مد و لباس

انواع پلیور بافتنی مردانه و روش‌های ست کردن آنها

مثبت زندگی: یکی از کاربردی ترین آیتم‌هایی که آقایان در زمستان استفاده می‌کنند کت‌های بلند، نیم بوت و پلیور بافتنی مردانه است. پلیورهای بافت جزو آیتم‌های بسیار انعطاف پذیری است که انواع متفاوتی دارند. از این رو می‌توانید به راحتی مدل مورد علاقه خود را انتخاب کرده و با رعایت چند اصل، آنها را مورد استفاده قرار دهید. در ادامه این مقاله با انواع پلیور بافتنی مردانه و روش‌هایی برای ست کردن آنها به بهترین شکل ممکن در استایل‌های رسمی و غیر رسمی آشنا خواهید شد.

پلیور بافتنی مردانه یقه گرد

پلیورهای یقه گرد، آیتم کلاسیکی هستند که هرگز قدیمی نمی‌شوند و کاربردهای زیادی دارند. این لباس همه کاره تقریبا با هر استایلی ترکیب می‌شود؛ چه به عنوان یک لایه اضافه زیر کت رسمی بپوشید، چه روی پیراهن مردانه به همراه شلوار کتان برای یک دورهمی دوستانه استفاده کنید.

هنگامی که به دنبال یک لباس مناسب برای محل کار یا یک رویداد رسمی می‌گردید، می‌توانید پلیور بافتنی یقه گرد را مدنظر قرار دهید. اگر به همراه پیراهن‌تان از کراوات استفاده می‌کنید، پلیور یقه گرد کمتر از پلیور یقه هفت، کراوات شما را نشان خواهد داد. بنابراین تاکید و توجه بر روی کیفیت گره قرار می‌گیرد و چانه شما را به زیبایی نشان می‌دهد.

بافت

هنگام انتخاب پلیور برای استایل‌های متفاوت، می‌بایست به ماهیت بافت آن توجه کنید. از انتخاب بافت‌های درشت و برجسته برای استایل‌های کاری دوری کنید؛ این مدل بافت‌ها حجم ایجاد شده و خطوط تیز و تمیزی که برای محل کار مناسب است را از بین می‌برند. اما در عوض یک بافت ماهرانه ایده آل هستند که در ترکیب با کراوات و کت و شلوار، در عین زیبایی، رسمی به نظر می‌رسند.

اگر می‌خواهید از پلیورهایی که بافت‌های برجسته دارند استفاده کنید، بهتر است آن را بدون کت بپوشید تا بافت طبیعی آن کاملا مشخص باشد. در نهایت، ظاهر کراوات‌تان را در نقطه مقابل پلیور خود در نظر بگیرید. انتخاب کراوات‌های سنگین وزن، بافتنی یا دارای بافت، کمی زیاده روی به نظر می‌رسد. به جای آن از کراوات‌های کلاسیک ابریشمی استفاده کرده و بیشتر روی ترکیب رنگ و طرح آن تمرکز کنید.

رنگ

رنگ های مختلف پلیور یقه گرد مردانه

عشق همیشگی صنعت مد به رنگ، به این معناست که رنگ‌های خنثی دیگر تنها گزینه مناسب برای داشتن یک استایل حرفه‌ای نیستند. اگرچه وجود پلیورهای سورمه‌ای، خاکستری و مشکی برای هر کمد لباسی ضروری است، اما می‌توانید برای استایل‌های رسمی از پلیورهای رنگی استفاده کنید.

این نوشته را از دست ندهید  مد پاییز و زمستان ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ با توجه به گفته مجله فرانسوی ووگ

برخلاف بافت خنثی که در قسمت قبل از آن طرفداری کردیم، یک پلیور یقه گرد رنگی به عنوان یک لایه زیر کت، جلوه جذابی ارائه خواهد کرد. این روش باعث می‌شود که پلیور به کانون رنگی استایل تبدیل شود. اما به عنوان یک لباس تک، بیش از اندازه رنگی است و رسمیت ظاهر شما را به خطر خواهد انداخت. دوباره تاکید می‌کنیم که اگر می‌خواهید از کراوات استفاده کنید، باید رنگ پیراهن، کراوات و پلیور را در نظر داشته باشید. استفاده از آیتم‌هایی که همگی در یک تناژ رنگی قرار دارند، یک اشتباه بزرگ است. پوشیدن یونیفرم زیادی محافظه کارانه است و یک علامت تجاری محسوب می‌شود.

روش ست کردن

یک پلیور تیره را با کراوات و پیراهن مردانه کلاسیک سفید بپوشید. اگرچه دکمه‌های پیراهن باید تا انتها بسته باشند، اما این استایل برای یک مهمانی نیمه رسمی شبانه مناسب‌تر از یک جلسه کاری مهم است. در نهایت با یک شلوار جین مشکی یا ذغالی، و کفش رسمی مشکی، استایل خود را تکمیل کنید.

همچنین با اضافه کردن یک پلیور رنگی مابین پیراهن و کت رسمی‌تان، می‌توانید استایلی منحصر به فرد برای خود بسازید. اگر دوست دارید آزادانه‌تر لباس بپوشید، کت و شلوار را کنار بگذارید و از گزینه‌های دیگر استفاده کنید. مثلا می‌توانید پلیور بافتنی مردانه‌تان را با یک کت پشمی و شلوار چهارخانه ترکیب کنید. کفش‌های چرم قهوه‌ای استایل شما را کامل کرده و بر روی مابقی لباس‌ها تاکید می‌کند.

پلیور بافتنی مردانه یقه هفت

می‌توان این پلیور را به عنوان یکی دیگر از لباس‌های کلاسیک مردانه دانست. شاید این آیتم تشابهاتی با پلیور یقه گرد داشته باشد، اما تفاوت آن نیز به وضوح دیده می‌شود. این پلیور باعث کشیدگی گردن‌های کوتاه و صورت‌های گرد می‌شود. علاوه بر این، فضای بیشتری را به کراوات اختصاص داده و اجازه می‌دهد ترکیب کراوات و پیراهن را به خوبی نشان دهید. نکته حائز اهمیت اینکه از تناسب طر گردن با یقه هفت، اطمینان حاصل کنید. پلیور بافتنی مردانه یقه هفت برای محل کار ممکن است کمی غیر رسمی به نظر برسد.

رنگ

رنگ های مختلف پلیور بافتنی

جدای از قطر یقه، باید رنگ آن را نیز در نظر بگیرید. قوانینی که برای پلیور یقه گرد ذکر شد را برای این پلیور نیز استفاده کنید. اگر به پلیورهای رنگی علاقه‌مند هستید، بهتر است از یک کت برای روی آن استفاده کنید. شما که نمی‌خواهید چشم همکاران‌تان را کور کنید! رنگ‌های پاستلی برای بهار و تابستان و رنگ‌های خاموشی مانند بنفش بورگاندی و سبز زمردی برای پاییز و زمستان گزینه‌های مناسبی خواهند بود. این رنگ‌ها احساس شفافیت را حفظ کرده و در عین حال می‌توانید توجه‌ها را به سمت خود جلب کنید.

این نوشته را از دست ندهید  ۵ ایده متفاوت برای استفاده از کت و شلوار طوسی مردانه


روش های ست کردن پلیور یقه هفت مردانه

روش ست کردن

هرچه به بهار نزدیک‌تر می‌شوید می توانید بیشتر از کت و شلوارهای خاکی و قهوه‌ای رنگ استفاده کنید. با یک پلیور یقه هفت آبی کمرنگ، حال و هوای ظاهرتان را جذاب‌تر کرده و برای تکمیل استایل‌تان از یک کراوات قهوه‌ای رنگ و یا یک شال گردن خاص استفاده کنید. یک جفت کالج منگوله دار این ظاهر را برای یک مهمانی گرم بسیار جذاب خواهد کرد.

پلیور بافتنی مردانه یقه اسکی

پلیور بافتنی مردانه یقه اسکی

یقه اسکی مدتی است که بدنامی خود را از دست داده و باز هم به دنیای مد برگشته و به یک استایل محبوب تبدیل شده است. حال که خبر تجدید حیات آن را ثبت کردیم باید شیوه استفاده از آن برای یک استایل هوشمندانه را بررسی کنیم.

بافت

بافت پشمی پلیور طوسی از نمای نزدیک

انتخاب بافت مناسب برای استایل‌های رسمی بسیار ضروری است. بافت‌های سنگین و کلفت بیش از اندازه حجیم‌اند و برای این کار مناسب نخواهند بود. می‌توانید از یک پلیور یقه اسکی پشمی استفاده کنید؛ به خصوص اگر می‌خواهید به جای پیراهن و کراوات، زیر کت و شلوارتان از آن استفاده کنید.


روش های مختلف ست کردن پلیور مردانه یقه اسکی

روش ست کردن ۱

راه های متفاوتی برای پوشیدن پلیور بافتنی مردانه یقه اسکی وجود دارد. اما محبوب‌ترین راه، جایگزین کردن آن به جای پیراهن و کراوات، در زیر کت و شلوار یا کت تک رسمی‌تان است. این تکنیک باعث می‌شود تا بدون آن که شلخته یا غیرحرفه‌ای به نظر برسید، از اطرافیان‌تان متمایز شوید. این استایل به شما اجازه می‌دهد تا برای دست یافتن به ظاهری راحت‌تر برای نوشیدنی بعد از کار یا یک مهمانی نیمه رسمی، بتوانید کت خود را در بیاورید. می‌توانید به دلخواه خود یقه را تا زده یا بگذارید معمولی و بلند بماند؛ اما این نکته را درنظر داشته باشید که یقه ساده ظاهری شیک‌تر به شما می‌بخشد.

ترندهای اخیر نشان داده‌اند که می توان از یقه اسکی در کنار پیراهن استفاده کرد. اگرچه این ظاهر رسمی نیست، اما پوشیدن یک پیراهن بر روی یقه اسکی، چه دکمه‌هایش بسته و چه باز باشد، محبوبیت در میان طرفداران مد پیدا کرده است. این ترکیب قطعا شما را به مد روز نزدیک‌تر می‌کند.

این نوشته را از دست ندهید  پیکاسوهای کوچک خاله هدی...

البته باید این نکته را درنظر بگیرید که اگر بتوانید درست این کار را انجام دهید واقعا زیبا و جذاب به نظر خواهید رسید، اما اگر در استایل آن اشتباهی صورت گیرد، خنده دار به نظر خواهید رسید. اعتماد به نفس در استفاده از این استایل، نقش مهمی ایفا می‌کند. در نهایت سعی کنید پیراهن و کراوات خود را کنار بگذارید و زیر کت و شلوارتان از یک پلیور یقه اسکی استفاده کنید. با انتخاب رنگ و سایز مناسب، می‌توانید اندام خود را بهتر نشان دهید. ترکیب رنگ‌های شتری با سورمه‌ای به شدت ترکیب رنگ‌های زرشکی و خاکستری ذغالی، ترکیب جذابی برای شما خلق خواهد کرد.

روش ست کردن ۲

در اینجا با یک ترکیب رنگ فوق العاده، می توانید استایلی جادویی برای بعد از ظهر جمعه خود بسازید. یک پلیور یقه اسکی شتری ممکن است کمی ساده به نظر برسد؛ اما همین پلیور در ترکیب با یک کت سورمه ای رنگ بسیار جذاب و خاص خواهد شد. هماهنگی کاملی میان این دو رنگ وجود دارد و هرکدام باعث می شود تا دیگری غنی تر و عمیق تر جلوه کند. می توانید آن را با یک شلوار خاکستری و کفش رسمی چرم براق قهوه ای ترکیب کنید.

روش ست کردن ۳

با استفاده از یک پلیور یقه اسکی زیر کت و شلوارتان، ظاهری کلاسیک برای خود بسازید. پیراهن و کراوات را کنار بگذارید؛ ظاهر ساده معمولا تاثیرگذارتر است. رنگ‌های مرسوم کفش را کنار بگذارید و با چرم زرشکی تیره این استایل را تکمیل کنید.

پلیور بافتنی مردانه یقه آرشال

پلیور بافتنی مردانه یقه آرشال

از این مدل یقه برای ژاکت و کت بیشتر از پلیور استفاده می‌شود. این یقه هرگز قدیمی نمی‌شود و همیشه در جریان مد حضور دارد. یقه آرشال چند سالی بود که از مجله ووگ محو شده بود، اما دوباره بازگشته و ظاهر رسمی خود را تجدید حیات کرده است. پلیورهای یقه آرشال در زیر کت، بیشتر از پلیورهای یقه گرد یا یقه هفت خودنمایی می‌کنند.

