بدانیممنطقه آزاد

بافت مو فرانسوی؛ موهایتان را فرانسوی ببافید

مثبت زندگی: موی فر یا موهای بافته شده، همیشه زیباست. برای همین وقتی کسی موهایش را می‌بافد، کسانی که موی بلند دارند و علاقه‌مند به بافتن موهایشان هستند، چشم تیز می‌کنند تا کشف کنند دوست و رفیق‌شان موهایش را چگونه بافته؟ اسم بافتش چیست اصلاً؟

اگر شما هم عاشق بافت مو هستید اما بلد نیستید موهایتان را به روش‌های مختلف و شیک ببافید یا اصلا راه دور چرا! اگر در بافت مو مبتدی هستید، و مدل موهایتان برای خودتان تکرای شده، همراه ما باشید تا با خواندن این مقاله در بافت موی فرانسوی حرفه‌ای شوید.

پرطرفدارترین بافت مو، بافت موی فرانسوی

 بافت مو فرانسوی جزو پرطرفدارترین مدل بافت‌ها است که کاملا ساده و شیک است.

آموزش بافت مو فرانسوی

روش اول

۱. موهایتان را کمی نم‌دار کنید و به سمت راست‌تان بیاورید. می‌توانید کمی موس یا ژل بزنید که موهایتان مرتب بماند و پخش نشود. سپس حدود ۵ سانتی‌متر از سمت راستِ جلوی موهایتان بگیرید وشروع به بافتنِ فرانسوی کنید.

مرحله دوم

برای بافت فرانسوی، این دسته از مویتان را به سه قسمت تقسیم کنید و با هرکدام از انگشتان‌تان که راحتید آنها را جدا نگه دارید و شروع به بافتنِ معمولی بکنید. به این صورت که لایۀ موی سمت راست را روی لایۀ وسطی بیاورید و لایه‌ی سمت چپ را نیز روی لایه‌ی وسط بیاورید و همین‌طور ادامه دهید


ترفندهایی برای آرایش پلک‌های افتاده


مرحله سوم

بعد ازینکه کمی بافتید، شروع به اضافه کردنِ مو از هر سمت بکنید. برای این کار یک دسته مو از کناره‌ی خط پیشانیی راست‌تان بگیرید و به لایه‌ی سمت راستی اضافه کنید و روی لایه‌ی وسطی بیاورید. آنها را سفت بکشید تا محکم شود و هر سه لایه را در طول کار جدا از هم نگهدارید. این کار را در سمت چپ هم تکرار کنید و یک دسته مو به لایه‌ی اولی اضافه کنید و روی لایه‌ی وسطی بیاورید.

این نوشته را از دست ندهید  راهکارهایی موثر برای یادگیری زبان از طریق فیلم
بافت فرانسوی

مرحله چهارم

این کار را تا ۳ سانتی متر پایین‌تر از خطِ شروعِ گردنتان ادامه دهید. در اینجا موهایتان را به طرف شانه‌ی چپ‌تان به صورت افقی ببافید.

نکته: سعی کنید تا جایی که می‌توانید موهایتان را سفت ببافید و سه لایه را از هم جدا نگه دارید. چون کمک‌تان می‌کند که مسیرِ بافت را کنترل کنید.

بافت فرانسوی

مرحله پنجم

وقتی که به زیر گوشِ چپ رسیدید، تمام موهایتان را تا آخرمثل بافتِ فرانسوی ببافید. به این صورت که سه لایه را مانند اوایل کارتان به هم ببافید. و در آخر هم یک کش دور آن ببندید.

نکته‌ی آخر ولی پر اهمیت: اگر می‌خواهید خودتان، موهای خودتان را ببافید سعی کنید اصلاً به آینه نگاه نکنید. بخصوص اگر اولین بارتان است. چون آینه به جای اینکه کمکتان بکند، بیشتر باعث می‌شود گیج شوید.


ماسک‌های زیبایی؛ معجزه‌ای به نام ماسک خاک رس!


روش دوم

اول

موهایتان را فرق وسط یا فرق کج باز کنید، یک طرف از موها را به سه قسمت تقسیم کنید و قسمت جلویی مو را از روی قسمت وسطی عبور داده به طوری که قسمت جلویی و وسطی باهمدیگر جابه‌جا شوند.

دوم

حالا نوبت قسمت عقبی مو است که با قسمت وسطی جابجا شود. یک دسته مو از جلوی سر جدا کنید و به قسمت جلوی بافت اضافه کنید سپس قسمت جلویی و وسطی مو را با هم جابجا کنید. این کار را با اضافه کردن قسمت‌های جدید مو به عقب و جلوی بافت‌تان و عبور دادن آن‌ها از روی هم و جابه جایی شان تا رسیدن به تقریبا بالای گوش ادامه می‌دهید.

این نوشته را از دست ندهید  خواص شگفت‌انگیز آب سیب زمینی
سوم

وقتی بافت‌تان را تا بالای گوش ادامه دادید پایین موها را به صورت ساده ببافید و انتهای آن را با کش ببندید. همین کارها را برای طرف دیگر موها انجام دهید.

چهارم

بافت‌ها را مانند به هم متصل کنید به این صورت که بافت ابتدا سمت چپ قسمت سمت راست سر با گیره مو محکم می‌شود و بافت سمت راست روی آن قرار می‌گیرد.

بافت موی فرانسوی شما تکمیل شد، به همین سادگی توانستید موهایتان را به صورت فرانسوی ببافید. این مدل بافت مو برای مراسم عقد و عروسی هم مناسب است.

منبع
کاویاب
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا