دکوراسیون

اکسسوری دکوراسیون داخلی، خونه بدون این 7 تا ناتمومه!

مثبت زندگی: یکی از مسائل مهم در رابطه با دکوراسیون منزل آن است که بتوانید در محیطی که سرشار از مبلمان مختلف است به گونه ای هوشمندانه و البته درست و اصولی از اکسسوری دکوراسیون داخلی استفاده نمایید. در این مطلب تصمیم داریم به همین مسئله بپردازیم و راهکارهایی از این موضوع را پیش رویتان قرار دهیم.

1- اهمیت اکسسوری‌ها

اکسسوری دکوراسیون داخلی

قبل از هر چیز باید این را بگوییم که استفاده از اکسسوری در دکوراسیون منزل باعث می شود که خانه شما شخصیت پیدا کند. اینها جزئیاتی هستند که می توانند در انرژی موجود در خانه تاثیر بسیار زیادی داشته باشند. علاوه بر این، جزئیات هر خانه می تواند به شما نشان دهد که اعضای خانواده چه روحیات و چه شخصیت هایی دارند و به چه چیزهایی علاقه مندند. همین مسئله نیز باعث ایجاد حس مثبت یا منفی در مهمان ها می گردد.

باید بگوییم که شاید قاعده مطلقی برای انتخاب اکسسوری های منزل وجود نداشته باشد. شما می توانید بر اساس شخصیت و علایق خود اکسسوری و جزئیات مورد نظرتان را انتخاب کنید. فقط یادتان باشد که شما باید حس و حال استقبال و خوش آمدگویی را برای مهمانانتان فراهم آورد.

2- گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون داخلی

وجود گیاهان در دکوراسیون منزل به عنوان یک معیار مهم به شمار می رود. شما می توانید با کمک گیاهان و گلدان های زیبا، حس و حال درختان و طبیعت را به خانه خود بیاورید.

شما می توانید با دقت در نمونه های شگفت انگیز بسیاری که در دنیا وجود دارند به زیبایی وجود گیاهان خانگی پی ببرید. برای مثال در این تصویر استفاده از کاکتوس، درخت انجیر و سایر درختان و بوته های کوچکی که می توان از آنها در منزل نگهداری کرد باعث ایجاد حس مثبت و راحتی در محیط شده و احساس آرامش بسیاری را به شما خواهد داد.

این نوشته را از دست ندهید  جدیدترین مدل‌ها و ترندهای فرش و موکت در سال ۲۰۲۱

شما می توانید در دکوراسیون منزل خودتان گیاهان و گل ها را مرتب و دسته بندی کنید و آنها را در سرتاسر خانه چیدمان نمایید. یادتان نرود که وجود این عناصر علاوه بر آنکه رنگ و لعاب خانه تان را افزایش می دهد با خاصیت تهویه هوای خود، باعث می شود تا هوای خانه نیز تمیزتر گردد.

برای شروع یادتان باشد که شما باید از میزان نوری که به خانه تان وارد می گردد اطمینان خاطر حاصل نمایید و بعد به انتخاب گیاهتان بپردازید، چرا که هر گیاهی به یک میزان نور احتیاج دارد و شما با در نظر نگرفتن این معیار می توانید باعث مرگ آنها گردید.

3- پرده و پوشش پنجره‌ها

پرده در دکوراسیون داخلی

به طور کلی می توان گفت که پوششی که شما برای پنجره منزل خود در نظر می گیرید اهمیت بسیاری پیدا خواهد کرد. پرده هایی که بلند هستند و از سقف تا زمین را به صورت یکسره پر می کنند می توانند فضای خانه شما را بزرگ تر نشان دهند. علاوه بر این نوع پرده نیز بسیار مهم است. برای مثال پرده های حصیری و بامبو می توانند نور روز را به شکل بسیار آرام بخشی فیلتر کرده و به خانه شما بیاورند. به همین دلیل است که می گوییم پوششی که برای پرده منزلتان انتخاب می کنید اهمیت بسیار زیادی دارد و حتما باید در انتخاب آن دقت کنید. شما می توانید پرده خانه تان را به یک نقطه کانونی تبدیل کنید و یا آن را در پس زمینه خانه محو گردانید و آن را با سایر وسایل خانه همنشین کنید.

این نوشته را از دست ندهید  دکوراسیون رنگی؛ ۳۵ ایده خلاقانه برای داشتن خانه‌ای پرانرژی

یادتان باشد که یکی دیگر از ویژگی های مهم وجود پرده، تعیین حریم خصوصی خانه شما است. پس در زمان انتخاب پرده مناسب حتما این معیار را نیز در نظر داشته باشید.

4- نورپردازی مناسب

نورپردازی در دکوراسیون داخلی

با توجه به دکوراسیون اتاق خواب این تصویر، در خواهید یافت که نورپردازی مناسب چه نقش مهمی در خانه خواهد داشت. شما می توانید نورپردازی خود را از لوسترهای معلق، چراغ خواب ایستاده و رومیزی و چراغ دیواری و… تامین کنید.

سعی کنید بخش هایی از خانه را به نورپردازی ویژه بپردازید که می خواهید فضایی گرم تر، دنج تر و راحت تر داشته باشند. یادتان باشد که نورپردازی ویژه شما می تواند حال و هوای اتاق و منزل شما را تغییر دهد، پس این موضوع را اصلا دست کم نگیرید.

5- فرش‌های زیبا و گرمابخش

فرش در دکوراسیون داخلی

کفپوش های چوبی بسیار زیبا هستند اما اغلب مورد بی توجهی واقع می شوند و کمتر به چشم می آیند. شما می توانید با کمک فرش، کفپوش های خود را نیز مورد توجه قرار دهید. فرش ها می توانند به عنوان نقاط کانونی ایفای نقش کنند. استفاده از یک فرش مناسب می تواند مزیت های بسیاری داشته باشد. برای مثال می تواند فضای خانه شما را گرم تر و عمق آن را نیز بیشتر کند. می توان به گونه ای گفت که این عنصر و یا بهتر است بگوییم اکسسوری باعث می شود که دکوراسیون منزل شما تکمیل شده و به بلوغ برسد.

برای انتخاب فرش و قالیچه مناسب منزل شما، قوانین و اصول مختلفی وجود دارد که بر اساس نوع خانه تان می تواند متفاوت باشد. شما می توانید فرش خود را مانند پرده تبدیل به یک نقطه کانونی کنید و یا آن را در پس زمینه دکوراسیونتان محو گردانید. این کاملا بستگی به سلیقه و معیارهای زیبایی شما خواهد داشت.

این نوشته را از دست ندهید  ایده‌ هایی برای تزیین میز تولد

6- استفاده از آثار هنری

آثار هنری در دکوراسیون داخلی

معمولا افراد در زمانی که می خواهند دکوراسیون منزل خود را تزئین کنند اصرار دارند که آن را هر چه زودتر به پایان برسانند. اما حقیقت اینجاست که برای آن که بتوانید دکوراسیون منزل خود را به بهترین شکل ممکن تزئین کنید به زمان زیادی احتیاج خواهید داشت. بنابراین سعی کنید که با دقت هر کدام از وسایل تزیینی خود را انتخاب کنید و آن را در جای درست خود قرار دهید. دقت داشته باشید که در نهایت، جمع آوری و همنشینی این وسایل در کنار یکدیگر نتیجه زیبا و درستی بر جای بگذارد. برای این که از نتیجه این کار مطمئن شوید وسایل تزئینی خود را در جاهای مختلف خانه قرار دهید و آن را امتحان کنید.

این مسئله در رابطه با آثار هنری آویز نیز صدق می کند. بهتر است اجازه دهید که هر کدام از آنها به طور طبیعی و با گذر زمان پیدا شوند و سر جای خودشان قرار گیرند.

7- فضایی برجسته و مشخص

دکوراسیون داخلی برجسته

در دکوراسیون منزلی که در تصویر مشاهده می کنید از یک مبل مخملی صورتی استفاده شده است که توانسته فضایی متفاوت و برجسته ایجاد کند. این مبل توانسته فضایی کاملا جدا و متفاوت از رنگ سفید اطراف بسازد و در کنار تابلوها و آثار هنری که در اطراف و گوشه کنارها قرار گرفته است فضای منحصر به فرد و مناسبی را بر هم زند.

8- تلفیقی از بافت‌ها

تلفیق بافت ها در دکوراسیون داخلی

به خوبی به این تصویر نگاه کنید. صندلی های چرمی قهوه ای قرار گرفته در کنار جعبه های چوبی و نورپردازی ای مدرن فضایی کاملا درخشان و البته تلفیقی ایجاد کرده است.

این نوشته را از دست ندهید  تکنیک‌های بکارگیری رنگ طلایی در دکوراسیون منزل

باید این را بگوییم که واقعا محدودیتی برای تلفیق و ترکیب وسایل وجود ندارد و شما می توانید بر اساس علاقه و سلیقه خود دست به ترکیب بافت ها بزنید. در این تصویر، فرش یک بخش مهمی است که در کنار مبلمان و اکسسوری ها ترکیبی بی نظیر همراه با تضاد و شخصیت ایجاد کرده است.

منبع
چیدانه
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا