رفتار

انسان های موفق چه نقاط مشترکی با هم دارند؟

مثبت زندگی: راز موفقیت در چیست؟ انسان های موفق چه نقاط مشترکی با هم دارند؟ هدف هر فردی در زندگی، رسیدن به موفقیت و پیشرفت است. همه دوست دارند از پتانسیل‌های خود بالاترین استفاده را ببرند و به جایگاهی که درخور آن هستند برسند. انسان های موفق عادات و رفتارهای خاصی دارند و این نقاط مشترک است که راز موفقیت آن‌ها محسوب می‌شود. خبرنگار مجله فوربس در طول 12 سال فعالیت خود با بیش از 1200 نفر از افراد موفق مثل مدیران، نویسندگان، سیاستمداران و … مصاحبه کرده و با تحلیل این مصاحبه‌ها به چهارده ویژگی مشترک در میان آن‌ها دسته یافته است. در این مقاله از دیجی رو ما این چهارده ویژگی را که در تمام انسان های موفق مشترک است برای شما بازگو خواهیم کرد تا با تقویت این ویژگی‌ها در خود، یک گام به موفقیت نزدیک‌تر شوید.

1. آن‌ها زمان مناسب برای متوقف شدن و ادامه حرکت را می‌شناسد

انسان‌های موفق به خوبی می‌دانند که چه زمانی باید یک کسب و کار جدید را شروع کنند، نیروی تازه استخدام کنند و یا کسب و کار خود را تعطیل کنند. آن‌ها شم خوبی دارند و از گرفتن تصمیمات بزرگ و خلاف جریان رایج وحشت نمی‌کنند.

2. آن‌ها کارها را در سطحی بالاتر از آن‌چه که خواسته شده انجام می‌دهند

افراد موفق به وظیفه شغلی خود به چشم یک حداقل نگاه می‌کنند و وقتی که این حداقل‌ها به انجام رسید به دنبال پروژه‌های بزرگ‌تر و بیشتری هستند تا خود را به چالش بکشند. آن‌ها حتی ممکن است به دنبال انجام کارهای کسل کننده و دشواری باشند که هیچ کس به آن علاقه‌ای ندارد.

3. انسان‌های موفق از شکست‌ها برای پیروزی نهایی درس می‌گیرند

همه افراد موفق به خوبی می‌دانند که موفقیت به سادگی به دست نمی‌آید و چندین بار شکست خوردن پیش از پیروزی نهایی، امری اجتناب ناپذیر است. آن‌ها از هر شکست، درس‌های باارزشی می‌گیرند که به آن‌ها در گرفتن تصمیمات بهتر برای آینده کمک می‌کند. در واقع شکست خوردن باعث تسلیم بیشتر افراد می‌شود اما انسان های موفق همچنان به راه خود ادامه می‌دهند.

این نوشته را از دست ندهید  خوش‌شانس‌ها دقیقاً چطوری‌اند؟

4. آن‌ها به خوبی می‌دانند که هر کسی شانس خود را می‌سازد

مقوله شانس، از تلاش زیاد حاصل می‌شود. در واقع شانس زمانی به سراغ شما می‌آید که شما همیشه مشغول کار باشید و خودتان را در موضع موفقیت قرار دهید. افراد موفق این را به خوبی می‌دانند که شانس به طور اتفاقی پیش نمی‌آید بلکه این خود شما هستید که باید در جستجوی شانس و موقعیت‌های بهتر باشید.

5. انسان‌های موفق اهداف واقع بینانه دارند

انسان‌های موفق وقتی از خواب بیدار می‌شوند از قبل برای روز خود برنامه ریزی کرده‌اند در حالی که افراد ناموفق در لحظه زندگی می‌کنند و در مورد کارهایی که قرار است انجام دهند مطمئن نیستند. اهداف افراد موفق کاملا منسجم، بزرگ اما قابل دسترس است و متناسب با توانایی‌های خود آن‌ها برنامه ریزی شده است. آن‌ها می‌دانند که اگر از تنبلی و ضعف دوری کنند و تمام تلاش خود را به کار گیرند به چیزی که در ذهن خود دارند خواهند رسید.

6. انسان‌های موفق تنها به خود و عملکرد خود اتکا می‌کنند

این افراد برای انجام کارهای خود به دیگران تکیه نمی‌کنند بلکه همیشه به خود و توانایی‌های خود وابسته هستند و با نگاه به درون، سعی می‌کنند بهترین راه حل‌ها را برای مشکلات پیدا کنند و سطح توانایی‌های خود را نیز ارتقاء دهند. اگر این افراد دچار اشتباه هم شوند مسئولیت آن را می‌پذیرند و از آن درس می‌گیرند تا دوباره چنین اشتباهی را مرتکب نشوند.

انسان های موفق

7. آن‌ها از تغییرات تاثیر نمی‌گیرند بلکه آن‌ها را به وجود می‌آورند

انسان‌های موفق منتظر تغییرات (اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و …) نمی‌مانند تا به هدف و برنامه خود برسند بلکه آن‌ها کسانی هستند که این تغییرات را به وجود می‌آورند و از آن استفاده می‌کنند.

این نوشته را از دست ندهید  اگر این نشانه‌ها را دارید، خوش به‌ حال‌تان...

8. آن‌ها به خوبی خود را با تغییرات وفق می‌دهند

افراد موفق همیشه خود را با شرایط جدید اجتماعی، اقتصادی و … تطبیق می‌دهند تا در بازار رقابت باقی بمانند. آن‌ها می‌دانند که اگر شرایط جدید و روندهای فعلی را نادیده بگیرند از رقبا عقب خواهند ماند. آن‌ها همیشه ایده‌های جدیدی در سر دارند و به دنبال کسب مهارت و ارائه طرح‌های تازه هستند.

9. انسان‌های موفق داستان خود را به خوبی بیان می‌کنند

اگر با یک فرد موفق مواجه شوید و از او بپرسید که چه کاری انجام می‌دهد او بهترین و خلاصه‌ترین پاسخ را برای شما خواهد داشت. آن‌ها به خوبی می‌دانند که چه کسی هستند، به دنبال چه چیزی هستند و با بیان خوب و برقراری ارتباط موثر باوری مثبت در مورد خود در شما به وجود می‌آورند. وضعیت بدنی قوی و اعتماد به نفس و بیانگری نیز از ویژگی‌های خاص انسان‌های موفق است.

انسان های موفق

10. آن‌ها سوالات خود را از کسانی می‌پرسند که پاسخ درستی داشته باشند

افراد موفق شبکه ارتباطی قوی و گسترده‌ای دارند و اگر دچار مشکل شوند به خوبی می‌دانند که باید از چه کسی کمک و مشورت بگیرند. آن‌ها از زنگ زدن یا ایمیل زدن به این افراد هراسی ندارند چون تنها چیزی که به دنبال آن هستند پاسخ و راه حل درست است. در مقابل، خود آن‌ها نیز همیشه برای پاسخگویی و کمک به دیگران آماده هستند.

11. آن‌ها در تمام طول زندگی خود مشغول یادگیری هستند

بیشتر افراد تصور می‌کنند دوران یادگیری با پایان دوران دانشجویی و تحصیلات دانشگاهی به اتمام می‌رسد اما افراد موفق همیشه دانشجو باقی می‌مانند. آن‌ها همیشه به دنبال کسب تجربه‌های تازه و آموختن دانش نو هستند و از امتحان کردن چیزهای تازه و شکست خوردن در آن‌ها هراسی ندارند.

این نوشته را از دست ندهید  اگر می‌خواهید شادتر زندگی کنید به این چیزها اهمیتی ندهید

12. انسان‌های موفق خود و جایگاه خود را در دنیا به خوبی می‌شناسند

انسان های موفق اعتماد به نفس بالایی دارند و می‌توانند دیگران را نیز رهبری کنند. آن‌ها دیدگاه خاص خود را دارند و زندگی خود را در جهت هدفی که تعیین کرده‌اند برنامه ریزی می‌کنند. آن‌ها می‌دانند چه چیزهایی برایشان خوب و مناسب نیست و ارزش اتلاف وقت را ندارد.

13. آن‌ها برای پیمودن مسیر هیجان بیشتری دارند تا رسیدن به هدف

افراد موفق به دنبال این نیستند که به سرعت ثروتمند شوند بلکه روی ساختن یک حرفه پایدار تمرکز دارند و برای این منظور هر خطری را به جان می‌خرند. آن‌ها با وجود موانع و مشکلات، از مسیری که در آن قرار گرفته‌اند لذت می‌برند چون کاری را انجام می‌دهند که به زندگی آن‌ها معنا می‌بخشد.

14. آن‌ها به جای مصرف کردن، تولید می‌کنند

زمانی که بیشتر افراد ایمیل‌های خود را می‌خوانند، تلویزیون تماشا می‌کنند و پادکست گوش می‌دهند انسان های موفق در حال خلق ابزارهای جدید، ایده‌های جدید و ارائه آن‌ها هستند. آن‌ها کسانی هستند که چیزهای مورد نیاز افراد دیگر را می‌سازند و در طرف دیگر طیف مصرف‌گرایی قرار می‌گیرند.

منبع
دیجی‌رو
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نوزده =

دکمه بازگشت به بالا