دسته‌بندی نشده

پنج فروچاله احساسی و چهار راه برای ابراز احساسات درست در برابر آن

همه احساسات به طور مساوی از طریق ذهن شرطی ما ایجاد می شوند و باید با دقت زیادی از آنها استفاده کرد. در واقع، شما می توانید با یک خط مشی یکسان و یکپارچه وارد یک وضعیت آشفتگی شوید! تصور کنید مثل همسرتان با رئیستان شوخی کردید یا به اندازه یک رقیب نسبت به فرزند خردسال خود سختگیر بودید. با همه همکاران تجاری، دوستان یا اعضای خانواده خود یکسان رفتار نمی کنید، اینطور نیست؟ همچنین بیماری های مختلف جسمی، چالش های روانی یا هر چیز دیگری را به روشی یکسان درمان نمی کنید. به همین منظور در ادامه پنج فروچاله احساسی و راه‌ ابراز احساسات درست را بررسی می‌کنیم.

اهمیت آشنایی با روش ابراز احساسات درست

من متقاعد شده‌ام که انسان‌ها این توانایی را دارند که بی‌نهایت ذهن، توجه و فعالیت خود را بر روی هر احساس یا احساسی متمرکز کنند و در نتیجه آن حالت را تقویت کنند. با این حال، این پنج دسته ناراحت کننده از احساسات یا عواطف، به ویژه در برابر این اتفاق حساس هستند و برای شخص و اغلب اطرافیانش خورنده هستند.

برای اینکه بتوانیم به طور عینی از احساسات ناراحت کننده جدا شویم، به این معناست که این فرصت را داشته باشیم تا ذهن خود را خلع سلاح کنیم تا تمام تأثیرات تفکر ناکارآمد را از بین ببریم و احساسات را تسلیم کنیم. گرفتار شدن، درگیر شدن و درگیر شدن در همین احساسات دشوار، برده ی کینه ورزی آنهاست. برای توسعه آگاهی خود از احساسات، شناسایی این فروچاله های عاطفی بسیار مهم است زیرا شما در معرض خطر بیشتری هستید. این پنج خوشه عاطفی به طور بالقوه در بیان آنها عمیق نیستند. یک ضرب المثل حکیمانه می گوید: “پیش اخطار، ساعد است.”

پنج فروچاله احساسی

پرواز به درون یک شور و اشتیاق آسان است. هر کسی می تواند این کار را انجام دهد. اما عصبانی شدن با شخص مناسب به میزان مناسب و در زمان مناسب و با هدف مناسب و به روش صحیح، کار آسانی نیست. همه نمی توانند این کار را انجام دهند.

ارسطو

آشنایی با تاریخچه

کار پیشگام روانشناس سیلوان تامکین به شناسایی پنج دسته از احساسات یا عواطف دشوار و ناراحت کننده کمک کرد. من پیشنهاد می‌کنم که اینها به‌عنوان فروچاله‌های عاطفی با حسن نیت از ذهن شرطی یا خودآگاهی ما واجد شرایط باشند. این «فکر کردن» ما درباره برخی احساس فعلی است که آن را به حالت خلقی و سپس به احساس تبدیل می کند. به عنوان مثال، ترس صرفاً مفهومی است که توسط ذهن شرطی ما ایجاد شده است.

همانطور که منابع بیشتری مانند زمان، پول، انرژی، فکر، واکنش‌های عاطفی و فعالیت را در این احساسات ترسناک قرار می‌دهید، به سرعت چرخش‌های ترسناک‌تر، غیرمولدتر و کاهش بهره‌وری و حضور پیدا می‌کنید. به همین ترتیب، هر چه بیشتر یک احساس ترسناک را احساس کنید، ابراز کنید و بر آن تمرکز کنید، بیشتر بی حرکت، ترسیده و در هراس با تمام عواقب مخربی که در پی خواهد داشت، خواهید بود. تنها استثناء در این مورد این است که این احساس ترسناک را دقیقاً برای آنچه هست، چگونگی پیدایش و بازآفرینی آن، پردازش آن از طریق ما در همه سطوح و تسلیم کامل آن، مشاهده کنیم.

این نوشته را از دست ندهید  برای رانندگی آماده اید

پریشانی

طیفی از واکنش ها به رنج، از دست دادن و اندوه را پوشش می دهد. این اغلب به صورت افسردگی، از جمله بد خلقی و ناامیدی (خفیف)، ناراحت و افسرده (متوسط) و ویران شده و در ناامیدی (قوی) تجربه می شود.

ترس

این شامل واکنش‌های استرس شدید است که گاهی اوقات به عنوان «جنگ یا فرار» توصیف می‌شود و «یخ زدگی» یا تجربه یک «واکنش بی‌حرکتی» است که با تهدیدی برای بقا، تروما و آزار شدید همراه است. این شامل ترس ها، ترس ها یا فوبیاهای غیر قابل اجرا یا بی فایده، وحشت و وحشت می شود.

شرم و تحقیر

فرد خود را بد و وحشتناک توصیف می کند. افرادی که شرم و تحقیر را تجربه می کنند اغلب سرهای خود را پایین و چشمان خود را پایین نشان می دهند. شرم سطح بالایی از سمیت را به همراه دارد. منابع اصلی شرم، موانع شادی و هیجان، پاسخ شرمساری، تحقیر و هرگونه تأثیر منفی دیگری و از منابع جانشین هستند. رفتارهای شرم آور اغلب با اجتماعی شدن بسیاری از عواطف همراه است. تجارب شرمساری را می توان با نقض هنجارهای اجتماعی و معیارهای اخلاقی برانگیخت.

تحقیر و انزجار

از دو عنصر خشم و انزجار تشکیل شده است. تحقیر مغرور، احساس گناه واقعی و خیالی علاوه بر انزجار و انزجار، مظهر این محور عاطفی است. هنگامی که شرم وجود دارد، اغلب چشم های شخص پایین می ماند و چشم های دیگری را درگیر نمی کند. این رفتار آنقدر برای دیدن دیگری نیست، بلکه به آن اجازه می دهد که ببیند چقدر شرمنده است.

احساس گناه

آلفرد آدلر روانکاو، بین گناه خوب و گناه بد تمایز قائل می شود. به این صورت که “گناه خوب” زمانی است که احساس بدی دارید و از انجام رفتارهای ناپسند دست می کشید و “گناه بد” زمانی است که احساس بدی دارید و به انجام آن ادامه می دهید. سه نوع احساس گناه داریم:

احساس گناه واقعی

«گناه واقعی» زمانی است که شما عمداً یا ناخواسته به دیگری آسیب جسمی، عاطفی یا رابطه‌ای وارد کرده‌اید.

احساس گناه تخیلی

«گناه تخیلی» زمانی است که «فکر می‌کنید» یا «باور» می‌کنید که به دیگری آسیب رسانده‌اید، هرگز بررسی نکرده‌اید که آیا این کار را کرده‌اید یا نه و در واقعیت به دیگری آسیبی وارد نکرده‌اید.

این نوشته را از دست ندهید  گرفتن نیمه سرگرم کننده وجود دارد!

احساس گناه وجودی

“گناه وجودی” احساس بدی نسبت به مخمصه سخت و دردناک برادر و خواهر همنوع خود است که در مواجهه با بی خانمانی، بیماری، جنگ، فقر، از دست دادن، مرگ، خشونت، جنایت با سختی، تراژدی، درد، بدبختی و رنج روبرو هستند.

خشم

دربرگیرنده سطوح مختلف شدت از آزار و ناراحتی (خفیف)، سرخوردگی تا پریشان (متوسط) و همچنین نفرت و خشم (قوی) است. خشم از آسیب ناشی می شود. آنها دوقلو هستند یکی را پیدا کنید و دیگری عقب نیست. صدمه یا عصبانیت را به طور کامل از طریق خود احساس و ابراز کنید و نیاز چندانی به دیگری نخواهد داشت.

خشم به شکل خصومتی که در رفتار احساس می شود و انجام می شود، با توجه به اینکه با عواقب سلامتی قابل توجهی از جمله فشار خون بالا و سایر بیماری های جسمی همراه است، بسیار خطرناک است. خصومت احساس شده و ظاهراً بیان شده جزء مهمی از آنچه که شخصیت نوع A نامیده می شود است. این سندرم که اولین بار در اوایل دهه 1960 نامگذاری شد، همچنین شامل ایجاد بی وقفه اهداف برای دستیابی، فوریت زمانی برای دستیابی به آنها، بی اعتمادی عمومی به دیگران، همراه با کمال گرایی است.

خشم همچنین به طور منظم از موضع گیری منی های ما به دنبال خواسته ها و برنامه های خود ناشی می شود. وقتی این باورها و انتظارات برآورده نشوند، همان‌قدر که در واقعیت‌های نسبی جهان بی‌اساس هستند، ما تمایل به ناامیدی داریم که خشم متوسط ​​است. دنیا چه چیزهایی را می‌داند و یا حتی به علاقه‌ها، خواسته‌ها و انتظارات شما اهمیت می‌دهد؟ هیچ چیزی!

شرایط زندگی فقط زمانی ناامید کننده است که انتظار چیزی متفاوت از آنچه دریافت می کنید داشته باشید. به طور معمول، خشم ناشی از ناتوانی مکرر برای مردان و درماندگی مداوم برای زنان است، که بدترین راه ممکن برای هر جنس برای احساس کردن است، به غیر از اضطراب بی‌معنای بی‌معنی برای هر انسانی.

مثلث شرم- تحقیر، انزجار و خشم

به نظر می رسد که ارتباط نزدیکی بین مثلث شرم- تحقیر، انزجار و خشم وجود داشته باشد. The Course in Miracles می‌گوید: «همه خشم چیزی نیست جز تلاشی برای ایجاد احساس گناه در کسی». چند بار نسبت به اعمال، خود یا موقعیت زندگی خود احساس بدی داشته اید و به زودی پس از آن از خود، دیگران یا جهان انزجار شدید و عصبانی شده اید؟ رایج است. حکیم ژان کلاین ترس را صرفاً شی دیگری و به اندازه خود من غیر واقعی می نامد.

این احتمال وجود دارد که کلاین گناه و شرم را به روشی مشابه ببیند. مطمئناً The Course in Miracles این کار را انجام می دهد. با توجه به اینکه چگونه می‌توان هر کدام را به‌ترتیب انزجار از اعمال خود و از خود، همراه با یک پوشش شناختی منفی و محکوم‌کننده نامید، احساس گناه و شرم را می‌توان شبه احساساتی دانست. نه ترس، نه گناه، نه شرم و نه محکومیت هیچ ربطی به ماهیت واقعی ما یا اینکه واقعاً چه کسی هستیم ندارد.

این نوشته را از دست ندهید  در این بازی نسخه لوکس $80 وجود دارد

پادزهر در برابر مثلث شرم- تحقیر، انزجار و خشم

پادزهر در برابر سم گناه، محکومیت و خشم این است که “افکار داغ” خود را با قالب بندی مجدد آنها به شیوه ای سازنده تر رها کنیم. به جای اینکه فکر کنیم، صحبت کنیم و طرف مقابل را به عنوان یک فلانی خودخواه، فریبکار، ناعادلانه و ناعادل بدانیم و همه اینها برای ما به عنوان قربانی آنها اتفاق بیفتد، می توانیم به طور متفاوت به آنها نگاه کنیم. می‌توانیم آنها را عمیقاً در خواب و بی‌خبر به نظر بیاوریم، نه سخاوتمند یا با ملاحظه، نه دوست‌داشتنی یا هماهنگ با این که در این لحظه از زندگی خود به دیگران خدمت کنند.

به جای اینکه عیب آشکار را ببینیم، آنها را سرزنش کنیم و خودمان را به خاطر “حال آنها” که ما کنترلی برای تغییر آن نداریم، ناراحت کنیم، بسیار مفیدتر است که ببینیم آن شخص به سادگی مسئولیت های زندگی را نمی پذیرد یا رشد نمی کند، بالغ می شود و نمی رسد. در حال تکامل به عنوان موجودات دقیق‌تر از همه، ما می‌توانیم این شخص را به‌عنوان بیدارکننده برای آگاهی، بودن و بیان ماهیت واقعی خود ببینیم.

قربانی شدن، گناه، شرم و بدبختی دیگری برای هیچ کس سودی ندارد. من به سادگی احساس گناه نمی‌کنم، احساس گناه نمی‌کنم، و دیگری را مانند یک جک الاغ حمل می‌کنم، وقتی مسئله‌ای متعلق به من نیست، متعلق به من نیست، و مطلقاً هیچ کاری نمی‌توانم در مورد آن انجام دهم. مطمئناً با دیدن بدبختی هایی که مردم با آن روبرو هستند و تا حد زیادی برای خود ایجاد می کنند، غمگین، اندوه و شفقت یا احساس رنج دیگران می شوم. من به خاطر بهشت انسان هستم!

آب شفاف فقط زمانی ظاهر می شود که بگذارید مدتی ته نشین شود. به این ترتیب انرژی احساسی را می توان تبدیل کرد و به انرژی احساس سازنده تری تبدیل کرد. همین رویکرد را می توان به طور مفید برای آرام کردن، آرام کردن و تسکین ذهن بسیار بیش فعال ما به کار برد.

راهب بودایی ویتنامی Thich Nhat Hanh

احتیاط‌هایی ابراز احساسات درست

  1. یک نیت و بینش حاضر را بیاورید تا به آرامی احساسات خود را احساس و بیان کنید. زیرا بدانید که این احساسات بالقوه خطرناک هستند، به راحتی درگیر می شوند و با توجه به بار عاطفی ناشی از تفکر ناکارآمد ذهن نفس ما، مخرب هستند.
  2. درگیر پردازش احساسات سالم هر چند وقت یکبار با مهلت: با دقت احساس کنید، از طریق فیزیکی بیان کنید و انرژی های عاطفی و تفکر شرطی غیر قابل اجرا را آزاد کنید. به طور منظم به خود اجازه استراحت دهید، آن را تکان دهید. و در صورت لزوم دوباره درگیر شوید.
  3. هرچه بیشتر از بار عاطفی کمی باقی مانده است آگاه شوید. در حالی که متوجه می شوید و دائماً افکار محرک خلق و خو و احساسات را رها می کنید.
  4. انتخاب کنید تا خلاء باقی مانده از این احساسات را با یک سلامت عقلی آرام از شناخت احساس صادقانه موجود در بدن، افکار سازنده، فعالیت های آرامش بخش و همراهی، درک عینی تر “آنچه هست” از نظر نشاط مثبت، محدودیت های ناراحت کننده پر کنید. و سنتز آنها و
  5. دوباره عمیقاً متوجه سوء تفاهمات اصلی شوید و اینکه معمولاً هیچ یک از آنچه رخ داده به شخص شما ربطی ندارد. آگاهانه پیام های درون احساسات، عبارات فیزیکی و احساسات خود را رمزگشایی کنید تا بازخورد صادقانه و حقایق حاصل از این تجربه را استخراج کنید. در آرامش و آرامش آرامش بخش باشید. همه چیز خوب است.
این نوشته را از دست ندهید  جای خالی آپارتمان برای اولین بار در 6 سال افزایش می یابد

چهار راه طبیعی برای ابراز احساسات درست

من بر دوستم خشمگین بودم: به خشم خود گفتم، خشم من تمام شد. من بر دشمنم خشمگین بودم: نگفتم، خشم من رشد کرد.

ویلیام بلیک، درخت سمی

ورزشی:

می‌توانید در تمام کلاس‌های حرکات کششی، ایروبیک، شنا، پیاده‌روی، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، وزنه‌برداری و همه انواع ورزش‌ها، از بیسبال و فوتبال، فوتبال و بسکتبال، تنیس و راکت‌بال و پی‌گیری، خود را ابراز کنید. و گلف، و تعداد بیشماری دیگر.

بین فردی:

شما می توانید به صورت بین فردی خود را با حضوری، گفتگوهای رو در رو با دیگری، فعالیت های زن و شوهر و خانواده، مکالمات تلفنی، ایمیل و نامه “حلزونی”، نوشتن در دفتر خاطرات یا دفتر خاطرات خود، فعالیت های گروهی، شرکت در فعالیت اجتماعی مشترک با یک دوست یا خویشاوند، درمان یا مربیگری، و جلب حمایت همکاران و آشنایان. به یاد داشته باشید. هیچ بخشی از ارتباط در مورد احساس فرد شامل کلمه “شما” نمی شود. «صدا دادن»، «صدا داشتن» و «صحبت کردن» با دیگری مهارت‌هایی حیاتی برای پرورش هستند و برای بیان احساسی سالم عالی هستند.

هنری:

شما می توانید خود را هنرمندانه در طراحی، نقاشی، ساخت موسیقی، سفالگری، باغبانی، تزئینات، گل آرایی، تراش سنگ، کنده کاری روی چوب، طراحی گرافیک، ویدئو و بازی های رومیزی، انیمیشن، فیلم و فیلم سازی، تجسم، رویای شفاف، بیان کنید.

روحی:

خود را در دعا بیان کنید و با خدا صحبت کنید و همچنین گوش دهید، اجازه دهید خدا از طریق صدای شما صحبت کند، شرکت در مراسم مذهبی و اعمال معنوی، مطالعه کتاب مقدس، تصدیقات، مراقبه، ارتباط با روح در طبیعت و غوطه ور شدن در عشق و نور معشوق.

منبع:

https://www.mentalhelp.net/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 12 =

دکمه بازگشت به بالا