آخرین نوشته هادکوراسیون

با این ایده‌ها پاییز را به خانه بیاورید

مثبت زندگی: مادرم عاشق سرسبزی است. اگر گل و گلدانی می‌خرد فارغ از این‌که بداند گل می‌دهد یا نه، فقط دوست دارد رنگ سبزش توی خانه باشد و بنشیند به تماشایش. معمولا در بیشتر نقاط چشم‌انداز خانه هم یک گلدان می‌گذارد تا همه جا سرشار باشد از رویش و سبزینگی. اما همین آدم عاشق سرسبزی هر سال پاییز یا از برگ‌های درخت سیب خودمان یا از برگ‌های چنار بیرون و یا تلفیقی از این دو را دسته می‌کند، یک نخ دورشان می‌پیچد و می‌گذارد توی یک کوزه‌سفالی. چون معتقد است آن‌ها هم قشنگی خودشان را دارند. حیف است از آن‌ها لذت نبریم.

در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد چطور حال و هوای پاییزی را مهمان خانه‌هایتان کنید.

اگر به سایت‌های مخصوص طراحی داخلی منزل یا شبکه‌های اجتماعی مخصوص اشتراک گذاری تصاویر سر زده باشید حتما دیده‌اید آن‌ها هم پر هستند از ایده‌هایی برای استفاده از این عناصر طبیعی و قشنگ پاییزی و زیباتر کردن خانه‌ها در این فصل؛ با هم چند تایشان را مرور می‌کنیم.

دسته‌گل پاییزی

برگ‌های پاییزی را جمع کنید. می‌توانید آن‌ها را بر اساس اندازه از بزرگ به کوچک بچینید دور هم، با یک نخ محکم ببندید و در گلدان بگذارید. اگر دوست داشتید می‌توانید دور آن‌ها را یک روبان ببندید. در این حالت شما به‌سادگی صاحب یک دسته‌گل با رنگ‌های متنوع زرد، نارنجی، قرمز و حتی سبز شده‌اید. بعضی‌ها با برگ‌های نرمی مثل برگ خرمالو گل‌هایی شبیه گل رز پارچه‌ای درست می‌کنند.

نکته: اگر گل‌ها به خاطر اندازه متفاوت دمبرگ‌هایشان، خوب کنار هم چفت نمی‌شوند بهتر است اول یک تکه چوب نازک و صاف به قطر یک مداد پیدا کنید بعد برگ‌ها را دور آن جمع کنید.

این نوشته را از دست ندهید  مهم‌ترین نکات خانه داری که در هیچ جا نخوانده‌اید

گلدان پاییزی

برای درست کردن گلدان پاییزی هم می‌شود از برگ‌های پاییزی استفاده کرد هم شاخه‌های خشک. شما می‌توانید برگ‌های مختلف پاییزی را قبل از افتادن از درخت بچینید، یک روبان دور آن‌ها ببندید و در گلدان بگذارید. برگ‌ها مثل گل‌های شاخه بریده چند روز در آب‌تر و تازه می‌مانند. برای تکمیل این ایده بهتر است اصل تضاد بین رنگ‌های گرم و سرد را به نفع دکور پاییزی خانه‌تان به کار ببرید. مثلا برگ‌های زرد، قرمز و نارنجی را در گلدان‌های آبی آسمانی بچینید.

یا این‌که یک گلدان بلور ساده را که بهتر است بلند و استوانه‌ای باشد درنظر بگیرید. در آن را با میوه‌های کاج پر کنید و تعدادی شاخه خشک را در آن بچینید؛ و از شاخه‌ها روبان‌های رنگی یا برگ‌های کوچک پاییزی آویزان کنید.

تابلو‌های پاییزی

درست کردن تابلو با برگ‌های پاییزی روش‌های مختلفی دارد که هرکسی مطابق سلیقه‌اش می‌تواند آن را درست کند مثلا:

۱. اگر در خانه قاب عکس‌هایی دارید که استفاده نمی‌شوند یا حتی می‌خواهید عکس موجود در قاب عکس‌های فعلی را تغییر دهید می‌توانید با آن‌ها یک تابلو پاییزی بسازید. برای این‌کار یک مقوای تیره یا کاهی را به عنوان پس زمینه انتخاب کنید و برگ یا برگ‌های مورد نظر را روی آن بچسبانید. قاب‌ها را می‌توانید در هر جایی از خانه مثل بالای شومینه، روی میز کنار آن و هر جای دلخواه دیگری بچینید.

۲. یک تکه مقوای محکم مستطیل شکل تهیه کنید. ابعاد آن بستگی به محل نصبش دارد. روی آن طرح یک برگ بزرگ چنار بکشید. بعد برگ‌های چنار جمع‌آوری شده را داخل طرح بچسبانید تا در پایان تابلویی پر از برگ چنار داشته‌باشید. برای ساقه این برگ بزرگ هم از یک چوب خشک پاییزی استفاده کنید.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه بدافزار یا ویروس را از دستگاه اندروید خود حذف کنیم؟

نکته: می‌توانید قبل از کشیدن طرح برگ، روی مقوا را با کاغذ رنگی یا فابریانو به رنگ مورد نظرتان بپوشانید.

نکته: به جای مقوا می‌توانید از چوب هم استفاده کنید، اما باید میزان بیشتری هزینه کنید.

نکته: برای براق‌تر شدن رنگ برگ‌ها روی آن‌ها کمی اسپری براق کننده بزنید یا اکلیل طلایی بپاشید.

۳. برای درست کردن تابلو می‌توانید در کنار برگ‌های پاییزی، از شاخه‌های خشک درختان هم استفاده کنید. مثلا در زمینه کار شاخه‌ها را بچسبانید بعد برگ‌ها را هنرمندانه به شاخه‌ها چسبانده و چند میوه بلوط یا پیراکانتا به آن‌ها اضافه کنید.

۴. به جای یک تابلوی بزرگ، می‌توانید تابلو‌های کوچکی بسازید. یعنی هر برگ را روی یک کاغذ کوچک مربعی بچسبانید و آن‌ها را روی دیوار خانه بزنید.

جاشمعی‌های پاییزی

جاشمعی‌ها مکمل تابلو‌های پاییزی‌اند و شمع‌ها تداعی‌کننده حس گرما و آرامش خانه. برای ساختن جاشمعی، ساده‌ترین راه آن است شیشه‌های خالی مربا را بشویید. برگ‌های پاییزی را از بیرون به شیشه‌ها بچسبانید و داخل شیشه را شمع‌های کوچک وارمری بگذارید. اگر دوست داشتید جا شمعی جلوه بیشتری داشته‌باشد دور شیشه را با روبان متناسب با رنگ برگ یا نخ کنفی پاپیون بزنید.

نکته: ممکن است بخواهید شیشه‌ها را برای کار دیگری هم استفاده کنید. پس برای چسباندن برگ‌ها از چسب استفاده نکنید. به جای این کار می‌توانید همان روبان یا نخ کنفی را دور برگ گره بزنید.

ریسه‌های پاییزی

براساس اندازه برگ‌های جمع آوری شده، تکه‌هایی از کاغذ سفید، رنگی یا روزنامه را ببرید و برگ‌ها را وسط آن‌ها بچسبانید. لبه بالایی کاغذ‌ها را کمی برگردانید و منگنه کنید تا بتوانید یک نخ کنفی یا روبان را از آن‌ها رد کنید. این ریسه ساده برای آویزان کردن از بالای شومینه زیباست. اگر فکر می‌کنید گرمی رنگ برگ‌ها کم است می‌توانید با رنگ و قلم‌مو کمی پررنگ‌ترشان کنید. البته ریسه‌ها را می‌توان با برگ‌ها هم به تنهایی درست کرد به صورتی‌که برگ‌ها با فاصله از یکدیگر به نخ بکشید و بعد آویز ساخته شده را در هرجایی که دوست دارید نصب کنید.

این نوشته را از دست ندهید  دلایلی غیرمعمول برای سردردها؛ از یخ‌زدن مغز تا محکم‌بستن مو

حلقه‌گل پاییزی

یکی دیگر از روش‌های مرسوم آوردن پاییز به خانه، درست کردن حلقه گل با برگ‌های پاییزی و چسباندن آن پشت در ورودی خانه یا پشت در اتاق‌هاست. همچنین می‌توانید در زمینه حلقه از برگ درختان همیشه سبزی مثل کاج و سرو استفاده کنید و لابه‌لای آن‌ها را میوه‌های پاییزی مثل میوه نارنجی رنگ پیراکانتا بگذارید. ترکیب سبز و نارنجی چشم‌نواز است. اگر حلقه‌ها چوبی باشند ترکیب زیباتر و گرم‌تری را می‌سازند.


گل‌های پاییزی

بعد از عناصر بی‌جان برویم سراغ‌گل‌های زنده و تازه پاییزی. گل‌هایی مثل داوودی، آهار، کوکب، بنفشه، قرنفل و مینا. با رنگ‌های گرم و جذاب حال و هوای پاییز را به خانه‌هایتان می‌آورند.


کدو تنبل

کدو تنبل هم مثل برگ‌ها و گل‌های پاییزی یکی دیگر از عناصر پاییزی برای دکوراسیون خانه است. می‌توانید داخل کدو‌ها را خالی کنید و بعد از خشک شدن از آن‌ها به عنوان گلدان یا جا شمعی استفاده نمایید.


خوشبو کننده‌ها

چه خوب است در کنار استفاده کردن از رنگ‌های پاییزی از خوشبو کننده‌های خانگی هم در این فصل بهره ببرید. این مواد علاوه بر بوی خوش خواص آرام‌بخشی هم دارند. با روش‌های زیادی می‌توان این کار را کرد که به دو مورد آن اشاره می‌کنیم:

الف. در یک سینی مقداری چوب دارچین، میخک و پوست پرتقال خشک شده بگذارید و در فضای نشیمن قرار دهید تا عطر آن در خانه پخش شود. سینی‌های چوبی یا حصیری برای این‌کار مناسب‌ترند. چون چوب هم احساس گرما و دنج بودن به خانه می‌دهد.

ب. یکی از روش‌های بسیار قدیمی خوشبو کردن خانه این است که قابلمه‌ای را پر از آب کرده و روی اجاق بگذارید تا بجوشد. بعد میوه دلخواه‌تان یا پوستش را به صورت قطعات کوچک ببرید و در آب جوش بریزید و مواد معطر را به آن اضافه کنید تا با شعله کم بجوشد و عطر آن در حین جوشیدن در فضای خانه پخش شود. این محلول بعد از سه روز عطر خود را از دست می‌دهد.

این نوشته را از دست ندهید  معرفی غذاهایی برای تنفس بهتر

برای این کار می‌توان از ترکیب برش‌های حلقه‌ای لیمو، رزماری و وانیل، پوست پرتقال و چوب‌های دارچین، سیب و دارچین، لیمو، گشنیز و نعناع، لیمو، آویشن و نعنا پرتقال، زنجبیل و عصاره بادام، برگ کاج و برگ درخت جوز، چوب سدر، برگ بو، پرتقال و زنجبیل، دارچین، هل، میخک و رازیانه استفاده کرد.


ظروف تزئینی

این کار حوصله زیادی می‌خواهد برای همین آن را در آخر متن آورده‌ایم؛ اما همیشه افراد با حوصله و خوش‌سلیقه‌ای برای انجام چنین کار‌هایی پیدا می‌شوند. آن‌ها خمیر مجسمه سازی آماده می‌خرند و با برگ‌های نرم پاییزی قالب می‌زنند. بعد برگ را جدا کرده و می‌گذارند خمیرخشک شود. بعد از جدا کردن برگ می‌توان آن را با دست حالت داد. مثلا گودش کرد تا بتوان از آن به عنوان یک شکلات‌خوری استفاده کرد. البته که همه این ده مورد صرفا پیشنهاد بودند. هر کسی می‌تواند از چیز‌های دیگری که او را یاد پاییز می‌اندازد استفاده کند و حال و هوای خانه‌اش را عوض کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا