بدانیم

آیا پوشیدن شلوار تنگ باعث عفونت زنان و عقیم شدن مردان می‌شود؟


مثبت زندگی: پوشیدن شلوارهای تنگ این روزها رواج بسیاری پیدا كرده و به‌طور خاص به یك وسواس تبدیل شده است. برای این که بدانید تنگی بیش از حد لباس چه تأثیرات نامطلوبی روی کارکردهای بدن زنان و مردان می‌گذارد به ادامه این مطلب توجه کنید.

تصویر مضرات پوشیدن لباس‌های تنگ

جریان برگشتی خون در اندام‌های تحتانی ازجمله حیاتی‌ترین کارکردهای بدن است که برای مثال از ورم زانو جلوگیری می‌کند. چنانچه این جریان بر اثر پوشیدن شلوارهای تنگ مختل شود، علائمی نظیر خستگی و کوفتگی در فرد بروز می‌یابد.

تنگی لباس در ناحیه پاها و دور کمر موجب افزایش فشار به قلب برای بازگرداندن خون می‌شود.

تشدید واریس

این مورد ‌به‌ویژه در زنان شایع‌تر است، زیرا هورمون زنانه پروژسترون در انبساط غیرطبیعی رگ‌ها نقش دارد. این وضعیت بر اثر پوشیدن شلوارهای تنگ به دلیل کندشدن گردش خون وخیم‌تر می‌شود.

در یک پژوهش مشاهده شد 31 درصد جمعیت زنان دارای رگ‌های واریسی هستند. مصرف قرص‌های ضدبارداری، پوشیدن لباس‌های تنگ و ایستادن‌های طولانی‌مدت در افزایش وخامت این وضعیت مؤثرند.

تشدید سلولیت

پوشیدن لباس‌های تنگ باعث ایجاد سلولیت نمی‌شود، اما می‌تواند بروز علائم ظاهری بدشکل ناشی از این وضعیت را تسریع کند، چراکه تنگی لباس موجب مختل‌شدن جریان خون و نمایان‌تر شدن تجمع ناهمگون چربی در ناحیه ران‌ها می‌شود.

تنفس ناقص

تنگی لباس در ناحیه بالاتنه مانع تنفس کامل می‌شود. چنانچه تبادل گازها در ناحیه قفۀ سینه به‌درستی صورت نپذیرد، موجب تجمع و تسریع اکسیداسیون سلول‌ها می‌شود و به پیری زودرس می‌انجامد.

کمردرد

پوشیدن لباس‌های تنگ ازجمله دلایل دردهای کمری و لگنی است. لباس‌هایی که به دلیل تنگی زیاد، محدودیت حرکتی ایجاد می‌کنند، موجب کشیدگی برخی عضلات خاص و وارد آمدن فشار به مهره‌ها می‌شوند.

این نوشته را از دست ندهید  بیماری‌های سگ؛ ۶ بیماری رایج، علائم و درمان آن‌ها

اختلال در هضم غذا

معده پس از صرف غذا به دلیل ترشح اسیدهای گوارشی حجیم می‌شود، درحالی که لباس‌های تنگ در نواحی شکمی از حجیم شدن معده جلوگیری می‌کنند و حتی در بروز دیرهضمی و رفلاکس نیز تأثیر دارند.

یبوست، درد روده و تورم شکم ازجمله سایر عوارض لباس‌های تنگ به شمار می‌روند.

عفونت تناسلی

تنگی لباس در ناحیه تناسلی موجب افزایش دما و رطوبت می‌شود و احتمال ایجاد بوی نامطبوع و عفونت‌های قارچی را افزایش می‌دهد.

این وضعیت در مردان روی تعداد و کیفیت اسپرم‌ها تأثیر می‌گذارد و حتی در مواردی موجب درد بیضه می‌شود.

مشکلات پوستی

چنانچه لباسی که می‌پوشید تنگ و از جنس غیرقابل تنفس باشد، پوست بدن قادر به تنفس نخواهد بود. قرمزی، خارش و موهای زیرپوستی در ناحیه پاها ازجمله عوارض پوستی پوشیدن شلوارهای تنگ به‌شمار می‌روند.

افزایش تعریق

لباس‌های تنگ موجب ایجاد بوی نامطبوع در نواحی تناسلی، زیربغل و پا می‌شوند. الیاف مصنوعی بویژه لباس‌های پلاستیکی این بوی نامطبوع را تشدید می‌کنند و زمینه‌ساز رشد باکتری‌ها هستند.

پوشیدن شلوار تنگ

سلامت مردان


پزشكان معتقدند شلوارهای جین تنگ به بیضه‌ها آسیب می‌رساند و شلوارهای تنگ و فاق كوتاه تحرك مفصل را محدود كرده و باعث كشش كپسول مفصلی می‌شود، به همین علت روی ستون فقرات اثراتی منفی برجا می‌گذارد.

دور كمر بیش از حد تنگ این شلوارها عضلات ناحیه شكم را كه پوشش محافظ اندام‌های حیاتی بدن هستند، منقبض می‌كند و مشكلاتی از قبیل كاهش جریان مایعات لنفاوی، عملكرد نامناسب سیستم ایمنی بدن و گردش خون ضعیف را منجر می‌شود.

پاراستنری، بیماری پوشیدن شلوار تنگ

دكتر مالویندر پارمر از بیمارستان انتاریو كانادا در این‌باره می‌گوید: افرادی كه شــلوارهای تنــگ می‌پوشیدند، به احتمال زیاد در معرض خطر پاراستنری قرار دارند.

این نوشته را از دست ندهید  تکرر ادرار، علل و راه‌های درمان آن

پاراستنری درد غیر‌طبیعی مانند احساس گزگز، مورمور شدن و سوزش را به دنبال دارد. شواهد نشان می‌دهد زنان و مردانی كه به‌طور مداوم شلوار جین تنگ می‌پوشند، از نوعی اختلالات عصبی خفیف رنج می‌برند.

علاوه بر آن، این شلوارها حداقل پس از شش ماه تحرك مفصل ران و استخوان لگن را محدود می‌كنند.

خارش، سوزش پوست ناحیه ران، گزگز و مورمور شدن بافت‌ها از علائم بارز پاراستنری است. پاراستنری اندام‌ها به راحتی قابل تشخیص است و علائم آن در نهایت منجر به بی‌حسی بافت‌ها می‌شود.

بی‌حسی پاها

یك خطر شایع كه این لباس‌ها به دنبال دارد، بی‌حسی ران یا همان Meralgia پاراستنری است. در این بیماری عصب حسی كه از لگن خاصره منشعب می‌شود و به ران حس می‌بخشد، آسیب می‌بیند.

افرادی كه شلوارهای تنگ می‌پوشند، گاهی اوقات می‌گویند در پاهایشان نوعی بی‌حسی دارند و زمانی كه می‌ایستند، احساس می‌كنند پاهایشان حسی ندارد.

سندرمی به نام سندرم شلوار تنگ

دكتر موریسی می‌گوید این شرایط به خودی خود خطرناك نیست، اما اگر افراد به‌طور دائمی لباس‌های تنگ بپوشند و در طول چند روز پشت‌سر هم آن را تكرار كنند، باعث آسیب جدی به اعصاب حسی و محیطی بدن خود می‌شوند.

متخصصان مغز و اعصاب در این خصوص سندرمی به نام سندرم شلوار تنگ را ارائه داده‌اند.

افرادی كه از سندرم شلوار تنگ رنج می‌برند، با علائمی مانند درد شكم، سوزش سردل و ریفلاكس معده مواجه هستند.

این علائم بسیار شایع است. شلوار تنگ، روی شكم فشار وارد می‌کند و بنابراین دستگاه گوارش عمل هضم را به خوبی انجام نمی‌دهد.

چرخش بیضه‌ها با پوشیدن شلوار تنگ

افرادی كه دارای ریفلاكس، سوزش معده یا سوزش سردل مزمن هستند، با پوشیدن لباس‌های تنگ و شلوارهای فاق‌كوتاه به تشدید علائم دامن می‌زنند.

این نوشته را از دست ندهید  علت حرف زدن در خواب چیست؟

بنابراین لازم است به ویژه مردان زمانی كه تلاش می‌كنند كمر شلوارشان را تنگ‌تر كنند، نگران باشند.

پزشكان بیمارستان كانادا هشدار دادند پوشیدن شلوارهای جین تنگ باعث چرخش بیضه‌ها می‌شود، به‌طوری كه یكی از بیضه‌ها در كیسه بیضوی پیچ می‌خورد كه باعث قطع شدن گردش خون و نابودی این عضو می‌شود.

پوشیدن شلوار تنگ

مشکلات ارولوژی

متخصصان همچنین در حال تحقیق بر اثرات منفی شلوارهای تنگ بر مثانه هستند. نتایج بررسی‌های آنان نشان می‌دهد از هر 10 نفر یك نفر به خاطر پوشیدن شلوارهای تنگ احساس ناراحتی دارند.

نیمی از این مردان گفته‌اند در قسمت كشاله ران احساس درد می‌كنند. گروهی دیگر مشكل مثانه و عده كمتری دچار چرخش بیضه شده بودند.

روشن است ضعف مثانه، عفونت‌های دستگاه ادراری و كاهش تعداد اسپرم از عوارض پوشیدن لباس‌های تنگ و فاق‌كوتاه است.

شلوارهای تنگ در میان زنان و دختران جوان نیز طرفدار دارند كه باعث بروز مشكلات گوارشی، عفونت‌های قارچی، عفونت دستگاه ادراری و در برخی موارد ایجاد لخته خون می‌شود.

تلفن همراه و شلوار تنگ و چسبان

به غیر از عوارض گفته شده، این شلوارها باعث كاهش گردش خون در پاها و ناحیه ران می‌شود و باعث تجمع بافت‌های چربی بدشكل شده و سلولیت را تقویت می‌كند و در عملكرد عصب محیطی لترال فمور كه محرك ران است، اختلال ایجاد می‌كند.

این وضعیت زمانی تشدید می‌شود كه گروهی بنا به عادت همیشگی تلفن همراهشان را در جیب جلوی این شلوارهای تنگ قرار می‌دهند.

مطالعات انجام شده توسط متخصصان پوست نشان می‌دهد نزدیك 20 درصد از منافذ پوست بدن در زیر كمر تنگ شلوارها به یك عفونت باكتریایی آلوده است.

این نوشته را از دست ندهید  با این ۸ خوراکی با چاقی شکمی مبارزه کنید

اگر احساس كردید بدون ابتلا به یك بیماری خاص سردرد و تاری دید دارید، بهتر است لباس‌های گشاد بپوشید. متخصصان می‌گویند مردانی كه پیراهن‌های خیلی تنگ و یقه‌های محکم می‌پوشند با طیف وسیعی از علائم سردرد روبه‌رو هستند.

قارچ و عفونت و باکتری…

لباس‌های تنگ باعث فشرده شدن پوست شده و شرایط مساعدی را برای رشد قارچ و عفونت باكتریایی فراهم می‌كند. شلوارهای تنگ به مثانه فشار وارد كرده و محیط را برای رشد باكتری و عفونت‌های دستگاه ادراری مساعد می‌كند.

این افزایش فشار به دستگاه ادراری منجر به تكرر ادرار و درد شدید در مثانه می‌شود. درد شكم و یبوست یكی دیگر از مشكلاتی است كه با پوشیدن شلوارهای تنگ بروز پیدا می‌كند، زیرا این پوشش روند سرعت گوارش را كاهش می‌دهد.

مطالعات نشان می‌دهد یك‌سوم مردان و زنان از سندرم شلوار تنگ رنج می‌برند و 40 درصد از مردان گاهی اوقات راحتی و سلامتی را قربانی مُد می‌كنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 18 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا