ترفند

با این روش پیامک‌های حذف شده را برگردانید

مثبت زندگی: شاید این اتفاق برای شما هم افتاده باشد: پیامکی برایتان می‌رسد و شما بعد از خواندن آن را از گوشی خود حذف می‌کنید. اما پس از مدت کوتاهی متوجه می‌شوید که به اطلاعات موجود در آن پیامک نیاز داشته‌اید. در چنین شرایطی این سؤال برایتان مطرح می‌شود که آیا واقعاً راهی برای بازیابی پیامک حذف شده وجود ندارد؟

خوشبختانه در گوشی‌های اندرویدی امکان این کار وجود دارد، اما هر چقدر از حذف پیامک زمان بیشتری گذشته باشد، احتمال اینکه بتوانید آن را بازیابی کنید، کمتر می‌شود. همراه ما باشید تا در این مقاله روش‌های بازگردانی پیامک حذف شدهانجام این کار را برایتان بگوییم.

Undo نداریم!

برخلاف سیستم عامل‌های ویندوز یا مک، هیچ سطل زباله یا سطل بازیافتی در دستگاه‌های اندرویدی وجود ندارد. همچنین خبری از دکمه آندو (Undo) نیست و بنابراین پس از حذف یک پیامک، کار دیگر تمام شده است!

وقتی چیزی را در اندروید حذف می‌کنید، این داده‌ها از دید کاربر مخفی شده و در اختیار حافظه داخلی دستگاه قرار می‌گیرد تا بر روی آن اطلاعات جدیدی جایگزین شود. به محض اینکه بخواهید فایل یا اطلاعات جدیدی را که نیاز به فضا دارد، در گوشی خود ذخیره کنید، گوشی می‌تواند از فضایی که مربوط به پیامک حذف شده است، استفاده کرده و داده‌های جدید را به جای آن ذخیره کند. در واقع مثل پاک کردن چیزی است که با مداد نوشته شده و دوباره قصد دارید روی آن متن جدیدی بنویسید.

اگر صادقانه بخواهیم بگوییم، بازیابی پیامک حذف شده در اندروید همیشه به صورت صد در صد امکان پذیر نیست اما به هر حال طی مراحلی که در ادامه ذکر خواهیم کرد می توانند کمک کننده باشند.

این نوشته را از دست ندهید  طناب زنی؛ ورزشی رایگان با دنیایی از خواص + آموزش

مراقب داده های جدید باشید

اولین کاری که بعد از حذف اشتباهی یک پیامک باید انجام دهید، این است که گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهید تا احتمال دانلود اطلاعات جدید از طریق گوشی از بین برود، زیرا در حالت هواپیما اتصال وای-فای و داده‌های تلفن همراه خاموش می‌شوند و امکان دریافت داده جدید از اینترنت وجود نخواهد داشت. برای ورود به حالت هواپیما، دکمه روشن/ خاموش کردن گوشی را فشار داده و نگه دارید تا گزینه خاموش شدن ظاهر شود. سپس روی «حالت هواپیما»کلیک کنید.

بازگردانی-پیامک-حذف-شده

همچنین، به هیچ وجه از دوربین گوشی استفاده نکنید، صدا ضبط نکنید یا وارد برنامه‌هایی که ممکن است داده‌های جدید ایجاد کنند نشوید.

اگر پیامی که می‌خواهید بازیابی کنید، حاوی داده‌های غیرمتنی مانند عکس یا زمان قرار ملاقات بوده، ممکن است بتوانید این داده‌ها را در برنامه‌هایی پیدا کنید که آن نوع فایل‌ها را ذخیره می‌کنند؛ به عنوان مثال، ممکن است عکس داخل پیام توسط برنامه عکس ذخیره شده یا زمان ملاقات با اپلیکیشن تقویم همگام شده باشد. بنابراین قبل از اینکه به سراغ اقدامات دیگری که وقت گیرتر بوده و ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند بروید، بهتر است این برنامه‌ها را بررسی کنید.

یکی از راه های دیگر برای بازیابی پیامک حذف شده این است که غرور را کنار گذاشته و به شخصی که پیام را ارسال کرده بگویید، دوباره آن را برایتان بفرستد!

اگر هیچ یک از این راه‌ها مفید نبود، شاید بتوانید به سراغ فایل پشتیبان گوشی خود بروید. اگر در زمان بین دریافت پیام و حذف آن، نسخه پشتیبان کاملی از گوشی تهیه کرده‌اید، در این صورت می‌توان از آن برای برگرداندن پیامک خود استفاده کنید. البته این کار مستلزم ریست کردن گوشی و بازگرداندن آن به تنظیمات کارخانه و سپس دانلود و بازنشانی فایل پشتیبان است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − شش =

دکمه بازگشت به بالا