یقه، حجمی طبیعی به خود گرفته و عمق بیشتری به لایه‌های پیراهن و کراوات می‌بخشد. حتی اگر کت‌تان را در بیاورید، استفاده آن برای مراسم‌های رسمی مناسب خواهد بود؛ مسلما این پلیور بافتنی بیشتر از بافت‌های دیگر کاربرد خواهد داشت. یقه جذاب آن، قاب مناسبی دور گردن ایجاد کرده و کراوات و پیراهن را به زیبایی به نمایش می‌گذارد.

این نوشته را از دست ندهید  اگر با راه‌رفتن و ایستادن کمردرد می‌گیرید بخوانید!

روش های مختلف ست کردن پلیور مردانه یقه آرشال

روش ست کردن

از یک کت و شلوار که پارچه آن از خود بافت داشته و رنگ آن در تناژ آبی باشد استفاده کنید. سپس قدرت آن را با یک پیراهن فلانل خاکستری زیر یک پلیور آرشال ذغالی رنگ دو چندان کنید. برای اضافه کردن کمی طرح بیشتر، از یک کراوات بافت دار استفاده کرده و استایل‌تان را با یک جفت کفش کلاسیک عسلی تکمیل کنید.

پلیور بافتنی مردانه آستین بلند یقه پولو

در اماکن رسمی به دو روش متفاوت می‌توانید از پلیور بافتنی آستین بلند پولو استفاده کنید. در روش اول می‌توانید از خود پیراهن به تنهایی در زیر کت‌تان استفاده کنید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید. همچنین می‌توانید مانند یک پلیور کلاسیک از آن استفاده کرده و آن را روی پیراهن و کراوات‌تان بپوشید.

در روش دوم، یقه دوتایی زیبایی منحصر به فردی ایجاد می‌کند که می‌تواند به شکل غافلگیر کننده‌ای تمام نگاه‌ها را به شما معطوف کند. پلیورهای پولو در ترکیب با کت و شلوارهای نرم و بدون بافت، زیباتر جلوه می‌کنند. کت و شلوارهای رسمی در ترکیب با پلیورهای پولو چندان زیبا به نظر نخواهند رسید؛ چراکه سرشانه‌های قدرتمند و ظاهر کلی لباس، پلیور را می‌پوشاند.

روش های مختلف برای ست کردن پلیور مردانه پولو

روش ست کردن

پلیورهای بافتنی پولو برای مراسم‌های خیلی رسمی، مناسب نخواهند بود؛ اما می‌توانند جایگزین مناسبی برای پیراهن مردانه در مراسم‌های نیمه رسمی باشند. برای جذاب کردن استایل‌تان می‌توانید کمی رنگ به این ترکیب اضافه کرده و از یک بافت بنفش در زیر کت و شلوار خاکستری روشن خود استفاده کنید. برای تکمیل کار، از یک جفت کفش مشکی جذاب استفاده کنید.

سخن آخر

اگرچه پلیورها همیشه دست کم گرفته می‌شوند، اما در ماه‌های سرد سال واقعا کاربردی ترین آیتم در کمد لباس آقایان به حساب می‌آیند. در ماه‌های سخت زمستان، این لباس نقش مهمی در تمامی استایل‌های ما ایفا می‌کند. امروز به مدل‌های مختلف پلیور و شیوه‌های استفاده از آن نگاهی انداختیم که می‌توانید به سبک مدرن، کلاسیک و متناسب با موقعیت و سلیقه شخصی خود از آن استفاده کنید.

آیا شما از پلیور برای مراسم‌های رسمی استفاده خواهید کرد یا مراسم‌های غیر رسمی؟ کدام یقه را ترجیح می‌دهید؟ چگونه از پلیور برای محل کار خود استفاده می‌کنید؟ نظرتان در مورد یقه آرشال چیست؟ نظرتان در مورد پوشیدن پیراهن زیر پلیور چیست؟ پاسخ‌های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 11 =

دکمه بازگشت به بالا