سیاحت

با این تجربیات تور استانبول را 20 تا 50 درصد ارزان‌تر می‌خرید

مثبت زندگی: دو دسته از انواع تورهای استانبول ارزان و یا خیلی ارزان هستند؛ تورهای لحظه آخری و تورهای ارزان استانبول. اما فرق آنها چیست؟ در نگاه اول که تیتر این مقاله را می‌خوانید ممکن است فکر کنید که تبلیغاتی است و در آن اغراق شده است، اما در ادامه خواهید دید که با دانستن نکات و قلق هایی می‌توانید صرفه جویی قابل توجهی در خرید توراستانبول کنید.

تورهای خیلی ارزان استانبول چه نوع تورهایی هستند؟

2 دسته از انواع تورهای استانبول ارزان و یا خیلی ارزان هستند؛ تورهای لحظه آخری و تورهای ارزان استانبول. اما فرق آنها چیست؟تورهای لحظه آخری استانبول تورهایی هستند که در روزهای آخر منتهی به آغاز تور باز می‌شوند. این تورها به این دلیل ارزان هستند که ظرفیتشان تکمیل نشده است و از این رو آژانس‌های گردشگری این ظرفیت‌های باقیمانده را با قیمت پایین‌تری عرضه مي‌کنند تا تکمیل شوند.

قیمت تورهای لحظه آخری عموما 20 تا 50 درصد پایین‌تر از قیمت معمول تورهای استانبول است. تورهایی که با عنوان تور ارزان استانبول عرضه می‌شوند تورهایی هستند که از پروازهای اکونومی و هتل‌های 2، 3 و یا 4 ستاره در پکیج تور استفاده می‌کنند و به همین دلیل به طور میانگین ارزان‌تر از تورهای دیگر هستند. 

کدام بهتر است؟ تور لحظه آخری یا تور ارزان استانبول؟

این مساله به 2 عامل بستگی دارد، یکی زمان سفرتان و دیگری نوع هتلی که می‌خواهید در آن اقامت کنید. حالا چطور؟در صورتی که می‌خواهید تور لحظه آخری استانبول بخرید، باید چمدانتان بسته باشد و آماده سفر باشید. زیرا همان طور که بالاتر نوشتیم، این نوع تورها در روزهای آخر منتهی به تور باز می‌شوند.

این نوشته را از دست ندهید  ۹ حقیقت درباره‌ خشونت فیزیکی مردان علیه زنان - قسمت دوم

بنابراین اگر آماده سفر هستید، تور لحظه آخری می‌تواند گزینه مقرون به صرفه‌ای برایتان باشد. اگر می‌خواهید تور ارزان استانبول بخرید، مانند تورهای لحظه آخری محدودیت زمانی ندارید، اما باید آماده سفر با پرواز اکونومی و اقامت در هتل‌های 2 یا 3 ستاره باشید، زیرا مهم‌ترین عاملی که باعث ارزان‌تر شدن این تورها می‌شود نوع پرواز و هتل است.

نزدیک‌ترین تورهای لحظه آخری چه زمانی برگزار می‌شود؟

این مساله مشخص نیست، اما اگر بخواهیم بر اساس تجربه‌مان نزدیک‌ترین تورهای لحظه آخری را پیش‌بینی کنیم، بهمن و اسفند ماه امسال، ایام بعد از تعطیلات نوروز و روزهای اول هفته زمان‌های کم ترافیک سفر به استانبول و فرصت خوبی برای خرید تورهای لحظه آخری است. با توجه به اینکه زمان دقیق تور مشخص نیست و به محض باز شدن پر می‌شوند، پیشنهاد می‌کنیم در خبرنامه آژانس‌های هواپیمایی عضو شوید تا به محض باز شدن این تورها مطلع شوید و اقدام کنید.

زمستان امسال می‌خواهم به استانبول سفر کنم. چه توری برایم مناسب است؟

پاسخ به این سوال به این مساله بستگی دارد که آیا در زمان سفرتان جشنواره‌های زمستانی و یا نمایشگاه فصلی در استانبول برگزار می‌شود یا خیر. برندهایی مانند ال سی واکیکی، وای لاندن، افرور، توین، دی فاکتو و … در هر 4 فصل سال جشنواره‌های خرید زمستانی برگزار می‌کنند و آفرهای ویژه‌ای ارائه می‌دهند.

بسیاری از هموطنان‌مان با انگیزه شرکت در این جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها به استانبول سفر می‌کنند. بنابراین با توجه به اینکه در زمان برگزاری این مراسم تقاضا برای خرید تورهای استانبول بالا می‌رود، طبیعی است قیمت‌ها اندکی بالاتر از حالت معمول برود، اما در زمان‌های دیگر قیمت تور استانبول در زمستان کمتر از دیگر زمان‌ها است. 

این نوشته را از دست ندهید  با عجایب هفتگانه جهان در سال 2019 آشنا شوید

علت اختلاف قیمت تورهای استانبول در زمستان چیست؟

به طور کلی مهم‌ترین عواملی که روی قیمت تورهای استانبول اثر می‌گذارند عبارتند از سود آژانس مسافرتی و پکیج تور. هر قدر سود موردنظر آژانس مسافرتی بیشتر باشد قیمت تور موردنظر بیشتر است. همچنین نوع خدماتی که در پکیج‌ها ارائه می‌شوند نیز متفاوت است. مثلا در بعضی از پکیج‌ها تورلیدر فارسی، تورلیدر محلی، انجام خدمات گشت شهری، پرداخت عوارض خروج از کشور و … نیز ارائه می‌شود که روی قیمت تور اثر می‌گذارند. 

ارزان‌ترین محل اقامت در زمستان را بر چه اساسی انتخاب کنیم؟

این مساله به تعدادتان بستگی دارد. اگر دسته جمعی به استانبول سفر می‌کنید هتل آپارتمان برایتان به صرفه‌تر است، اما اگر انفرادی و یا 2 نفره به استانبول سفر می‌کنید، هتل گزینه مناسب‌تری است. اگر هم دنبال منطقه ارزان برای اقامت هستید، منطقه آکسارای یکی از مناطق ارزان برای اقامت است. 

قلق دیگری در انتخاب تور ارزان مانده که نگفته باشیم؟

بله؛ ساعت پرواز!به طور کلی پروازهای صبح به استانبول تقاضای بالایی دارند و گران‌تر از پروازهای عصر و شب هستند. بنابراین در پروازهای صبح منتظر باز شدن تورهای لحظه آخری نباشید و برای این نوع تورها روی پروازهای عصر و شب حساب باز کنید.

همچنین درباره ساعت پرواز در تور خیلی ارزان استانبول این نکته را در نظر بگیرید که اگرچه ممکن است با پرواز در عصر و یا شب هزینه کمتری بپردازید، اما هزینه اقامت در شب هم به هزینه‌هایتان اضافه می‌شود. از این رو حتما با آژانس فروشنده تور مورد نظرتان مشورت کنید تا ببینید پرواز در صبح به صرفه‌تر است یا پرواز در عصر و شب!

این نوشته را از دست ندهید  موهای سفید را چگونه در منزل رنگ کنیم؟
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا