دکوراسیون

اکسسوری در دکوراسیون، ۶ ترفند برای دگرگونی خانه!

مثبت زندگی: از مد گرفته تا دکوراسیون، اکسسوری‌ها آماده‌اند تا هرچیزی را زیباتر کنند! فرقی نمی‌کند خانه‌ی شما ویلایی است یا آپارتمانی؛ کوچک است یا بزرگ. اکسسوری‌ها به هر فضایی جان تازه‌ای می‌بخشند. اکسسوری‌ها یا همان لوازم تزئینی، اگر هوشندانه و فکر شده به کار بروند می‌توانند جلوه‌ بسیار متفاوتی به خانه داده و آن را دارای هویت کنند.

در واقع انتخاب‌های کوچکی مثل همین لوازم تزئینی است که چیزهای بیشتری درباره صاحب خانه به مهمان‌هایش می‌گوید. اکسسوری‌ها همان آیتم‌هایی هستند که با صرف هزینه کم در کنار سایر لوازم به خانه‌ شما شخصیت می‌بخشند. انتخاب درست لوازم تزئینی برای دکوراسیون‌های مختلف می‌تواند بسیار لذت‌بخش و در عین حال سخت باشد. در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا انتخاب‌های بهتری داشته باشید.

چند اکسسوری ضروری!

هر خانه‌ای بدون بعضی از اکسسوری‌ها ممکن است خالی و بی‌روح به نظر برسد. اگر بخواهیم بحث را جدی‌تر کنیم داشتن یک سری از لوازم تزئینی در دکوراسیون خانه ضروری محسوب می‌شوند!

به طور مثال خالی ماندن دیوارها خصوصا دیوارهایی با رنگ خنثی باعث می‌شود تا دکوراسیون خانه‌تان ناتمام به نظر برسد. در مقابل وجود یک سری اکسسوری خانه را صمیمی‌تر نشان داده و حس و حال بهتری را به افراد منتقل می‌کند. اما این ضروری‌ها چه اکسسوری‌هایی هستند؟ دراینجا 6 ترفند برای دگرگونی مدل خانه‌تان را معرفی خواهیم کرد.

  • آثار هنری
  • گل و گیاه
  • چراغ
  • گلدان
  • قفسه
  • قاب عکس

آثار هنری

بیایید نگاه نزدیک‌تری به این اکسسوری‌ها بیاندازیم. آثار هنری می‌توانند هرچیزی باشند از مجسمه، نقاشی و عکس گرفته تا دست سازه‌هایی برای تزئین نقاط مختلف خانه. آثار هنری می‌توانند جلوه‌ی دکوراسیون شما را چندین برابر کنند. همچنین بهتر است در خانه هم برای زیبایی و هم برای تصفیه هوا از گل و گیاه استفاده کنید. اما در صورتی که به گیاهان حساسیت دارید، گل و گیاه مصنوعی هم می‌توانند نقش مهمی را در زیبایی دکوراسیون خانه بازی کنند. حتی استفاده از گلدان‌های تزئینی بدون گل هم می‌تواند انتخاب بسیار خوبی به عنوان اکسسوری باشد.

این نوشته را از دست ندهید  انتخاب صحیح تختخواب برای داشتن خوابی خوش

چراغ‌ها

چراغ‌ها احتمالا یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌هایی هستند که باید در نظر داشته باشید. یک نورپردازی خوب حس و حال خانه‌ی شما را دگرگون می‌کند. می‌توانید از فانوس‌های کوچک تزئینی استفاده کنید. این اکسسوری‌ها خصوصا در فضای باز مثل بالکن یا روف گاردن‌ها بسیار چشم‌نواز هستند.

قفسه

یکی از آیتم‌هایی که امروزه در اکثر دکوراسیون‌های مدرن دیده می‌شود قفسه‌های دیواری است. این قفسه‌ها می‌توانند به سادگی چند باکس دیواری باشند و یا قفسه‌هایی بزرگ‌تر برای قرار دادن وسایل و اکسسوری مختلف. نوع چیدمان این قفسه‌ها چالشی مهم و در عین حال تاثیرگذار در جلوه‌ی دکوراسیون خانه‌ی شماست.

و در نهایت قاب عکس‌ها. به شخصه خانه‌ای صمیمی‌تر از آن‌هایی که همیشه عکس عزیزان و لحظات شیرین‌شان را جلوی چشم می‌گذارند سراغ ندارم. حتی اگر به قرار دادن عکس‌های خانوادگی در معرض دید علاقه‌ای ندارید می‌توانید از قاب عکس‌ها‌ به عنوان اکسسوری استفاده‌های خلاقانه‌تری بکنید. آن‌ها را با آثار هنری پر کنید و یا به تنهایی به دیوار نصبشان کنید!

چگونه بهترین اکسسوری‌ها را انتخاب کنیم؟

قبل از هرچیزی سبک دکوراسیون‌ خانه‌تان را در نظر داشته باشید. به این فکر کنید که با اضافه کردن اکسسوری‌های مختلف به دنبال ایجاد چه حسی در فضای خانه هستید. اگر دکوراسیون سنتی دارید، پس به آن وفادار بمانید و به دنبال آیتم‌هایی با ظاهر مدرن نباشید. اگر انتخاب‌هایتان در اکسسوری همیشه برخلاف سبکی که در دکوراسیون خانه دارید از آب درمی‌آید، شاید وقت آن رسیده که تغییراتی اساسی در دکوراسیون خانه‌تان ایجاد کرده و آن را بیشتر به سلیقه و سبک شخصی خودتان نزدیک کنید.

به حس و حالتان اعتماد کنید. حس شما راهنمای خوبی برای این است که انتخاب درست را تشخیص بدهید. اگر وجود اکسسوری خاصی در دکوراسیون خانه حس خوبی به شما منتقل می‌کند پس انتخاب درستی کرده‌اید.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه گل و گیاه را در تابستان شاداب نگه داریم؟

هماهنگی فرم، رنگ، طرح و سبک اکسسوری با دکوراسیون خانه را در هنگام خرید در نظر داشته باشید. با این وجود، بعضی آیتم‌های به نظر متفاوت و غیرهماهنگ بهترین نتیجه را ایجاد می‌کنند. زمانی که به سبک خودتان وفادار باشید کمتر انتخابی اشتباه از کار درمی‌آید.

حرف آخر:

درست مثل هر بخش دیگری در اجرای دکوراسیون خانه، انتخاب اکسسوری و لوازم تزئینی در نهایت به خلاقیت و ذوق شما بستگی دارد. با رعایت یک سری قوانین ساده مثل هماهنگی رنگ‌ها و وفادار ماندن به سبک و سلیقه شخصی‌تان می‌توانید بهترین نتیجه را خلق کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا