غذای ایرانیغذای فرنگی

اشتباهاتی که در سرخ کردن مرتکب می‌شوید

مثبت زندگی: چه چیزی لذت بخش‌تر از خوردن دونات‌های طلایی یا سیب زمینی‌های سرخ شده و برشته! این خوراکی‌ها واقعا خوشمزه‌اند، اما اگر رمز و راز‌های سرخ کردن را ندانید ممکن است مشکلاتی به وجود بیاورید. شما برای اینکه مثل یک حرفه‌ای سرخ کنید به یک ماهی‌تابه‌ی مناسب و توصیه‌های زیر نیاز دارید.

۱. در دمای بسیار بالا سرخ می‌کنید

برای اینکه تکه‌های مرغ‌تان را خوب سرخ کنید باید دمای روغن بین ۳۲۵ و ۳۹۰ درجه فارنهایت باشد. دمای بالاتر از این باعث می‌شود غذای شما خیلی با سرعت سرخ شده و خشک شود، یا حتی بدتر، روی آن بسوزد و درونش خام بماند.

۲. در دمای بسیار پایین سرخ می‌کنید

دمای روغن بسیار اهمیت دارد و نمی‌تواند خیلی هم پایین باشد، چون باعث می‌شود غذایی که سرخ می‌کنید آب بیندازد و تُرد نشود.

۳. از روغن مخصوص سرخ کردن استفاده نمی‌کنید

اشتباهاتی که در سرخ کردن مرتکب می‌شوید

روغن‌هایی مانند روغن آووکادو یا روغن زیتون مناسب سرخ کردن نیستند، زیرا نقطه‌ی دود پایینی دارند (گرانقیمت‌تر نیز هستند!). روغن کانولا و بادام زمینی، نقطه‌ی دود بالایی دارند و هنگام سرخ کردن طعم بدی به غذا نمی‌دهند.

۴. ماهیتابه را پُر می‌کنید

درست همانطور که قابلمه را نباید کاملا پُر از غذای در حال پخت کنید، ماهی‌تابه را نیز نباید پُر کنید. هر چیزی که در حال پختن یا سرخ شدن است نیاز به فضای کافی برای حرکت کردن و خوب پخته شدن دارد. شاید عجله داشته باشید و وسوسه شوید همه‌ی مواد را به یک باره داخل ماهی‌تابه بریزید، اما اگر نتیجه‌ی خوبی می‌خواهید این کار را نکنید. تهیه کردن یک تکه مرغ کاملا سرخ شده، راحت‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید.

این نوشته را از دست ندهید  طرز تهیه‌ سوسیس بندری خانگی به سبک ساندویچی‌های مشهور

۵. تکه‌های بزرگ در ماهیتابه می‌گذارید

اشتباهاتی که در سرخ کردن مرتکب می‌شوید

اینکه فرنچ فرایز واقعا خوشمزه و جذاب است دلیل خاصی دارد، سایزشان واقعا درست است! تکه‌های به اندازه‌ی غذا باعث می‌شود سرعت پخت بیشتر شده و ضمنا مغز پخت‌تر نیز بشود. پس برای هر غذایی که می‌خواهید سرخ کنید اول اندازه‌ی مناسب هر تکه را در نظر بگیرید.

۶. از چاشنی‌های مناسب استفاده نمی‌کنید

اگر ادویه‌ای که برای سرخ کردن استفاده می‌کنید مناسب نباشد، نتیجه خوب از کار در نخواهد آمد. از طعم دهنده به اندازه استفاده کنید، چون زیادی آن باعث بوی سوختگی می‌شود و کم آن نیز طعم دلخواه‌تان را به غذا نخواهد داد.

۷. از روغن مانده استفاده می‌کنید

از روغنی که استفاده شده دوباره استفاده نکنید. استفاده از روغن مانده نه تنها غذای‌تان را چسبناک کرده و طعمش را ناخوشایند می‌کند بلکه ممکن است آتش هم به پا کند! تجزیه‌ی روغن، نقطه‌ی اشتعال آن را پایین می‌آورد و باعث می‌شود به راحتی شعله بگیرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − یک =

دکمه بازگشت به بالا