پوست و مو

آموزش مرحله به مرحله چتری زدن در خانه

مثبت زندگی: مدل مو، تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره خواهد داشت. پس از پوست، زیبایی چهره شما و حالت آن به مدل مویتان مربوط می‌شود. معمولا مدل مو با توجه به حالت چهره انتخاب می‌شود ولی بسیاری از افراد که علاقه خاصی به مدل موهای خاص دارند، بدون توجه به حالت صورت این مدل مو را برای خود انتخاب می‌کنند. چتری زدن موها از جمله مدل‌هایی است که مورد توجه بیشتر خانم‌ها قرار می‌گیرد.

شاید به این دلیل باشد که داشتن چتری سن افراد را کمتر می‌کند و آنها را جوان‌تر نشان می‌دهد. چتری زدن همانطور که در جریان هستید مخصوص جلوی موهاست و زدن یک چتری عالی و زیبا خیلی ساده نخواهد بود. به نوعی می‌توان گفت باید از راه و روش خاصی برای زدن چتری‌ها استفاده کنید و هر کسی قادر به این کار نیست مگر اینکه تخصص و تجربه لازم را در زمینه کوتاهی مو داشته باشد. پس چگونه چتری بزنیم؟

انواع چتری

زدن چتری در مدل‌های مختلفی امکان پذیر است و تنها یک مدل خاص برای چتری زدن وجود ندارد. قبل از اینکه چتری‌های خود را بزنید باید مدل مناسب و مورد نظر خود را از بین چندین مدل چتری انتخاب کنید و به این دقت کنید مدل مورد نظر با حالت صورت شما همخوانی داشته باشد. به طور کلی مدل‌های محبوب چتری به صورت کوتاه و نامنظم یا بلند و یکدست شناخته می‌شوند.

حتی برخی از افراد از مدل‌های ترکیبی استفاده می کنند که سمتی از جلوی سر به صورت کوتاه و سمت مخالف بلند خواهد بود. انتخاب نوع مدل به سلیقه و خواست افراد بستگی دارد. ولی تمام چتری‌ها با یک قاعده مشخص کوتاه می‌شوند و تنها در برخی از موارد با هم تفاوت دارد. در ادامه با مراحل کامل کوتاه کردن چتری در خانه آشنا خواهیم شد.

این نوشته را از دست ندهید  ماسک خیار؛ طرز تهیه ۳ نوع ماسکی که پوست صورت‌تان را شاداب می‌سازد

چگونه چتری بزنیم؟

چگونه چتری بزنیم؟ به سادگی! اولین و مهم‌ترین مرحله در کوتاهی مو مرطوب کردن قسمت مورد نظر است. برای زدن چتری شما باید قسمت جلویی مو را تا مرکز سر مرطوب کنید. در مرحله بعد باید تکه‌گیری کنید. برای این کار از یک شانه دم باریک استفاده کنید. به صورتی که با دم شانه باید قسمت جلوی مو را به صورت عدد هشت از بقیه قسمت ها جدا کنید.

دم شانه را از انتهای ابرو‌ها به صورت عمودی به سمت مرکز سر حرکت دهید و خط هشت مو را به همین صورت پیدا کنید. سعی کنید تکه‌گیری مورد نظر با یک خط صاف انجام شود و نامنظم نباشد. پس از جدا کردن قسمت مورد نظر از بالا به آن نگاه کنید. اگر درست این کار را انجام داده باشید باید عدد هشت فارسی را به صورت مرتب ببینید.

در مرحله بعدی چتری زدن موهایی که جدا کردید را به سمت جلوی سر بیاورید و به طور صاف و منظم شانه بزنید. در صورتی که موهای شما حالت‌دار است با مرطوب کردن می‌توان آنها را صاف کرد تا مدل مورد نظر شما تمیز در بیاید. قبل از اینکه مو‌ها را کوتاه کنید لازم است دوباره آنها را مرطوب کنید تا بتوان خیلی راحت و سریع آنها را کوتاه کرد.

در این مرحله با توجه به مدلی که در نظر دارید و قد چتری‌ها باید طول مورد نظر را انتخاب کرده  قیچی را در محدوده مورد نظرتان قرار دهید. طریقه گرفتن موها بسیار اهمیت دارد. شیوه درست استفاده از انگشت شصت و اشاره است به صورتی که انگشت شصت زیر موها و انگشت اشاره روی موها قرار بگیرد. قیچی را در قسمت انتهایی ابرو قرار دهید و به آرامی موهایی که در دست دارید را قیچی کنید.

این نوشته را از دست ندهید  علت ریزش مو در دوران نوجوانی و نکاتی برای بهبود آن

چتری‌های صاف و یکدست

دقت کنید در برخی از چتری‌ها که مدل صاف دارند موها به صورت صاف یا شبیه به یک خط افقی چیده می شوند. ولی برخی از چتری‌ها حالت هلالی دارند به صورتی که کناره‌های صورت از قسمت وسط صورت بلند‌تر هستند، در این چتری‌ها باید حالت قیچی را با توجه به مدل مورد نظر تغییر دهید.

نکته دیگر در اینجا آرام قیچی کردن موها است چرا که اگر موها را یکدفعه قیچی کنید ممکن است خط مورد نظر شما برای چتری خراب شده و قسمت‌های از چتری حالت چین چین به خود بگیرد. ذکر این نکته الزامی است که تمام موهای انتخاب شده را یک مرتبه بین انگشتان خود نگیرید و آنها را کوتاه نکنید، چرا که ممکن است زاویه موها با توجه به جایی که قرار دارند به هم بریزد و چتری شما خراب شود.

برای چتری زدن موها را به صورت تکه‌ای بین انگشتان خود بگیرید و به آرامی هر تکه را کوتاه کنید. اگر مدل چتری که در نظر دارید به صورت صاف است، زمانی که تکه اول را کوتاه کردید همراه با تکه‌های بعدی یک قسمت از تکه اول را بگیرید و با توجه به اندازه آن کوتاهی‌های بعد را انجام دهید.

همینطور ادامه دهید تا کل موهای انتخاب شده کوتاه شوند. توجه کنید که تکه‌های بعدی از قسمت اولی کوتاه تر نشوند چرا که در آن صورت باید موهای قبلی را به همان اندازه کوتاه کنید. در برخی مواقع به خاطر دقت کم مدل چتری مورد نظرتان خراب می‌شود پس سعی کنید کاملا آرام و مسلط کوتاهی را انجام دهید.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۱ ماسک صورت برای پوست خشک؛ درمان خانگی خشکی پوست

به همین سادگی می توانید چتری های خود را در خانه کوتاه کنید. به غیر از کوتاه کردن چتری، می‌توانید بسیاری دیگر از امور زیبایی خود مثل رنگ کردن یا آمبره کردن موها را در خانه انجام دهید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا