اتاق یا سالن ننشینید و پشتتان را خالی نکنید. چون اگر آدم ترسویی باشید و در تاریکی به تماشای فیلم نشسته باشید در لحظه‌های هولناک فیلم به قدری غرق ماجرا می‌شوید و شخصیت‌های فیلم برایتان واقعی می‌شوند که موقع تماشای فیلم توهم حمله شخصیت‌های فیلم می‌تواند بیش از اندازه برایتان آزار دهنده باشد.

این نوشته را از دست ندهید  ۶ آسیب احتمالی مصرف خودسرانه مکمل‌‌های ویتامینی

اگر ترسو هستید ولی فیلم ترسناک دوست دارید

بعد از اینکه فیلم تمام شد، یک دل سیر ترسیدید و مزه هیجان به جانتان نشست. از جایتان بلند شوید و چراغ‌ها را روشن کنید و به همدیگر لبخند بزنید. شایع‌ترین معضل و مشکلی که بیشتر افراد با دیدن فیلم ترسناک دارند وحشت بعد از اتمام فیلم است چیزی که تا چند روز با آن درگیر هستند و دست از سرشان بر نمی‌دارد. یکی از کارهایی که می‌شود برای تمام شدن این کار انجام داد تماشای پشت‌صحنه فیلم بعد از اتمام آن است چون دیدن آن به شما کمک می‌کند که ترستان را کم کنید و به زندگی طبیعی بر گردید. اگر هم به پشت‌صحنه فیلم دسترسی نداشتید تا چند شب قبل از خواب به محض یادآوری صحنه‌های دلهره‌آور مدام این جمله را برای خودتان تکرار کنید: “این فقط یک فیلم بود”.

.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 15 =

دکمه بازگشت به بالا