آخرین نوشته هاعمومی

این اعضای بدن‌ سن واقعی شما را لو می‌دهند

مثبت زندگی: در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که مراقبت از ظاهر به یک ضرورت تبدیل شده است. با این حال بسیاری از ما فکر می‌کنیم که فقط قسمت‌های قابل مشاهده بدن مثل صورت، گردن و دست‌ها به مراقبت نیاز دارند و شمار کمی از مردم نگران قسمت‌های نامرئی بدن هستند که می‌تواند سن ما را مشخص کند. در این مطلب تصمیم گرفتیم در مورد تغییر شکل نقاط مختلف بدن که افزایش سن باعث آن می‌شود را به شما نشان دهیم. تمامی موارد عنوان شده بدون در نظر گرفتن بیماری یا مشکل خاص جسمی عنوان شده اند و در مورد یک فرد سالم نرمال صدق می‌کند و ارتباطی به افرادی که دارای مشکلات خاصی هستند ندارد.

مژه

سطح استروژن که هورمون مسئول جوانی و سلامت پوست و مو است، به تدریج با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند و بر روی مژه هم تاثیرگذار است که باعث مژه‌های کوتاه تر، روشن‌تر و شکننده‌تر می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد می‌کنند که حتماً قبل از خواب، آرایش مژه‌های خود را پاک کنید و از لوازمی که باعث ریزش مو می‌شود استفاده نکنید. استفاده از فر مژه را کنار بگذارید تا به مو‌های شما آسیب وارد نشود؛ که در طول زمان آن‌ها را ضعیف می‌کند. اگر هم اکنون مژه‌های ضعیفی دارید، بهتر است که با سرم آن را تقویت کنید.


ابرو

ابرو‌های ما به دلایل مختلف با افزایش سن نازک‌تر می‌شود و براقیت و رنگ آن دیگر مانند قبل نخواهد بود. در نتیجه دیگر مثل قبل رشد نمی‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق باید سعی کنید از محصولات تقویت کننده خانگی استفاده کنید. همچنین مداد ابرو را بعد از استفاده و در پایان روز پاک کنید. از مداد، براش و ژل مناسب استفاده کنید تا به ابروهایتان کمترین آسیبی وارد نشود. اگر احساس می‌کنید وضعیت خیلی خوب نیست، میکروبلیدینگ می‌تواند ظاهر شما را دوباره جوان کند.


بینی

دلیل اینکه بینی بزرگ‌تر و افتاده‌تر می‌شود این است که کشش جاذبه زمین و تجزیه کم کم پروتئین، کلاژن و الاستین در پوست و به ویژه پوست بینی شما کم می‌شود. راه جلوگیری: این اتفاق که برای بینی می‌افتد کاملا طبیعی است و نمی‌توان از آن جلوگیری کرد، اما می‌توان با کانتور کردن ظاهر بینی را اصلاح کرد.

این نوشته را از دست ندهید  هر آنچه که باید درباره آمپول نوروبیون بدانید
اعضای بدن‌تان سن واقعی شما را لو می‌دهند

مردمک چشم

با گذشت زمان ماهیچه‌های ریز در ناحیه چشم که سایز مردمک را کنترل می‌کنند، ضعیف می‌شوند. در نتیجه مردمک کوچکتر می‌گردد و نمی‌تواند به تغییرات نور پاسخ دهد. به همین دلیل افراد در دهه ۶۰ سالگی باید بیشتر از دهه بیست سالگی مراقبت از چشم خود را در برابر نور افزایش دهند. معمولاً مردمک چشم کوچک، بیشتر با مشکل دید درشب مواجه می‌شود. متاسفانه هیچ راهی برای جلوگیری از پیر شدن ساختار داخلی چشم وجود ندارد، اما مراجعه منظم به چشم پزشک، رژیم غذایی مناسب، کنترل قند خون و فشارخون متناسب به شما کمک می‌کند تا جایی که بتوانید از تغییرات بینایی جلوگیری کنید.


دست‌ها

اعضای بدن‌تان سن واقعی شما را لو می‌دهند

دست‌ها معمولاً یکی از اولین قسمت‌ها در بدن هستند که نشانه‌های پیری را بروز می‌دهند. با بالا رفتن سن، پوست کلاژن خود را از دست می‌دهد و حفظ رطوبت برای آن دشوارتر می‌شود. این مسأله می‌تواند باعث خشکی و خارش پوست دست‌ها شود. رگ‌ها هم با بالا رفتن سن مشهودتر می‌شوند، چون دست‌ها بافت نرم خود را از دست می‌دهد.


ناخن‌ها

ناخن‌ها آینه‌ی تمام نمای سلامت کلی شما هستند و تغییراتی که به مرور زمان در بدن رخ می‌دهند را منعکس می‌کنند. با بالا رفتن سن، سرعت رشد ناخن‌ها کمتر می‌شود و ممکن است شکننده‌تر و بیشتر مستعد شکستن شوند.


گردن

یکی از شایع‌ترین نشانه‌های پیری در گردن ظاهر شدن نوار‌های ماهیچه‌ای عمودی است. یک نشانه‌ی دیگر پیری گردن لکه‌های قهوه‌ای است. علت به وجود آمدن این لکه‌ها ممکن است آسیب ناشی از نور خورشید، عوامل ژنتیکی یا دیگر مشکلات جسمی مثل چاقی باشد.

این نوشته را از دست ندهید  ویروس چیست و چرا ما را بیمار می‌کند؟ پاسخ به ۵ سؤال رایج

زیر بغل

ناحیه زیر بغل می‌تواند سن شما بالاتر نشان دهد. پوست این ناحیه حساس است و انعطاف پذیری خود را خیلی زود از دست می‌دهد. به جای اینکه زیربغل خود را زیر لباس پنهان کنید، سعی کنید که تا جایی که می‌توانید آن را جوان نگه دارید و این کار هم از طریق تمرینات بالا تنه حاصل می‌شود و به سادگی می‌توانید روی این ناحیه تمرکز کنید.


لب‌ها

لب‌ها هم مانند پوست دور چشم از بقیه‌ی بخش‌های بدن بسیار حساس ترند. لب‌ها هم دچار چین و چروک می‌شوند و برخی عادت‌ها مانند مصرف سیگار یا جمع کردن لب‌ها می‌تواند در چروک شدن زودهنگام دور لب‌ها نقش داشته باشد. خشکی لب‌ها آن‌ها را مستعد ترک برداشتن می‌کند و حتی گاهی می‌تواند رنگ طبیعی لب‌ها را از بین ببرد.

اعضای بدن‌تان سن واقعی شما را لو می‌دهند

لگن

مطالعات نشان می‌دهد که لگن خانم‌ها با افزایش سن کوچک می‌شود. استخوان بدن در این ناحیه فقط در سنین نوجوانی رشد می‌کند، اما کم کم که قدرت باروری کاسته می‌شود، این ناحیه هم کوچک‌تر می‌شود. یعنی لگن یک خانم ۷۰ ساله، ۸ درصد باریک‌تر از یک خانم ۵۰ ساله است. برای جلوگیری از این اتفاق نمی‌توان هیچ کاری انجام داد. فقط باید تا جایی که می‌توانید استخوان‌های خود را سالم نگه دارید. با مصرف سبزیجات تازه، مواد غذایی حاوی پروتئین و کلسیم بدن خود را سالم نگه دارید و به طور منظم تمرین‌های قدرتی انجام دهید.


زانو

زانو‌ها بیش از حد حرکت می‌کنند. به همین دلیل پوست این ناحیه کشیده می‌شود. ماهیچه‌های زانو با افزایش سن ضعیف می‌گردند که روی ظاهر آن اثر گذار است. متاسفانه نمی‌توان راهی برای جلوگیری از پیری زانو انتخاب کرد، اما می‌توانید با انجام تمرین‌های قدرتی، پیاده روی منظم و دوچرخه سواری و همچنین اسکات، زانو‌های خود را جوان‌تر نگه دارید.

این نوشته را از دست ندهید  رژیم غذایی کم کربوهیدرات؛ چطور با تنظیم مقدار کربوهیدرات لاغر شویم؟

مو

اعضای بدن‌تان سن واقعی شما را لو می‌دهند

موی سفید یکی از بارزترین نشانه‌های پیری است. اما بجز آن ضخامت و ساختار آن نیز در طی پیری دچار تغییر می‌شود. مو نازک‌تر و براق‌تر می‌شود و فولیکول‌ها تولید مو را متوقف می‌کنند. نتیجه آن است که مو‌ها کم می‌شوند و پوست سر نمایان می‌شود. برای جلوگیری نمی‌توانید زمان را به عقب برگردانید. اما می‌توانید روند پیری موهایتان را کندتر کنید. برای انجام اینکار از محصولات بهداشتی استفاده کنید. از مرطوب‌سازی و تغذیه مو‌های خود نیز غافل نشوید. زیاد از شامپو استفاده نکنید و حداقل یکبار در هفته مو‌های خود را بشویید.


پا‌ها

بخشی از نقاط خاص بدن سن واقعی افراد را علیرغم تمام تلاش‌های برای مخفی نگه داشتن سن واقعی شان، افشا می‌کنند.

تغییراتی که با افزایش سن در سطح هورمون‌ها رخ می‌دهد لایه خارجی پوست ما را ضخیم‌تر می‌کند. در حقیقت بافت زیرپوستی با افزایش سن نازک می‌شود. در نتیجه پوست خکشیده شده و سفت می‌شود. این امر به ویژه در پا بیشتر رخ می‌دهد و پوست سفت و ترک می‌خورد. راه جلوگیری: هر روز از مرطوب کننده‌های پوست استفاده کنید. در مورد میخچه پا یک متخصص زیبایی یا یک ارتوپد می‌تواند شما را راهنمایی کند.

همه‌ی ما در این دنیا به دنبال این هستیم که از ظاهر و سلامت خود مراقبت کنیم و جوان‌تر بمانیم، اما بعضی از قسمت‌ها در صورت، گردن و دست‌ها هستند که نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارند از طرفی قسمت‌هایی در بدن پیری را زودتر از بقیه قسمت‌ها نشان می‌دهند به همین دلیل باید از آن‌ها بیشتر مراقبت کنیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا