رفتارسلامت

این شما و این یک آدم برون‌گرا!

مثبت زندگی: شاید در ظاهر درون‌گرا بودن یا برون‌گرا بودن چندان مهم نباشد؛ اما وقتی وارد یک جمع دوستانه جدید یا حتی به عنوان عروس یا داماد، وارد خانواده‌ همسرتان می‌شوید، همین چیزهای ساده و کوچک، بزرگ می‌شوند و اهمیت پیدا می‌کنند. حقیقت این است که دورن‌گرا یا برون‌گرا بودن، هیچکدام به خودی‌خود بد یا عیب و ایراد نیستند. آدم‌ها با هم متفاوتند و باید این تفاوت‌ها را پذیرفت. یکی درون‌گراست و دیگری برون‌گرا. در مقاله‌های پیشین، از ویژگی‌های شخصیتی درون‌گراها گفتیم و در این مقاله قرار است برون‌گراها را توصیف کنیم. مثبت زندگی را دنبال کنید.

برون‌گرا باش و زندگی کن!

ویژگی‌هایی هستند که به تاروپود شخصیت برون‌گراها گره خورده. کافی است چشمانتان را باز کنید و به دقت دور واطرافتان را ببینید.

برون‌گراها اشتیاق زیادی برای تجربه هیجان دارند. یعنی در هر جمله و گفت‌وگویی از تجربه موضوعات هیجان‌انگیز صحبت می‌کنند و با آغوش باز به استقبال آن می‌روند. مثلاً وقتی مادر خانواده می‌گوید: «همسایه جدیدمان را برای عصرانه خوردن به خانه دعوت کردم.» فرد برون‌گرا با هیجان به مادرش می‌گوید: «وای! چه عالی! چقدر دوست دارن با ایشون آشنا بشم…»

پُر حرف یا برون‌گرا؟ مسئله این است…

از دیگر ویژگی‌های افراد برون‌گرا می‌توان به اجتماعی بودن، پرحرف بودن، قاطعیت و جرئت‌مندی و ابراز احساسات زیاد اشاره کرد. افرادی که برون‌گرایی در آن‌ها غوغا می‌کند، خوش‌مشرب و اجتماعی هستند و از ارتباطات و دورهمی‌های شلوغ و پُررفت‌وآمد لذت می‌برند. این افراد درست برعکس دورن‌گراها هستند. درون‌گراها زندگی آرام‌تری را ترجیح می‌دهند و وقتی در موقعیت‌های اجتماعی مختلف قرار می‌گیرند، انرژی‌شان رفته رفته کاهش می‌یابد.

این نوشته را از دست ندهید  درمان چروک دور چشم؛ ۹ روشی که پیری را به تعویق می‌اندازد
برون‌گرا

اگر می‌خواهید برون‌گراها را در نخستین نگاه بشناسید!

از این‌که در مرکز توجه دیگران قرار بگیرند لذت می‌برند و با این موضوع، مشکلی ندارند.
عاشق این هستند که آغازکننده گفت‌وگو باشند.
از آشنایی با افراد جدید و ناآشنا لذت می‌برند.
حلقه گسترده‌ای از دوستان و آشنایان دارند و افراد زیادی را می‌شناسند. برای همین دور واطرافشان همیشه شلوغ است و هیچ‌کجا تنها نیستند.
آشنا شدن با دیگران برای آن‌ها آسان است و خیلی زود از در دوستی وارد می‌شوند. حتی اگر یک ساعت از آشنایی‌شان گذشته باشد.
از حضور در جمع‌های شلوغ لذت می‌برند و دوست دارند همیشه در جمع باشند و تنهایی برای آنها سم کشنده به حساب می‌آید.
معمولاً قبل از اینکه فکر کنند حرف می‌زنند.

گرد آورنده
ارغوان مشتاق
منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − یک =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا